DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sonda ulei, tipuri

payty
post 13 Jun 2006, 19:07
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Salut!

Are cineva idee, sondele de presiune la ulei ( cele pentru ceas, nu cele pentru bec), sunt de mai multe feluri?

Problema a inceput asa: nu imi mai indica corect presiunea la ulei. Am desfacut sonda aia si am montat alta, pe care am luat-o de la un nene din targ ( era noua, nefolosita, se vedea pe ea). Problema e ca nu era "de origine". Cu asta imi statea acul pe la jumatate, si daca turam puternic motorul, mai crestea un pic, mai putin de o diviziune.
Am luat alta, direct de la magazin, facuta de Electroprecizia, si cu asta, acul sta aproape de minim iar cand turez puternic motorul, abia ajunge putin peste prima diviziune. Am masurat variatia de rezistenta a sondei si are maxim in jur de 160 ohmi iar cand urca in turatie ajunge pe la vreo 60.

Am mai masurat si la un amic la care functioneaza corect ceasul de ulei si are de la vreo 60 de ohmi pana la 0, cand motorul e turat.


Revenind la subiect, intrebarea mea era daca ar fi trebuit sa cer un anumit tip de sonda, sau toate sunt la fel ,si daca exista vreo posibilitate de "recalibrare" a ceasului ( ma gandesc la vreo rezistenta reglabila, ceva, prin bord).
Presiunea la ulei am in mod sigur, pentru ca am desfacut capacul de la sonda veche pana sa o dau jos de pe motor, si cand turam motorul, cursorul de la reostatul din interior se ducea la maxim ( cred ca nu mai facea contact bine cu firul de iesire, de nu mai indica acul bine).


Daca aveti vreo idee, postati. Merci.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adostar
post 13 Jun 2006, 19:22
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 419
Joined: 12 October 04
From: Galati




la ce zici tu "sonda" de fapt este un monocontact. eu zic mai intai sa masori presiunea uleiului care se face la service cu ajutorul unui manometru, atunci se poate afla daca monocontactul este bun sau nu. spor!


--------------------
gaz cazan 1980 - gaz/porc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 Jun 2006, 19:44
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Sa ne intelegem, tu vorbesti de manocontact(nu mono adostar), adica ala mai bombat la exterior?

Se verifica in felul urmator: cu contactul pus, scoti firul din manocontact, si-l pui la masa, si te duci repede sa vezi acul din bord. Ar trebui sa fie la maxim. Daca nu e la maxim, e problema cu indicatorul de bord, si nu cu manocontactul.
Daca e la maxim, e bun indicatorul de bord, si procedezi la verificarea manocontactului, printr-un procedeu destul de complicat, sau il schimbi cu totul, asta daca esti sigur ca ai presiune la ulei, si problema nu e din motor.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cnn
post 13 Jun 2006, 19:53
Post #4


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 45
Joined: 20 September 05




QUOTE(argon @ 13 Jun 2006, 20:44)
si te duci repede sa vezi acul din bord.


Trebuie neaparat repede?


--------------------
-- -- --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 Jun 2006, 19:57
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu biggrin.gif era o figura de stil..dar totusi ar fi de preferat sa nu lasi contactul prea mult pus, ca risti sa prajesti bobina.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 13 Jun 2006, 21:16
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 13 Jun 2006, 20:44)
Sa ne intelegem, tu vorbesti de manocontact(nu mono adostar), adica ala mai bombat la exterior?

Se verifica in felul urmator: cu contactul pus, scoti firul din manocontact, si-l pui la masa, si te duci repede sa vezi acul din bord. Ar trebui sa fie la maxim. Daca nu e la maxim, e problema cu indicatorul de bord, si nu cu manocontactul.
Daca e la maxim, e bun indicatorul de bord, si procedezi la verificarea manocontactului, printr-un procedeu destul de complicat, sau il schimbi cu totul, asta daca esti sigur ca ai presiune la ulei, si problema nu e din motor.
*




O sa ma duc la un service sa imi masoare presiunea la ulei cu manometrul. Dar, la naiba, daca e sa cumpar sonde din astea pana gasesc una buna, pai o sa ajung la sapa de lemn .E vreo 430 de mii una noua sad.gif. Deja am 2 noi noute si nici una nu merge bine. Sper totusi sa nu fie de la presiunea de ulei, pt ca ar fi mai nasol asa.

This post has been edited by payty: 13 Jun 2006, 21:17


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 Jun 2006, 21:20
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Inainte verifica cu metoda descrisa de mine daca functioneaza acul din bord !


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 14 Jun 2006, 21:32
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 13 Jun 2006, 22:20)
Inainte verifica cu metoda descrisa de mine daca functioneaza acul din bord !
*




mda... se pare ca nici acul din bord nu indica corect. sad.gif . Am pus firul la masa si acul se ridica pana la penultima gradatie, dar nu ajungea la maxim. Se poate face ceva cu el? sau trebuie schimbat? Nu stiu cum e bordul prin spatele lui. Se poate schimba doar ceasul de ulei, sau se schimba cu totul cadranul ala ( cu tot cu ceasul de temperatura, benzina si incarcare baterie)?


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Jun 2006, 06:53
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Este de cumparat ceas separat, ce tip de bord ai? daca e in 98 presupun ca ori CN ori scoica. Mergi la magazin si intreaba, ca trebuie sa fie.

This post has been edited by argon: 15 Jun 2006, 06:54


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 15 Jun 2006, 07:19
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 15 Jun 2006, 07:53)
Este de cumparat ceas separat, ce tip de bord ai? daca e in 98 presupun ca ori CN ori scoica. Mergi la magazin si intreaba, ca trebuie sa fie.
*




Cred ca scoica e. Adica nu e din ala mare cu consola din aia in drepta soferului cu o gramada de butoane. ( parca ala e de CN). Aoleu, daca si ceasul o fi o gramada de bani, mai bine o las naibii asa. ( sonda e 430 de mii). Sa vad cat costa, daca nu poate iau unul de prin targ.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 15 Jun 2006, 19:15
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




Ceasul e ceva mai ieftin, aprox 15-20 ron. Sa ai grija sa nu il decalibrezi si sa te rogi ca cei de la magazin sa-l fi manipulat cu grija... smile.gif Si eu am avut probleme cu o sonda de electroprecizia...


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 16 Jun 2006, 08:17
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Banuiesc ca va trebui sa dau jos bordul cu totul ca sa montez ceasul. Nu am facut asta niciodata. Are cineva idee, e complicat?


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Jun 2006, 15:40
Post #13


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Nu demontezi bordul, dai jos doar ceasurile. Se scot prin stanga volanului, prin zona socului. Un electrician ti-l pune-n brate-n max 10 min.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 16 Jun 2006, 19:08
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Mi-am luat si ceas, dar nu am apucat sa il montez. Intrebare:

Am vazut ca are 3 fire. Stie cineva ce reprezinta ? ( +,-, etc,etc). Unde vine legata sonda de ulei?

As vrea sa fac intai o proba cu ceasul asta, dar facandu-i doar conexiunile necesare, cu niste fire, ca sa vad daca merge, sa nu mai dau jos ceasul din bord degeaba.


Am turat motorul mult de tot cu sonda noua si ceasul vechi si abia pe la 7000 rpm se ducea acul aproape de maxim. Cand m-am uitat acum la sonda, mi s-a parut ca gaura aia pe unde vine in contact cu uleiul e mai mica decat la cea veche. O fi si asta vreo problema? As putea sa o largesc putin eventual, daca e nevoie.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 16 Jun 2006, 22:33
Post #15


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




pai cele 3 conexiuni sunt: plus, sonda, minus, din cate tin eu minte, exact in ordinea asta de sus in jos


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 21 Jun 2006, 08:12
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




m-am uitat intr-un manual de reparatii: + e sus, - e la mijloc si sonda e jos. Pana la urma am verificat cu ceasul nou si merge "aproape" bine. Cred ca e de vina totusi si pompa un pic.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 Jun 2006, 08:13
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




sau uleiul..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 21 Jun 2006, 10:28
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




uleiul nu are asa multi km, si pare a fi cat de cat in regula, cel putin asa cred eu. Este elf 15w40.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 23 Jun 2006, 11:36
Post #19


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(payty @ 21 Jun 2006, 11:28)
elf 15w40.
*



io as incerca alt ulei, eventual ceva mai gros ca-i vara


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex
post 13 Jul 2007, 17:50
Post #20


Membru autentic


Group: Admin
Posts: 749
Joined: 22 May 02




Stie cineva exact cum funcioneaza manocontacul asta? Ii variaza cumva rezistenta invers proportional cu presiunea?

Oarecum problema este aceeasi cu a initiatorului topicului. Ceasuri aftermarket, s-a stricat sonda de presiune. Cumparat si montat sonda de la Electroprecizia. Precizie maxima biggrin.gif, 6 atmosfere bagate cu compresorul in sonda ridica acul la indicatia 2.

Am masurat cu un voltmetru sonda, are o variatie aproximativ liniara intre 174 ohmi la 1 atmosfera si 44 ohmi la 5 atmosfere.


--------------------
N/A N/A N/A
snafu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 13 Jul 2007, 18:26
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




am taiat eu unul sa vad ce are inauntru. e o membrana elastica impinsa de un mic pistonas care la randul lui e impins de uleiul din motor. membrana actioneaza asupra unui reostat si variaza rezistenta. e mecanic si foarte rudimentar. eu am cumparat vreo 2 si tot nu arata ce trebuie. mai costa si 45 de lei bucata.

La mine masurat cu manometrul am presiune la ulei cam 4 bari cu motorul cald in conditiile in care ceasul indica altele. Rezistenta sondei, masurata la vecinu' unde arata si ceasul cum trebuie, trebuie sa scada de la vreo 60 de ohmi pana pe aproape de 0. La sonda pe care am cumparat-o eu indica tot cam ca la tine.

This post has been edited by payty: 13 Jul 2007, 18:48


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th May 2025 - 05:19
Forum Renault