DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme pornire dimineata

Marty
post 18 Aug 2004, 09:43
Post #1


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Cam de o saptamina, dimineata cind dau la cheie, porneste motorul dar imediat incepe sa tremure si acul turometrului sa joace in jurul liniei de 600 RPM. Dupa 3-4 secunde totul revine la normal, motorul accelerindu-se pina la 1100-1200 si apoi revenind la 800 rpm.
Va rog frumos, posesori de DSN (actuali sau fosti), spuneti-mi si mie de la ce poate fi: bujii, motorasul pas-cu-pas, injectoare, fise, etc?

P.S.: In momentul in care motorul tremura, am impresia ca merge in 3 cilindri...


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 18 Aug 2004, 10:30
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Acelasi lucru aici, cred ca e motorasul ala de relanti.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 18 Aug 2004, 10:49
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Acelasi lucru era aici - era uleiul prost....


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 18 Aug 2004, 11:54
Post #4


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Marty, vezi sa cureti motorasul pas-cu-pas. Ala e de vina in proportie de 99%.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 18 Aug 2004, 12:04
Post #5


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




cred ca e si ,9, adica 99,9% probabilitate sa fie motorasul de relanti


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 18 Aug 2004, 12:10
Post #6


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Intrebare de bun simt: si daca-i motorasul respectiv, de ce face numai dimineata si nu si in timpul zilei?? Sau dimineata face "urdori" si dupa aia nu mai face ? :roll:


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 18 Aug 2004, 12:22
Post #7


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




O fi de la condens, avand in vedere ca diminetile au inceput sa fie cam friguroase, iar ziua este suficient de cald


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Conny
post 18 Aug 2004, 12:27
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 180
Joined: 21 February 03




si eu am aceeasi problema dimineata ca si Marty.
azi dimineata chiar mi s-a parut ca face mai urat decat in altele.

ati spus unii ca e de la motorasul de la relanti.
a fost cineva in service cu chestia asta?
nu de alta, dar eu nu prea am cum sa ma apuc de verificat :roll:


--------------------
Solenza Scala
Conny
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
HED
post 18 Aug 2004, 16:39
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 August 04




asta am observat si eu in dimineata asta
care naiba este motorasul ala ????? :roll:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 18 Aug 2004, 17:29
Post #10


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Daca ii motorasul, e normal, i se intepenesc lagarele (condens + mizerie), mai ales acuma zilele astea ca e mai frig, plus condens etc
E probabil in alea 3-4 secs se chinuie sa potriveasca relatiul (banui ca merge aproape la cursa maxima fiind rece motoru) si merge mai greu, dar...totusi ajunge la destinatie laugh.gif laugh.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 18 Aug 2004, 19:19
Post #11


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Motorasul pas cu pas ... celebrul motoras pas cu pas, nu este decat o electrovalva ordinara comandata cu un motoras pas cu pas pentru o precizie foarte buna a deschiderii/inchiderii.

"Aproape de cursa maxima" nu prea exista caci in acel punct motorul (daciei, nu ala pas cu pas) ar avea cca 3-4000 rot/min biggrin.gif ...

Ideea este ca SOCUL automat de la DSN/SLZ este "compus" din mai multe elemente. Unul din acele elemente este intr-adevar "motorasul pas cu pas".

Cum functioneaza:

Dimineata motorul este rece si computerul "stie" treaba asta (are senzor). I se da cheie , deci se doreste pornirea motorului in conditii reci.
In aceste conditii computerul alege o tabela de parametri conforma cu PORNIREA motorului.

Aceasta tabela ii prezinta un anume amestec aer/carburant pentru relanti si un anume avans (la aprindere).

Sa nu uitam ca totusi "motorasul pas cu pas" a ramas "intepenit" pe pozitia corespunzatoare relantiului din seara precedenta (motor cald).

Cand se porneste motorul, computerul baga saracul carburant cat ii trebuie .. dar "motorasul" nu are timpul de reactie asa de rapid .. asa ca motorul va functiona primele cateva secunde cu prea putin aer => scaderea turatiei.
In acest moment computerul de bord (vazand ca turatia scade) regleaza noi parametri pentru ardere ceea ce trece motorul intr-un regim de accelerare. Dupa ce motorul s-a accelerat, computerul iar incearca sa regleze relantiul dar acum are conditii propice pentru asta (adica o pozitie a motorasului pas cu pas pe admisie de aer mai mare decat in cazul precedent) asa ca tot ce ii ramane de facut este sa se joace cu debitul de benzina pana aduce motorul in parametrii optimi pentru relanti in conditii de motor rece.

Cam astea ar fi fenomenele ce au loc la pornirea motorului dimineata. Acesta "dardaiala" urmata de accelerare si apoi de revenire la 750-800 rot/min se va vedea foarte accentuat pe timpul iernii.

Cele scrise mai sus nu trebuiesc luat ca atare .. se poate ca fenomenele sa fie putin altfel, dar in mare asa se intampla.

Bafta.


P.S.: am uitat concluzia: Nu va alarmati .. este normal sa faca asa (pana la un punct) .
Totusi o curatire a "motorasului pas cu pas" poate ajuta in annumite situatii. Ma ofer voluntar sa va curat "motorasele" joi la intalnire smile.gif.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 18 Aug 2004, 20:03
Post #12


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Liviule, o fi si cum spui tu, dar eu am citit altceva. Adica respectivul motoras se reseteaza automat la 8 secunde dupa ce opresti motorul chiar daca e sau nu cheia in contact. Adica nu prea are cum sa ramana intepenit in pozitia de relanti din ziua precedenta ci ajunge la 0.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 18 Aug 2004, 20:40
Post #13


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Poate ajunge la 0 la unii smile.gif ... poate de aceea are efect curatarea lui ...
Ideea e ca computerul NU STIE in ce pozitie se afla motorasul ala ...
Asa ca probabil se dsa comanda de revenire in pozitia neutra dar daca acolo e mizerie si mecanismul nu mai functioneaza asa cum trebuie probabil ca ramane intepenit pe undeva ...


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 18 Aug 2004, 22:32
Post #14


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Pai tocmai asta e si ideea. Computerul nu stie initial pozitia lui si de-aia cred ca se si da comanda de resetare la oprirea motorului, tocmai pentru ca la pornire sa plece de jos nu din mai stiu eu ce pozitie. Si atunci e logic ce spui tu. Ca daca nu pleaca din pozitia lui neutra atunci se balbaie putin motorul pana se prinde comp-ul cam pe unde e respectivul motoras si apoi pana ii da comanda sa se duca in anumita pozitie.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 19 Aug 2004, 00:49
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




La mine nici nu ma mira ca face asa, filtrul de aer s-a schimbat de 3 ori in 90k km. O sa il curat inainte de venirea frigului.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 19 Aug 2004, 08:11
Post #16


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




pentru mai multe lamuriri (in engleza):
http://minimopar.knizefamily.net/idleproblems.html


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 19 Aug 2004, 08:22
Post #17


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Azi a facut si mai nasol: a inceput cu dirdaiala tipica primii chei, a urcat la 1200, a revenit la 800 si am plecat. Din locul unde era parcata masina si pina la coltul strazii sunt 20 de metri. Ma opresc sa acord prioritate si ma trezesc din nou cu acelasi dardait.
Din pacate diseara n-o sa ajung la intilnire, o sa ma duc sa-mi string volanul si sa-mi schimb bucsile de bara stabilizatoare. O sa incerc sa curat si pramatia aia de motoras.
Tx Liviu si Klaus!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 20 Aug 2004, 08:24
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Marty vezi ca am postat intr - un tutorial similar si la DSN. La mine facea la fel (sau la fel plus simptome suplimentare): pornire greoaie, tremurat la relanti (sau cum se scrie), dadea in nas cat era motorul rece. Curatarea motorasului nu a rezolvat mai nimic (desi am gasit mizerie acolo din belsug :vmad: - si n - am decat 22000 km). Ieri am curatat injectoarele si dimineata mergea motorul de mai mare dragul: pornit usor, mers rotund, vlaga in el ca atunci cand era masina noua.

Off topic: mecanicul m - a intrebat cat am cu masina. Mi - a zis ca fisele de la bujii duc cca 90.000 km si atunci cand "se duc" dau simptome de injectoare infundate.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geo.meg
post 26 Sep 2004, 17:29
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 17 February 04
From: Bucuresti




Nu am vrut sa mai creez un nou topic . Traba e simpla . Ma duc la OMV joi innaite sa vin la intalnire , de obicei bag benzina de la MOL , acum am bagat de la OMV deaia de 100 (cica ar fi buna ) , si cind sa plec , mentionez ca nu am facut plinul ca nu-mi luasem salariul , bag cheia ,se stinge beculetul rosu , si surpriza se invartea electromotrul meu de zor si nimic ,scot cheia din contact , o bag iar si a luato- din loc .A seara a facut si mai rau , am dat intruna la demaror .
Si surpriza e ca atunci cand perneste dupa ce face figuri face la fel ca la MARTY numai ca la mine nu are scanteie sau benzina . Ce naiba are ?? sad.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 -Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-cj666
post 26 Sep 2004, 18:28
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 20 May 03
From: Cluj




Am patit si eu ieri dimineata o chestie foarte ciudata. Am bagat cheia, am asteptat sa se stinga beculetul rosu si am incercat sa pornesc motorul. A parut ca o ia, dar s-a oprit. Apoi am dat la cheie intr-o veselie de vreo 5-6 ori, de invirtit motorul se invirtea la demaror, dar nu a pornit. Apoi. a saptea oara a pornit la sfert, ca de obicei si de atunci porneste normal. Ce naiba poate avea, e prima data cind face asa. Ca idee, a plouat mult toata noaptea, dar masina sta in garaj, nu ar trebui sa fie nimic legat de umezeala.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 26 Sep 2004, 18:31
Post #21


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




By-GEO, daca nu scanteieste si nici nu benzineste, inseamna ca e de la senzotrul de turatie (nu semnalizeaza rotatie catre computer si normal ca ala nu da drumu' la benzina sin scinteie)!

cj666, la tine poate fi de la motorasul pas cu pas.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geo.meg
post 26 Sep 2004, 18:51
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 17 February 04
From: Bucuresti




Mersi domn Marty ,l-am banuit si eu de mult pe senzorul de turatie , dar am tot zis ca nu e el de vina deoarece face foarte aleator . Prima oara am zis ca ar fi de la baterie ,dar dupa ce am schimba-o , tot continua sa faca figuri . Am sa-l desfac ,sa-l curat si pe el si mufa si dupa aia sa vad cum mai face :shock: .


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 -Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 27 Sep 2004, 08:14
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




cj666, whatch out! Lasa senzorul si ocupa-te de UCE decodor. Eu zic ca sunt 90% sanse sa fie de acolo. La mine facea IDENTIC (adica se stingea led-ul, nu clipea) si a fost decodorul... L-am dus la reparat la un electronist, i-a refacut lipiturile de la mufa si a mers perfect dupa (si mai merge si acum).

Bafta!


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 27 Sep 2004, 08:38
Post #24


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




senzorul de turatie poate fi murdar si se curata cu un curatitor. Si eu aveam probleme asemanatoare, adica dimineata nu pornea de regula la prima cheie si uneori nici turatia de pornire atunci cand era motorul cald. Am fost la service si l-a scos si l-a gasit plin de praf de disc de ambreiaj. Masina are 17.000 aprox. L-a curatat si acum porneste fara prob.

Vis a vis de filtrul de aer sfatul meu este sa-l schimbati la 10.000 km pentru ca se imbiba foarte mult cu praf si mizerie si nu isi mai face treAba, chiar rezulta un consum de benzina marit. Atentie filtrul de aer nu se sufla, nu se spala sau stiu eu altceva. Prin orice interventie asupra elementului filtrant in afara de cea care este proiectat duce la marirea porilor si nu mai filtreaza aerul bine, ceea ce duce la intrarea prafului in motor si a altor impuritati, care duc in final la o uzura prematura a motorului


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 27 Sep 2004, 13:15
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Inca o chestie din cauza motorasului nenorocit: daca stai la relanti si bagi AC, motorul cadea violent in turatie (<600rp) oscila si cred ca se decupla automat compresorul. :vmad:


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 3 Oct 2004, 21:45
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Am curatat in weekend motorasul zgubilitic. Masina are 100k km, si era mai mult decit jegos era acoperit peste tot cu un strat de chestie d-aia uleioasa cam 1mm. Am facut si poze prea de aproape si au iesit sterse rau.

Treaba e super usoar, se simte acum, nu mai sta o ora sa stabilizeze ralentiul. Pe linga asta, cind bag AC in functiune, nici nu clipeste turometrul.

Mi-a placut la nebunie galeria de admisie din termoplastic, rupere, as fi vrut asa si pe bolovanul ala de diesel (Ford).


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnDoe
post 5 Oct 2004, 16:03
Post #27


Unregistered









Si eu am cateodata probleme la pornire; adica in sensul ca de multe ori pur si simplu nu vrea sa porneasca; am fost in service cu ea, a pus-o pe calculator si mi-a zis ca nu are nimic; bineinteles ca la service nu a vrut sa mai faca nimic;

totusi i-am rugat sa-mi curete senzorul de turatie, mototrasul pas cu pas, bineinteles pe bani si nu au vrut; pur si simplu m-au expediat acasa.

cam cat ar costa sa-mi fac operatiunea asta si in ce service? intr-adevar masina e in garantie, dar banuiesc ca daca ma ofer din prima sa le platesc poate totusi o si rezolva; sau poate e o chestie prea complicata pt ei si de aia nu vor sa se oboseasca; adica poate ca au un tarif mult prea mic pt operatiunea asta si prea mult deranj.....


--------------------
Go to the top of the page
+
Marty
post 5 Oct 2004, 16:28
Post #28


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Se poate rezolva in service-ul de la mine din fata blocului, cu 0 cost. Ti-as spune sa vi la Academia Militara da' o sa fie intuneric si cs-ar putea sa-ti montez ala in cu totul si cu totul alta parte. happy.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor B
post 5 Oct 2004, 16:29
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.639
Joined: 7 August 03
From: Cluj-Napoca




Service-ul are obligatia sa-ti remedieze problema in garantie asta incluzand si curatarea senzorilor, etc, daca mecanicul, electricianul nu vrea sa o repare te duci la seful lor, daca nici asa suna la VC ca asa ceva nu e admisibil, eventual inainte du-te la un service mai cu bun simt fata de client


--------------------
DACIA GOLAN Laureate 1.4 MPI - CJ 00 TUD
"Wellcome to the desert of the real"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnDoe
post 6 Oct 2004, 09:07
Post #30


Unregistered









Multumesc mult Marty.

Dar problema e ca am vorbit si cu seful de service si mi-a zis ca daca deja pusa pe calculator masina nu prezinta nici un fel de simptome, atunci el nu are de ce sa intervina; oricat am incercat eu sa le explic ca nu e un defect permanent ca altfel nu as fi avut cum sa vin cu ea in service.

Ala de a pus-o pe calculator mi-a zis ca daca simptomul de care zic eu s-ar fi manifestat vreodata, atunci testerul lui ar fi stiut asta, deoarece calculatorul masinii are un fiser de log in care isi memoreaza in permanenta toate problemele;

acum sincer sa fiu ma pricep si eu la pc-uri, si nu stiu daca calculatorul masinii are vre-un eprom ceva care sa memoreze starile respective; dar oricum ala nu a vrut si pace sa imi faca ceva.

Marty care e service-ul ala de care zici din fata blocului tau?

PS; ca sa nu mai zic ca in momentul cand a verificat si instalatia de aer conditionat ca i-am zis ca si aia nu raceste bine mi-a zis ca am instalatie 3 bar si ca ar fi trebuit sa am 7, dar mi-a zis ca acum fiind prea frig afara nu poate sa-mi puna agentul refrigerant si ca sa vin la vara; numai ca problema mea e ca in aprilie iese din garantie si banuiesc ca la vara trebe sa ii schimb agentul pe bani.



--------------------
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 17:28
Forum Renault