DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Un accident grav, din cauze complexe (viteza?)

xcristina
post 31 May 2007, 08:49
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 350
Joined: 18 April 07
From: Ploiești/Tîrgu Mureș




OFF: Nu stiu despre ce reputatie vorbesti, nici nu cred ca pot sa acord reputatie, uita-te cate posturi am...
Acuma vad ca pot, dar tot n-am fost eu, mi-o fi pus cineva in carca minunea... M-as fi semnat, mai ales ca am impresia c-a fost negativa aprecierea.

This post has been edited by xcristina: 31 May 2007, 22:09


--------------------
Renault Clio III 1.2 2006 Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zodrac
post 31 May 2007, 09:51
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




Multi soferi si soferite, proaspeti absolventi la scoala de soferi imediat ce se vad cu carnetul in mina cred ca stiu tot ce trebuie pentru a conduce un autoturism si sunt increzatori in fortele propii apasind pedala de acceleratie cat mai mult.
Din pacate exista multe exemple, unele mai mediatizate altele mai putin care ar trebui sa-i trezeasca la realitate.
Am permisul de mai mult de 20 de ani si stiu ca inca sunt situatii critice in care te poti afla cu masina prin care nu am trecut nici o data, si doar teoretic am idee cum sa iesi din ele; dar am avut multe patanii, unele soldate chiar cu accidente usoare din care am invatat foarte multe, si datorez acestea, ca inca mai sunt aici sa va scriu si nici nu am pe nimeni pe constiinta, doar faptului ca incidentele au avut loc la viteze mici (mai mici decat cele legale).
Parca imi aduc aminte din trecuturi ca pentru incepatori toate limitele de viteza sunt cu 10Km/h mai mici decat cele legale.

Viteza ucide.

This post has been edited by zodrac: 31 May 2007, 09:55


--------------------
* * *
Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
A l e x
post 31 May 2007, 14:52
Post #63


Showing the fangs of rage


Group: Moderatori
Posts: 5.413
Joined: 28 May 06




Accidente auto grave se intampla zilnic. Cu sinceritate spun ca mi-e mila de victimele accidentului, inclusiv femeia, care desi e vinovata ca mergea cu viteza, totusi e doar un om care conducea, nu diavolul in persoana... Si mi se pare destul de penibil, cand 99% din toti membri forumului, mai merg si ei cu viteza, si au mai facut (sau erau sa faca) prostii la volan, sa incepem sa aruncam insulte aiurea unei femei care s-a speriat, a tras de volan si a provocat o tragedie... Se poate intampla oricui... Poate nu in aceste conditii, din ce-am citit femeia nu cred ca avea reflexe prea bune si daca drumul era prost, e clar ca a exagerat cu viteza, dar greseli facem toti...

La fiecare discutie despre accidente, intra clar vorba despre EuroNCAP, si aici, se fac doua tabere. Tabara 1, cei ce au masini de 5 stele si lauda testele si Tabara 2, cei care nu au masini de 5 stele si spun ca e doar marketing, ca e o minciuna, ca "5 stele nu te salveaza la 300 km/h" si alte prostii...

Haideti sa lamurim si noi o treaba. Masinile nu au puteri divine. Nu te vor salva de la orice tip de accident, mai ales cand viteza e mare. Dar la 60 km/h, unele masini se comporta mai bine ca altele, de aici si punctajul de la EuroNCAP. Si, e cam logic, ca si la viteze mai mari, masinile care s-au comportat 'mai bine' la viteze mici, sa se comporte mai bine si la viteze mari, deci asta e cu testele. Nu e marketing, nu e minciuna. Unele masini sunt mai sigure ca altele.. Dar atat, "mai sigure", nu invincible. Si nu am auzit nici un posesor de masina de 5 stele care sa nege veridicitatea testelor NCAP, doar frustrati cu masini de 4 stele sau mai putin scriu pe toate forumurile auto cat de 'penibile' sunt testele si ca oricum nu te salveaza... Sa fim seriosi...

Accidentele se intampla zilnic, si nu ai ce face. Poti sa fii sofer prudent toata viata si intr-o zi un nebun sa intre in tine, cum s-a intamplat si in acest caz, sau poti sa fii sofer experimentat cu sute de mii de km la activ si o mica greseala sa iti aduca moartea, asta e riscul masinilor, cine nu si-l asuma sa circule cu trenul. Putem da vina pe drumuri, pe politisti, pe masini, pe orice, dar adevarul e ca 90% din vina e a omului, si cum nimeni de aici nu e sfant la volan, macar haideti sa avem decenta sa nu aratam aiurea cu degetul, pentru ca e ipocrizie curata..

Si am sa inchei cu un citat a lui Jerry Seinfeld. Am vrut sa-l traduc dar cred ca suna mai bine in engleza :

QUOTE
"There are many things you can point to as proof that the human is not smart. But my personal favorite would have to be that we needed to invent the helmet. What was happening, apparently, was that we were involved in a lot of activities that were cracking our heads. We chose not to avoid doing these activities but, instead, to come up with some sort of device to help us continue enjoying our head-cracking lifestyles. The helmet. And even that didn't work because not enough people were wearing them so we had to come up with the helmet law. Which is even stupider, the idea behind the helmet law being to preserve a brain whose judgement is so poor, it does not even try to stop the cracking of the head it's in."


O zi buna ! emotionat.gif


--------------------
. . .
No remorse, no repent.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Geox16v
post 31 May 2007, 15:01
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 613
Joined: 29 March 07




Iscusite vorbe si ai perfecta dreptate


--------------------
EX-DACIA LOGAN PRESTIGE 2006 1,6 16v
Creierul a invins intotdeauna muschii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 31 May 2007, 15:28
Post #65


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.727
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




Eram odata, demult, la volanul Super Novei, pe drum spre Oltenita. Am depasit o masina si, desi vazusem cu seninatate politia in fata, am crezut ca nu e o problema. Dar a fost, m-au oprit pentru 66 km la ora, iar in localitate era limita de 50. Nu mi-a venit sa cred si de aceea am cerut sa vad inregistrarea. Mi-au aratat-o fara suparare, fapt care m-a dezarmat. Am incercat sa-i explic politistului ca am facut o depasire (se vedea pe camera) ca viteza nu e asa mare..etc. Politistul din dreapta, care era cam in pragul pensionarii, mi-a zis calm : nici nu aveti ideea ce mult conteaza 15 km in plus cand vreti sa evitati un accident...Apoi mi-a zambit si mi-a dat actele, urandu-mi o zi buna...Am ramas impresionat cateva minute...Mai sa fie, nici nu ma puteam bucura de faptul ca scapasem de amenda. Cu timpul am realizat ca omul avea multa dreptate, o data chiar pe pielea mea. Oriunde am fi, orice am face, daca avem viteza moderata putem evita multe neplaceri, multe dintre ele iremediabile. Asa cum s-a intamplat si in accidentul care face obiectul acestui topic...

Bafta multa!


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 31 May 2007, 16:06
Post #66


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 331
Joined: 20 December 05
From: Galați




In general, ne incanta faptul ca "masina e sigura", are ABS, airbaguri si toate alea. Dar ce se intampla cu corpul omului la impact s-a intrebat cineva? Cati din cei salvati de centuri v-au aratat vanataile? S-a gandit cineva cum se poate provoaca o contuzie la nivelul coloanei cervicale? Dar de diverse obiecte aflate in masina care zboara, din inertie, ce spuneti?
Aici trebuie sa recunosc si eu o prostie: tineam trusa de prim ajutor la luneta, ca multi altii, de altfel; o frana brusca in oras, la 50 la ora si respectiva, din inertie, a venit in capul copilului.
Personal, cred ca termenul de "conduita preventiva" e mai mult decat o vorba.


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
A l e x
post 31 May 2007, 16:15
Post #67


Showing the fangs of rage


Group: Moderatori
Posts: 5.413
Joined: 28 May 06




"Dar ce se intampla cu corpul omului la impact s-a intrebat cineva?"

Cei care au construit manechine pline de senzori, in valoare de 150.000 euro, ca sa afle exact ce forte se exercita asupra corpului uman in accidente... Ei cred ca s-au intrebat.

This post has been edited by A l e x: 31 May 2007, 16:15


--------------------
. . .
No remorse, no repent.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 31 May 2007, 16:23
Post #68


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 331
Joined: 20 December 05
From: Galați




Fara nici o suparare si fara resentimente: n-au intrebat-o pe maica-mea, care acum cativa ani s-a ales cu clavicula fisurata si cu vanataie de-a lungul pieptului de la centura. Plus ca si-a cautat dupa aia proteza dentara si ochelarii prin masina. Nu, nu eram eu soferul.


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BOG
post 31 May 2007, 16:26
Post #69


Riders on the Storm


Group: Moderatori
Posts: 1.364
Joined: 16 August 05
From: Bucuresti/Botosani




Se vorbeste prea mult prostie, stele la EuroNcap, capacitati iesite din comun la volan sau lipsa acestora, drumuri proaste, etc....

E..va dau eu o alta tema: examenul pentru obtinerea permisului auto. Banal...dar in final fatal....din pacate....luat in nu stiu ce proportie cu spaga, in alta cu noroc, nu mai seamana deloc cu ala de pe vremuri in care dadeai poligon, condus zi, condus noapte si asa mai departe.

La cum se circula in Ro eu sint din ce in ce mai convins ca trebuie luate masuri drastice. Poti sa ai o masina cu 20 de stele la euroncap, daca nu stii ce reguli trebuie sa respecti esti o bomba rutiera.

Mi s-a intamplat mie la o intersectie unde aveam prioritate si un individ la vreo 40 de ani cu copii in masina care avea cedeaza trecerea sa se dea jos din masina cu levierul nervos ca nu i-as fi acordat prioritate. Din intamplare un echipaj de Politie a asistat la scena si daca vedeati fata total uimita a aluia cand ii dadeau amenda..va distrati ceva! Ce se intampla cu Dacia lui si copii din masina daca ma aruncam in el in conditii perfect legale?

Sint sute de astfel de exemple in care e mereu aceeasi placa: viteza excesiva, drum prost, etc...dar in foarte multe cazuri problema pleaca de unde v-am spus mai sus.

Altfel, nu va inflacarati asa tare ca se lasa cu warn....mai calm...ca nervii omoara neuroni.....



--------------------
Reno M 2.1/CD 2005/1.6 16 V - B xx BOG
Ce este adevarul?, a aruncat sfidator Pilat din Pont, dar nu a asteptat raspunsul! (Bacon)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 31 May 2007, 16:39
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




viteza mare , prea mare si multe depasiri facute nu la limita ci in convingerea ca
" ce ? ! doar nu o sa intre in mine...trebuie sa ma lase ! " astea sunt cauzele multor tragedii rutiere. de ce oare in tarile ue se merge cu 50 in localitati sau cu 30 pe anumite zone de autostrada cu drum in lucru ?

Dumnezeu sa-i ierte ! sad.gif


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
A l e x
post 31 May 2007, 16:44
Post #71


Showing the fangs of rage


Group: Moderatori
Posts: 5.413
Joined: 28 May 06




BOG : Si, cate tragedii rutiere se intampla din cauza bravadei ? Nu toate accidentele sunt provocate de stereotipul femeii soferita de matiz care nu stie sa parcheze. Mai sunt si soferi foarte buni care din viteza excesiva provoaca tragedii rutiere.

Acum, un sofer bun stie sa-si adapteze viteza si sa nu piarda controlul masinii, dar eu ma refer la un sofer care controleaza masina, stie legislatie (deci ia usor examenul pe bune) dar se crede Schumacher la volan...

Daca vrei o solutie, camere peste tot cu radar, cum e pe DN1. Oricum investitia si-o vor scoate usor din amenzi, nu vad de ce nu incep. Oricum n-au cum sa acopera fiecare km de pe fiecare drum, dar macar pot incerca pe drumurile si autostrazile principale...


--------------------
. . .
No remorse, no repent.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BOG
post 31 May 2007, 16:54
Post #72


Riders on the Storm


Group: Moderatori
Posts: 1.364
Joined: 16 August 05
From: Bucuresti/Botosani




Eroismul la volan e altceva....dar crede-ma ca lipsa un examen riguros conduce in foarte multe cazuri la chestii de astea..Nu ai auzit niciodata de astea.."eu care conduc de jde ani"..."care am facut tara asta in lung si lat" etc...da nu stie cum e cu prioritatea intr-un sens giratoriu....

In cazul accidentului care a deschis acest topic eu vad lipsa de pregatire conducatorului ( nu am zis ca e sofer sau soferita..ok?) prin faptul ca nu a apreciat traseul pe care il parcurgea...sigur s-a speriat de diferenta aia de nivel si a reactionat in cel mai prost mod..din nefericire....e posibil sa adaugam si lipsa de concentrare ( poate vb la telefon, cauta ceva, etc)...sint multe de luat in calcul...



--------------------
Reno M 2.1/CD 2005/1.6 16 V - B xx BOG
Ce este adevarul?, a aruncat sfidator Pilat din Pont, dar nu a asteptat raspunsul! (Bacon)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
A l e x
post 31 May 2007, 17:07
Post #73


Showing the fangs of rage


Group: Moderatori
Posts: 5.413
Joined: 28 May 06




BOG : Accidente se intampla din multeee motive.. Si cele spuse de tine, si cele spuse de mine, si multe altele... Ideea e ca din postul tau de mai sus mi s-a parut ca tu vezi problema in felul cum se ia examenul, si cel putin eu nu cred ca e problema principala, problema principala e felul in care se scapa cu incalcarea legii, si vitezele cu care se circula...

Dar asta e problema in Romania. Toti stim, in teorie, problemele tarii, si toti avem solutii pentru ele, dar nimeni nu face nimic si ramanem in acelasi rahat... Ar trebui puse radare, camere, ar trebui speriati politistii (sa nu mai ia spaga) dar in acelasi timp, si ajuta sa nu ramana fara slujba in caz de iau permisul cui nu trebuie, ar trebui limitatoare de viteza obligatorii la microbuze sa nu mai mearga cu 170 ca nebunii, teste riguroase de oboseala ca sa nu mai adoarma soferii de tir noaptea si sa se trezeasca in casa cuiva, strazile facute cu simt de raspundere, nu turnat un asfalt ieftin sa se strice in 2 ani ca aceeasi firma sa faca din nou bani reparand-o...

Solutii sunt, problema e, nu are cine sa le puna in practica. In teorie toti le stim...


--------------------
. . .
No remorse, no repent.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BOG
post 31 May 2007, 18:54
Post #74


Riders on the Storm


Group: Moderatori
Posts: 1.364
Joined: 16 August 05
From: Bucuresti/Botosani




Am dat doar un exemplu cu scoala ( cat se poate de real din pacate).....pot sa mai pun multe....marlania pe care o intalnesti pe drumurile publice si tot asa.. .

Cu camerele video te-as contrazice...chiar la Top gear ii spuneau tinerii ministrului britanic de resort ca pe nu stiu ce portiune de autostrada a crescut numarul accidentelor de cand au fost montate camere, pt ca lumea era cu ochii pe ele...



--------------------
Reno M 2.1/CD 2005/1.6 16 V - B xx BOG
Ce este adevarul?, a aruncat sfidator Pilat din Pont, dar nu a asteptat raspunsul! (Bacon)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adiya
post 31 May 2007, 20:08
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.392
Joined: 12 June 05
From: Bucuresti




Asa este. In Germania daca face unu pana sau mai stiu eu ce ABSOLUT toti nemtii cand trec pe langa el incetinesc din curiozitate sa vaza ochiu' lui ce s-a intamplat. Si asa se fac stauri de 10 km. Asta daca ai noroc sa nu se ciocneasca cativa...
In alta ordine de idei ca si respect fata de lege nici nu se poate face o comparatie. Daca se lucreaza pe o autostrada si e limita de viteza 60km/h si depasirea interzisa n-ai sa vezi neamt sa depaseasca si pot fi zone chiar de 30-40 km cu asemenea restrictii.
Noua nu ne face bine la diagrama dar cel putin ne invata si pe noi cate ceva...


--------------------
Dacia Logan 2007 ABS PLUS dci - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddan
post 31 May 2007, 21:00
Post #76


Speedy Gonzales


Group: Members
Posts: 795
Joined: 27 February 03
From: Bucuresti




Treaba cu viteza excesiva este absolut relativa. Viteza excesiva fata de ce?
Deja asta e o mantra a politiei. Daca femeia avea 50 la ora la iesirea dintr-o curba si a derapat, intrand lateral intr-o Dacie, normal ca aia, rostogolindu-se, s-a facut praf.
Cei din interiorul ei au murit probabil nu atat din cauza impactului, cat din cauza lipsei celor mai elementare elemente de siguranta din interiorul masinii.
Daca voua nu vi s-a intamplat niciodata sa aveti viteza prea mare pe o portiune de drum, atunci sunteti liberi sa aruncati cu pietre in soferita respectiva.
Din punctul meu de vedere nu este nici o criminala, nici diavolul in persoana, si nici nu cred ca trebuia sa stea la cratita.
Ci pur si simplu a facut o greseala care o va costa, in cazul in care supravietuieste, toata viata. Si aici nu e vorba de puscarie, e vorba de faptul de a avea 4 oameni pe constiinta.

Pana una-alta, sa conducem si noi prudent si atent si sa speram ca daca vom fi pusi vreodata intr-o situatie asemanatoare ei, vom sti cum sa reactionam.


--------------------
Renault Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege... 2006/7 - Bsiceva...
Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 31 May 2007, 21:21
Post #77


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Neatentia poate cauza multe probleme si lipsa de experienta si mai multe. Astea combinate si cu viteza produc multe probleme.

Eu mergeam pe autostrada in SUA cu viteza maxima legala (era masina pusa pe automat), aveam o distanta de minim 25 de metri fata de masina din fata, ma uitam la peisaj frumos si la un moment dat vad pe un panou electric "Atentie accident". Am inceput sa fiu mai atent cativa km si apoi daca am vazut ca nu e nimic am inceput iar sa ma uit pe dealuri. Dupa inca vreo 5 minute am vazut in fata o mare de masini catre care ma indreptam cu 140km/h si masina din fata mea franand violent. Atunci cei 25m mi s-au parut extrem de putini, din cauza neatentiei mele. Norocul meu a fost ca am observat din timp cand a franat cel din fata (si asta a mai adaugat la cei 25 de metri ai mei si distanta de franare a celui din fata). Oricum senzatia a fost nu prea placuta. Ce vreau sa spun cu exemplul asta? Ca degeaba te anunta autoritatile daca tu mergi uitandu-te pe dealuri. Si acolo daca maergi cu viteza legala nu-ti intra nici un 'jmeker' in fata cu nu stiu ce bolid ca sa trebuiasca sa franezi.

Revenind la problema discutata aici, eu cred ca vina ii apartine in mare parte soferitei de pe Clio (99%). Daca ea statea pe banda ei nu se intampla nimic. Nu are nici o importanta cate stele are o masina, atat timp cat toata lumea conduce cu atentie si respecta legea.

Exista si o vina a drumarilor, dar si in regulament scrie ca daca cineva incalca legea, noi nu trebuie sa incalcam la randul nostru legea. Daca drumul nu e semnalizat corect mergi cu grija si cand ajungi acasa faci o reclamatie impotriva drumarului, dar esti si tu si ceilalti in viata si sanatos.

Daca soferita avea o explozie pe fata (de exemplu) si omora niste oameni nevinovati, atunci mai intelegeam sa ii fie diminuata vina (desi o vina tot avea daca nu verifica presiunea din roti inainte de a pleca la drum de exemplu).

La un moment dat m-am trezit intr-o intersectie blocata total ca un BMW mare si negru se opreste si-mi acorda prioritate. Cand ma uit la volan: o femeie. Dar la fel de bine am vazut o soferita cu un Fiat Punto ca-mi intra in fata fara macar sa semnalizeze si apoi pune si frana, ca toata lumea se apropia de semafor care era rosu.

Personal daca vad o femeie la volan care nu prea se descurca prefer sa opresc si sa o las sa porneasca la drum. Ca daca o claxonez sau ma apropii de masina ei prea mult, o sa fie stresata (nu e cazul tuturor si pot fi si barbati in cazul asta) si poate provoca mai multe probleme. Mai ales in Bucuresti unde e traficul infernal trebuie sa invatam sa fim toleranti. Dar nu prea tolerez pe marlanii care nu semnalizeaza schimbarea directiei de mers sau care nu respecta legea si imi taie calea.

Eu as zice ca stelele NCAP conteaza mai putin si mai mult conteaza ce are incap cel care conduce fieratania.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wo_name
post 1 Jun 2007, 01:37
Post #78


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 10 August 04
From: Timisoara




Viteza, neatentia si teribilismul (smecheria) produc cele mai multe accidente.
Cati din cei care iau apararea soferilor care au produs accidente au suferit de pe urma unor oameni care nu au fost atenti, au condus cu viteza sau au fost "smecheri"?
Eu am avut parte de asa ceva, accidentul nu s-a soldat cu victime, ranile au fost destul de usoare, desi dacia in care ma aflam(nu o conduceam) a fost o gramada de fiare. Eu personal am avut doar vreo doua zgaraieturi superficiale si cate vanatai. Ce a urmat a fost destul de nasol, crampe musculare la nivelul intregului corp, febra musculara vreo saptamana. Au fost si fobii o perioada de timp, doua saptamani mi-a fost frica sa ies din casa, cosmaruri, trezit noaptea, tremuraturi. Cand am reusit sa ies din casa, au fost luni bune in care mergeam lipit de zidurile caselor cat mai departe de carosabil, la trecerile de pietoni asteptam ca masinile sa fie la o distanta foarte mare.

Si toate astea pentru ce? Pentru ca soferita(nu sunt misogin) a efectuat o depasire fara sa se asigure si in timpul depasirii era "ocupata" in al injura pe cel pe care il depasea. El era intr-o Dacie, ea era intr-un Cielo. Ce a spus tipa, cuvintele nu sunt exacte: "De ce nu a incetinit, a vazut ca vin din spate, ca vreau sa-l depasesc, trebuia sa ma lase. Masina lui oricum nu prinde viteza prea mare."

Ganditiva ca unii oameni sufera din cauza unor inconstienti, nu cred ca cineva si-a dorit acea suferinta.

Daca drumarii sunt de vina, de ce nu au fost mai multe accidente sau masini iesite in decor in acel loc?

Nu sunt de acord cu etichetele puse anumitor oameni(femei, incepatori) ai pot fii mult mai atenti si corecti decat altii(barbati, soferi cu experienta).


--------------------
Dacia Logan MCV Laureate 1.6 8v 2011 - TM ?? ???
Parerea mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 1 Jun 2007, 19:39
Post #79


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




As incerca un rezumat al posibilelor cauze:
- sofer prost / neatent (tipa). Cauza: carnet luat pe spaga
- drum prost semnalizat. Cauza: contract de servicii luat pe spaga
- absenta cronica a aplicarii legii. Cauza: totul se rezolva prin spaga
rrrrrrrromania, un jeg de tara locuit de jeguri, tara tuturor posibilitatilor. Bani sa fie, ca se rezolva orice.


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wo_name
post 2 Jun 2007, 01:16
Post #80


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 10 August 04
From: Timisoara




Ce sa mai spunem de a invata a conduce masina???

Sotia la volan, eu in dreapta. Se intampla inafara orasului.

O masina de scoala in fata(instructor + elev + pasager), linie intrerupta, sotia se asigura(pe contra sens o masina la mare departare), pune semnal si incepe depasirea, cand ajungem in dreptul masinii de scoala nu mai reusim sa inaintam, "meseriasii" accelerau. A trebuit ca sotia sa reduca viteza si sa se replieze in spatele scolii, norocul a fost ca nu venea nimic din spate.

Deci la asa instructori (unii dintre ei) avem niste viitori soferi ...


--------------------
Dacia Logan MCV Laureate 1.6 8v 2011 - TM ?? ???
Parerea mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 2 Jun 2007, 02:33
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Parerea mea(fac nota separata ca deobicei) e ca vina e impartita intre cei care efectuau lucrarea(cum pana mea poti sa lasi diferente asa de mari de nivel?!, pe acolo trec autoturisme, nu trenuri), cei care administrau drumul(nu pistoneaza pe aia sa efectueze lucrarile in siguranta, totul se face dupa ureche), soferita Clio-ului(un pic de neatentie si lipsa de experienta, ca de viteza ne facem cu toti vinovati, asa ca nu mai o acuzam aiurea) si desigur si victimele(soferul conducea o conserva expirata, dupa modelul: lasa ma ca merge si asta, ei bine viteza si conditiile de trafic aglomerat, nu mai scuza utilizarea unei masini lipsite de securitate, si desigur pasagerii de ocazie, care din nefericire au avut ocazia sa moara, imi pare rau ca sunt sadic, dar sunt multe lucruri de rezolvat, cum ar fi disciplina lor ca, calatori - nu te urci decat in mijloace de transport in comun,sau nu o faci, din cauza ca poate 5000 lei e mai putin ca 20.000 lei cat e un bilet, si desigur a autoritatilor, care uneori, nu pun la dispozitia calatorilor, mijloace de transport acolo unde e nevoie de ele). E pacat ca dintre toti astia, cei mai vinovati ies cei mai curati, e vorba de autoritati si contractantul lucrarii. E o inca o tragedie si toata lumea da vina pe soferita, de parca ea e de vina ca drumurile sunt nesigure, si ca oamenii care circula cu alte masini, o fac in conditii care nu le dau sanse minime, in situatii de genul celei ce s-a intamplat.
Oare nu e timpul sa lasati masinile alea de 20 de ani vechime acasa si sa le folositi doar la parade?! Cele de uz zilnic(un logan e totusi o masina sigura, si un efort financiar se impune cand riscul e atat de mare), sa fie unele care sa ofere confort si siguranta, macar de grija celor dragi pe care ii transportati, inca, in conservele alea fara centuri de siguranta functionale si cu pedalierul mancat de rugina, cu frane pe 3 roti si anvelope danubiana, sticle de semnalizare decolorate si geamuri colorate impotriva soarelui?!





--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LemonDemon
post 2 Jun 2007, 08:13
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 420
Joined: 21 February 06




@ Alex : Masinile de 5* sunt foarte bune si ar fi si pacat ca Renault sa nu se laude cu o asa reusita,este marca ce poseda cele mai multe masini de 5*.
Acuma ce mai uita unii este faptul ca aceste stele se dau pe clase , de exemplu Audi Q7 , BMW X5,Santa Fe , Jeep Grand Cherokee,Land Rover Discovery,Nissan Pathfinder au toate 4* , dar daca intra in coliziune cu M2 iese pe partea cealalta.


--------------------
None None N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 2 Jun 2007, 08:21
Post #83


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.378
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




nu fi tu chiar asa de sigur....era la sectiunea video un filmulet cu un crash frontal la 75 km/h intre un Range Rover si un Grand Espace...si culmea a fost ca la examinarea pagubelor cei din GrandEspace aveau leziuni minore, iar cei din Range Rover erau....morti...asa ca....

Uite aici linkul:

http://www.reno.ro/-VIDEO-Renault-Espace-v...ery-t49836.html



This post has been edited by cj98czh: 2 Jun 2007, 08:31


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LemonDemon
post 2 Jun 2007, 09:58
Post #84


Membru autentic


Group: Members
Posts: 420
Joined: 21 February 06




Eu ma refer la masini de aceasi generatie , mai precis ultima generatie.Sunt sigur ca un Pathfinder care intra intr-un M2 iese pe partea cealalta.


--------------------
None None N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raduboy
post 2 Jun 2007, 09:59
Post #85


Membru


Group: Members
Posts: 161
Joined: 22 July 05
From: Cluj-Napoca




Pe 2 din cei 4 decedati ii cunosteam.Curba unde s-a intamplat accidentul e destul de usoara,drumul e bun pe o portiune de 3km inainte,dinspre Dej,idiotenia e mare la unii.de ce naiba nu a franat cand a vazut ca iese de pe sosea?Nu asa era normal?Daca eram in locul ei incetineam si dupa aceea ieseam din nou pe drum.Ea,proasta,a accelerat din plin si efectiv a sarit in Dacie.Asta se intampla cand orice idiot si incompetent isi ia carnetul in Romania.Eu cred ca o omoram daca o prindeam.

george_slz Te-ai trezit in logan si acuma dai sfaturi?Hai sa ma apuc eu sa-ti dau sfaturi ca am 4 airbag-uri pe masina.Cand o lasati mai moale cu snobismul asta?Vezi doamne,io conduc o masina noua ma uit de sus la cei cu masini vechi.Cat dintre voi ati facut vacante si concediile in excursii cu parintii cu aceste masini?Acuma hopa,nu mai sunt bune si sunt expirate.Numai in tara asta e conceptia asta tampita.Am condus destul de mult in europa anului 2006 si am vazut cam ce masini sunt.Ungurii si nemtii folosesc inca Golf 1 la greu,am vazut in Ungaria Dacia 1300 ,pe autostrada in Franta am vazut Renault 4 si Citroen 2 CV. Nu ei sunt pericolul pe strazile noastre,pericolul il reprezinta smecherii cu masini puternice care se cred la concurs pe orice sosea.Nu-i poti cere unui biet pensionar sa-si lase masinuta acasa in conditiile in care are o pensie de 5 mil,si din aia trebuie sa si traiasca.Din ce bani sa-si mai ia o masinuta mai noua sa te multumeasca si pe tine?Un Logan in leasing sare de 10 mii.De vina sunt guvernantii nostrii care s-au bagat repede cu taza de inmatriculare.Daca nu era ea,multi oameni din tara asta,care au venituri mici si medii isi schimbau vechile masini pe un Opel astra,Vento,golf 3, si alte masini mai vechi care erau muuult mai sigure decat Dacia noastra mioritica.Asa,cine are un salar cat de cat decent isi permite sa-si ia o masina noua,cine nu,tot de vechea masina trage.Eu ma bucur cand vad o masinuta veche si bine intretinuta pe strada.Imi sunt foarte dragi si-i respect pe cei care le intetin.In vest lumea intorcea mai mult capul dupa masinile vechi decat dupa un Mercedes nou.Bine,ei sunt cu 100 de ani inaintea noastra.


This post has been edited by raduboy: 2 Jun 2007, 10:22


--------------------
Fiat Stilo - 1.8 16V Dynamic - CJ07APZ,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
santieco
post 3 Jun 2007, 22:00
Post #86


Conduc de placere


Group: Members
Posts: 69
Joined: 18 May 05
From: Bucuresti-Ilfov




QUOTE(george_slz @ 2 Jun 2007, 00:33)
  Oare nu e timpul sa lasati masinile alea de 20 de ani vechime acasa si sa le folositi doar la parade?!
*



Oare nu e timpul sa lasi si tu solenza si sa iti iei o masina cu 5 stele EuroNcap care e mai performanta decat masina ta? Un volvo,sau un mercedes?
Gandestete-te ca tehnologia solenzei e afara de 20 de ani blush.gif


Tu de ce ti-ai luat solenza??? ca n-ai avut bani de altceva... Poate nenea ala nu a avut bani nici de solenza, ce sa faca? sa stea acasa ca daca intra vreun tampit in el si moare???

Cand va citesc imi vine sa ma dau cu capul de monitor.......

This post has been edited by santieco: 3 Jun 2007, 22:01


--------------------
Logan 1.4MPI Preference 2007 - IF-XX-COX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
A l e x
post 4 Jun 2007, 00:53
Post #87


Showing the fangs of rage


Group: Moderatori
Posts: 5.413
Joined: 28 May 06




QUOTE(LemonDemon @ 2 Jun 2007, 09:13)
@ Alex : Masinile de 5* sunt foarte bune si ar fi si pacat ca Renault sa nu se laude cu o asa reusita,este marca ce poseda cele mai multe masini de 5*.
Acuma ce mai uita unii este faptul ca aceste stele se dau pe clase , de exemplu Audi Q7 , BMW X5,Santa Fe , Jeep Grand Cherokee,Land Rover Discovery,Nissan Pathfinder au toate 4* , dar daca intra in coliziune cu M2 iese pe partea cealalta.
*



X5-ul are 5 stele.

Si, nu vad unde as fi spus eu ca nu se compara pe clase ? La orice comparatie trebuie avuta in vedere clasa, nu numai la siguranta, intotdeauna am afirmat asta..


--------------------
. . .
No remorse, no repent.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AMW
post 4 Jun 2007, 01:32
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 779
Joined: 7 March 06
From: Bucuresti




Fac pariu ca peste 60% dintre conducatorii de sex masculin ar fi reactionat identic si la fel cu femeia in situatia data....asa ca haideti sa nu fim misogini...

Cand masina revine dintr-un astfel de sant...fie ea dacie sau q7...are acelasi instinct...de a o lua pe contra-sens....este necesara o bracare destul de serioasa ca sa poti iesi dintr-un "sant" ca ala....dar trebuie sa ai reflexul sa stabilizezi imediat masina dupa ce a iesit....daca nu il ai....si repet foarte multi nu il au....se intampla ce s-a intamplat...

Dumnezeu sa-i ierte!

P.S. eram acum vreo 2 ani pe protiunea de drum dintre azuga si predeal...eu eram in dreapta iar un prieten conducea un rav4....ningea in draci iar dezapezirea inca nu intrase pe drum...deci soseaua alba...viteza vreo 60...intr-un moment de neatentie(cauta scrumiera) masina a intrat intr-un sant de pe dreapta de vreo 40 de cm...urlam la el ca vedeam cum se apropie stanca...pana la urma a bracat maxim stanga...si a iesit....dupaia vedeam cum se aproprie vertiginos prapastia....tras dreapta...masina a intrat in tangaj si asa a tinut-o in S-uri vreo 100m pana a stabilizat-o...

daca venea masina de pe contra-sens...iesea nasol...

si omu avea km multi la activ...


--------------------
Volkswagen Passat Highline 2.0 TDI 4MOTION B6
Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 16:15
Forum Renault