DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema cutie viteze

marioos17
post 19 Jun 2007, 21:14
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 8 August 06




problema sta in felul urmator : cand schimb a 2-a caraie ca si cum nu as apasa ambreiajul calumea, desi este apasat cum trebuie . Problema se manifesta doar la treapta a doua. ceva idei ? thnx


--------------------
Dacia 1310 2000 - B 30 DUN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 19 Jun 2007, 21:31
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




sincron uzat cel mai probabil
asa face si dacia lu' taica-mio


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
floryyn
post 19 Jun 2007, 21:42
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 19 November 06
From: Targu Jiu




La mine face asa cand bag in marsarier, din ce in ce mai des, dar nu intotdeauna...Dar vad ca se intampla si la case mai mari asa ca...

Interesant, mare lucru si Google asta. Am gasit pe un alt forum auto urmatoarea chestie:
QUOTE
Stim toti deja, uneori nu vrea sa intre in marche-arriere.
Rezolvare super-simpla: ridicati usor piciorul de pe ambreiaj in timp ce impingeti maneta in marsarier... pe la jumatea cursei ambreiajului, maneta va scapa foarte usor unde trebuie. Apoi nu mai e nici o problema. Bafta!


Ma intreb daca la Dacie tine figura...Oricum maine dimineata o sa incerc!

This post has been edited by floryyn: 19 Jun 2007, 22:04


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 20 Jun 2007, 10:18
Post #4


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Si a mea facea asa ... dar nu mai face ... verificati bine cablul de ambreaj ... reglajul acestuia ... la mine asa s-a rezolvat ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marioos17
post 20 Jun 2007, 11:55
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 8 August 06




daca ar fii sincronul uzat cam cat ar costa inlocuirea lui ? oricum zilele astea o sa schimb si cablul de ambreiaj, pentru orice eventualitate. multumesc pt raspunsuri


--------------------
Dacia 1310 2000 - B 30 DUN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 20 Jun 2007, 12:59
Post #6


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Sincronul nu este scump dar tre data jos cutia si desfacuta ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 20 Jun 2007, 18:14
Post #7


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Scriu aici urmatoarea mea problema, ca sa nu mai deschid alt topic, desi cred ca ar trebui.
La cald nu stiu cum sa explic, dar ca sa o scot din viteza trebuie sa trag de maneta, parca imi tine ceva de ea, e foarte greu sa schimb vitezele asa, m-am obisnuit, n-ar fi o problema, dar nu cred ca e de bine, la rece imi intra usor si iese usor din vit, dar la cald, si cand bag in viteza parca imi tine in ceva si la fel si la scosul din viteze, trebuie sa trag putin de maneta.
Trebuie sa mai spun ca ambreiajul imi cupleaza jos, cred ca trebuie sa il mai strang putin. Dar n-as vrea sa cred ca am probleme cu sincroanele.
Sambata o sa verific si bieleta de comanda si o sa fac ajustarile.
As avea o intrebare, cum se manifesta un sincron uzat?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 21 Jun 2007, 06:40
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




din pacate se manifesta in N feluri, dar cele mai comune sunt zgomote in cutie si caraiala la schimbatul vitezelor...


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 21 Jun 2007, 08:08
Post #9


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Un siincron uzat ... incepe prin caraiala la cuplare si se tot toaca pana cand nu te mai lasa sa introduci in viteza ... acum in functie de noroc daca este sincronul 1 ... chiar si cu el facut varza poti circula zeci de mii de km ca nu trebuie bagata in mers viteza ... daca este la a 2 a ... mai nasol ... de obicei la a 5 a si a 1 a ... masina se poate folosi pana se face rost de buget ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gury
post 26 Jun 2007, 10:08
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 7 March 06




Salut! Am si eu EXACT aceeasi problema ca si EUROPE, adica, atunci cand se incalzeste motorul, incepe sa intre mai greu in viteze (in toate 4) si iese chiar FOARTE greu din treptele III si IV. Treapta a II-a manifesta si un mic inceput de caraiala.

Simptomele au aparut cam de 3-4 luni si in urma cu 2 luni am schimbat uleiul cu Castrol Manual EP 80W90. Inainte de schimbarea uleiului facea la fel indiferent de temperatura motorului. Dupa ce am pus Castrol, nu mai opune rezistenta la debraiere dupa pornirea motorului (ceea ce inainte nu se intampla smile.gif ), la schimbarea treptelor si in mers se comporta bine la rece, dar, cum am spus si la inceput, la cald apar problemele sad.gif si parca devine si putin mai zgomotoasa cutia cand e cuplata in viteza.

La schimbul de ulei, masina a fost ridicata de partea din fata (n-a stat dreapta) si ma gandesc ca poate nu s-a scurs complet uleiul vechi si mi l-a compromis si pe cel nou prin amestec. In plus, stiam ca trebuie sa intre 2L in cutie, dar a dat pe afara cam....un sfert de litru, ceea ce e explicabil daca poate nu s-a scurs complet cel vechi.

Ambreiajul cupleaza complet cam pe la jumatatea cursei, chiar 3/4, nu patineaza in sarcina si nu da semne ca n-ar debraia complet...

Pareri? rolleyes.gif


--------------------
Volkswagen Passat 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costinasd.
post 27 Jun 2007, 16:53
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 2 June 06




Reglati ambreajul ! Daca il destrangi ''prinde'' mai sus, strans, evident, prinde mai jos. Caldura asta... Si vedeti daca este ulei in cutie. Mai scapa...cam la toate.


--------------------
dacia 1300 1980 - cs 05 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gury
post 1 Jul 2007, 13:10
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 7 March 06




Am verificat ieri nivelul uleiului si are.... plange.gif Mi-a spus cineva ca ar putea fi placa de presiune, dar parca n-as vrea sa cred asa ceva sad.gif .

Am gasit intr-un topic cum se regleaza ambreiajul si scria acolo asa:

2 - 3 mm joc la parghia de debraiere - am verificat si asa e si la mine
10-15mm, chiar 20, la pedala - la mine se apasa pedala cam 5cm
LIBER, ceea ce e foarte mult....

Sa se fi "intins" cablul? Se schimba greu? M-am uitat la pedale si nu se vede nimic din cauza unui cauciuc prins in sigurante. Parca n-as vrea sa m-apuc sa desfac fara sa fiu in tema unsure.gif .

Sau sa nu reziste uleiul la temperatura? (inainte de schimb mergea prost in mod constant indiferent de temp, dupa schimb merge bine la rece......) Totusi e Castrol...

Astept pareri smile.gif .

This post has been edited by Gury: 1 Jul 2007, 13:12


--------------------
Volkswagen Passat 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 1 Jul 2007, 14:15
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Daca cutia merge mai bine la rece e un posibil semn de uzura a sincroanelor (daca merge mai prost la cald). Uleiul mai gros e "stors" mai greu dintre pinioane, craboti si sincroane cind cutia e rece. Un sincron uzat o sa aiba probleme la un moment dat si cind uleiul e rece.

Daca problemele apar numai in anumite trepte de viteza, placa de presiune e in regula.

Cu returul, verificati inainte de orice tampoanele de cauciuc ale timoneriei, si patina de sub masina. De asemeni tampoanele cutiei si ale motorului pot avea o influenta aici. Daca toate sunt verificate si in regula, atunci are intr-adevar rost sa te gindesti la ceva in cutie. Marsarierul insa ciriie si daca nu esti atent. uneori si mie imi iesea fara probleme de fiecare data, dar din cind in cind aveam o zi de nu puteam sa-l gasesc fara ciriiala.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:06
Forum Renault