DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Logan pe bio-etanol / E85, Ce modifcari trebuie aduse ca sa mearga cu E85?

Flores
post 20 Apr 2008, 07:45
Post #31


ALIEN


Group: Members
Posts: 372
Joined: 24 March 05
From: behind enemy lines




Uite o firma din Franta care comercializeaza kit-uri pentru bioetanol.
http://www.kit-ethanol85.com/
Succes!


--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI- Dacia Logan Laureate 1.6
Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 20 Apr 2008, 07:47
Post #32


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




merci de info!, dar poate ma ajuta si pe mine cineva cu limba franceza....ca la scoala am invatat alte limbi de "circulatie" sad.gif

This post has been edited by kAndrrei: 20 Apr 2008, 07:50


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Flores
post 20 Apr 2008, 08:35
Post #33


ALIEN


Group: Members
Posts: 372
Joined: 24 March 05
From: behind enemy lines




In linii mari este vorba de un dispozitiv electronic care se monteaza pe orice fel de vehicul alimentat cu benzina si care permite functionarea motorului cu bioetanol, benzina sau amestec ale celor doua. Are trei senzori, temperatura aerului, temperarura lichidului de racire al motorului iar ultimul se conecteaza la sonda lambda.
Toata chestia asta, zic ei, calculeaza exact si in timp real compozitia carburatului folosit(etanol, benzina sau amestec) si trimite la injectoare cantitatea optima care sa asigure o combustie completa.
Au acolo si o schema de montaj, dar nu imi dau seama daca se poate monta personal sau trebuie mers la service.
Alt avantaj ar fi ca daca vrei sa vinzi masina, dai instalatia jos si o poti folosi si la noua achizitie dupa o reprogramare.


--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI- Dacia Logan Laureate 1.6
Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 20 Apr 2008, 09:11
Post #34


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




reprogramare care banuiesc ca se face la ei.

am vazut ca locuiesti in franta, stii pe cineva care foloseste de ceva timp dispozitivul in cauza?

This post has been edited by kAndrrei: 20 Apr 2008, 09:12


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Flores
post 20 Apr 2008, 09:26
Post #35


ALIEN


Group: Members
Posts: 372
Joined: 24 March 05
From: behind enemy lines




Personal nu cunosc pe nimeni care sa-l foloseasca, am tot vazut la TV ca e la mare moda printre posesorii de SUV-uri americane, cu motoare mari pe benzina. Citind acum tot ce scrie pe acolo parca m-ar bate si pe mine gandul.......


--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI- Dacia Logan Laureate 1.6
Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 20 Apr 2008, 09:31
Post #36


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Exista deja la statie bio-etanol ? Care e pretul ?


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Flores
post 20 Apr 2008, 09:44
Post #37


ALIEN


Group: Members
Posts: 372
Joined: 24 March 05
From: behind enemy lines




In Franta sunt destul de raspandite benzinariile care ofera si bioetanol, totusi nu pot spune ca sunt pe toate drumurile, pretul e in jur de 0.80E/litru.
http://www.roulonspropre-roulonsnature.com/implantation/


--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI- Dacia Logan Laureate 1.6
Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dieselfun
post 20 Apr 2008, 10:17
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 7 October 07




QUOTE(DFA @ 13 Jun 2007, 13:42)
În acest moment, la pompe toată motorina deja conține 3-5% BioDiesel. În câțiva ani vor să ajungă la 8-10%.
*


Nu cumva e BD2 inca? huh.gif


--------------------
logan dci 2007 ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 20 Apr 2008, 10:29
Post #39


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Etanolul se produce din porumb, deci nu cred ca e o solutie reala. O sa ajungem sa cultivam porumb pentru masini si noi n-avem ce manca biggrin.gif, plus ca daca se cultiva intens porumbul (fertilizari, etc) se distruge solul. O alta chestie e ca cererea fiind tot mai mare, pretul porumbului (in SUA de exemplu) s-a dublat in doar un an.

Uite un citat interesant:
"Problema atinge un cinism maxim atunci cand se pune in oglinda nevoia de combustibil a oamenilor care conduc masini, prin extensie cu un anumit nivel de trai, cu cei amenintati de infometare.

George Monbiot scrie ca in Mexic, o tara in care porumbul e aliment de baza, au avut loc la sfarsitul saptamanii trecute revolte spontane cauzate de penuria de hrana.

Pe langa problema cauzata de lipsa hranei pentru o mare parte a populatiei lumii, nu trebuie omis nici efectul asupra mediului. In conditiile in care cererea de porumb este tot mai mare, terenurile agricole sunt obtinute prin defrisari."




--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radur
post 20 Apr 2008, 11:28
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 3 October 07




porumb----->etanol--->ardere---->co2+h2o

co2+h2o+soare---->porumb

de aia e fff ecologic si se regenereaza la nesfarsit! da daca s-ar baba la scara mondiala ce ar mai face cu rafinariile si cu petrolierele si cu pe pi_da mamei lor! gun3.gif


--------------------
dacia logan 2007/abs+/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 20 Apr 2008, 11:42
Post #41


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Esti in eroare amice. Citeste ce-a scris Amedeus mai sus. Si daca s-ar cultiva toata europa cu porumb si n-ar fi suficient. Asta una, si doi, daca s-ar face asta, ar avea un impact climatic devastator (eroziunea solului, furtuni frecvente, lipsa precipitatiilor, evaporarea sporita a apei din sol - 'crevase' in pamant , extreme climatice mai puternice, si altele ..)

Unde-o sa traim? In subteran?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radur
post 20 Apr 2008, 12:59
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 3 October 07




las tu eroziunea pamantului ca nu e asa ! sunt prostii bagate in capul oamenilor sa nu se treaca pe biocombustibili! de ce s-a dublat brusc pretul rapitei cand s-a inceput la noi folosirea ei pt biocombustibili? ia intereseaza-te cum e cu benzina in brazilia!!! radmasa.gif cred ca la aia e arid si locuesc in scorburi la cat bioetanol au! si acum stire soc -agricultura sa stii ca se practica de multi ani mai multi chiar de cati ani se extrage petrol radmasa.gif si nu vad asa eroziuni


--------------------
dacia logan 2007/abs+/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raqzvan
post 20 Apr 2008, 13:02
Post #43


gute Laune war Trumpf


Group: Members
Posts: 514
Joined: 21 September 06
From: Constanta, Romania




Etanolul poate fi dat si de alte chestii, prune, caise, etc. Practic, pentru fermentatia alcoolica se poate folosi o gama larga de chestii. Problema cu etanolul e ca necesarul de energie folosita pentru producerea unui litru de etanol e aprox. aceeasi cu energia obtinuta prin arderea lui. Ganditi-va numai la masinile agricole sau la cele care transporta produsele. Alea merg pe motorina si nu prea sunt Euro5 Bluetec.


--------------------
Geely Logan Laureate 1.6MPI 2006
Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Flores
post 20 Apr 2008, 14:02
Post #44


ALIEN


Group: Members
Posts: 372
Joined: 24 March 05
From: behind enemy lines




Am gasit unul din reportajele vazute la Tv de care vorbeam mai sus, are instalat kit-ul minune!

http://ushuaia-terre.tf1.fr/ushuaia-terre/...ioethanol-.html

Si altul despre productia de bioetanol din trestie de zahar in Brazilia.

http://video.google.fr/videoplay?docid=7615242005054995119

This post has been edited by Flores: 20 Apr 2008, 16:09


--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI- Dacia Logan Laureate 1.6
Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 20 Apr 2008, 16:06
Post #45


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




@radur
Romania nu-i Brazilia, gandeste-te daca tot porumbul ar fi transformat in carburant si eventual taranul ar renunta si la alte culturi ca sa puna porumb pe care sa-l vanda la companiile care il vor distila, cam cat crezi tu ca vei da pe o paine (asta dupa ce ai primit tichetele de rationalizare din luna respectiva radmasa.gif ) Mai lipseste sa bage si baietii cu diesel-uri ulei de floare' (merge super daca e incalzit la 60 de grade) si cam toata suprafata agricola va lucra pentru producerea de carburant. Dar nu e o problema, se pot obtine alimente sintetice din petrolul care va ramane nefolosit. radmasa.gif radmasa.gif

This post has been edited by Amedeus: 20 Apr 2008, 16:10


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radur
post 20 Apr 2008, 16:15
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 3 October 07




voi aveti ideie cam cat din terenul agricol este folosit la capacitate maxima?
daca nu la vara faceti bine si plecati prin romania asa la plimbare si vedeti cam cum sta treaba!


--------------------
dacia logan 2007/abs+/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 20 Apr 2008, 16:41
Post #47


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Mai lasati oameni buni porumbul in pace, ca etanol poti face din orice are zahar sau amidon (cartofi, sfecla de zahar, trestie de zahar). Si daca nu merge etanolul, se poate face metanol din reziduurile de la procesarea hartiei.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radur
post 20 Apr 2008, 17:07
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 3 October 07




corect! pana si industrial se poate obtine etanol destul de ieftin


--------------------
dacia logan 2007/abs+/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 20 Apr 2008, 20:37
Post #49


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Din orice s-ar face problema ramane aceiasi : terenuri folosite pentru productia de materie prima pentru obtinerea carburantului, costurile energetice mari pentru obtinerea lui (cica pentru un litru obtinut se consuma 800 ml ohmy.gif )

"Potrivit unui studiu publicat miercuri în Statele Unite, mașinile și camioanele care folosesc drept combustibil etanolul ar fi și mai poluante decât vehiculele ce funcționează numai pe bază de benzină, provocând mai multe boli și decese.


Dacă întreg parcul automobilistic actual ar fi convertit pentru a folosi etanolul, numărul deceselor legate de poluare ar crește cu circa 4% în Statele Unite, potrivit acestei cercetări, care apare în ultima ediție a revistei Environmental Science & Technology.

"Rezultatele modelelor noastre pe calculator arată că un amestec de benzină cu o concentrație ridicată de etanol prezintă un risc egal, chiar mai mare, pentru sănătatea publică, la fel ca în cazul în care ar fi folosită numai benzina", precizează Mark Jacobson, specialist în științe atmosferice la Universitatea Stanford din California.

Etanolul, produs în prezent în special pe bază de porumb, oferă, potrivit administrației Bush, potențialul de a reduce dependența Statelor Unite de importurile de petrol, reducând în același timp poluarea.

Mark Jacobson a folosit mai multe simulări ale condițiilor atmosferice din Statele Unite prevăzute pentru 2020, când mașinile rulând cu etanol vor fi probabil numeroase pe șosele.

Primul scenariu este cel al unui parc automobilistic rulând în întregime pe bază de benzină în 2020, iar al doilea cu un carburant denumit E85, constituit în proporție de 85% din etanol și 15% din benzină."

Articolul aici: http://www.informatiiauto.ro/vrei-sa-reduc...ol-sid1105.html

This post has been edited by Amedeus: 20 Apr 2008, 20:45


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 20 Apr 2008, 20:45
Post #50


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




QUOTE(Amedeus @ 20 Apr 2008, 21:37)
Din orice s-ar face problema ramane aceiasi : terenuri folosite pentru productia de materie prima pentru obtinerea carburantului, costurile energetice mari pentru obtinerea  lui (cica pentru un litru obtinut se consuma 800 ml  ohmy.gif )
*




bine ca e mai putin poluanta benzina si motorina.


p.s. exista o stati de bioetanol in bucuresti la reprezentanta<dealer> saab.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 20 Apr 2008, 20:48
Post #51


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Parerile sunt impartite. Unii spun ca amestecul benzina-bioetanol e chiar mai toxic.
Sa nu cadem din lac in put sleep.gif

This post has been edited by Amedeus: 20 Apr 2008, 20:55


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radur
post 21 Apr 2008, 00:27
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 3 October 07




logic pentru ca benzina e toxica! sa fim seriosi etanolul arde fff curat! co2 si h20


--------------------
dacia logan 2007/abs+/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 21 Apr 2008, 05:07
Post #53


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




Surse de materii prime

Posibilitatile de obtinere ale bioetanolului din biomasa vegetala regenerabila realizata în conditiile climatice din România, sunt urmatoarele:

* din materii prime amidonoase (boabe de grâu, porumb, sorg, tuberculi de cartof);
* din materii prime celulozice (paie, coceni si ciocalai de porumb, cânepa, in);
* din materii prime direct fermentescibile, materii prime glucidice (sfecla pentru zahar, sorgul zaharat).

Materiile prime lignocelulozice contin urmatoarele componente:

* celuloza – un polimer al β-D-glucozei (doua resturi de glucoza legate în pozitiile 1,4 formeaza celobioza);
* hemiceluloza – formata din doi polimeri glucomanon (un copolimer al glucozei cu manoza) si xilon (un polimer al xilozei);
* lignina – un component polifenolic cu rol structural prin condensarea alcoolului coniferic (C10H12O3);
* compusi extractibili – cum ar fi de exemplu acizi grasi nesaturati;
* cenusa, proteine etc.

Celuloza este cel mai raspândit polizaharid din regnul vegetal, care intra în alcatuirea peretilor celulelor vegetale, alaturi de lignina, pectine, rasini, substante minerale etc. numite substante încrustante.
Schema_BIOETANOL.jpg ( Size: 183.36k ) Number of downloads: 213


Efecte socio – economice


* Reducerea emisiilor poluante, diminuarea efectului de sera, ameliorarea calitatii solului, a aerului si a apei
* Restabilirea echilibrului ecologic prin diminuarea consumului de combustibili conventionali.
* Valorificarea superioara a unor deseuri si materii prime vegetale secundare
* Revigorarea unor ramuri ale agriculturii
* Dezvoltarea unor regiuni defavorizate;
* Va genera noi locuri de munca si implicit imbunatatirea conditiilor de viata ale locuitorilor;


---------------------------------------------


* In Romania este disponibila o larga varietate de tipuri de biomasa celulozica. Cantitatea totala de stocuri de biomasa celulozica este de aproximativ 25 milioane tone / an, iar productia potentiala de bioetanol obtinut din fractiile de celuloza si hemiceluloza este de aproximativ 5 milioane tone pe an.
* Bioetanolul poate fi obtinut din biomasa lignocelulozica cu o concentratie de 92-96%, prin aplicarea tehnologiei bazata pe procese si procedee neconventionale, (hidroliza enzimatica in flux continuu, separarea si concentrarea prin procedee membranare, fermentare, distilare si rectificare in flux continuu).
* Obtinerea unei concentratii mai mari in etanol de 96%, se poate face prin deshidratarea avansata a bioetanolului prin adsorbtie pe site moleculare, dar costurile acestei operatii conduc la cresterea costurilor de obtinere a biocombustibililor.
* Procesul tehnologic de obtinere a bioetanolului este repetibil, intrucat bioetanolul obtinut din loturi diferite a avut valori apropiate ale compozitiei chimice.
* In cadrul incercarilor pe motoare de serie a biocombustibililor, s-au utilizat biocombustibili preparati cu 12% vol. (E12) si respectiv 20% vol. (E20) bioetanol.
* Biocombustibilii obtinuti ca amestecuri benzina - bioetanol sunt stabili in timp.
* Utilizarea bioetanolului in amestec cu benzina aduce avantaje importante atat in ceea ce priveste reducerea nivelului de emisii poluante, cat si in ceea ce priveste cresterea economicitatii motorului cu cifra octanica.
* Nivelul emisiilor de monoxid de carbon si hidrocarburi se reduce la toate regimurile de functionare ale motoarelor care utilizeaza amestecuri bioetanol-benzina.
* Puterea motoarelor creste in cazul utilizarii amestecului bioetanol-benzina.
* Amestecurile bioetanol - benzina cu un continut mai mic de 15% bioetanol se pot utiliza in motoarele de serie fara modificari majore, necesitand numai reglarea aprinderii.
* Datorita proprietatilor sale mai bune de ardere fata de cele ale benzinei, functionarea motoarelor este mai stabila la dozaje mai sarace cu 12-15% bioetanol, decat in cazul alimentarii numai cu benzina.
* Bioetanolul este un combustibil alternativ viabil pentru motoarele cu aprindere prin scanteie.
* Lansarea unei productii de bioetanol, in conditiile in care etanolul produs pentru a fi utilizat in combustibili va fi scutit de accize, reprezinta o oportunitate intrucat la un pret de vanzare comparativ cu cel al benzinei se obtine un profit de peste 10%.

This post has been edited by kAndrrei: 21 Apr 2008, 05:20


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 21 Apr 2008, 06:50
Post #54


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Un lucru pe care unii il uita: bioetanolul ars nu mareste efectul de sera, pur si simplu elibereaza carbonul absorbit de plante in timpul vietii, intr-un ciclu inchis. Expresia in engleza e "Carbon neutral". Si pentru ca etanolul nu contine decat C, O si H, nu produce o gramada de compusi poluanti gasiti in combustibili fosili (aromatice, compusi ai sulfului, etc).

This post has been edited by einstein1984: 21 Apr 2008, 15:23


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 22 Apr 2008, 20:53
Post #55


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Deci, sa inteleg (eu, care nu prea le am nici cu chimia, nici cu agricultura) ca astia de la Universitatea Stanford sunt idioti ? Oare toti care sustin ca bio-etanolul e toxic au in spate o sonda de petrol si vor sa faca vanzare cat mai mare ? huh.gif


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dydycom
post 23 Apr 2008, 07:52
Post #56


daca exista vointa, orice se poate


Group: Members
Posts: 630
Joined: 24 March 05
From: Bucharest




Uiversitatile x si Y au nevoie de bani pentru astfel de studii...ar fi fost interesant sa spuna si cine a comandat studiul si cine a platit pentru acel studiu...sau are domn profesor atatia bani si s-a apucat el pe cocoasa proprie de finantat sa salveze omenirea de la dezastru.....


--------------------
laguna 2.0 dci cva 2008 privilege
Imi vand Laguna 3, Detalii la bursa!
http://https://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=5&t=313709
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radur
post 23 Apr 2008, 11:38
Post #57


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 3 October 07




pai cum eu credeam ca din simt de raspundere fata de planeta fac astia rapoartele astea radmasa.gif si apoi dupa un raport bine facut se urca in masinile lor ca sa mai salveze putin planeta ca doar benzina e mai putin poluanta ca etanolul radmasa.gif


--------------------
dacia logan 2007/abs+/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Apr 2008, 17:08
Post #58


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Cum sa fie mai frate etanolul toxic? Nu-l consuma atatia oameni zilnic, indoit cu apa si aromat cu malt, hamei si diverse alte vegetale?
Ca la arderea sa o iesi si formaldehida? Posibil, insa se poate folosi reductie catalitica pentru asta si controlata arderea mai atent.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 24 Apr 2008, 18:00
Post #59


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




QUOTE(dydycom @ 23 Apr 2008, 08:52)
Uiversitatile x si Y au nevoie de bani pentru astfel de studii...ar fi fost interesant sa spuna si cine a comandat studiul si cine a platit pentru acel studiu...sau are domn profesor atatia bani si s-a apucat el pe cocoasa proprie de finantat sa salveze omenirea de la dezastru.....
*


corect domnule...corect!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 25 Apr 2008, 23:02
Post #60


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Un articol destul de interesant :

"Avantaje...

Siguranta energetica este un motiv pentru care ar trebui sa folosim combustibili biologici. Producerea acestora ar putea reduce dependenta UE de importuri de petrol si gaze naturale. Un alt motiv ar fi protejarea mediului inconjurator: emisiile de CO2 care provin din producerea de combustibili biologici se echilibreaza cu asimilarea de CO2 de plante in procesul de fotosinteza, prin urmare, acest tip de combustibili nu contribuie la incalzirea globala.

Consiliul European din martie 2007 a fixat un obiectiv minim de folosire a combustibililor biologici, care ar trebui sa reprezinte pana in 2020 10% din totalul de combustibili din transport in Uniunea Europeana.

Dezavantaje...

Agricultura intensiva, care ar produce materie prima pentru combustibilii biologici, emite oxid nitros, un gaz cu efect de sera. In plus, terenuri care acum gazduiesc padurile tropicale sau pajisti - care asimileaza CO2 - ar putea fi transformate in culturi. Acestea vor duce la intensificarea incalzirii globale. Impactul asupra mediului inconjurator va fi intensificat si de pierderea biodiversitatii si de consumul crescut de apa - necesar in procesul de productie.

Producerea de combustibili biologici ar putea avea si un impact social: conflicte pentru terenuri in tarile in curs de dezvoltare si lipsa hranei - deoarece recoltele vor fi folosite in productia de combustibili biologici, iar pretul alimentelor va creste.

Reducerea gazelor cu efect de sera este insuficienta

Una dintre problemele discutate in seminarul din 4 martie de la Parlamentul European a fost cantitatea de gaze cu efect de sera pe care
combustibilii biologici o pot evita. Comisia Europeana spune ca acesti combustibili duc la o reducere de 30% a gazelor cu efect de sera. Raportul Comisiei pentru Agricultura sustine insa ca aceasta ar trebui sa se ridice la cel putin 50% pentru ca bio-combustibilii sa merite sprijin public.

„Unul din principalele beneficii ale combustibililor biologici este cresterea sigurantei energetice, dar in momentul in care singurul mod de realizare a obiectivelor implica importul 100% al acestui tip de combustibil, atunci furnizarea acestora este la fel de vulnerabila ca cea a petrolului si a gazelor naturale“, a spus in cadrul seminarului de la Parlamentul European deputatul european britanic Neil Parish (Grupul Partidului Popular European (Crestin-Democrat) si al Democratilor Europeni), presedintele Comisiei pentru Agricultura.

Combustibilii biologici: buni sau rai?

Alb sau negru? „Combustibilii biologici sunt gri“, a spus in timpul seminarului doamna Bas Eickhout de la Agentia pentru mediul inconjurator din Olanda, referindu-se la faptul ca este foarte greu de stabilit daca bio-combustibilii aduc mai multe avantaje sau mai multe dezavantaje. Participantii la seminar au fost de acord ca utilitatea acestora depinde foarte mult de culturi si recolte, de locul potrivit si de volumul productiei.

„Combustibilii biologici pot duce la cresterea pretului produselor alimentare, la pierderea unor resurse naturale valoroase si a biodiversitatii si chiar la cresterea emisiilor de gaze cu efect de sera“, a tras concluzia doamna Corbey. „Dar inca speram intr-un viitor al combustibililor biologici si in posibilitatea diferentierii intre avantajele si dezavantajele aduse de acestia. […] Combustibilii biologici buni pot contribui la protejarea mediului inconjurator“, a adaugat dumneaei."

Sursa: euractiv.ro

This post has been edited by Amedeus: 25 Apr 2008, 23:04


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 15:38
Forum Renault