DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> schimbare cv

mirceas
post 6 Apr 2007, 14:17
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




vreau sa schimb cutia de viteze cu alta care sa ma scape de problemele care au inceput si par sa nu se mai termine.

am tot citit pe forum si am inteles ca se poate pune de renault 18 cu unele modificari (am vazut un topic interesant in acest sens).

intrebarea este: care este alta CV care sa fie mai usor de adaptat la o Dacie din '84 (4 viteze) cu planetare lungi?

multumesc in avans!


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freddybb
post 6 Apr 2007, 16:22
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 22 February 06




Murphy spune "fiecare solutie genereaza noi probleme", crezi ca una straina nu se va strica? si atunci de unde piese, daca n-o desfaci nu stii ce-i inauntru mai bine cauta componente de originale nu contrafacute prin cine stie ce garaje si un meserias bun si atunci vei avea o CV fara probleme, o cutie bine reparata si intretinuta trebuie sa tina 200-300 mii km
Succes


--------------------
dacia 1300 - AB 01 HXS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S_E_F_U
post 6 Apr 2007, 19:28
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 30 November 05
From: Craiova/Bucuresti




Cea mai usor de adaptat este una de R18, dar va trebui sa schimbi planetarele cu unele scurte. Eu iti recomand sa iti pui una de R21 su R25 cu 5 trepte ca merita si nici nu e chiar atat de multa munca.


http://www.daciaclub.ro/montare-cutie-de-v...lina-t6254.html

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...re+cutie+viteze

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=22063&hl=


--------------------
Dacia / Ford 1310 / Fiesta 1989 / 2002 - DJ XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 7 Apr 2007, 16:00
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




faptul ca ai o cutie cu 4 trepte poate insemna ca o cutie cu 5 n-o sa incapa. La R12 "cocoasa" din podea nu e suficient de lunga si trebuie sa folosesti un ciocan sa maresti un pic "cocoasa". Dupa asta, exista nenumarate posibilitati, dar daca pui mina pe o cutie 365 o sa ai rapoartele probabil cele mai bune posibile pentru viteza si tractiune. 395 e si ea buna (o gasesti pe unele R18) desi are rapoartele un pic diferite si un overdrive (viteza a cincea) mai lunga deci viteza mai mare (daca motorul are putere sa traga in top) sau turatie mai mica la viteza de croaziera.

S-ar putea insa sa ai de schibat si axul de intrare in cutie odata cu cutia, caci unele cutii de mai sus au un ax mai gros. Probabil ca o cutie 365 (nu stiu daca Dacia a fabricat 395) de la alta dacia ar merge direct?

Succes.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 10 Apr 2007, 20:50
Post #5


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(S_E_F_U @ 6 Apr 2007, 20:28)
Cea mai usor de adaptat este una de R18, dar va trebui sa schimbi planetarele cu unele scurte. Eu iti recomand sa iti pui una de R21 su R25 cu 5 trepte ca merita si nici nu e chiar atat de multa munca.
http://www.daciaclub.ro/montare-cutie-de-v...lina-t6254.html

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...re+cutie+viteze

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=22063&hl=
*



pe frantuzoaica am de R18 pe langa planetare trebuie sa ii schimbi si capacul din fata


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 11 Apr 2007, 06:30
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




sa trec pe cv cu 5 trepte nu ma intereseaza, la ce folosesc dacia mea nu am nevoie de mai mult de 100-110 km/h.

suna destul de complicat cu o cutie de renault adaptata, trebuie schimbat capul, poate si carcasa, imi trebuie doua planetare scurte noi, modificarea timoneriei etc. mai mult ca sigur ca voi gasi greu toate piesele dar o sa incerc.

asta nu inseamna ca renunt, ori schimb temporar cutia cu alta pana gasesc una frantuzeasca, ori o mai carpesc (o sa incerc si cu tratament pentru cutii).

mentionez ca problemele au aparut dupa ce am schimbat rulmentii din cutie. manopera a fost facuta excelent, dar de atunci curge uleiul in veselie pe la semeringurile de la planetare. cred ca e normal, o cutie nu mai e cum a fost dupa ce ai umblat la ea. si la tipul asta de cutie daca s-au modificat putin cotele prin uzura, semeringurile nu mai calca cum trebuie si de acolo scurgerea...


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Apr 2007, 08:26
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE
sa trec pe cv cu 5 trepte nu ma intereseaza, la ce folosesc dacia mea nu am nevoie de mai mult de 100-110 km/h.


Gresesti, nu aia inseamna cutia cu 5 trepte, confortul la 90 km/h cu 5 trepte e cu totul altul decat la 4. Consumul de asemenea e mai mic. Daca mergi 90% in oras, atunci chiar nu-ti trebuie 5 trepte.

PS: topspeed-ul se atinge mai usor in treapta 4.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 11 Apr 2007, 08:43
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




exact ce incercam sa zic si eu, mai mult sau mai putin explicit. stiu ca pentru viteza de croaziera confortul la 5 trepte e altul.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 11 Apr 2007, 17:16
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Problema cu scurgerea de ulei la planetare apare din cauza ca de multe ori nu se mai pun la loc o-ringurile pe coada pinioanelor planetare si uleiul intra pe caneluri intre coada pinionului si planetara insasi de unde curge pe la gaurile stifturilor de fixare a planetarei. Asta pe linga evidenta observatie ca simeringurile care calca pe exteriorul planetarei poate ca nu mai sunt etanse (de mult). Merita controlat. Cel mai usor se foloseste pe linga o-ringul corect, un pic de unsoare siliconica (Molykote) pe canelurile planetarei inainte de instalare. Asta o sa te fereasca si de rugina sau suduri reci pe acolo, pe linga ca unsoarea cu pricina e inerta la ulei, benzina, etc. Desigur ca asta nu poate sa rezolve probleme cu simeringurile exterioare, dar macar incetineste hemoragia.

Cu schimbarea cutiei, problemele nu sunt asa de mari precum par, dar intr-adevar capacul ambreiajului trebuie schimbat la un transplant de cutie de pe R18 si altele. Capacul tau actual insa intra direct in suruburi. In rest, pirghiile de control pot fi folosite de pe masina donoare. Cutia 365 nu are nevoie de planetare scurte. dar un avantaj al planetarelor scurte este ca exact acolo unde ai tu scurgerea de ulei ele au etansarea altfel. Simeringul care la tine etanseaza pe gulerul planetarei, la o cutie cu planetare scurte etanseaza pe coada pinionului planetar, deci sunt mai putin probabile scurgerile de ulei, pentru ca finisajul pinionului e mai de finete, si mai putin expus la deteriorarea accidentala a suprafetei de etansare. de asemeni, nu mai exista posibilitatea de a se scurge ulei prin canelurile de imbinare planetara-pinion planetar, pentru ca aceste caneluri nu mai ajung dincolo (spre interiorul cutiei) de simeringul exterior. De aici si rezulta diferenta de lungime a planetarelor "scurte": ele se infig pe o coada mai lunga de pinion planetar.

Pentru acest motiv eu am schimbat la cutia mea (365) grupul diferential cu totul cu unul de la o cutie de Fuego GTX, 2L, cutie NG3. Am fost nevoit sa iau si pinionul de atac insa, ca sa fie pereche cu coroana.

This post has been edited by Gheorghedracu: 11 Apr 2007, 17:19


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 13 Apr 2007, 18:53
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




multumesc de detalii. luni ajung cu ea la mecanic, oricum imi face o planetara galagie. ii mai dau o sansa si pentru inceput o sa schimb ambele semeringuri cu variantele alea paslate, am inteles ca sunt ceva mai bune in situatiile in care scurgerea e mare. mai pun un tratament pentru cutie 2+2 si completez cu ulei.

presupun ca pentru a imi da seama daca s-au pus o-ring-urile (corect) trebuie data jos cutia si desfacuta, right?


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 8 Jun 2007, 09:06
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




@Gheorghedracu: m-am tot gandit la cele zise de tine si totul e logic. de aceea revin cu o intrebare: oare daca schimb pinioanele planetare cu altele noi, plus tot ce legat de aceasta zona (o-ringuri, saibe...), nu rezolv problema "garantat"?

ca pana la urma pierderile de ulei pe la semeringuri se datoreaza faptului ca s-au uzat acele caneluri si semeringul nu mai calca bine etc.

mai mult, de ce trebuie sa tin cont?!
- stiu ca pinioanele planetare sunt specifice pentru 4 viteze, cu planetare lungi.
- e bine luate pereche sau e suficient sa schimb doar pe partea care curge?
- de ce mai merita tinut cont la schimbare, alte maruntisuri care trebuie schimbate?
- ...

si acum, tine-te bine! smile.gif ma pot aventura sa le schimb eu? mentionez ca nu am defacut pana acum cutie, doar am dat-o jos pentru ambreiaj, cred ca e singura componenta de Dacia la care nu am umblat personal. sincer m-am cam saturat sa tot merg la mecanici care zic: "iti garantez eu acum ca ai scapat de probleme". si peste 1-2 zile iarasi curge uleiul ca la teava...

multumesc!


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madmaxtata
post 8 Jun 2007, 10:36
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 305
Joined: 26 October 05
From: focsani-bucuresti




pai daca mecanicul iti garanteaza ca nu mai curge te duci la el si ii dai cu cutia in cap biggrin.gif, bine nici chiar asa dar totusi. Daca da garantie apai sa dea calumea nu vorbe. Ca la cutie e cam nasol sa umbli tu, in afara de desfacut carcasa dupa aceea se complica treaba si nu stiu daca e bine sa te mai bagi.
Spor la munca si mai cauta si alti mecanici poate aia o sa se tina de cuvant.


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 88 - vn-01-slk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrafox
post 8 Jun 2007, 14:04
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 238
Joined: 2 May 05




dar o cutie cu 4 trepte din frabrica se poate modifica la ultima treapta ,adica ii se poate schimba pinionul cu unul de nova ptr fuga sau asta se intampla doar la cele in 5 tr ?


--------------------
dacia 1310 tlx - CT-02-GVS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 8 Jun 2007, 14:19
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




@madmaxtata: pai tocmai asta e ca nu stiu cat de complicat e schimbatul unui pinion planetar. ok, cutia o desfac dar daca trebuie dezmembrata intr-un anume fel?!

mecanicul imi zice ca cea mai sfanta solutie este schimbarea atat pinionanelor cat si a planetarelor (sa trec pe scurte). mi se pare o cheltuiala mare si inutila daca se rezolva doar prin schimbarea pinioanelor. ce sa mai zic ca acum am planetare noi.

as mai avea urmatoarea varianta: sa ma duc la dezmembrari si sa iau o cutie varza cu cateva sute si sa vad pe ea smile.gif as vrea insa sa evit asta...

eu stiu cum e piesa cu o-ring-ul de rigoare si nu pare cine stie ce complicat. pentru planetare lungi pinionul e mai scurt.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 Jun 2007, 09:08
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ca sa schimbi acele pinioane planetare trebuie demontata cutie si apoi demontat ansamblul cu satelitii (adica demontezi coroana de pe "toba diferential", apoi axul satelitilor, ca sa poti extrage si al doilea pinion).
Daca constati uzuri, exista si doua saibe din textolit si alte doua din metal pentru compensare uzura satelit si pinioane, e de munca si de masurat/constatat.

daca ai acces usor/ieftin la doua planetare scurte, eu zic sa faci modificarea de trecere la scurte. Scurgerile sint mult mai rare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th July 2025 - 15:39
Forum Renault