DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> electroventilator

bar0n
post 12 Dec 2004, 17:06
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 8 December 04




... nu merge. ce ar putea sa aiba?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LucescuC
post 12 Dec 2004, 17:39
Post #2


Calaret


Group: Members
Posts: 1.300
Joined: 1 August 03
From: Iasi




Siguranta.E in compartimentul motor,langa baterie,in cutia neagra.E de 30 sau de 40 de amperi.Cel mai probabil e arsa.


--------------------
Renault , Honda Clio symbol 1.5 dci, Transalp 600 V 2003, 1998 - GL-05-XLN, IS-80-LCG
Ganditi-va de doua ori inainte de a rani pe cei apropiati!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Remus66
post 12 Dec 2004, 18:20
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 September 04




Confirm diagnosticul de mai sus. La mine s-a ars dupa 6 luni de la cumpararea autoturismului dar dupa aceea nu am mai avut probleme.Amperajul depinde de anul fabricatiei masinii si de model, eu am de 40 A si am incercat intii cu 30 A dar nu a mers (se ardea) pina nu am pus de 40 A.


--------------------
Volkswagen Golf 4 Pacific Variant 2005 - B-71-KPD
Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bar0n
post 12 Dec 2004, 20:43
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 8 December 04




QUOTE(Remus66 @ 12 Dec 2004, 18:20)
Confirm diagnosticul de mai sus. La mine s-a ars dupa 6 luni de la cumpararea autoturismului dar dupa aceea nu am mai avut probleme.Amperajul depinde de anul fabricatiei masinii si de model, eu am de 40 A si am incercat intii cu 30 A dar nu a mers (se ardea) pina nu am pus de 40 A.
*




Mda, deci va trebui totusi sa caut alte cauze pentru ca siguranta a fost prima care am verificat-o. Si daca aia rosie de 40 era inseamna ca m-am si uitat unde trebuie si nu e arsa deloc. Oricum nu stiu cum o sa fac sa incalzesc motoru sa imi dau seama ca merge. Mi s-a intamplat odata cand am forjat masina sa iasa abur de sub capota si ala sa fie oprit, si alta data in trafic intens cand mergeam numai cu treapta 1 sau 2. Dar asta era acum cateva saptamani cand inca mai era caldut afara.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Remus66
post 12 Dec 2004, 21:51
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 September 04




Problema sta cam asa:
pornirea electroventilatorului ca atare este comandata de calculator cind apa atinge 107* C. Pentru a citi temperatura apei exista un senzor montat pe chiuloasa care transmite o informatie la calculator si o alta la termometrul de la bord.
Datorita faptului ca motorul electroventilatorului necesita un curent mare (vezi siguranta de 40 A) actionarea lui nu se poate face direct de catre calculator ci prin intermediul unui releu care se afla tot in cutia cu sigurante din spatiul motor (in cartea masinii ai o schita cu pozitia lui exacta).
Daca siguranta este buna este destul de probabil ca sa existe o defectiune in circuitele releului sau poate chiar releul in sine.Aici ti-ar trebui macar un voltmetru si un pic de pricepere in domeniu.Eu as scoate releul din soclu i-as curata pinii adica papucii de contact i-as desface usor capacul de plastic si m-as uita la lipituri si la contactele releului.
L-as monta la loc fara capac si as actiona cu mina contactul releului.In mod normal ar trebui ca electroventilatorului sa porneasca.Personal ma indoiesc sa fie defect calculatorul astfel incit sa nu dea semnal catre releu.
Eu am patit ceva foarte asemanator cu releul de la dezaburirea lunetei si anume releul era bun din punct de vedere electric dar pur si simplu cind bobina atragea contactul mobil acesta nu se "pupa" cu cel fix si astfel luneta nu se incalzea.
Solutia a fost indoirea putin a contactului fix catre cel mobil astfel incit la actionare intre cele 2 lamele sa existe contact ferm.
S-ar putea ca si la tine sa fie asa ceva avind in vedere ca releele sunt asemanatoare.
Oricum rezolva cumva pentru ca nu poti merge asa. Mie seara cind vin de la serviciu imi porneste ventilatorul, adia eu cred ca daca dai niste ture mai lungi si cu motorul mai turat poti sa incalzesti suficient motorul ca sa obtii temperatura de pornire a electroventilatorului.
Bafta!


--------------------
Volkswagen Golf 4 Pacific Variant 2005 - B-71-KPD
Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 12 Dec 2004, 22:04
Post #6


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Baroane .. mergi la un service Dacia sa iti puna masinuta pe computerul de diagnoza .. ideea e ca ala poate sa comande pornirea ventilatorului indiferent de temperatura apei .. si e posibil sa iti spuna si unde e defectul ... daca il sesizeaza !

Bafta!


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius_bz
post 12 Dec 2004, 22:16
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 28 March 04
From: Bucuresti




am avut si eu problema asta cu electroventilatorul. S-a rezolvat prin schimbarea rezistentei care se afla montata pe electroventilator (nu stiu cum se numeste exact,dar este exact mufa de pe electroventilator).Vezi ca costa cam 250000, daca imi aduc eu aminte.


--------------------
Dacia Spernova Clima - BZ-04-SUU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Remus66
post 12 Dec 2004, 22:34
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 September 04




QUOTE(bar0n @ 12 Dec 2004, 18:06)
... nu merge. ce ar putea sa aiba?
*



Liviu are dreptate.Eu am vrut sa spun mai sus ca asta ar fi o alta solutie si poate chiar cea mai buna, numai in cazul in care nu tii tu neaparat sa "scobesti" tu mai intii in ea.Acea rezistenta de pe mufa ventilatorului despre care a pomenit marius_bz exista numai la clima pentru a realiza o treapta de viteza mai mica. Nu stiu ce ai tu, eu am Rapsodie si de aceea am uitat sa pomenesc de ea.


--------------------
Volkswagen Golf 4 Pacific Variant 2005 - B-71-KPD
Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bar0n
post 13 Dec 2004, 00:46
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 8 December 04




clima. e a lu frate-meu, dar nu pot sa il trimit pe el la service ca nu e in tara acum, deci tre sa o rezolv,

mersi pt informatii, acum macar stiu ce sa verific,

nu imi place sa dau bani la service pentru probleme care as putea sa le rezolv singur.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 13 Dec 2004, 09:46
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




verifica rezistenta aia care e montata pe radiator, undeva in dreapta jos.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 14 Dec 2004, 09:05
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




Daca e Clima, porneste clima si vezi daca porneste ventilatorul. Macar scoti motorul (ventilatorului) din discutie.


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micutu
post 5 Feb 2005, 10:40
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 6 November 04
From: Bucuresti




la pornirea electroventilatorului apare o vibratie destul de puternica. se poate reechilibra elicea sau trebuie cumparata una noua?
multumesc


--------------------
Logan 1.6 Laureate & Ambition - B66__ & B59___
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Xplode
post 7 Feb 2005, 12:36
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 256
Joined: 5 January 05




NewsFlash pentru Remus66. Daca astepti pana la 107 grade C sa iti porneasca ventilatorul o sa ajungi sa faci valuri.gif . Ventilatorul porneste sau cel putin asa ar trebui la 97-98 grade maxim 99. gandeste-te ca la 100 grade apa fierbe. Si vara nu e obligatoriu sa mergi cu antigel. Apa distilata la 107 grade face spume. Deci ajungi cu motorul pe butuci, sau te apuci sa sufli in el pana se raceste. Parerea mea e sa puneti mana pe o carte inainte sa vorbiti. Nu ca as fi eu expert dar totusi nu lasa oamenii sa stea linistiti ca merge pana la 107 grade ca se trezesc cu aburi din motor si poate le mai si plesneste vre-un furtun din cauza presiunii, ca sa nu uitam DSN-urile au ceva ani in spate in ziua de azi. Nu mai sunt noi. Va salut cu respect.


--------------------
Dacia Logan Laureat - B-77-xxx
Logan=Renult vs Logan=Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Xplode
post 7 Feb 2005, 12:40
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 256
Joined: 5 January 05




Pentru micutu. Nu sta nimeni sa-ti echilibreze elicea pentru ca mai mult ca sigur ca nu gasesti aparate de echilibrat elici. Cel mult la producatori. Recomand inlocuirea ei cu totul. Dar mare atentie!!! Cand o cumperi ia si bon!!! In cazul in care nu e buna nici aia sa o poti schimba. Elicea mea are un kipling pe o palete. presupun ca a fost "echilibrata" romaneste din fabrica. Repet...mare atnetie ca elicea noua sa nu fie la fel.


--------------------
Dacia Logan Laureat - B-77-xxx
Logan=Renult vs Logan=Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 7 Feb 2005, 13:28
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




QUOTE(Xplode @ 7 Feb 2005, 14:36)
NewsFlash pentru Remus66. Daca astepti pana la 107 grade C sa iti porneasca ventilatorul o sa ajungi sa faci  valuri.gif . Ventilatorul porneste sau cel putin asa ar trebui la 97-98 grade maxim 99. gandeste-te ca la 100 grade apa fierbe. Si vara nu e obligatoriu sa mergi cu antigel. Apa distilata la 107 grade face spume. Deci ajungi cu motorul pe butuci, sau te apuci sa sufli in el pana se raceste. Parerea mea e sa puneti mana pe o carte inainte sa vorbiti. Nu ca as fi eu expert dar totusi nu lasa oamenii sa stea linistiti ca merge pana la 107 grade ca se trezesc cu aburi din motor si poate le mai si plesneste vre-un furtun din cauza presiunii, ca sa nu uitam DSN-urile au ceva ani in spate in ziua de azi. Nu mai sunt noi. Va salut cu respect.
*


nu stiu la ce temperatura porneste ventilatorul, dar apa nu fierbe numai la 100*C. in functie de presiune poate sa fiarba si la 90* (ca unghiul drept) si la 110. in motorul de SN sigur fierbe la mai mult de 100*C pt ca in instalatie presiunea e mai mare decat cea atmosferica.
p.s. de-aia e presiunea mai mare ca sa fiarba numai peste 100*C

This post has been edited by TibiCraciun: 7 Feb 2005, 13:30


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 7 Feb 2005, 21:07
Post #16


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




X-plode, si DSN-urile si SLZ, merg toate cu antigel si instalatia este ermetica sub-presiune. Are doar o supapa de refulare in dopul din vas.
Iar Dacia nu recomanda sa mergi cu apa ci numai cu antigel. Electroventilatorul pleaca sigur la >100 grade.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th June 2025 - 12:04
Forum Renault