intrerupe la 6000rotatii dupa care...., probleme tehnice
![]() ![]() ![]() |
intrerupe la 6000rotatii dupa care...., probleme tehnice
Muttley |
![]()
Post
#31
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
De fapt nu te ajuta cu nimic pentru ca nu mai cistigi putere in momentul in care curba de avans intra in limitare (pe la 5500rpm asa cum sa- mai spus), iar maximul de cuplu e de mult depasit (e si mai jos, asa cum s-a mai spus si asta). Ceea ce cistigi e ca ai volanta invirtindu-se mai rapid, ceea ce o ajuta sa-si pastreze o turatie mai ridicata (volanta) datorita inertiei, in timp ce tu schimbi viteza. Astfel, cind dai drumul la ambreiaj, motorul intra in sarcina la o turatie mai mare, cu putin noroc (pricepere) chiar in banda de putere.
Asta e o metoda de a tine motorul in banda de putere de fapt, profitind de o volanta grea. Daca ai avea o volanta usoara, ca la masinile de curse, ar trebui sa "blip" acceleratia (atingi scurt acceleratia in timp ce schimbi viteza, inainte sa dai drumul la ambreiaj) pentru acelasi motiv, ca sa intre motorul in sarcina la o turatie in banda de putere, caci cu o volanta usoara, turatia coboara instantaneu la relanti, dar si sare la peste 8000rpm instantaneu. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
altec_lansing |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 23 May 07 From: Galati ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 1 Jun 2007, 18:16) De fapt nu te ajuta cu nimic pentru ca nu mai cistigi putere in momentul in care curba de avans intra in limitare (pe la 5500rpm asa cum sa- mai spus), iar maximul de cuplu e de mult depasit (e si mai jos, asa cum s-a mai spus si asta). Ceea ce cistigi e ca ai volanta invirtindu-se mai rapid, ceea ce o ajuta sa-si pastreze o turatie mai ridicata (volanta) datorita inertiei, in timp ce tu schimbi viteza. Astfel, cind dai drumul la ambreiaj, motorul intra in sarcina la o turatie mai mare, cu putin noroc (pricepere) chiar in banda de putere. Asta e o metoda de a tine motorul in banda de putere de fapt, profitind de o volanta grea. Daca ai avea o volanta usoara, ca la masinile de curse, ar trebui sa "blip" acceleratia (atingi scurt acceleratia in timp ce schimbi viteza, inainte sa dai drumul la ambreiaj) pentru acelasi motiv, ca sa intre motorul in sarcina la o turatie in banda de putere, caci cu o volanta usoara, turatia coboara instantaneu la relanti, dar si sare la peste 8000rpm instantaneu. Nu cumva "blipul" la acceleratie il dai atunci cand retrogradezi vitezele ca sa intre mai usor in viteza. Cutiile de viteze pentru masinile de curse(unele) nu au unele chestii care sincronizeaza turatia cutiei cu cea a motorului. Nu ai vazut camioane mai vechi care charaie cand vrei sa retrogradezi viteza( acolo e chestie de cutie uzata), turezi un pic si intra. Daca gresesc corecteaza-ma te rog. |
--------------------
Daewoo
Espero
1996 1.8 CD
|
|
Muttley |
![]()
Post
#34
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Blipul pe retrogradare e ca sa nu rupi distributia. Detaliem daca e nevoie, desi nu prea face obiectul topicului.
La camioane e altceva, e manevra numita "dublu ambreiaj" necesara datorita lipsei sincronizarii treptelor de viteza. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Ce sa zic? Nu stiu daca mi-as pune problema ca se rupe distributia. Sau daca mi-as pune-o mi-as lua alta masina. Dar recunosc ca smuciturile ce pot aparea la retrogradare cind se ambaleaza brusc motorul ca sa "prinda din urma" viteza cu care se misca masina (sa zicem ca retrogradezi ca sa folosesti frina de motor) ar putea sa se resimta pina la urma.
Da, exista si acuma camioane cu cutii de viteze fara sincroane (se fac pentru a economisi greutate la cutii cu 16-18 viteze la camioanele mari), si intr-adevar cheia schimbarii vitezelor fara ciriieli e sa controlezi bine turatia. De asemenea cutiile de curse gen Hewland, asa numitele "crash-boxes" n-au sincroane. Asta inseamna dublu ambreiaj obligatoriu. Dar acolo te ajuta si etajarea care e foarte apropiata, caci tine motorul in banda de putere iar la schimbarea de viteza nu ai diferente de turatie mari. Ai nevoie totusi de dublu ambreiaj. Asta e tot secretul schimbarilor rapide de viteza, jocul picioarelor e mai complicat decit pare necunoscatorului. This post has been edited by Gheorghedracu: 2 Jun 2007, 09:45 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
vyper |
![]()
Post
#36
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
distributia se poate rupe la frana brusca de motor...a rupt un prieten cand venea tare si avea cam 100-110 si s-a apropiat de o panta si prindea viteza venea viraj la dreapta si a vazut ca frana nu mai tine si a dat a 3 pe la viteza aia...si in secunda urmatoare pur si simplu s-a rupt distributia!
|
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
Mirciulik |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
s-a rupt sau s-a decalat..ca-s doua lucruri diferite....
La Antena1 acum vreo 2 luni faceau niste teste cu frana de motor...pe niste masini...Subaru daca nu ma insel nu mai stiu exact modelul. Accelerau pana pe la 70-80KM/h si apoi bagau prima treapta. Rezultat ==> rotile fata se blocau, scartait de roti, turatia sarea de maxim...si masinile alea n-au patit nimic... Apoi moderatorul a recomandat sa nu se faca asa de prea multe ori..insa nu a spus cam ce s-ar putea strica... |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
vyper |
![]()
Post
#38
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
mirciulik eu iti spun de dacie nu o compara cu subaru...daca vrei tu incearca asa ceva la dacia ta si pe pariu ca ori pinioanele trec prin cutie ori sar pistoanele...sau in cel mai fericit caz o sa rupi distributia
![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#39
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Eu nu inteleg, cum sa se rupa distributia in frana de motor? Cand o accelerezi brusc nu e tot una?
![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
vyper |
![]()
Post
#40
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
EUROPE_ nu e deloc tot una...gandeste ca atunci cand accelerezi creste treptat turatia...e in frana de motor mai ales intr-o frana puternica gandeste ce soc ia masina atunci si motoru...adica de pe la 80-90 in a 4 cand motoru merge linistit dai a II si i sa iti dai seama ca nu e tot una cu frana de motor
![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
ca si atunci cand o pornesti impinsa mai ales in treapta 1
turatia creste brusc de la 0 la 1500-2000 rpm sau cat ar avea masina intra 1a la viteza cu care e impinsa in treapta a 2-a turatia creste mai putin => soc mai mic |
--------------------
x
y
2009
|
|
c_brati |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 23 May 07 ![]() |
Am dat comanda de o aprindereAt011; abia astept sa vad daca am rezolat problema .... daca nu inca n-am aflat ce tip exct de pompa de benzina sa pun
4 Jun 2007, 21:58: QUOTE(vyper @ 2 Jun 2007, 13:51) distributia se poate rupe la frana brusca de motor...a rupt un prieten cand venea tare si avea cam 100-110 si s-a apropiat de o panta si prindea viteza venea viraj la dreapta si a vazut ca frana nu mai tine si a dat a 3 pe la viteza aia...si in secunda urmatoare pur si simplu s-a rupt distributia! eu fac aproape zilnic chestia asta cu frana intr-a 3-a la 120 si nu am rupt nici o distributie This post has been edited by c_brati: 4 Jun 2007, 21:58 |
--------------------
dacia
berlina
1996 motor1,6
- gj-10-BBB
|
|
sobolan |
![]()
Post
#43
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Muttley @ 1 Jun 2007, 22:43) La camioane e altceva, e manevra numita "dublu ambreiaj" necesara datorita lipsei sincronizarii treptelor de viteza. cutiile AK6...teoretic sincronizate si copiate ,bineinteles, dupa cele tip ZF de pe rabele unguresti.... apropo : merge si fara ambreiaj daca stii cum sa faci manevra... ![]() merge si pe dacia...am testat manevra asta cu succes pe una in 4tr. ....a mea in 5 se incapataneaza si caraie la greu.... ![]() This post has been edited by sobolan: 4 Jun 2007, 22:10 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#44
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Sunt topicuri dedicate pt schimbarea treptelor cu dublu ambreiaj, pt schimbarea treptelor fara ambreiaj, despre sarirea de la punct / ruperea CURELEI de distributie in caz de tractare / retrogradare violenta, etc.
Redescoperim apa calda aici. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
sobolan |
![]()
Post
#45
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
dacia e pe lant....stii bine asta , si cam greu sare....
fa-ma sa inteleg : ce treaba are caraitul cv in caz de nereusita ![]() apa calda am in blocu motor dupa ce merg 5 minute cu masina ![]() This post has been edited by sobolan: 6 Jun 2007, 22:13 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#46
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pai d-aia am si scris cu majuscule mai sus. Dacia are lant si poti sa-i dai fara grija, nu se rupe / sare nimic cu conditia sa fie componentele-n buna stare (lant, intinzator, pinioane).
N-am zis nimic de distributie-caraiala... Ce am zis, si am zis-o si s-a mai zis de multe ori este ca daca prin retrogradare fortezi motorul sa ajunga brusc la un regim de turatie prea mare risti foarte mult. In cazul unui motor cu distributie pe curea! Exemplu: daca te afli-ntr-a 5-a si vrei frana de motor ii dai a 4-a. Daca dintr-un motiv sau altul ii dai a 2-a si debreiezi ai toate sansele sa ramai in drum cu motorul zdrente (supape indoite, pistoane, sparte, etc). Si sa nu uitam... OFFtopic!!!! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
sobolan |
![]()
Post
#47
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Muttley @ 7 Jun 2007, 09:59) . . In cazul unui motor cu distributie pe curea! Exemplu: daca te afli-ntr-a 5-a si vrei frana de motor ii dai a 4-a. Daca dintr-un motiv sau altul ii dai a 2-a si debreiezi ai toate sansele sa ramai in drum cu motorul zdrente (supape indoite, pistoane, sparte, etc). aici sunt total de acord...corect....oricum suntem offtopic.... This post has been edited by sobolan: 7 Jun 2007, 18:14 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
c_brati |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 23 May 07 ![]() |
mi-am pus aprindere At011 si prolema persista -intrerupe la 6500rot. Tot nu am aflat ce tip de pompa electrica de benzina sa caut. De la ce masina se potriveste?
|
--------------------
dacia
berlina
1996 motor1,6
- gj-10-BBB
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
QUOTE(c_brati @ 4 Jun 2007, 22:52) Data viitoare incearca asa: cand ajungi la 120km/h scoate pe liber apoi baga treapta a 3-a si elibereaza ambreiajul(din 3 incercari sigur e posibil sa faci ceva) ![]() Peste 6500rot nu te mai ajuta nici-o pompa de benzina,la motorul clasic de dacie.Eu am ajuns cu motorul de 1.6 la 6700 in tr3 dar in tr2 se tureaza mult mai greu(probabil admisie aer).Si la mine incepe sa dea rateuri dupa 6500 dar nu cred ca e numai de la pompa de benzina. |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
c_brati |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 23 May 07 ![]() |
QUOTE(gabi1 @ 12 Jun 2007, 21:28) Peste 6500rot nu te mai ajuta nici-o pompa de benzina,la motorul clasic de dacie.Eu am ajuns cu motorul de 1.6 la 6700 in tr3 dar in tr2 se tureaza mult mai greu(probabil admisie aer).Si la mine incepe sa dea rateuri dupa 6500 dar nu cred ca e numai de la pompa de benzina. motorul e clasic ,dar cu unele modificari, ce automat reclama nevoie de mai multa benzina |
--------------------
dacia
berlina
1996 motor1,6
- gj-10-BBB
|
|
gotronic |
![]()
Post
#51
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(c_brati @ 12 Jun 2007, 18:49) mi-am pus aprindere At011 si prolema persista -intrerupe la 6500rot. Tot nu am aflat ce tip de pompa electrica de benzina sa caut. De la ce masina se potriveste? Daca folosesti motorul la turatiile astea, incearca sa folosesti o bobina de inductie de Oltcit originala care merge mult mai bine. Eu pe Oltcit am turat si la 8.000 rpm in treapta a 4-a. (Cu aprindere AT01, nu At011 care merge mai mult din lipsa platinii). Eventual incearca sa o folosesti si fara rezistenta aditionala, dar urmareste aprinderea si bobina sa nu se incalzasca prea tare. Eventual fa doar o proba si fara rezistenta aditionala (nerecomandat pe durata mai mare de jumatate de ora) ![]() ![]() Asta pentru a vedea daca este de la bobina (aprindere), dar la turatia aia daca arcul de la pompa de benzina nu este destul de tare nu o sa urmareasca cama si deci nici benzina nu o sa-ti bage in carburator.!!! Nu mai vorbesc de arcurile de la supape......samd, fise cu rezistenta sub 1Kohm, capac delcou si pipa bune si nu in ultimul rand, chiar bujiile sa le verifici..??? ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
c_brati |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 23 May 07 ![]() |
Gotronic , multumesc pt informatii ,dar nu cred ca o sa le incerc, pt ca ieri mi-am reglat aprinderea AT011 asa cum trebuie si am ajuns aproape de 8000 de ture in treapta 1 si 2 fara sa intrerupa .
|
--------------------
dacia
berlina
1996 motor1,6
- gj-10-BBB
|
|
gotronic |
![]()
Post
#53
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Aha, inseamna ca ai pus senzorul si aprinderea AT011 fara sa reglezi avansul static eventual dinamic. Cu senzor trebuie sa maresti avansul cca 20...22 grade fata de clasic, deoarece acesta comanda aprinderea atunci cand se apropie cama axului delcou cu varful fata de senzor. (fata de o platina cand scanteia este data in momentul cand platina calca cama axului delcou, deci un pic mai repede).
OK, ma bucur ca sa rezolvat, succes incontinuare. !! |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
DaciaPower |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 23 May 08 From: Craiova ![]() |
QUOTE(c_brati @ 24 Jun 2007, 18:43) Gotronic , multumesc pt informatii ,dar nu cred ca o sa le incerc, pt ca ieri mi-am reglat aprinderea AT011 asa cum trebuie si am ajuns aproape de 8000 de ture in treapta 1 si 2 fara sa intrerupa . da ce ai cu motorul ala de il turezi asa, nu-ti e mila? io am turat-o maxim in 5000 si mi s-a frant sufletul dupa. Motorul de dacie nu e unul de turatie da ma rog e masina ta. referitor la postul de mai sus .. pompa de benzina electrica poti pune de Damas... exista un coleg care a montat asa ceva (nu mai stiu cine) This post has been edited by DaciaPower: 25 Jan 2009, 01:42 |
--------------------
Dacia 1310 Break
CL
1998
- DJ-xx-ZLI
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Man, asta se discuta prin 2007.
|
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
c_brati |
![]()
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 23 May 07 ![]() |
QUOTE(DaciaPower @ 25 Jan 2009, 01:40) da ce ai cu motorul ala de il turezi asa, nu-ti e mila? io am turat-o maxim in 5000 si mi s-a frant sufletul dupa. Motorul de dacie nu e unul de turatie da ma rog e masina ta. referitor la postul de mai sus .. pompa de benzina electrica poti pune de Damas... exista un coleg care a montat asa ceva (nu mai stiu cine) QUOTE(ag02cws @ 25 Jan 2009, 02:02) da, si uitasem de topicul acesta oricum repar saptamanal ceva la ea,asa macar am un motiv |
--------------------
dacia
berlina
1996 motor1,6
- gj-10-BBB
|
|
Tonypardaf |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 15 December 08 From: Ianca Braila ![]() |
6000 rot/min.stai cuminte la dacie?nu ti-e mila putin sau vrei sa-l faci praf?
|
--------------------
Supernova
Confort
2002
|
|
DaciaPower |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 23 May 08 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Dacia 1310 Break
CL
1998
- DJ-xx-ZLI
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
intreb si io ca omul ca oricum topicul asta tine nu de imbunatatiri ci de aiureli...tu spui ca ai doar o axa cu came schimbata in intreg motorul???si de acolo tu vrei "tiuning"?si in rest nu ai facut nimic?...tot am ametit pe aici citind 6000,7000,8000...pana mea...o intrebare:tu o duci in 7000(su datul in nas de rigoare) si apoi ce faci ca sa schimbi viteza(asta cu ambreiaju de dacie)...franezi si apoi treci la urmatoarea treapa?cat pierzi la turatie la trecerea in treapta superioara?eu unul sunt sigur ca DACA ai face asa de cateva ori,axa aia cu came nu te ajuta si la cutie...iar mirosul de ambreiaj si trancanitul sincroanelor bulite ar fi ceva inerent...da ma rog..."cine bate campii,departe ajunge"
documenteaza'te si apoi sterge singur topicul. This post has been edited by CandyMan13: 25 Jan 2009, 23:06 |
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
c_brati |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 23 May 07 ![]() |
QUOTE(CandyMan13 @ 25 Jan 2009, 23:05) intreb si io ca omul ca oricum topicul asta tine nu de imbunatatiri ci de aiureli...tu spui ca ai doar o axa cu came schimbata in intreg motorul???si de acolo tu vrei "tiuning"?si in rest nu ai facut nimic?...tot am ametit pe aici citind 6000,7000,8000...pana mea...o intrebare:tu o duci in 7000(su datul in nas de rigoare) si apoi ce faci ca sa schimbi viteza(asta cu ambreiaju de dacie)...franezi si apoi treci la urmatoarea treapa?cat pierzi la turatie la trecerea in treapta superioara?eu unul sunt sigur ca DACA ai face asa de cateva ori,axa aia cu came nu te ajuta si la cutie...iar mirosul de ambreiaj si trancanitul sincroanelor bulite ar fi ceva inerent...da ma rog..."cine bate campii,departe ajunge" documenteaza'te si apoi sterge singur topicul. nu am intrat in detalii cu ce alte modificari s-au facut la motor la vremea respectiva si nici nu am pronuntat cuvantul "tuning", am postat doar o problema tehnica. Si nu am inteles despre ce sa ma documentez! |
--------------------
dacia
berlina
1996 motor1,6
- gj-10-BBB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th July 2025 - 18:05 |