DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme - zgomote la oprirea HU, HU Blaupunkt MP 71

alc2
post 13 May 2007, 09:57
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 12 July 05
From: Bucuresti




Se da un HU Blaupunkt_MP_71 , care a mers pefect pana intr-o zi cand :
* in prima zi cand a inceput sa faca figuri , la pornire si in timpul redarii ( fie tuner fie CD ) se auzeau niste mici pocnete in difuzoare ( le-as asemana cu modul in care erau redate zgarieturile de la raposatele discuri de vinil ) . Mai mult , cand am oprit HU , s-au auzit in dif-uri o serie de pocnituri rapide si foarte puternice in amplitudine .
* incepand de a 2-a zi si pana azi fenomenul s-a manifestat numai la oprirea HU ( este acelasi lucru daca opresc HU de pe Tuner sau CD si indiferent cat ar fi volumul inainte de oprire )

Am ajuns sa nu-l mai pornesc de frica ca la oprire sa nu prajesc dif-urile . mad.gif

In functionare nu s-a schimbat nimic , are putere suficienta , totul O.K. , daca n-ar fi pocniturile la oprire....

Pare sa fie o problema a etajului final sau a preamp-ului.... , insa ce anume sa determine aceasta brusca schimbare de comportament ?

Mentionez ca asa am luat masina cu HU montat si dif-urile de fabrica , a mers perfect pana cand au aparut cele de mai sus descrise....
Daca cineva a mai patit asa ceva sau are idee ce ar putea fi , merci anticipat


--------------------
Renault Kadjar Intens Flame red_K9K-648 -
Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 13 May 2007, 12:06
Post #2


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Sunetul descris de tine seamana cu un condensator care se descarca pe difuri. Verifica firele de la HU la dif-uri sa nu dea la masa pe undeva.

Daca nu e de la fire si HU nu mai e in garantie, desfa-l si vezi sa nu ai vreun scurt pe undeva. Vezi ca pe capac, pe partea cu placa trebuie sa fie un strat de ceva izolator (hartie, cauciuc etc); verifica sa nu fie zgariat stratul ala.

Daca nu te pricepi foarte bine, nu iti recomand sa te bagi in HU, pentru ca e destul de complicat si s-ar putea sa nu mai stii sa-l pui la loc. Tu stii cel mai bine daca te descurci sau nu.


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alc2
post 14 May 2007, 18:44
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 12 July 05
From: Bucuresti




o.k. valentin , voi merge maine la un service .Am incercat sa-l demontez si nu am reusit...Revin cu detalii.


--------------------
Renault Kadjar Intens Flame red_K9K-648 -
Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alc2
post 16 May 2007, 08:25
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 12 July 05
From: Bucuresti




Am fost la un service , au gasit contactele puternic oxidate (ca si cum ar fi curs apa sau alta solutie ) pe spatele cablajului ( mai mult pe partea cu lipituri ) .Au curatat mai intai cu alcool izopropilic , rezultat zero , aceleasi pacanituri la oprire . Am luat toate traseele la curatat si verificat , acelasi rezultat . Din pacate in interiorul aparatului , in partea dinspre componente se lucreaza f.greu din motive de lipsa spatiu , tot acolo se vede un electrolitic un pic umflat....Am plecat de aolo dupa ce s-au incercat toate metodele de curatare a cablajului , rezultatul final fiind un pacanit mai mic dar totusi suparator . Daca stiti pe cineva, un electronist priceput ( a se citi si rabdator ) care poate sa rezolve problema , raman dator .... .


--------------------
Renault Kadjar Intens Flame red_K9K-648 -
Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 16 May 2007, 08:56
Post #5


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




N-am vrut sa postez de la inceput dar descrierea ta imi confirma presupunerile. Din pacate sunt prea departe sa te ajut altfel decat cu o descriere a situatiei, eventual cu un sfat.
Puteri atat de mari (4x45W), cu alimentare la 12V, se pot obtine numai "ridicand" tensiunea de alimentare cu invertoare DC/DC, adica intern, alimentarea se face, in realitate, cu 32-50V. Acel condensator "umflat", fie si putin, imi sugereaza ca a fost supus unei tensiuni peste tensiunea maxima admisa (fie si temporar) iar "mizeria" de pe cablaj este in realitate efectul scurgerii electolitului din condensatoare.
Acest lucru se intampla daca chopperul care alimenteaza circuitele a luat-o razna si nu mai este "stabilizat", adica nu mai functioneaza circuitele de control ale acestuia. In consecinta, la oprire, in loc sa se faca o oprire ferma a chopperului acesta mai oscileaza necontrolat si "paraie" in boxe deoarece etajul final este alimentat direct cu tensiunea chopperului iar circuitele de mutting (care fac oprirea/pornirea silentioasa la orice scula audio) nu mai functioneaza.
Asa ca sfatul meu este sa cauti un service de eletronice, care in afara curatirii (... obligatorii, altfel se corodeaza toate circuitele) trebuie sa verifice chopperul, de preferat cu sarcina artificiala (exista riscul sa se distruga finalii audio daca boxele de proba sunt de impedanta mica, ai facut foarte bine nemaipornind RCD), si sa-l "stabilizeze" (pornit/oprit ferm in sarcina), apoi sa-ti schimbe toti condensatorii electrolitici care au fie si cea mai usoara umflatura.
Eventual, toate descrierea asta, iti poate da o idee despre ce ar trebui facut.
Succes!


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 16 May 2007, 12:44
Post #6


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




E clar ca s-a oxidat de la un condensator, ca altceva nu prea avea ce sa-ti curga in el, deci gaseste niste baieti care chiar stiu ce fac, ca de curatat poti sa-l cureti si tu acasa.
Eu cred ca s-ar putea sa ai noroc si sa-ti oscileze aiurea fix din cauza unui condensator uscat. Acum depinde de cat de norocos esti...


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 16 May 2007, 18:26
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




sar putea ca oxidul acela sa fie chiar "zeama" din acel electrolitic umflat.
oricum trebuie desfacut si curatat si schimbat electroliticul si vazut ce mai e pe acolo


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alc2
post 18 May 2007, 16:37
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 12 July 05
From: Bucuresti




multumesc tuturor pt sfaturi , o sa incep cu schimbarea electroliticilor , va tin la curent .


--------------------
Renault Kadjar Intens Flame red_K9K-648 -
Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 18 May 2007, 17:17
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




il faci singur?
spor la treaba!


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alc2
post 4 Jun 2007, 07:02
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 12 July 05
From: Bucuresti




Nu , nu gasesc inca pe nimeni sa-l faca.Am gasit pe cineva dar in Iasi......

Please , daca aveti pe cineva , un electronist in Buc....raman dator ....bere multa biggrin.gif

@Giurisici Fabian: ma poti ajuta ?


--------------------
Renault Kadjar Intens Flame red_K9K-648 -
Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 4 Jun 2007, 08:07
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




QUOTE(alc2 @ 4 Jun 2007, 08:02)
Nu , nu gasesc inca pe nimeni sa-l faca.Am gasit pe cineva dar in Iasi......

Please , daca aveti pe cineva , un electronist in Buc....raman dator ....bere multa biggrin.gif

@Giurisici Fabian: ma poti ajuta ?
*


da desigur uite ai PM de la mine


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alc2
post 8 Jun 2007, 18:55
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 12 July 05
From: Bucuresti




Rezolvat prin curatarea zonei de contacte de pe partea cu cablajul ( nu au fost de vina condensatorii ) , prin amabilitatea lui @Fabian , caruia-i datorez muuulta BRRC ( bere_rece biggrin.gif )
@Fabian , inca o data multumesc,ai un UP de la mine in aria Feedback ( atunci cand se va crea laugh.gif .)
Se poate inchide ,
Multumesc .


--------------------
Renault Kadjar Intens Flame red_K9K-648 -
Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 8 Jun 2007, 20:06
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




victorie.gif


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th June 2025 - 16:35
Forum Renault