DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> bujii

Reed
post 2 Jun 2007, 13:39
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Arata cam asa
Si are o durata de folosire cel putin dubla fata de cele obisnuite (si un pret de 6-8X mai mare). Se folosesc indeosebi la motoarele la care sa ajungi la bujii e o adevarata aventura.

This post has been edited by Reed: 2 Jun 2007, 13:39


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 2 Jun 2007, 18:21
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Si aia ii drept! Dar pretul nu justifica durata de folosinta. Sa dai 140 de lei pe un set cand poti sa dai 30 lei pe un set normal si sa il schimbi de mai multe ori si tot sa nu ajungi la valoarea aia!


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 2 Jun 2007, 20:30
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Da dar ai o scinteie data de Iridium smile.gif care se presupune ca fiind formata de elemente mai inguste e mai bine vazuta de amestecul carburant si astfel va fi mai eficienta...


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 3 Jun 2007, 11:17
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Mai asa o fi, nu stiu dar pana una alta masina merge brici asa ca ii dau pace asa.


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dangun03
post 29 Jun 2007, 09:13
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 24 April 07
From: Pitesti




Fratilor nu pot sa desfac bujiile. Am 40.000 km cu masina si desteptii de la service nu mi-au schimbat bujiile pana acum si nici eu nu am stiut la cat se schimba. Acum am aflat si am vrut sa le desfac eu dar nu pot. Sunt stranse foarte tare. Este o tehnologie anume? Adica sa fie motorul rece sau cald? Ca sa se dilate sau contracte un pic bujia sau chiuloasa? Imi este teama sa fortez foarte tare cheia ca sa le desfac. A mai patit cineva asa? Bujiile sunt pe masina din uzina. Nu s-a umblat la ele pana acum, dar vreau sa le schimb.


--------------------
Dacia Solenza 2005/Confort+AC - AG-xX-GUN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian1999
post 29 Jun 2007, 12:05
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 19 April 07




Fratilor stiti ce e ala itium???

Daca vreti sa faceti ceva de drak nu va puneti de la NGK PLATINUM LINE vorba lui red dai un ban da stai in fata

Dar fie vorba intre noi nu vad de ce sa dai bani pa asemenea buji cand poti sa iti iei tot NGK facute dupa OE si sunt calitativ mai bune decat cele de fabrica si plus de asta daca nu stiati NGK e producator OE pt RENAULT asa cum e si Eyquem

Si apropo ca era sa uit stiti cine face buji cu itrium???

Aceste buji sunt facute doar de BOSCH adica sunt facute in TURCIA va dati seama de calitate nu??? Asta desi pa ele scrie mare si frumos MADE IN GERMANI


29 Jun 2007, 13:25:
red mai lasa darak bujile alea ca is da caca si credema ca vand piese auto de ceva timp si vand si buji cu itrium de la BOSCH asa ca stiu ce vorbesc

This post has been edited by Lucian1999: 29 Jun 2007, 12:25


--------------------
DACIA SOLENZA SCALA - B 82 CNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei041
post 29 Jun 2007, 13:43
Post #37


2/E


Group: Members
Posts: 165
Joined: 28 April 07
From: Constanta




Lucian ... daca tot stii ce e ala itium/itrium (sau cum s'o numi de fapt) ... de ce nu ne zici si noua? Ca vad ca esti sigur ca noi nu stim ...


--------------------
Ford Fiesta 1.4 tdci 2008 - Ghia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 29 Jun 2007, 21:00
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Ytrium-ul este un metal din grupa paminturilor rare si este o substanta dura ce se foloseste in diferite aliaje, cel mai intilnit in cele pt....pietrele de la bricheta sau, in combinatie cu Cr si Neodimul in magnetii de la boxele ultrascumpe.
Este un metal cu o rezistenta electrica f.mare ce NU ar avea ce sa caute in electrozii bujiilor pt ca are o conductanta termica redusa ,astfel putind deveni centru de autodetonatii.
PS deoarece aluminiul se dilata mai mult decit otelul cromat al bujiei -> acestea se desfac mai usor cu motorul...cald.
E de preferat sa pui (dupa ce ai oprit motorul) niste "Prevent" pt. suruburi, sau ceva asemanator (1-2 pufuri NU mai mult) si sa desfaci cu scurte pauze in care sa.. stringi cu cite 1/4 ture. Bafta.

This post has been edited by Reed: 29 Jun 2007, 22:39


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 29 Jun 2007, 21:31
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




@dangun03 Avand in vedere ca, chiulasa e din aluminiu ea se dilata mai tare. Asa ca daca vrei sa scoti bujiile e preferabil sa fie motorul cat mai rece.

Iti trebuie o cheie serioasa si ceva forta si degripant.

Probleme sunt daca nu se desfileteaza frumos, adica se blocheaza la jumatatea cursei dupa ce s-au destrans putin.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian1999
post 30 Jun 2007, 09:20
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 19 April 07




QUOTE
Este un metal cu o rezistenta electrica f.mare ce NU ar avea ce sa caute in electrozii bujiilor pt ca are o conductanta termica redusa ,astfel putind deveni centru de autodetonatii.


REED incearca sa cauti prin magazime bujiile SUPER PLUS de la BOCSH si ai sa vezi ca au intradevar electrod de ittrium daca veri tit dau si un cod sa te convingi

0FLR8LDCU = codul asta e de opel astra cautal si convingete

This post has been edited by Lucian1999: 30 Jun 2007, 09:23


--------------------
DACIA SOLENZA SCALA - B 82 CNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 30 Jun 2007, 09:24
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Or fi mai baieti cum ziceti voi dar eu cred ca tot mai bune sunt cele de fabrica Equiem. Celelalte sunt un moft care nu fac masina sa mearga nici pe departe mai bine.


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustin87r
post 14 Dec 2008, 18:44
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea




Iridiul este un metal rezistent, cu conductivitate electrica ridicata. Din cate stiu, platinile la Dacii si la alte motoare sunt facute din iridiu...

Eu am pus bujii Bosch cu Ytriu smile.gif , un element cu conductivitate mare electrica, din care se fac in mod frecvent electrozi.

Acum merge mai rotund la relanti. Inainte parca mergea un pic galopat (era si justificat , pt ca bujiile originale aveau deschiderea peste 1mm)


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 15 Dec 2008, 12:00
Post #43


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




daca nu sti sa faci diferenta intre metale adica ididium si platina mai bine nu mai vorbesti.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustin87r
post 15 Dec 2008, 18:22
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea




N-ai citit complet.

Sa le spui meseriasilor si autorilor de manuale ca e incorect sa denumeasca contactele ruptorului...'platina" ..... "Platina" , adica contactele ruptorului, este facuta dintr-un aliaj al Wolframului sau dintr-un aliaj al iridiului.....Eu asa am citit...Din zona asta trebuie sa fie aliajul......Bineinteles ca daca ar fi contactele din platina (metal pretios) nu le-ar cumpara nimeni........S-ar fi inventat mai repede aprinderea electronica


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pascuta daniel
post 11 Jan 2009, 20:39
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 18 February 08
From: maramu




si eu ar trebui sa schimb bujiile dar :wacko:care sant? cele patru ce vin de la bobina de inductie nu? biggrin.gif .E prima noastra masina poate o sa radeti dar mi-ar prinde bine niste explicatii ,multumesc.
poate chiar o poza cu ele


--------------------
dacia solenza 2004 confort - mm 06 lfn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
basalic77
post 11 Jan 2009, 21:21
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 4 November 07
From: Galati




Ce simtone are masina cand sunt duse bujiile?


--------------------
reno clio symbol 2004 - GL-06-WXL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ianacosti
post 12 Jan 2009, 09:45
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 307
Joined: 6 August 07
From: Brasov-Campulung AG




La mine nu a avut nici o simptoma cand s-au dus bujiile,
am vazut la diagnosticare eroare la aprindere la cilindrul 2 si 3.

Aveam bujii Bosch de 10 000 km si dupa ce am pus eyquem de origine
mi-a disparut eroarea, dar repet pana nu am pus-o pe laptop nu a avut
nici o simptoma.

Pascuta Daniel cele 4 care vin de la bobina sunt fisele, si ele sunt infipte in
capul bujiei.

Bujiia o sa o vezi daca scoti o fisa, ea e insurubata in motor.
Daca nu ai mai vazut pana acum bujii eu zic sa rogi pe cineva
sa ti le schimbe si te uiti si tu si inveti.

De ce sa radem, nu cred ca s-a nascut nimeni cu cheia de bujii in mana.

P.S. Daniel poate vb. pe messenger si ma intrebi mai multe.

This post has been edited by ianacosti: 12 Jan 2009, 09:51


--------------------
DACIA SOLENZA 2005 - BV 78 EDM
SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursul_bipolar
post 12 Jan 2009, 10:14
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.667
Joined: 23 July 08




De acord cu mark! Am pus equiem si masina merge f bine.


--------------------
Toyota RAV4 HSD Elegance 2018
Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinbum
post 12 Jan 2009, 11:27
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 9 February 08




La cati km schimbati bujiile Equiem??


--------------------
dacia solenza 1.4 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sahuganyaosi
post 2 Nov 2010, 09:12
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 2 November 10




Cineva scria ca bujiile ar trebui sa fie schimbate la 30.000 Km ,eu am 110.000 Km cu ele....adik nu am schimbat niciodata bujiile pt ca nu am avut probleme cu masina....dar.....totusi as vrea sa le schimb ca totusi 110.000 Km.........
As vrea pareri din partea dumneavoastra ca sa cumpar bujiile care imi trebuiesc si de o calitate mai buna , fara cele de 6 Ron bucata.... smile.gif) ceva de calitate si daca are careva de vanzare sa ma contacteze IM : sahuganyaosi

O zi buna tuturor


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 DCI 60kw - 82cp 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 2 Nov 2010, 10:59
Post #51


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Nu mai "trage" asa de masina ca s-ar putea sa ramai cu ea in drum cand ti-e lumea mai draga.

Bujiile se schimba la fiecare 30.000 km. Uite si un tabel informativ aici:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2638518


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 2 Nov 2010, 17:12
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(sahuganyaosi @ 2 Nov 2010, 09:12)
Cineva scria ca bujiile ar trebui sa fie schimbate la 30.000 Km ,eu am 110.000 Km cu ele....adik nu am schimbat niciodata bujiile pt ca nu am avut probleme cu masina....dar.....totusi as vrea sa le schimb ca totusi 110.000 Km.........
    As vrea pareri din partea dumneavoastra ca sa cumpar bujiile care imi trebuiesc si de o calitate mai buna , fara cele de 6 Ron bucata.... smile.gif) ceva de calitate si daca are careva de vanzare sa ma contacteze  IM : sahuganyaosi
*



Eu sunt sigur ca bujiile tale au fost schimbate cel putin o data , dar nu stii tu . Dupa 35.000 km , bujiile si pe SLZ si ep LGN nu mai au nici jumatate din electrodul central . Singurele bujii care sunt facute pentru 90.000 km sunt cele Iridium , care nu se consuma ca cele clasice . Deci candva , masina aia a avut o garantie si acolo ti-au fost schimbate obligatoriu !
Nu mai spun de faptul ca prin ultima iarna nu mai treceai cu acele bujii de 110.000 km !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 19:34
Forum Renault