Sonda ulei, tipuri
![]() ![]() ![]() |
Sonda ulei, tipuri
payty |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|||
adostar |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
la ce zici tu "sonda" de fapt este un monocontact. eu zic mai intai sa masori presiunea uleiului care se face la service cu ajutorul unui manometru, atunci se poate afla daca monocontactul este bun sau nu. spor!
|
--------------------
gaz
cazan
1980
- gaz/porc
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Sa ne intelegem, tu vorbesti de manocontact(nu mono adostar), adica ala mai bombat la exterior?
Se verifica in felul urmator: cu contactul pus, scoti firul din manocontact, si-l pui la masa, si te duci repede sa vezi acul din bord. Ar trebui sa fie la maxim. Daca nu e la maxim, e problema cu indicatorul de bord, si nu cu manocontactul. Daca e la maxim, e bun indicatorul de bord, si procedezi la verificarea manocontactului, printr-un procedeu destul de complicat, sau il schimbi cu totul, asta daca esti sigur ca ai presiune la ulei, si problema nu e din motor. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cnn |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 45 Joined: 20 September 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 13 Jun 2006, 20:44) si te duci repede sa vezi acul din bord. Trebuie neaparat repede? |
--------------------
--
--
--
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
payty |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 13 Jun 2006, 20:44) Sa ne intelegem, tu vorbesti de manocontact(nu mono adostar), adica ala mai bombat la exterior? Se verifica in felul urmator: cu contactul pus, scoti firul din manocontact, si-l pui la masa, si te duci repede sa vezi acul din bord. Ar trebui sa fie la maxim. Daca nu e la maxim, e problema cu indicatorul de bord, si nu cu manocontactul. Daca e la maxim, e bun indicatorul de bord, si procedezi la verificarea manocontactului, printr-un procedeu destul de complicat, sau il schimbi cu totul, asta daca esti sigur ca ai presiune la ulei, si problema nu e din motor. O sa ma duc la un service sa imi masoare presiunea la ulei cu manometrul. Dar, la naiba, daca e sa cumpar sonde din astea pana gasesc una buna, pai o sa ajung la sapa de lemn .E vreo 430 de mii una noua ![]() This post has been edited by payty: 13 Jun 2006, 21:17 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Inainte verifica cu metoda descrisa de mine daca functioneaza acul din bord !
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
payty |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 13 Jun 2006, 22:20) mda... se pare ca nici acul din bord nu indica corect. ![]() |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Este de cumparat ceas separat, ce tip de bord ai? daca e in 98 presupun ca ori CN ori scoica. Mergi la magazin si intreaba, ca trebuie sa fie.
This post has been edited by argon: 15 Jun 2006, 06:54 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
payty |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 15 Jun 2006, 07:53) Este de cumparat ceas separat, ce tip de bord ai? daca e in 98 presupun ca ori CN ori scoica. Mergi la magazin si intreaba, ca trebuie sa fie. Cred ca scoica e. Adica nu e din ala mare cu consola din aia in drepta soferului cu o gramada de butoane. ( parca ala e de CN). Aoleu, daca si ceasul o fi o gramada de bani, mai bine o las naibii asa. ( sonda e 430 de mii). Sa vad cat costa, daca nu poate iau unul de prin targ. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
andutzu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Ceasul e ceva mai ieftin, aprox 15-20 ron. Sa ai grija sa nu il decalibrezi si sa te rogi ca cei de la magazin sa-l fi manipulat cu grija...
![]() |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
payty |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Banuiesc ca va trebui sa dau jos bordul cu totul ca sa montez ceasul. Nu am facut asta niciodata. Are cineva idee, e complicat?
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#13
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu demontezi bordul, dai jos doar ceasurile. Se scot prin stanga volanului, prin zona socului. Un electrician ti-l pune-n brate-n max 10 min.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
payty |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Mi-am luat si ceas, dar nu am apucat sa il montez. Intrebare:
Am vazut ca are 3 fire. Stie cineva ce reprezinta ? ( +,-, etc,etc). Unde vine legata sonda de ulei? As vrea sa fac intai o proba cu ceasul asta, dar facandu-i doar conexiunile necesare, cu niste fire, ca sa vad daca merge, sa nu mai dau jos ceasul din bord degeaba. Am turat motorul mult de tot cu sonda noua si ceasul vechi si abia pe la 7000 rpm se ducea acul aproape de maxim. Cand m-am uitat acum la sonda, mi s-a parut ca gaura aia pe unde vine in contact cu uleiul e mai mica decat la cea veche. O fi si asta vreo problema? As putea sa o largesc putin eventual, daca e nevoie. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Ov |
![]()
Post
#15
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pai cele 3 conexiuni sunt: plus, sonda, minus, din cate tin eu minte, exact in ordinea asta de sus in jos
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
payty |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
m-am uitat intr-un manual de reparatii: + e sus, - e la mijloc si sonda e jos. Pana la urma am verificat cu ceasul nou si merge "aproape" bine. Cred ca e de vina totusi si pompa un pic.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
sau uleiul..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
payty |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
uleiul nu are asa multi km, si pare a fi cat de cat in regula, cel putin asa cred eu. Este elf 15w40.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Ov |
![]()
Post
#19
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
alex |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Admin Posts: 749 Joined: 22 May 02 ![]() |
Stie cineva exact cum funcioneaza manocontacul asta? Ii variaza cumva rezistenta invers proportional cu presiunea?
Oarecum problema este aceeasi cu a initiatorului topicului. Ceasuri aftermarket, s-a stricat sonda de presiune. Cumparat si montat sonda de la Electroprecizia. Precizie maxima ![]() Am masurat cu un voltmetru sonda, are o variatie aproximativ liniara intre 174 ohmi la 1 atmosfera si 44 ohmi la 5 atmosfere. |
--------------------
N/A
N/A
N/A snafu
|
|
payty |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am taiat eu unul sa vad ce are inauntru. e o membrana elastica impinsa de un mic pistonas care la randul lui e impins de uleiul din motor. membrana actioneaza asupra unui reostat si variaza rezistenta. e mecanic si foarte rudimentar. eu am cumparat vreo 2 si tot nu arata ce trebuie. mai costa si 45 de lei bucata.
La mine masurat cu manometrul am presiune la ulei cam 4 bari cu motorul cald in conditiile in care ceasul indica altele. Rezistenta sondei, masurata la vecinu' unde arata si ceasul cum trebuie, trebuie sa scada de la vreo 60 de ohmi pana pe aproape de 0. La sonda pe care am cumparat-o eu indica tot cam ca la tine. This post has been edited by payty: 13 Jul 2007, 18:48 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 05:19 |