electroventilator
![]() ![]() ![]() |
electroventilator
bar0n |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 December 04 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
LucescuC |
![]()
Post
#2
|
![]() Calaret Group: Members Posts: 1.300 Joined: 1 August 03 From: Iasi ![]() |
Siguranta.E in compartimentul motor,langa baterie,in cutia neagra.E de 30 sau de 40 de amperi.Cel mai probabil e arsa.
|
--------------------
Renault , Honda
Clio symbol 1.5 dci, Transalp 600 V
2003, 1998
- GL-05-XLN, IS-80-LCG Ganditi-va de doua ori inainte de a rani pe cei apropiati!
|
|
Remus66 |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 September 04 ![]() |
Confirm diagnosticul de mai sus. La mine s-a ars dupa 6 luni de la cumpararea autoturismului dar dupa aceea nu am mai avut probleme.Amperajul depinde de anul fabricatiei masinii si de model, eu am de 40 A si am incercat intii cu 30 A dar nu a mers (se ardea) pina nu am pus de 40 A.
|
--------------------
Volkswagen Golf 4
Pacific Variant
2005
- B-71-KPD Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
|
|
bar0n |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 December 04 ![]() |
QUOTE(Remus66 @ 12 Dec 2004, 18:20) Confirm diagnosticul de mai sus. La mine s-a ars dupa 6 luni de la cumpararea autoturismului dar dupa aceea nu am mai avut probleme.Amperajul depinde de anul fabricatiei masinii si de model, eu am de 40 A si am incercat intii cu 30 A dar nu a mers (se ardea) pina nu am pus de 40 A. Mda, deci va trebui totusi sa caut alte cauze pentru ca siguranta a fost prima care am verificat-o. Si daca aia rosie de 40 era inseamna ca m-am si uitat unde trebuie si nu e arsa deloc. Oricum nu stiu cum o sa fac sa incalzesc motoru sa imi dau seama ca merge. Mi s-a intamplat odata cand am forjat masina sa iasa abur de sub capota si ala sa fie oprit, si alta data in trafic intens cand mergeam numai cu treapta 1 sau 2. Dar asta era acum cateva saptamani cand inca mai era caldut afara. |
-------------------- |
|
Remus66 |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 September 04 ![]() |
Problema sta cam asa:
pornirea electroventilatorului ca atare este comandata de calculator cind apa atinge 107* C. Pentru a citi temperatura apei exista un senzor montat pe chiuloasa care transmite o informatie la calculator si o alta la termometrul de la bord. Datorita faptului ca motorul electroventilatorului necesita un curent mare (vezi siguranta de 40 A) actionarea lui nu se poate face direct de catre calculator ci prin intermediul unui releu care se afla tot in cutia cu sigurante din spatiul motor (in cartea masinii ai o schita cu pozitia lui exacta). Daca siguranta este buna este destul de probabil ca sa existe o defectiune in circuitele releului sau poate chiar releul in sine.Aici ti-ar trebui macar un voltmetru si un pic de pricepere in domeniu.Eu as scoate releul din soclu i-as curata pinii adica papucii de contact i-as desface usor capacul de plastic si m-as uita la lipituri si la contactele releului. L-as monta la loc fara capac si as actiona cu mina contactul releului.In mod normal ar trebui ca electroventilatorului sa porneasca.Personal ma indoiesc sa fie defect calculatorul astfel incit sa nu dea semnal catre releu. Eu am patit ceva foarte asemanator cu releul de la dezaburirea lunetei si anume releul era bun din punct de vedere electric dar pur si simplu cind bobina atragea contactul mobil acesta nu se "pupa" cu cel fix si astfel luneta nu se incalzea. Solutia a fost indoirea putin a contactului fix catre cel mobil astfel incit la actionare intre cele 2 lamele sa existe contact ferm. S-ar putea ca si la tine sa fie asa ceva avind in vedere ca releele sunt asemanatoare. Oricum rezolva cumva pentru ca nu poti merge asa. Mie seara cind vin de la serviciu imi porneste ventilatorul, adia eu cred ca daca dai niste ture mai lungi si cu motorul mai turat poti sa incalzesti suficient motorul ca sa obtii temperatura de pornire a electroventilatorului. Bafta! |
--------------------
Volkswagen Golf 4
Pacific Variant
2005
- B-71-KPD Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
|
|
Liviu |
![]()
Post
#6
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Baroane .. mergi la un service Dacia sa iti puna masinuta pe computerul de diagnoza .. ideea e ca ala poate sa comande pornirea ventilatorului indiferent de temperatura apei .. si e posibil sa iti spuna si unde e defectul ... daca il sesizeaza !
Bafta! |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
marius_bz |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 28 March 04 From: Bucuresti ![]() |
am avut si eu problema asta cu electroventilatorul. S-a rezolvat prin schimbarea rezistentei care se afla montata pe electroventilator (nu stiu cum se numeste exact,dar este exact mufa de pe electroventilator).Vezi ca costa cam 250000, daca imi aduc eu aminte.
|
--------------------
Dacia
Spernova Clima
- BZ-04-SUU
|
|
Remus66 |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 September 04 ![]() |
QUOTE(bar0n @ 12 Dec 2004, 18:06) Liviu are dreptate.Eu am vrut sa spun mai sus ca asta ar fi o alta solutie si poate chiar cea mai buna, numai in cazul in care nu tii tu neaparat sa "scobesti" tu mai intii in ea.Acea rezistenta de pe mufa ventilatorului despre care a pomenit marius_bz exista numai la clima pentru a realiza o treapta de viteza mai mica. Nu stiu ce ai tu, eu am Rapsodie si de aceea am uitat sa pomenesc de ea. |
--------------------
Volkswagen Golf 4
Pacific Variant
2005
- B-71-KPD Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
|
|
bar0n |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 December 04 ![]() |
clima. e a lu frate-meu, dar nu pot sa il trimit pe el la service ca nu e in tara acum, deci tre sa o rezolv,
mersi pt informatii, acum macar stiu ce sa verific, nu imi place sa dau bani la service pentru probleme care as putea sa le rezolv singur. |
-------------------- |
|
Mihai_E |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
verifica rezistenta aia care e montata pe radiator, undeva in dreapta jos.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
TibiCraciun |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 28 June 04 From: CUGIR-AB ![]() |
Daca e Clima, porneste clima si vezi daca porneste ventilatorul. Macar scoti motorul (ventilatorului) din discutie.
|
--------------------
DACIA
SupeRNova Clima
- AB 04 LVU decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
|
|
micutu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 6 November 04 From: Bucuresti ![]() |
la pornirea electroventilatorului apare o vibratie destul de puternica. se poate reechilibra elicea sau trebuie cumparata una noua?
multumesc |
--------------------
Logan 1.6
Laureate & Ambition
- B66__ & B59___
|
|
Xplode |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 5 January 05 ![]() |
NewsFlash pentru Remus66. Daca astepti pana la 107 grade C sa iti porneasca ventilatorul o sa ajungi sa faci
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Laureat
- B-77-xxx Logan=Renult vs Logan=Dacia
|
|
Xplode |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 5 January 05 ![]() |
Pentru micutu. Nu sta nimeni sa-ti echilibreze elicea pentru ca mai mult ca sigur ca nu gasesti aparate de echilibrat elici. Cel mult la producatori. Recomand inlocuirea ei cu totul. Dar mare atentie!!! Cand o cumperi ia si bon!!! In cazul in care nu e buna nici aia sa o poti schimba. Elicea mea are un kipling pe o palete. presupun ca a fost "echilibrata" romaneste din fabrica. Repet...mare atnetie ca elicea noua sa nu fie la fel.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureat
- B-77-xxx Logan=Renult vs Logan=Dacia
|
|
TibiCraciun |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 28 June 04 From: CUGIR-AB ![]() |
QUOTE(Xplode @ 7 Feb 2005, 14:36) NewsFlash pentru Remus66. Daca astepti pana la 107 grade C sa iti porneasca ventilatorul o sa ajungi sa faci ![]() nu stiu la ce temperatura porneste ventilatorul, dar apa nu fierbe numai la 100*C. in functie de presiune poate sa fiarba si la 90* (ca unghiul drept) si la 110. in motorul de SN sigur fierbe la mai mult de 100*C pt ca in instalatie presiunea e mai mare decat cea atmosferica. p.s. de-aia e presiunea mai mare ca sa fiarba numai peste 100*C This post has been edited by TibiCraciun: 7 Feb 2005, 13:30 |
--------------------
DACIA
SupeRNova Clima
- AB 04 LVU decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#16
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
X-plode, si DSN-urile si SLZ, merg toate cu antigel si instalatia este ermetica sub-presiune. Are doar o supapa de refulare in dopul din vas.
Iar Dacia nu recomanda sa mergi cu apa ci numai cu antigel. Electroventilatorul pleaca sigur la >100 grade. |
--------------------
x
x
- x
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th June 2025 - 12:04 |