DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia 1300 cu roti schimbate, problema cu tahometrul

antheus
post 5 Jun 2007, 22:43
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 11 November 06
From: Giurgiu,Romania




Am o dacia 1300 din 75...problema mea este urmatoare....are totul original innafara de roti...rotile originale sun 155...ea acum este pe 165......faza e ca....vitezometrul nu mai imi indica corect viteza de deplasare......mi-a spui unchimiu ca e normal...pt ca pe 165 ii chinui putin cutia de viteze si imi arata gresit...ce pot sa fac pt a-mi indica corect...innafara de ai cumpara roti de 155?

This post has been edited by antheus: 5 Jun 2007, 22:44


--------------------
Dacia 1310 1997 Berlina - GR-01-VSU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 5 Jun 2007, 22:52
Post #2


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




cel mai simplu pui cauciucuri de 155....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
omegabear
post 5 Jun 2007, 23:44
Post #3


membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 24 January 06
From: Bucuresti




QUOTE(antheus @ 5 Jun 2007, 22:43)
Am o dacia 1300 din 75...problema mea este urmatoare....are totul original innafara de roti...rotile originale sun 155...ea acum este pe 165......faza e ca....vitezometrul nu mai imi indica corect viteza de deplasare......mi-a spui unchimiu ca e normal...pt ca pe 165 ii chinui putin cutia de viteze si imi arata gresit...ce pot sa fac pt a-mi indica corect...innafara de ai cumpara roti de 155?
*


pai daca totul este original in afara de roti ...??? Rotile mai lipsesc, nu?

Nu este mare diferenta. Daca anvelopele sint de 165/70 au circumferinta mai mare cu vreo 4 cm fata de 155/70. Adica la 1 rotatie completa a rotii se va duce cu 4 cm mai mult decat cea mica. Asta inseamna ca la ~58754 de rotatii complete cea mica va face ~100 km iar cea de 165/70 102,5 km sau pe-acolo. Iti arata cu 0.025 km/h la 1km/h mai putin decat este real. la o indicatie de 10km/h - real 10.25, la indicator 30 - real 30.75, la 50 real sint 51.25 iar la vreo 150km /h in realitate sint vreo 154 km/h. Calculele sint aproximative fara nu-s cate zecimale.

Am luat in considerare ca 155/70 R13 este STAS si pentru aceasta dimensiune s-a calibrat indicatorul. Ca daca vorbim de 155/80 astea sint chiar mai mari decat 165/70... si este exact pe dos.

Mai important mi se pare, totusi, sa fie trecuta dimensiunea de 165 in talon.


--------------------
DACIA 1310 L 1994 - B 10 AGE
"Nu are convingeri decât acela care n-a aprofundat nimic."
E. M. Cioran
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 5 Jun 2007, 23:55
Post #4


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Esti bun dom'le la calcule aplauze.gif

tiretn6.jpg


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
omegabear
post 6 Jun 2007, 00:21
Post #5


membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 24 January 06
From: Bucuresti




multumesc wacko.gif uite ca-mi foloseste la ceva si matematica elementara.


--------------------
DACIA 1310 L 1994 - B 10 AGE
"Nu are convingeri decât acela care n-a aprofundat nimic."
E. M. Cioran
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psyche
post 6 Jun 2007, 01:16
Post #6


In Thrust We Trust


Group: Members
Posts: 663
Joined: 22 May 06
From: Suceava




as sugera sa treci la 285/25 R18 smile.gif) eroarea e de numai 0,5%
abia acum am realizat ca ar fi super trecerea, dar ar omori suspensia si planetarele.
a naibii de folositor programelu


--------------------
Dacia/Vw 1300/Golf GT 1977/1996
SV03PNV(1SV6266)/SV86PNV
Erare umanum est..........perseverare diabolicum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RMS
post 6 Jun 2007, 09:02
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 9 December 05




Calculele sunt exacte dar trebuie tinut cont si de eroarea vitezometrului. Daca este bun, va arata, cu roti de 155, o eroare mai mare decat acei 2,6 km/h. Bineinteles asta la viteze mai mari de vreo 60. Din cate stiu eroarea creste exponential cu viteza dar nu stiu cu cat.
Concluzie: vitezometru bun, roti de 165 in loc de 155, viteza indicata este mai aproape de valoarea reala. (Eu asa am patit 80 pe ceas si 79 pe radar biggrin.gif )


--------------------
Dacia 1310 - SJ-02-ACC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 6 Jun 2007, 09:19
Post #8


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(omegabear @ 6 Jun 2007, 00:44)
...
Am luat in considerare ca 155/70 R13 este STAS si pentru aceasta dimensiune s-a calibrat indicatorul. Ca daca vorbim de 155/80 ...
*



Din pacate ai aproximat gresit. Era vorba de 155/80 R13.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
omegabear
post 6 Jun 2007, 22:14
Post #9


membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 24 January 06
From: Bucuresti




Pai n-am aproximat. Am luat in considerare... ca si cum as zice hai sa spunem ca ... si-am spus ca pentru 155/80 altfel sta treaba.

La berlina din 75 indicatorul de viteza este calibrat pentru roti 155/80 r13? Dar la berlina de dupa 95? Intreb pentru ca nu am gasit documentatie despre acest lucru.

Daca este corect 155/80, unchiul lui antheus are dreptate cand spune ca indica gresit dar greseste cand spune ca forteaza cutia... din contra
Daca consideram ca originalul este 155/80 r13 atunci cu 165/70 r13 ...
copy9.JPG ( Size: 30.35k ) Number of downloads: 49


si diferenta e tot destul de mica. Ba chiar vad avantaje in faptul ca indica un pic mai mult decat in realitate si probabil un demaraj cu 1% mai usor.

Daca stai sa te gandesti, mai sint cateva variabile, asa ca eu cred ca RMS are dreptate. Pana la urma 155/80, 155/70, 165/70, tot pe-acolo arata indicatorul de la viteza la berlina. Cred ca este corect (nu perfect) cu marja de eroare de +-3% la acel indicator.

This post has been edited by omegabear: 6 Jun 2007, 22:19


--------------------
DACIA 1310 L 1994 - B 10 AGE
"Nu are convingeri decât acela care n-a aprofundat nimic."
E. M. Cioran
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 6 Jun 2007, 22:23
Post #10


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




nu forteaza cutia
la 155/80 ai asa : 80% din 155=124
la 165/70 ai asa : 70% din 165=115,5 deci diametru mai mic decat cele de 155

cu alte cuvinte la dacia aia veche cu 4 tr daca ii pui cauciucuri de 165 de exemplu in bord iti arata 60km/h iar tu ai un pic mai putin...


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 Jun 2007, 07:30
Post #11


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Dacă ții neapărat, ceasul se poate calibra, are un șurub în spate...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antheus
post 7 Jun 2007, 07:59
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 11 November 06
From: Giurgiu,Romania




bai va multumesc pt calcule...dar problema este ca eroarea este mult mult mult mai mare.....am facut cu gps-ul la un prieten test.....la 80 imi arata 100...si la 100 imi arata 120...nu inteleg care e faza....pana la urma...o sa fumez mai putin si nu mai mananc si imi iau roti originale...nu de alta...dar masina asta este o bijuterie...nu prin felul cum arata...si prin felul cum functioneaza.....motoru este o bijuterie...si tabla...doamne fereste...nu e tabla pe nicio dacie cum e pe modelul asta(e din aia de export biggrin.gif)


--------------------
Dacia 1310 1997 Berlina - GR-01-VSU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Jun 2007, 08:56
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




la faptul ca ceasul poate fi defect/decalibrat te-ai gindit? In plus, ele sint facute sa arate mai mult. Toate, cumulate, duc la erorile alea.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 7 Jun 2007, 10:57
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




QUOTE(Catalin Marinarul @ 7 Jun 2007, 08:30)
Dacă ții neapărat, ceasul se poate calibra, are un șurub în spate...
*


Si ma rog unde se afla acest surub ? wacko.gif Am desfacut bordul de nenumarate ori si nu am vazut nimic. (si nici nu am mai auzit)


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Jun 2007, 11:06
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




E pe ceas, nu pe bord. Un surub cu arc, ca la carburator.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 7 Jun 2007, 12:10
Post #16


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(Catalin Marinarul @ 7 Jun 2007, 08:30)
Dacă ții neapărat, ceasul se poate calibra, are un șurub în spate...
*

Calibrezi viteza, dar ramane eroarea la distanta.


QUOTE(antheus @ 7 Jun 2007, 08:59)
bai va multumesc pt calcule...dar problema este ca eroarea este mult mult mult mai mare.....am facut cu gps-ul la un prieten test.....la 80 imi arata 100...si la 100 imi arata 120...nu inteleg care e faza....pana la urma...o sa fumez mai putin si nu mai mananc si imi iau roti originale...nu de alta...dar masina asta este o bijuterie...nu prin felul cum arata...si prin felul cum functioneaza.....motoru este o bijuterie...si tabla...doamne fereste...nu e tabla pe nicio dacie cum e pe modelul asta(e din aia de export biggrin.gif)
*

Si o sa dai banii degeaba, pentru ca nu acolo e problema.
Diferenta fizica e foarte mica, 3 km/h pe ceas, aproape nula.
Poti sa verifici pe un drum cu borne kilometrice daca ai abatere mare, dar sa faci masuratoarea macar pe 20 km.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Jun 2007, 12:21
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Cica si bornele sint plasate eronat uneori.

Acuma, nu cumva eroarea aia e de la vreun pinion kilometraj aiurit? La transmisiile cu 9x34 se pune pinion 13 dinti, la cele 8x33, se pune 14 dinti.
Eu am asa cutie, 5 trepte cu final 8x33 iar kilometrajul inregistreaza cam 1,1 km intre borne. Pinion 14 dinti pentru 5 trepte (adica cu dantura inclinata invers decit la 4 trepte) n-am vazut in magazine.
Evident, si indicatia vitezei e eronata.

Daca si la tine e acelasi lucru nu vei rezolva problema decit daca vei gasi pinion potrivit.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 7 Jun 2007, 12:25
Post #18


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




vis-a-vis

Bornele is plasate la 500, 700, 990 metri. Asta unu la mana, doi la mana: acuma ai borna 97, dupa aia 96, 94, 78, 77, 75, 73, 72, 71, 91, 90, etc

...asta asa ca sa iti faci o idee despre numarul lazilor de bere carate de camionul cu borne.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 7 Jun 2007, 12:28
Post #19


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Poate asa-i in ardeal, la noi pe campie sunt in regula radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c_brati
post 18 Jun 2007, 22:14
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 23 May 07




nu am inteles cum se calculeaza diferenta de viteza si de aceea va rog sa-mi calculati pt 175/50/13 comparativ cu155/70/13. Asadar la 160km/h pe bord ce viteza reala am ?


--------------------
dacia berlina 1996 motor1,6 - gj-10-BBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
omegabear
post 20 Jun 2007, 21:44
Post #21


membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 24 January 06
From: Bucuresti




175/50/13 comparativ cu 155/70/13

lungimea cercului = 2piR (R raza cercului)
adica diametrul cercului (a rotii) inmultit cu pi (3.14)
diametrul cercului sau mai bine zis a rotii, ca de ea vorbim = de doua ori talonul + diametru janta (talonul este grosimea anvelopei, de la janta la marginea anvelopei)

155/70 r13 are talonul de 70% din 155 = 108.5
175/50 r13 are talonul de 50% din 175 = 87.5

diametrul jantei r13 = 330 mm

diametrul rotilor:
cea de 155: 108.5x2 + 330 = 217 + 330 = 547 mm
cea de 175: 87.5x2 + 330 = 175 + 330 = 505 mm

se vede ca anvelopa mai ingusta (155) este mai inalta iar cea mai lata este mai joasa.

lungimea cercului
cea de 155: 547x3.14 = 1717,58
cea de 175: 505x3.14 = 1585,7

adica la o rotatie completa a primei anvelope aceasta se va deplasa cu 1,72 metri in timp ce la cea de 175 va face doar 1.59 m

daca indicatorul de viteza este pentru anvelopa de 155/70 r13, pentru o distanta de 160 de km roata se va invarti de 160 000 000 / 1718 = 93131,55 ori

Cealalta anvelopa de 175/50 r13 invartita tot de 93131.55 ori va desfasura o distanta de 93131.55x1585.7 = 147678698,835 mm adica 147.68, rotund 148 km.
Si daca totul se desfasoara intr-o ora, aceasta este viteza reala, adica 148 km/h, desi indicatorul arata 160km/h

(asta daca nu se mai tine cont de cateva variabile de genul presiune anvelopa, uzura, calibrare indicator, patinare sau alunecare roata ... si altele si mai ales sa nu fi gresit la calcule)





--------------------
DACIA 1310 L 1994 - B 10 AGE
"Nu are convingeri decât acela care n-a aprofundat nimic."
E. M. Cioran
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razv_an9
post 30 Jun 2007, 19:11
Post #22


Mandru Posesor de Dacie


Group: Members
Posts: 103
Joined: 14 February 05
From: Galati




putin offtopic:
Viteza de la ceas se masura in raport cu..rotile fata,nu ( legate fiind la cv) ? cu alte cuvinte, daca eu mi-as pune cauciucuri mai late doar pe spate ( un 175, sper, pentru stabilitate mai mare ) viteza de pe ceas ar ramane aceeasi, nu ?
se mai modifica si alte variabile daca schimb cauciucurile pe spate cu unele mai late ? se modifica directia, ceva ?


--------------------
Dacia Logan 2008, Laureate
"Reality is wrong. Dreams are fa real " Tupac Amaru Shakur
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 19:18
Forum Renault