Problema ciudata la planetara, deviatie de unghi / ax
![]() ![]() ![]() |
Problema ciudata la planetara, deviatie de unghi / ax
i96nds |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|||
Asi |
![]()
Post
#2
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
nu imi dau seama de ce spui acolo, dar planetara cu rotile drepte nu sunt la 180de grade.. ci depinde de masina, de cat de mult e incaracata masina (conteaza ca are 2tone de ciment si sunspensia e lipita de opritorul amortizorului, sau ca e la liber, sau e ridicata pe cric, etc.. ). + ca planetara are in general 3 bucati, 2 unghiuri, 2 articulatii universale, etc.. (poate sa aiba si mai multe.. vazi cardanul de la tiruri.. are vreo 4 segmente toate cu articulatie universala) - cele 3 parti ale planetarei obisnuite e capatul de la cutie (corp comun cu arborele din cutie sau diferential, depinde de amplasarea motorului, etc), planetara in sine, si capatul din fuzeta.. acea articulatie universala.. e de mai multe feluri.. cardanica in cruce, tripoda, etc..
presimt ca e de fapt normal.. oricum.. gradele alea.. ne referim la unghiul a 2 drepte in planul ce contine cele doua drepte.. right? acel plan e mai greu de vazut la o planetara.. si sa nu cumva sa faci referire la un unghi diedru intre 2 plane arbitrare ce contin pe rand cele 2 axe.. nu e tot aia.. This post has been edited by Asi: 25 Jun 2007, 00:15 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
e normal.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
i96nds |
![]()
Post
#4
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Asi, da, ma refeream la acel unghi dintre cele doua drepte in planul lor comun, ele fiind coplanare.
Nu m-am legat si de-a treia articulatie pentru ca e spre cutie. Dat fiind faptul ca eu nu am schimbat deloc directia in acest timp, banuiesc ca ar trebui ca a treia articulatie sa nu isi schimbe pozitia. De aceea am considerat-o oarecum fixa. Nu am observat ca articulatia dinspre cutie sa aiba vreun joc sau vreo oscilatie. Sunt de acord ca nici unghiul acela nu e de 180 grade. Ideea era ca unghiul acela ar trebui sa fie mereu constant daca nu virezi deloc in acest timp si daca fuzeta nu se ridica/coboara in acest timp. Mie tocmai asta mi se pare ciudat, ca unghiul acesta difera chiar daca fuzeta e fixa. Intreb din nou, e normal? Argon zice ca da, poate ne explica si de ce. Multumesc. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
E normal pentru ca am remarcat si eu problema, si la alte masini inafara de SLZ. De ce e normal nustiu...e constructiv.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#6
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca vrea sa spuna ca se misca si axul planerat sus jos ca si cum ar avea burta putin bara aia .... pai hai sa iti spun este normal ca sa se intimpla asta la palnetare reconditionate ... mai ales la alea din tunari ... asa fac si ale mele ... cat depste pozitie cu masina incarcata sau goala ... pozitia se schimba ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
i96nds |
![]()
Post
#7
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Asa e cu pozitia - incarcata sau goala - se schimba. Insa eu am tinut-o nemiscata in timpul asta, ridicata pe cric si la acelasi unghi de bracaj.
Planetara e cea originala a masinii, nu a fost niciodata scoasa de acolo pana acum. Foarte bine a descris Mihai, e ca si cum ar avea burta bara groasa si lunga a planetarei (segmentul din mijloc) Cred ca are legatura cu forma interioara a articulatiei - 3 "gheare" la 120 grade??? Eu de fapt incercam sa vad daca are joc in articulatie. Insa nu prea avea. Si asa am descoperit chestia astalalta. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Asi |
![]()
Post
#8
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
la articulatie cucruce cardanica la 2 capete bara din centru nu e fixa.. ea se poate roti la orice unghi si se deplaseaza putin axial (cu cat.. depinde de dimensiunea articulatiei, si de dimensiunea segmentului median al articulatiei - articulatia cardanica are pe centru un segment cu 2 axe perpendiculare, ce permite sucirea in mai multe directii
daca ai lua o cheie cu clichet cu mai multe tipuri de prelungiri cardanice etc.. ai intelege.. parefixa da de fapt ia o multime de forme. iar la cea tripodica.. pai conteaza in ce parte sunt bracate rotile, si mai ales faptul ca induci niste tensiuni cand invarti stanga dreapta.. si nu e oblicgatoriusa revina pe acelasi unghi. poate s-a mai si rotit un pic (fiind vorba de un diiferential pe mijloc.. ca roata cealalta nu s-a miscat, dar arborii din cutia scoasa din viteze.. foarte posibil. planetara asigura transmiterea cuplului motor la roata.. iar acest lucru se realizeaza foarte bine.. dar daca ne apucam sa vedem ce fel de miscari se realizeaza.. ar face din chestia asta un subiect de mecanica rigidului solid cu frecare si legaturi de ar muri toata seria.. (da doamne sa nu-i dea prin gand profului ![]() nu e asa simplu precum pare.. planetara are miscare PLAN PARALELA!! (oarecum.. se misca si in spatiu dar in planul perpendicular pe planetara e o miscare plan paralela.. e greu sa explic.. ne-au aburit astia la facultate cu dinastea.. ura ca am luat examenu si acu incep sa le uit ![]() |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
david79 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
e normal, cand ai ridicat masina pe cric planetara nu mai sta in pozitia de lucru, se misca asa datorita articulatiilor.
|
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 14:18 |