280 de lei, taxa ca sa-ti iei inapoi masina saltata, ..daca ti-au prins-o parcata neregulamentar
![]() ![]() ![]() |
280 de lei, taxa ca sa-ti iei inapoi masina saltata, ..daca ti-au prins-o parcata neregulamentar
Deshteptu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 1 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 1.4 2006
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
e chiar prea mica taxa, foarte bine fac, gresesti platesti.
bine ar fi daca s'ar aplica la toata lumea. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
In sectorul 3 unde stau eu taxa este de 700 RON in prima zi + 300 RON/zi de depozitare. Au fost cateva cazuri in care cei care au ramas fara masini nu le-au mai recuperat fiindca amenda care trebuia platita dupa cateva zile de depozitare depasea valoarea masinii.
Mi se pare normal sa fie atat de mare taxa fiindca locuri de parcare sunt multe si peste tot si ca sa iti parchezi masina prost inseamna sa ai pur si simplu rea-vointa sau sa iti fie lene sa mergi 50-100 m in plus pe jos. |
--------------------
-
-
-
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Articolul, dupa un tipar al jurnalistilor romani, face referire la majorarea taxei pentru ridicarea masinilor "parcate ilegal".
Este vorba de masini parcate ilegal in sensul OG195 sau in sensul vreunui HCL Iasi, ori la neplata taxei de parcare? Fotografia care insoteste articolul sugereaza masini abandonate (sau numai parcate) pe spatii "verzi". De fapt despre ce incalcari este vorba? - Masini parcate in zone cu parcarea interzisa (cf. OUG195) - nu are treaba primaria, este treaba politiei. - Masini parcate pe spatii verzi - este atributul primariei, in baza HCL, dar numai daca pot face dovada ca este un spatiu verde amenajat (ceea ce evident nu este cazul in fotografia - exemplu), altfel ar trebui dati in judecata. - Masini abandonate - aici cam au dreptate, no coment! Oricare ar fi situatia, mi se pare ca aplicarea imediata masurii de ridicare a autoturismului, exceptand cazurile rare, expres prevazute de lege (reprezinta pericol, incurca circulatia sau abandonate) sunt abuzive (cu atat mai mult cu cat, de obicei, ridicarea se lasa cu deteriorari ale masinii). - In cazul neplatii parcarii, asta este, parcarea trebuie platita! (Nu ma refer la situatia ca ai coborat din masina si 2-3 lucratori ti-au blocat roata pana sa apuci sa cumperi un tichet, din pacate au mai fost si din astea) Singurul amendament aici ar trebui sa fie ca cei care au in grija parcarile sa le si amenajeze, nu sa-ti ceara taxa iarna pentru parcari in care, dupa trecerea plugului, iti rupi spoilerul in munti de zapada. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
CGB |
![]()
Post
#5
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
este ok. e adevarat ca-n unele zone sint putine parcari. dar asta nu inseamna ca nu poti parca mai departe si apoi sa mergi pe jos. ca doar nu-ti pica c*****e. da' romanu', in fudulia lui, nu poate sa-si deplaseze pretiosul posterior decat cu masina. ca de', rade lumea de el daca-l vede pa jos.
io as interzice circulatia auto in centrele oraselor mari definitiv. cu exceptia transportului in comun. sa invete romanu sa mai mearga si cu bicicleta si pe jos, ca nu-i strica oleaca de miscare si nu-i afecteaza cu nimic imaginea. sa invete ca nu e nici o rusine daca-si da curu' umflat jos din masina si-o ia perpedes. |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
Deshteptu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 1 May 06 ![]() |
@adi_ar
Este vorba de o HCL, referitoare la masinile parcate pe strazile publice, in locuri interzise. Fotografia e, zic si eu, din alt film... |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 1.4 2006
|
|
sqryn |
![]()
Post
#7
|
![]() Clio rulezzz Group: Members Posts: 736 Joined: 2 February 06 From: München ![]() |
Ar trebui sa ridice toate masinile parcate aiurea, astfel s-ar mai fluidiza si circulatia in zonele aglomerate. Sunt atati bizoni care isi lasa masina chiar in fata magazinului cand se duc la cumparaturi si incurca f mult circulatia.
|
--------------------
RENAULT
Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v
Alize/1999
- B-xx-xxx Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005 |
|
adi_ar |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Pai tot n-am inteles, ce inseamna in acceptiunea HCL "locuri interzise", se defineste notiunea?
Daca este vorba de carosabil, drumuri publice in localitate, este sarcina lor (CL) sa semnalizeze si a politiei sa sanctioneze! LE Daca in fata magazinului este amenajata parcare cu plata (sau fara) si omul plateste parcarea (sau nu) nu vad care ar fi problema ![]() ![]() This post has been edited by adi_ar: 14 Jun 2007, 08:41 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
AlexC |
![]()
Post
#9
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
ca om "patit" care a scos 600 RON ca sa ia masina de la REBU pot spune doar ca taxa in Bucuresti e foarte mare, insa mi se pare normal sa existe o taxa pentru parcarea ilegala/gresita. Prost e ca in Sectorul 3 marea majoritate a celor ridicate sunt parcate pe artere mari, dar nu blocheaza decat 1/3 din drum. Alte masini care blocheaza 1 banda pe un drum cu 2 stau bine-mersi...
|
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
hash |
![]()
Post
#10
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Da, numai ca parcarea pe arterele mari duce la gatuirea fluxului de masini. Daca parchezi pe oprirea interzisa => ai bani de amenda, iti permiti sa risti. Eu intotdeauna incerc sa parchez pe stradute laturalnice, daca se poate, daca nu, platesc un loc. In general adopt varianta II pentru ca in parcarea cu plata gasesc locuri. Nu-mi pun unghia in gat pentru 6-7 lei pe zi pt parcare (cum vad ca fac o gramada de posesori de masini mai breze)
|
--------------------
-
-
-
|
|
zodrac |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
AlexC, poate drumul sa aiba si 5 benzi. In traficul din Bucuresti la orele de virf o singura banda blocata ingreuneaza traficul enorm in zona respectiva.
|
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
Bogdan_F |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 30 June 03 ![]() |
si eu sunt de acord, insa:
1) se se aplice uniform si fara discriminari. De exemplu, in mall vitan, daca parchezi aiurea ti se blocheaza roata in schimb la intrare troneaza 2-3 ML si X5 carora nu le face nimeni nimic. Ale exemplu: prin zona Intercontinental (Batistei - in zona ambasadei americane) sunt masini parcate aiurea care gatuiesc tot traficul si pe care nu le salta nimeni. exemple pot gasi 100 de locuri din Bucuresti unde nu se aplica legea si nici nu le salta nimeni masina. 2) sa se aplice si in cazul masinilor parcate astfel incat sa te blocheze ca ai fi parcat "pe locul lui mostenit de la bunicu" (ma refer la locurile neplatite adjudecate "ca asa vrea muschii mei" 3) sa se salte si harburile de masini parcate corect insa care sunt intr-o stare de degradare care nu mai permite circulatia. La mine intr-o parcare "amenajata" pe langa bloc, din 10 masini 3 sunt harburi scoase din circulatie. Pe strada, din 10 2 sunt harburi. La mama in fata blocului, din 6 masini in parcare, 2 sunt epave...etc etc... |
--------------------
Ford Fiesta
1.4 TDCi
2006
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#13
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Bogdan, cine ti-a zis tie ca legea e aceeasi pentru toata lumea? Intotdeauna, oriunde, vor fi persoane favorizate intr-un fel sau altul. Asta este societatea in care traim!
This post has been edited by R19/16v: 14 Jun 2007, 11:56 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
adi_ar |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Nu ma pot abtine!
1. Invidiosule! ![]() 2. Adevarat ca nu stiu cine ar putea solutiona atatea cauze dar daca procedurile sau legea la noi ar sanctiona si cu proba filme/fotografii facute de cetatean (eventual sustinute cu martori in caz de contestatie) ar sta altfel lucrurile. Asa, numai aparatul foto al berbecilor de primarie este valabil pentru intocmirea PV, este "mijloc omologat"! 3. Astea ar trebui ridicate, in 48h de la somatie, fara discutie, pe cheltuiala proprietarului! De fapt aproape toate CL au hotarari in acest sens, da' nu le aplica, ba din motive electorale, ba din alte motive! Oarecum OFF: Aud la PROFM ca s-a luat decizia de a scadea in Bucuresti nivelul taxei !!! |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
Ieftin. N-am sa inteleg niciodata chestia cu blocatul rotilor, caci asa in mod cert nu eliberezi zona blocata. O ridici si gata. Se plange lumea ca nu-s locuri de parcare (in Iasi) dar n-ar merge niciunul 400 de metri pe jos, trebuie musai sa parcheze exact langa locul unde are el treaba....
|
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
AlexC |
![]()
Post
#16
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Lege aplicata nepreferential nu o sa vezi, daca pana si presedintele nostru mult iubit are tupeul sa bea pahare de vin si apoi sa se urce la volan. Ce pretentii vrei sa mai ai de la vreun buticar sau vreun plod de "jmecher"?
Mai sus nu m-am exprimat foarte bine, Bogdan_F a reusit sa puna punctul pe i: de ce ziua nu ridica masini de pe strazile centrale inguste dar le ridica sambata la pranz de pe Bd. Titan, care e gol si are si trei benzi pe sens! |
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#17
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
@adi_ar eu sunt invidiosul?
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Bogdan_F |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 30 June 03 ![]() |
nu, era vorba de mine, ca sunt invidios pe arabetii si turcii de la mall Vitan care isi lasa mertzanele si xcinciurile pe trotuar sau acolo unde muritorii de rand nu pot pen'ca le blocheaza rotile.
|
--------------------
Ford Fiesta
1.4 TDCi
2006
|
|
Fuzz |
![]()
Post
#19
|
![]() gHIdusul Group: Members Posts: 1.013 Joined: 21 October 06 From: RFG ![]() |
@Bogdan_F - ce ai zis tu mai sus cu blocatul rotilor si la masinile mai "smechere", de fiecare cand ma duc prin Plaza, gasesc pe acolo cate o masina de "smecher" cu bulinuta galbena. Ultima oara era o frumusete de S Klasse nou visiniu parcat aiurea.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp
Decembrie 2006
- B-XX-FUZ
|
|
Solon |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(k0b3 @ 14 Jun 2007, 13:48) Ieftin. N-am sa inteleg niciodata chestia cu blocatul rotilor, caci asa in mod cert nu eliberezi zona blocata. O ridici si gata. Se plange lumea ca nu-s locuri de parcare (in Iasi) dar n-ar merge niciunul 400 de metri pe jos, trebuie musai sa parcheze exact langa locul unde are el treaba.... Nici eu nu sunt adeptul parcarii ca animalul in fata locului in care am treaba, nici sa merg pe jos nitel-nu mor, ba mai fac si eu miscare- dar sa parchez la 1 km de locul cu pricina mi se pare totusi cam mult.Parera mea! Off: In Sofia era 10 leva deblocarea rotii! ![]() |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
Petea |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 31 August 05 From: Iasi ![]() |
Eu sunt fraieru' ala care merge cateva sute de metri de la masina acolo unde are treaba. Dar mi se pare aberant sa merg mai mult de 500 m. De ex. in Copou eu nu stiu nici o parcare amenajata de primarie, ce fac daca am treaba acolo ?
Sunt momente in care prefer sa iau taxiul si sa las masina ca sa nu imi bat capul daca o sa gasesc sau nu loc de parcare pentru ea. Parcarile din Iasi amenajate de primarie (nu discut de cele private, cum ar fi la mall) se numara pe degetele de la o mana. Prin comparatie, sunt invidios pe cei din Constanta. Vara trecuta am gasit intotdeauna loc de parcare (platit sau nu) la maxim 500 m de locul in care aveam treaba. Bravo lor. E corect sa se respecte indicatorul de "Oprirea interzisa" dar ar trebui asigurate si locuri de parcare pentru fraieri ca mine care platesc taxe si impozite ca sa prefere uneori sa mearga cu taxiul. |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- is Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
|
|
Vlad Georgescu |
![]() ![]()
Post
#22
|
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Mi se pare o imbecilitate imensa amenda asta (sau taxa asta, sau ce este) atita timp cit nu exista suficiente locuri de parcare.
QUOTE(argon @ 14 Jun 2007, 07:22) e chiar prea mica taxa, foarte bine fac, gresesti platesti. bine ar fi daca s'ar aplica la toata lumea. Din cauza atitudinilor de tipul asta se intimpla in Romania lucruri stupide! Cum se intimpla in Romania: 1. Locuitorii orasului cumpara mai multe masini. Ajung sa fie in oras foarte multe masini. 2. Sint mult mai multe masini decit locuri de parcare. Este aproape imposibil ca oamenii care au treaba intr-un anumit loc sa gaseasca loc de parcare. In consecinta, parcheaza aiurea. Apar multe masini parcate aiurea. 3. Se pun amenzi mari, tratind astfel simptomul, nu cauza. Cum ar trebui sa se intimple intr-o tara normala: In locul punctului 3, primarul, Politia, sau cine mai este, ar gindi: Sint foarte masini parcate aiurea! Deci, care este nevoia locuitorilor din oras? Locuitorii orasului au nevoie de locuri de parcare! Deci, haide sa construim cit mai multe locuri de parcare, sa ajunga. Orasul este construit pentru oameni, el trebuie sa isi serveasca locuitorii! In nici un caz invers! Abia cind in oras exista suficiente locuri de parcare, este corect sa se impuna masuri draconice. Dar, deoarece avem atitudinea lui @argon citata mai sus, stam si inghitim ca prostii, in loc sa facem presiuni ca autoritatile sa faca ce trebuie - in cazul asta, sa faca locuri de parcare - in loc sa schimbe borduri. Sint lucruri pe care sintem indreptatiti sa le cerem pentru ca platim enorm de multe impozite. Orasul este construit pentru locuitorii lui. Locuitorii lui platesc foarte multe taxe pentru oras - taxe din care este platita si primaria, si politia, si multe alte servicii. Orasul trebuie sa satisfaca nevoile oamenilor, nu sa-i pedepseasca atunci cind au o nevoie. Daca nu ne schimbam atitudinea si nu ne cerem drepturile, daca nu protestam, atunci vom primi, in loc de serviciile pe care le platim cu virf si indesat, amenzi si pedepse! Ce-ar fi, de exemplu, ca o data pe an, automobilistii sa blocheze complet trotuarul din fata primariei parcind unul linga altul pe 3-4 rinduri timp de 4 ore, ca protest impotriva faptului ca primaria face prea putin pentru a ne satisface nevoie (locuri de parcare, si altele), pentru care platim cu virf si indesat? Eu de exemplu as fi de acord sa iau o data pe an amenda si puncte pentru asta. Sint sigur ca atitudinea autoritatilor s-ar schimba daca am face o data pe an un protest de genul asta. Atitudinea lui argon (si a multor altor membri ai forumului), din mesajul citat mai sus, este ca si cum in comunism cineva ar fi spus: este normal sa fie represiune, sa vina securitatea si sa ia omul din casa. Foarte bine le face! Amenda este corecta atita timp cit ni se creeaza niste conditii decente. |
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Nu ca sa-i iau apararea, ca nu are nevoie, dar Argon se referea la situatia ca exista un loc de parcare, cineva il ocupa dar nu plateste!
In aceasta situatie isi merita soarta, adica amenda, asa ca te-ai suparat degeaba pe Argon! |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
Mie imi e tare dor de vremurile in care se puneau caracatite in Constata. Se putea circula frumos si fluent pe toate stradutele din oras. De cand au venit berbecii antipastaie si nu se mai poate aplica masura blocarii rotilor sau saltatul masinii gasesti la fiecare colt de strada cate un BMW seria 6 parcat pe banda 1 (pe drum cu o singura banda pe sens) ca "baiatul" sau don'shoara tre sa bea cafeaua privind cu mandrie cum toti lingaii saliveaza pe langa masina. Caz concret pentru cunoscatori, intersectia Stefan cel Mare cu Tomis, zona Beta, BMW seria 6 parcat chiar pe trecerea de pietoni in fata la terasa din coltul parcului.
|
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
Bogdan_F |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 30 June 03 ![]() |
Mai e o chestie: vorbeam cu un prieten care a venit de la New York si mi-a povestit ca acolo rezidentii din Manhattan nu aveau multi din ei masina. Si nu din cauza ca nu ar fi avut bani de una ci de faptul ca nu aveau unde sa o parcheze.
Chestia cu cat mai multe locuri de parcare suna bine insa: 1) trebuie sa existe spatiu - iar mie unul nu imi convine sa se taie din spatiile verzi si asa inexistente pentru parcari 2) cineva trebuie sa plateasca pentru ele. In momentul in care o sa coste 5000 euro concesionarea pe 10-20 de ani a unui loc de parcare - acesta fiind costul real al unui loc intr-o parcare etajata, eu fac pariu ca or sa apara si dezvoltatori interesati. Pana atunci nu vad de ce ar face primaria parcari moca din banii publici (deci suportat si de cei care nu au masina) Mai sunt niste anomalii: 1. la noi fiecare ciumete la 18 ani strange 20 milioane si isi ia o Dacie 1300 din 1975 sau orice alt cazan si circula cu ea 2 luni apoi se strica si o lasa 6 luni pe margine ca nu are bani de piese, ITP sau alte alea. Nu e normal - masinile alea ar trebui casate. 2. sunt multi care au 2-3 masini - una pentru nevasta, una pentru amanta si una pentru bunica - desi in mod curent circula doar cu 1 masina - nici asta nu e normal - traim intr-un oras aglomerat. Parerea mea este ca municipalitatea ar trebui sa investeasca mai mult in transportul in comun si sa incurajeze folosirea acestuia in locul masinilor. La Londra si in multe orase europene, te misti mult mai usor cu transprtul public decat cu propria masina. Asa ar fi normal sa fie si la noi. |
--------------------
Ford Fiesta
1.4 TDCi
2006
|
|
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#26
|
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Bogdan_F @ 15 Jun 2007, 08:13) Mai e o chestie: vorbeam cu un prieten care a venit de la New York si mi-a povestit ca acolo rezidentii din Manhattan nu aveau multi din ei masina. Si nu din cauza ca nu ar fi avut bani de una ci de faptul ca nu aveau unde sa o parcheze. New York este o EXCEPTIE, este un oras extrem de aglomerat, cu preturi foarte mari la teren, unde exista penurie de spatiu. Pe harta asta, NY e reprezentat cu rosu: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Map_of_...w_York_City.svg Chiar si asa, as fi curios sa aflu care este raportul dintre nr. de masini si nr. de spatii de parcare din New York, si cum se compara acest raport cu cel din Bucuresti sau Iasi. Deci argumentul "asa e la New York" nu este deloc valabil. Ar fi valabil daca Iasul, sau Bucurestiul, sau orasul despre care discutam ar fi situat o parte pe insula si o parte pe un coltisor ascutit al continentului! Dar, nu asta este situatia! In afara de asta am vorbit cu oameni care au fost prin Europa de Vest si mi-au spus ca in nici o tara nu este situatia ca la noi - acolo se amenajeaza locuri de parcare si in general ai unde parca. QUOTE(Bogdan_F @ 15 Jun 2007, 08:13) 2) cineva trebuie sa plateasca pentru ele. In momentul in care o sa coste 5000 euro concesionarea pe 10-20 de ani a unui loc de parcare - acesta fiind costul real al unui loc intr-o parcare etajata, eu fac pariu ca or sa apara si dezvoltatori interesati. Pana atunci nu vad de ce ar face primaria parcari moca din banii publici (deci suportat si de cei care nu au masina) Este vorba de bani publici, care provin in mare parte din impozitarea automobilistilor. Automobilistii sint foarte mult impozitati. Din pretul benzinei pe care il platim, mai mult de jumatate reprezinta acciza - adica un impozit pe care noi automobilistii il platim. Sa zicem ca ai pus benzina de 2 milioane. Trebuie sa fii constient ca tocmai ai platit 1 milion impozit catre Statul Roman! Asta ca sa nu mai vorbim de taxe la prima inmatriculare, rovinieta, impozitul platit anual, taxe vamale pe masina, etc. De banii astia este normal sa ni se asigure niste facilitati. Si este normal sa protestam si sa cerem aceste facilitati - NU sa avem o atitudine de genul "e normal ca dupa ce ne impoziteaza de ne sar capacele, sa nu ne satisfaca nevoile si sa ne dea si amenzi foarte mari daca nu respectam niste reguli care, in conditiile actuale, sint aproape imposibil de respectat" QUOTE(Bogdan_F @ 15 Jun 2007, 08:13) Parerea mea este ca municipalitatea ar trebui sa investeasca mai mult in transportul in comun si sa incurajeze folosirea acestuia in locul masinilor. La Londra si in multe orase europene, te misti mult mai usor cu transprtul public decat cu propria masina. Asa ar fi normal sa fie si la noi. Sint de acord cu asta. Atita timp insa cit in mijloacele de transport in comun sint asa cum sint, e normal ca oamenii sa circule cu masina personala. This post has been edited by Vlad Georgescu: 15 Jun 2007, 08:57 |
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|
sqryn |
![]()
Post
#27
|
![]() Clio rulezzz Group: Members Posts: 736 Joined: 2 February 06 From: München ![]() |
Faptul ca nu exista locuri de parcare nu e o scuza sa parchezi aiurea. Daca stiu ca am treaba in centru prefer sa merg cu metroul decat cu masina.
|
--------------------
RENAULT
Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v
Alize/1999
- B-xx-xxx Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005 |
|
Bogdan_F |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 30 June 03 ![]() |
Corect. Daca vezi ca nu ai unde sa parchezi, nu parchezi - te duci inapoi si vii pe jos iar data viitoare nu mai iei masina deloc. Am fost anul trecut cu masina in Atena si in Salonic. Niste orase foarte aglomerate. Cu toate ca as fi putut parca aiurea nu am facut-o gasind cu greu, la peste 500 de m de unde vroiam sa parchez initial un loc intr-o parcare platita (1.4 euro / ora). daca parcam aiurea, erau patrule de baieti veseli care in 20 de min te amendau cu 60-70 euro + ti-o ridicau daca stanjeneai circulatia.
Eu sunt de parere ca la noi se merge cu masina mai mult decat e necesar pentru ca ne-am obisnuit foarte comozi. Preferam sa stam 2 ore in masina decat sa mergem 20 de min pe jos si 15 min cu metroul. La Paris, Amsterdam sau in alte orase asemanatoare cu al nostru ca structura de strazi nu e asa. |
--------------------
Ford Fiesta
1.4 TDCi
2006
|
|
mariuscomx |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 26 October 05 ![]() |
Salut All,
Vad ca discutia s-a deviat de la locul de parcare al masinilor la numarul lor. Chiar daca cele doua subiecte sunt direct legate teoretic unul de altul, ele nu ar trebuie sa fie conditionate intre ele. Deci daca eu vreau 5 masini ... nu poate sa existe cineva care sa imi zica sau sa ma judece ca eu am 5 masini. Problema e ca eu platesc taxe pentru cele 5 masini .. bani care ajung oriunde , dar numai in locurile unde nu trebuie nu ajung : cum ar fi drumurile, parcarile, autostrazile... hahah asta a fost chiar gluma, etc etc. Deci traficul din iasi e in continua crestere ... dar nu cred ca solutia e cea a reducerii masinilor. Daca voi credeti asta .. cred ca ar trebui sa incepeti cu voi ![]() |
--------------------
Toyota
Gt 86
2.0 Skoda supeb combi 4x4 170 tdi
Daihatu Terios |
|
adi_ar |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
QUOTE(Bogdan_F @ 15 Jun 2007, 10:52) Uite o afirmatie care, intr-un mod paradoxal, releva o realitate pe care nu vrem noi s-o acceptam! Probabil ca si grecii vor mai multe parcari, mai multe autostrazi si multe altele dar in aceasta privinta sunt pragmatici: gresesti - platesti si apoi incerci sa nu mai gresesti, nu-i nici o suparare dar nu-ti salta masina pentru ca nu ai platit parcarea !!! Eventual daca ai lasat-o astfel incat sa incurci circulatia ori ai abandonat-o! Sa bagam la cap! This post has been edited by adi_ar: 15 Jun 2007, 13:40 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 13:07 |