probleme reglaj motor
![]() ![]() ![]() |
probleme reglaj motor
fullhouse |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
regleaza ralantiul mai sus, si regleaza avansul vacumatic, in asa fel incat sa se miste platoul mobil cand tragi cu gura, si sa revina cand nu mai tragi...sau la stroboscop la un service.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Am folosit tehnica aia, platoul se comporta bine, se misca. Ce nu stiu eu e in ce pozitie sa pun rotita aia dintata, sau nu are importanta. Am observat ca daca nu acopar gaura aia mica de pe capsula nu pot crea un vid. Daca o acopar platoul se misca, de ce nu simt cum trag aer. Sper ca e normal asa
This post has been edited by diaconuliviu: 13 Jun 2007, 11:50 |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Are importanta; reglajul exact se face cu pompa de vaacuum sau robinet de vacuum si stroboscop cu intirziere reglabila. Pentru o aproximare ti s-a spus sa rotesti acea rotita pina cind tragind FARA a astupa gaurica sa se miste pirghia aia, apoi sa revina. La tine spui ca pirghia nu se deplaseaza cind tragi fara sa astupi; in cazul asta e posibil sa fi reglat arcul prea strins (caz in care se roteste acea rotita incit raza ei in punctul in care se sprijina pe arc sa fie mai mica decit acum. Daca rotita ai pozitionat-o cum a fost, asta ar insemna sa o rotesti spre stinga. Daca asa nu rezolvi, chiar si pe dintele cu raza cea mai mica, pirghia aia cu ochet e prea lunga; demontezi capsula si incerci s-o mai infiletezi pirghia cu ochet; daca nu se mai poate infileta ar trebui scoasa tija, retezat din ea 1-2 mm si reinfiletat.
Daca te pricepi si ai oarece inclinatii tehnice, incearca; daca nu, nu te baga. Mai poti incerca sa infiletezi in locul tijei cu ochet pe cea de la capsula veche, daca o mai ai. Acel joc radial al axului delco ce inseamna la tine? ca rotesti axul si se misca liber pina actioneaza arcurile? sau ca miscind lateral prezinta joc? Apoi, ai incercat sa deschizi surubul de amestec (cel orizontal, din talpa carburatorului, nu cel de pe clapeta) cu 1/2 ture? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
fullhouse |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
O sa incerc sa-mi reglez rotita aia dupa cum mi-ai descris. Surubul de amestec este destul de desurubat. Pot sa-l desfac si mai mult ca tot asa merge. Axul de la delco are joc lateral.
13 Jun 2007, 12:13: Scuze pentru abrevieri, m-am grabit This post has been edited by fullhouse: 13 Jun 2007, 12:13 |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu e normal sa aiba axul de la delco joc lateral, cand invarti stanga dreapta (mai exact stanga)e normal sa aiba joc, in limita arculetelor de la avansul centrifugal.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Banuiam si eu asta. Am inca un delco desfacut acasa si am observat ca sunt 2 piese, axul cel lung, care comunica cu pinionul de distributie, si un al doilea, cel cu camele.Axul lung nu are joc in corpul delcoului. Jocul lateral apare doar la cel de-al doilea, dupa ce le asamblez. Se gasesc cele doua piese separat in magazine, sau doar asamblate, impreuna cu contragreutatile si arcurile alea mici?
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Problema ta nu e nici de colo nici de colo. Ai un "flat spot" in tranzitia de la relanti la progresie, asta e tot. Trebuie sa verifici daca clapeta de acceleratie deschide orificiile (orificiul) de progresie imediat cind se misca. Daca da, (nu prea cred) curata canalul de alimentare a gaurilor (gaurii) de progresie. S-a mai discutat, cineva cu experienta si rabdare a scris foarte mult si bine despre mai multe metode de a imbunatati progresia, aici:
http://www.daciaclub.ro/Imbunatatiri-accel...-t31589-s0.html Ceacu a atins cele mai multe detalii despre functionarea carburatorului si aducerea la parametri normali (n-o sa zic originali, ca stim cu totii ca "parametrii originali" la Dacie ar fi o gluma cu atitea subintelesuri ca ne-am pierde ani din viata sa le exploram pe toate). De fapt topicul ala ar fi trebuit trecut la lipicioase, ca prea vin multi cu aceeasi intrebare, e frumos explicat, si mai presus de toate corect, asa cum e normal cind explicatia vine din experienta proprie a demonstratorului. Moderatorii? Trepidatiile sunt normale la relanti scazut si cu motorul rece. Jocul axului delcoului poate fi rau, dar daca masina merge bine in rest, inseamna ca nu de acolo e problema. Cu un stroboscop poti verifica daca vrei neaparat avansul aprinderii la diferite turatii (mentii o turatie constanta pentru citeva momente sa vezi citeva flashuri) si verifici ca avansul "sta pe loc" la fiecare turatie in loc sa joace "in sus si in jos" ca sa zic asa. La fel cu unghiul dwell. Daca unghiul si avansul sunt stabile la toate turatiile, lasa in pace axul delcoului. Rotita dintata e un reglaj de compensare a avansului pentru cifre octanice diferite ale benzinei, pentru ca sa nu umbli cu stroboscopul la tine sa refaci avansul initial al aprinderii de cite ori faci plinul. Asa cum ti s-a spus deja, acolo nu prea se umbla. Afla cum e normal sa stea si lasa-l asa (masoara distanta dintre axul rotitei si capsula la un delco reglat bine, si regleaza la fel la tine). Succes This post has been edited by Gheorghedracu: 13 Jun 2007, 17:08 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Voila, Gheorghe.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showforum=27 E la "lipicioase", aveai mare dreptate. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
ma gindesc ca distanta conteaza, nu cit de mult intra in filet. Bineinteles, cu conditia sa se tina ca lumea acolo, nu sa flendureasca ca un stremeleag foflenchiuit.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu, acea distanta de care zici dintre ochet si capsula trebuie sa fie aceeasi la ambele capsule in pozitie de repaus. Daca una e mai lunga in mod sigur va putea fi montata, distanta masurata va fi cea corecta (pirghia de vacuum de la delco Dacia are limitare de cursa) dar in cazul unei tije lungi acea distanta va fi stabilita in detrimentul unei membrane comprimate. Urmarea: cursa utila va fi limitata sau anulata.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
fullhouse |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Interesante sfaturile date de ceacu in legatura cu imbunatatirea progresiei. Carburatorul nu l-am demontat de pe galerie, se pare ca il voi da jos, sa vad cum se prezinta axul si clapeta. Oricum cred ca-mi iau noi, impreuna cu bucsele alea, sa fiu sigur. Totusi la delco pot inlocui doar axul pe care sunt practicate camele, pentru ca jocul apare la asamblarea dintre cele doua, axul lung care trece prin corpul delcoului nu are joc
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Poti dar nu-ti recomand; dupa ce ai scos arcurile si ai pus axul nou curba de avans trebuie refacuta; ai cu ce?
Apoi, la magazin se gaseste - din motivul de sus - doar ax complet. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
fullhouse |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Nu sti cam la ce suma se ridica?
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu, cind treci pe linga un magazin cu piese auto poti intreba. Acuma, depinde de la magazin la magzin.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 21:38 |