Motor de R5 Alpine pe berlina, ...si alte imbunatatiri aferente
![]() ![]() ![]() |
Motor de R5 Alpine pe berlina, ...si alte imbunatatiri aferente
einstein1984 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.356 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|||
Gheorghedracu |
![]()
Post
#62
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Pai muttley, daca te uiti in poza cu ce vine in kit, o sa vezi excat garnitura de hirtie care spuneam ca trebuie sa vina cu kit-ul, in partea dreapta, vertical.
tampoanele MISAB pot fi inlocuite cu o-ringuri, dar cum le tii pe loc fara rama de plastic (sau aluminiu in poza gasita de tine)? Am vazut la unle carburatoare DHLA mai vechi un sant in care itra o-ringul dar trebuie sa aiba si galeria unul asemanator. Cu arcuri si alte chestii, eu zic ca te indepartezi de ideal. Altminteri s-ar fi vindut seturile MISAB cu arcuri, ca e mai usor. Trompetele n-au garnituri de obicei. Iar cele care se "infig" in carburator n-au niciodata. Cred ca te costa mai putin sa cumperi kiturile de reparatie decit sa faci flansele alea de care nu ai nevoie pe comanda speciala la atelier de CNC. kta Da. Cine isi imagineaza ca merge fara, nu vrea sa conduca masina cu pricina nicaieri. Alfa Romeo avea tampoane facute special pentru motorul/galeria ei. Inca se gasesc de cumparat, dar nu-s ieftine, si in plus nu merg la Alpine pe galerie. Un filtru de aer de la Alfa ar fi o idee, dar ar trebui modificat masiv. E drept trebuie intii verificat ca intra cutia acolo la tine, ceea ce nu prea cred. Si de fapt am impresia ca mai e o problema. Pe ce parte a motorului sunt carburatoarele? (stinga-sofer, dreapta-pasager). Daca sunt pe partea pasagerului e bine, daca nu, apar iar modificari de facut. Planul de a nu reface carburatoarele inainte de a le incerca e pagubos. La pornirea motorului din nou o sa ai destule necunoscute ca sa nu-ti mai trebuiasca si semne de intrebare legate de carburatoare. Sfatul meu e sa refaci complet carburatoarele cu jiclerele pe care le au acuma (daca le-ai scos de pe un motor de capacitate similara), si sa le pui fiind sigur ca n-au probleme. Daca au venit de pe un motor de alta cilindree, iti recomand sa te apuci de citit serios. How to powertune Weber and Dellorto carburettors e un bun punct de plecare. De fapt, ce DHLA sunt? 38, 40, 42, 45 sau 48? La 12G nu prea incap bine filtrele de loc. Cei care au folosit au folosit cele mai joase filtre K&N sau similar. Si chiar asa, daca incepe motorul sa vibreze (din orice cauza) o sa dea cu ele in contraaripa, asa ca trebuie atentie mare tot timpul la defecte ce produc vibratii la motor. This post has been edited by Gheorghedracu: 24 Jul 2007, 06:30 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#63
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
einstein1984, o cutie de aer combinata cu un sistem RAM ar fi o idee foarte interesanta. Da' nu e loc
![]() Gheorghe, tot n-am lamurit-o... ![]() Garnitura de hartie din kit n-are nici o treaba cu flansele facute de mine! Intre flanse si carburatoare vor trebui montate garnituri! Flansele astea-s pur si simplu suporturi de care se leaga altceva. Elemente intermediare, zi-le cum vrei. Si nu m-au costat nimic. Desenul de executie l-am facut eu, prelucrarea un prieten. Mai nasol ar fi sa-mi trebuiasca si sa nu le am... Carburatoarele-s DHLA 40. Nu le reconditionez inca pentru ca mi s-a spus ca au functionat bine si n-am motive sa fiu sceptic. In plus m-am uitat putin prin ele (pompa de repriza, CNC) si-s curate. La exterior sunt lacrima. Apoi, au functionat pe acelasi motor. Deci nu exista motive pentru tarare. Carburatoarele sunt pe partea soferului. De ce intrebi? Cumva la motoarele de origine erau montate pe partea opusa? In cazul asta cred ca stiu la ce te referi, "orientarea" benzinei in CNC... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#64
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Pai chiar nu inteleg la ce-ti trebuie flansele alea atunci. Filtrul de aer se monteaza direct, cu garnituri de hirtie si atit.
Trompetele au efectul ram de care vorbesti. In cazul unui motor nemodificat insa nu fac mare lucru. La tine le-am sugerat doar pentru ca ai probleme cu spatiul. Ca sa iit trebuiasca trompete trebuie sa ai motorul facut de asa natura incit maximul de putere sa vina intr-o banda ingusta de turatii, si atunci iti alegi trompete in functie de banda respectiva (unde e banda conteaza mai mult, nu cit de ingusta e. La o banda de putere la turatii mari, iti trebuie trompete scurte de exemplu. Cu cit banda vine mai jos, cu atit se lungesc trompetele.) Dar asta are un efect nedorit. In afara benzii de putere motorul n-o sa faca nimica. Iar trompetele o sa intensifice efectul asta pentru ca curgerea aerului va fi proasta la orice tuartie in afara benzii de putere. Si bineinteles, trebuie sa ai esapamentul acordat, altminteri trompete si toate celelalte nu fac doua parale. Nu exista o regula generala unde se monteaza carburatoarele astea, dar ma gindeam cum ai putea folosi o cutie de aer de la Alfa. Acolo carburatoarele sunt pe partea pasagerului si cutia are o priza de aer spre inainte. Ca sa o folosesti tu, ar trebui sa o intorci invers si atunci priza de aer ar fi spre inapoi, asa ca n-ai facut nici o scofala. Dar nu te gindi ca muti priza in fata, ca nu e asa simplu. Caci cutia e din doua bucati care se prind cu cleme una de alta. Partea care se prinde pe carburatoare are o forma ciudata, nu e pur si simplu o bucata din cilindrul ala (cutia montata e un cilindru ca la dacie) si daca vrei sa scoti o bucata din cilindru (sau sa adaugi) ca sa modifici distanta intre carburatoare, trebuie modificate si partea care se pune pe carb si cealalta. In plus linia lor de imbinare nu urmeaza drept de-a lungul cilindrului ci oblic si e o drama intreaga sa o re-sudezi daca tai, asa ca mai bine uita ca am spus ceva. E mai usor sa-ti faci tu asa ceva si gata. Sau iti iei filtrele de care iti spusei mai sus si nu mai te doare capul. Orientarea benzinei in CNC n-are influente nedorite in carburatoarele orizontale, mai ales in astea mari. Alea mici, verticale au probleme cind le intorci invers. Daca carburatoarele au mers bine pe acest motor si sunt in stare buna, atunci n-ar trebui sa ai probleme. M-am gindit ca cine stie de unde le-ai luat.... This post has been edited by Gheorghedracu: 24 Jul 2007, 08:56 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#65
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Sunt confuz...
![]() Iar in privinta ideii cu "cutia de aer"... Ansamblul carburatoare-galerie are 10-11 kg la mine. Daca-i mai pun si o cutie de aer in capat, nu e cam greu ansamblul? E in consola totusi... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#66
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Si K&N si Redline vin cu garnitura aia.
Cu greutatea nu-i bai. Alfa avea o tija de sprijin din bloc la cutia filtrului cu niste tampoane mici de cauciuc la ambele capete (unul pe bloc, unul pe cutia de aer). Dar nu-i nici o prolema sa le lasi in aer. 12kg nu-i mult pentru suruburile alea de 8 care intra in chiulasa. This post has been edited by Gheorghedracu: 24 Jul 2007, 09:00 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
kta |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 1 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Cutia de filtru de la Alfa (diferite modele) e destul de mare. Clar nu incape. Plus ca e pe dreapta.
Eu am taiat din contraaripa si am modificat prinderea la un filtru dreptunghiular (pt carb dublu vertical) si le-am pus. Nu stiu cat de bine merge, dar arata frumos ![]() Mai multe masini sport (de pe vremuri) au adoptat varianta asta (cu taiatul contraaripii). Dar ma repet, nu cumva galeria ta e prea lunga ? Gheorghedracu: daca imi arati o Alfa (stock) cu tampoanele antivibratie, ma inchin. Nu aveau. Si inca o data: care e faza cu vibratiile in carburator ? Cu benzina care face spuma ... |
--------------------
=================
=================
==================
- --------- Seat Altea 2006
|
|
Muttley |
![]()
Post
#68
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
kta, nu e lunga. Problema asta apare oricat de scurta ar fi galeria. Chiulasa e mai lata, se adauga galeria, carburatoarele care-s si alea mari...
Ce am eu pe galerie in plus este o flansa pata calda. Da' mai mult de 15 mm nu cred sa aiba... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
kta |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 1 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Ok.
Sa nu renunti la flansa de pata calda. E importanta. In ultima instanta, poti sa mergi in probe cu carburile fara filtre/trompete. Pana cand gasesti o solutie buna pentru problema. |
--------------------
=================
=================
==================
- --------- Seat Altea 2006
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#70
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Ce este asta cu pata calda?
kta daca vezi vreo alfa cu carburatoarele alea pe ea (105, GTV, 2000, etc) pe drum salta-i capota si o sa vezi. Eu mi-am cumparat chiar tampoanele respective caci se gasesc inca noi la magazinele de Alfisti, incercind sa nu folosesc MISAB-uri pentru ca astea mi s-au parut urite. Spumarea e o problema veche a carburatoarelor astea. Asta e. Uite aicea unu care si-a facut motorul si are poze cu el in care se vad tampoanele. Sper ca data viitoare o sa fii mai atent cui promiti ca te inchini. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Supapa_jR |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 685 Joined: 18 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca vrei poti sa incerci cu filtre moto...sau chiar pentru scutere ca sunt mai micute...
|
--------------------
Cagiva
STX 350 / 30cp
Enduro xt 660x SOLD www.KawaMotors.ro
|
|
kta |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 1 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Gheorghedracu: pai nu trebuie sa gasesc un 105 pe drum. Am unul.
In fine, deviaza discutia. Din ce m-am documentat, intr-adevar flansele de cauciuc sunt recomandate. Cele de metal transfera caldura si pot face ca benzina sa fiarba. Si din cauza vibratiilor pot apare probleme (asa cum gheorghedracu nu a explicat). E drum lung oricum de la a fi recomandate pana la faptul ca un motor n-ar functiona fara ele ![]() This post has been edited by kta: 24 Jul 2007, 13:36 |
--------------------
=================
=================
==================
- --------- Seat Altea 2006
|
|
Muttley |
![]()
Post
#73
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 24 Jul 2007, 14:12) Flansa pata calda este la Carfilurile de pe Dacii. Este o flansa sub carburator prin care circula lichid de racire. Are rolul de a incalzi amestecul, pentru a-l omogeniza. La orizontale am o flansa intre galerie si carburi, cu gauri transversale si stuturi la capete. QUOTE(Supapa_jR @ 24 Jul 2007, 14:23) Am sa ma interesez de filtrele de motocicleta. Alea pt scutere-s excluse. Diametrul difuzoarelor mele e de 40 mm. Solutia la problema filtrelor cred c-am s-o stabilesc abia dupa ce pun motorul sus si vad exact cat spatiu am la dispozitie... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#74
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Mi-am dat seama care e povestea cu pata calda. Ca sa incalzesti mai rapid amestecul la pornire. De fapt nu e necesara jacheta aia de apa. Motorul se incalzeste suficient de rapid ca sa nu ai probleme cu vaporizarea benzinei. Unele masini nici n-au jacheta de apa (Alfele au). Pentru BMW-ul meu Redline face galeria cu sau fara jacheta de apa cum preferi. Original, BMW n-a facut jacheta de apa pentru galerii, asa ca e o problema mai mult de gust, caci dupa ce ai incalzit motorul nu mai ai nevoie de ea. oricum, o sa descoperi ca la pornire problema e cu socul acestor carburatoare, eu personal refuz sa-l folosesc, asa ca trebuie sa stau un pic sa bibilesc acceleratia pina se stabilizeaza functionarea motorului. Dar ma rog, prea devreme pentru discutia asta.
kta, uite linkul aici: http://www.alfaholics.com/gallery/show_ful...document_id=239 Masina ta n-are tampoane pentru ca i le-a luat cineva, nu pentru ca nu-i trebuie. Din fabrica toate alfele au venit cu tampoane acolo, nu-ti face iluzii. ia-ti o carte si citeste monser, daca nu esti multumit cu explicatiile de aici. Exista nenumarate carti despre carburatoare si toate o sa-ti spuna acelasi lucru. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#75
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 24 Jul 2007, 16:40) Nu mai ![]() La pornire lichidul de racire e la temperatura de afara, efectul e zero. Roaga-l pe diaconuliviu sa-ti explice mai bine fenomenul pe PM, eu nu-s in stare. This post has been edited by Muttley: 24 Jul 2007, 16:09 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#76
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Nu-ti face probleme, nu cunosteam denumirea "pata calda" cunosc ce e si ce face. Repet insa. Nu e neaparat necesara. Carburatoarele tale sunt mult mai aproape de motor decit cel de dacie si se incalzesc mult mai bine. Asa cum spuneam si mai sus, BMW n-a considerat necesar niciodata (la masinile lor care au venit cu carburatoare de genul asta) sa le faca incalzire. Redline produce galeria aftermarket si a venit cu optiunea asta probabil pentru a ajuta masinile care au de-a face cu un climat mai dramatic decit e in California sau Australia (desi Redline e in Australia). Cred ca s-au gindit la englezi, naiba sa-i pieptene.
This post has been edited by Gheorghedracu: 24 Jul 2007, 17:01 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
bodel |
![]()
Post
#77
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Solutie folosita la Daciile "bricolate pe genunchi" in capu` blocului; filtrele sunt de provenienta germania, ereau insotite si de o membrana tronconica care inpiedica vaporii de benzina sa stropeasca elementul filtrant.
image014sf8.th.jpg This post has been edited by bodel: 25 Jul 2007, 00:12 |
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#78
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Da, aia e una din solutii. Filtrele alea sunt tip K&N sau chiar ele. vezi ca si acolo e o problema cu inaltimea filtrelor. Exista un filtru care intra pe un carburator (deci nu doar pe unul din VEnturi) care e mai scund decit alea, deci s-ar putea sa incapa mai bine in spatiul disponibil.
Se vede in poza ca omul a folosit tampoanele de Alfa de care vorbeam mai sus. Nu stiu cum a pus cablul de soc si alimentarea cu benzina, caci par amindoua puse invers. Poate ma inseala poza. Muttley, problemele cu givrarea nu apar la carburatoarele astea asa frecvent. Nu mai stiu exact de ce, dar sunnt sigur ca am citit si asta pin cartile mele. Din experienta mea pot sa spun ca eu aicea n-am avut niciodata probleme d-astea. E posibil ca intr-un climat mai rece sa apara, nu sunt sigur. Cred ca merita sa faci o incercare fara daca iti aduce in plus ceva spatiu util. Si acuma imi dau seama ca desi Alfele au galeria incalzita, intre galerie si carburatoare sunt acele tampoane de cauciuc care sunt destul de groase, si probabil ca destul de proaste la transferul caldurii. Ma rog, daca ei au crezut ca face o diferenta, probabil ca stiu ei mai bine. Dar in locul tau eu as incerca fara fie si macar de chichi. Nu ma astept sa ai probleme. Si apropo de pompe ca te intrebai daca nu-ti trebuie una electrica, cred ca pompa m,ecanica face fata cu bine, in fond si R12G si BMW 1800/2000TI/TiSA/CS de care iti aminteam mai sus au avut pompe mecanice stoc. Cred ca au destul debit. Macar de inceput nu trebuie sa te doara capul. Daca vezi ca n-ai top end ca lumea si ai eliminat orice alta cauza, atuncea poti sa-ti pui problema. This post has been edited by Gheorghedracu: 25 Jul 2007, 02:14 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#79
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Mersi pentru idee bodel, superb montajul. Stiam de solutia asta, se folosea si pe la WRC-uri intr-o vreme. Dar n-am vazut nicaieri de vanzare. Si-s si foarte scumpe 4 filtre dintr-alea banuiesc...
![]() Gheorghe, carburatoarele din poza au fost pe motorul de Dacie al lui bodel. Montate pe partea pasagerului fiind, a folosit cablul de soc de Dacie probabil. Prinderea camasii acestuia aflandu-se inspre habitaclu, nu i-a ridicat probleme deosebite. Probabil a taiat o portiune din camasa. La mine carburatoarele vor fi invers, deci imi va trebui un cablu extrem de lung. Cu asta inca prefer sa nu-mi bat capul inca, risc sa ma imbolnavesc de nervi ![]() La partea de alimentare nu vad nimic iesit din comun. Daca-mi amintesc eu bine din vechile poze postate de el pe forum, avea pompa electrica. Nu mai retin exact... In privinta flansei pata calda, nu prea pot sa renunt la ea. E prinsa pe galerie pe niste prezoane diferite de cele corespunzatoare carburilor. Prezoanele pt carburi sunt pe pata calda. Pur si simplu n-am s-o leg la sistemul de racire decat la iarna. Asta daca vor exista probleme. Am sa incerc sa gasesc o poza cu carburatoarele mele... Stiu ca modelele de serie aveau pompe mecanice. Si la 3000 de km cat fac eu rodajul, as putea sa merg mult si bine cu una dintr-asta. Am sa studiez posibilitatea montarii unei mecanice, mi-a zis cineva ca nu e tocmai simplu. Motorul meu are un capac in zona prinderii pompei pe bloc, deci solutia fusese abandonata... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
driverx |
![]()
Post
#80
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 25 Jul 2007, 09:04) De ce te legi la cap degeaba? Pui un robinet 17.jpg si gata. Poate se va incalzi putin pata calda atunci cand robinetu e inchis, dar nu va circula apa. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Muttley |
![]()
Post
#81
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Sau asa
![]() Galeria mea... dellorto.jpg ( Size: 105k ) Number of downloads: 1051 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
driverx |
![]()
Post
#82
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 25 Jul 2007, 09:52) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#83
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Hmmm, Muttley, intrevad alta problema. Daca axul cu came n-are cama pentru pompa? Astuparea gaurii nu-i bai, dai capacul jos si gata, dar asa cum spusei sa nu patesti ca un amic de-al meu aicea care si-a pus carburatoare pe motorul cu injectie ca sa afle ca axul cu came nu mai avea cama de pompa.
Intrebarile referitoare la montarea cablului de soc si furtunelor de alimentare vizeaza exact problema asta. Carburatoarele sunt facute sa vina cablul de soc dinspre inapoi si alimentarea dinspre inainte (reamintesc, ele stau pe partea pasagerului). Aceeasi problema o am si eu, caci la BMW-ul meu, trebuie sa le pun pe partea soferului, si atunci nu-mi vine nimica la locul lui. Cu socul mi-am bagat picioarele in el. dar cu alimentarea nu poti sa intorci t-urile ca gaurile lor nu sunt egale. Desfa-le si o sa vezi ce spun. Asta daca nu le-o fi modificat cineva. Dar nu inteleg, de ce la tine carburatoarele vin pe partea cealalta decit la amicul de la care le-ai luat? Filtrele din poza amicului nu sunt mai scumpe ca orice filtru bun. Daca vrei pot sa arunc un ochi sa vad ce zice Redline sau K&N. De fapt sunt convins ca le poti gasi si tu pe web. Ceea ce mi-a placut intotdeauna la K&N este cit de frumos se spala dupa ce le umpli de jeg. La Honda nevesti-mii le-am spalat dupa mai mult e 100k Km si au iesit ca noi, de nu-mi venea sa cred, am crezut ca le-am dat dracului cind am vazut jegul pe ele. Un pic de ulei si sunt iar rozalii si rumene ca noi! Tocmai vazui poza cu galeria ta. Acuma se lamuresc citeva lucruri. 1 "pata calda" e bricolata. Da-o jos si o sa poti sa gindesti mai limpede. 2. Teurile sunt originale dar nu sunt pereche. Ale tale sunt identice. Original, o pereche are un T cu o singura teava de intrare, caci de la el nu mai merge benzina mai departe. 3. Tu ai injectie acolo? Ce este teava aia cu furtune la fiecare crac al galeriei? This post has been edited by Gheorghedracu: 25 Jul 2007, 09:41 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#84
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Axul cu came are si cama pentru pompa.
Carburatoarele vin pe partea soferului la motorul de Alpine. Are camera de ardere emisferica. La Dacia (camera de ardere pana) vin pe partea pasagerului. N-am prea inteles ce zici cu teurile de benzina, acolo n-am apucat sa desfac. Dar carburile au functionat pe acest motor. Si motorul a fost in aceeasi pozitie. Deci nu-s probleme. kta, ti se pare lunga galeria? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#85
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Nu, nu e nici o problema, numai ca o sa vezi ca e mai greu sa tragi cablul de soc, iar cu alimentarea cred ca merge si asa, dar nu e exact cum stau ele de obicei.
Arculetele alea de sub suruburi degeaba le-a pus cine le-a pus ca nu au ce sa faca daca nu exista o sectiune flexibila a galeriei (tampoanele cu cauciuc sau MISAB). Vezi intrebarile mele din mesajul de pe pagina dinainte. This post has been edited by Gheorghedracu: 25 Jul 2007, 09:48 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#86
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 25 Jul 2007, 10:03) Tocmai vazui poza cu galeria ta. Acuma se lamuresc citeva lucruri. 1 "pata calda" e bricolata. Da-o jos si o sa poti sa gindesti mai limpede. 2. Teurile sunt originale dar nu sunt pereche. Ale tale sunt identice. Original, o pereche are un T cu o singura teava de intrare, caci de la el nu mai merge benzina mai departe. 3. Tu ai injectie acolo? Ce este teava aia cu furtune la fiecare crac al galeriei? 1. Pata calda dac-o dau jos nu mai am de ce prinde carburatoarele. Tocmai asta ziceam adineauri, nu-s prezoane comune pentru flansa si carburi ![]() 2. Stiu ca nu-s pereche. Cred ca doar asta a gasit vechiul proprietar cand probabil i s-o fi rupt teul mic. 3. Teava aia cu furtune e o panarama. E data jos demult. Presupun ca era un colector de depresiune care culegea vacuum de pe toti cilindrii. Probabil era legat la servofrana, pentru un "kick" mai puternic al acesteia. In shtutzurile ramase va intra furtunul normal de servofrana, recircularea gazelor de carter, etc... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#87
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Pai si cum e prinsa "pata " de galerie?
"Panarama" aia trebuie inlocuita, dar la servofrina nu-ti trebuie decit un furtun din galeria cea mai apropiata de ea. Recircularea uleiului e mai complicata. Mai bine pui un filtru direct pe capacul chiulasei si o aerisesti in atmosfera. Altminteri sa bagi pe o singura galerie toti vaporii de ulei mi se pare cam riscant. Exista si o alta idee. Unii folosesc un container de recuperare unde se acumuleaza uleiul in timpul mersului si o data la luna sau ma rog, cind ai chef, il toarna la loc in motor. Ai grija containerul sa aiba o mica aerisire (un orificiu mic sus undeva) ca sa ai pe unde pierde vaporii de benzina, altminteri faci alta dandana! Aicea ar fi folosit sa ai un filtru de aer unic pentru ambele carburatoare, caci veneai cu ventilatia motorului direct in incinta filtrului. This post has been edited by Gheorghedracu: 25 Jul 2007, 10:51 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
kta |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 1 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Galeria e ok ... Cum ai zis tu, e din cauza latimii motorului ...
Eu zic sa lasi toate stutzurile alea legate intre ele si la servo. Am editat pt ca am spus acelasi lucru ca Gheorghe. This post has been edited by kta: 25 Jul 2007, 10:52 |
--------------------
=================
=================
==================
- --------- Seat Altea 2006
|
|
Muttley |
![]()
Post
#89
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Aici e un punct sensibil pentru mine. Nu ma pricep deloc la sistemele astea de recirculare a gazelor de carter.
Daca ma duc cu gazele in carcasa filtrului nu imbacsesc carburatoarele? De ce se practica treaba asta, repet, dirijarea gazelor de carter in amontele carburatorului?! Trebuie sa fie o explicatie... Nu pot sa ma duc cu gazele de carter in doua galerii? Eu cam la asta ma gandeam... O galerie pt avans vacuumatic (ma rog, ala-l ia din talpa carbului), doua pentru recirculare si una pt servo. De ce spui ca e riscant cu gazele-ntr-o singura galerie? De ce se ia depresiunea pt servo din galeria cea mai apropiata? Intuitia-mi spune ca are legatura cu lungimea furtunului, e de preferat sa fie minima, da' vreau sa stiu exact. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#90
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Da, lungimea furtunului e motivul dar nu pentru ca ar fi vreo problema ca e prea lung, ci doar ca sa nu-ti impiedice accesul la motor, sau sa-l impiedice cit mai putin.
Cu recircularea gazelor ai doua probleme. Una, ca exista gaze nearse acolo. Doi ca exista vapori de ulei acolo. Gazele nearse trebuie arse, uleiul trebuie recuperat cumva. Aducerea in carburator in spatele filtrului e ocai pentru ca gazele alea au si aer si aerul e deja trecut prin filtru deci nu mai e nevoie sa treaca inca o data. Asa. Cu gazele si uleiul e o dilema. Ori irosesti una ori alta, ori le aburesti pe-amindoua, ori faci mercedes din masina si separi gazele de ulei si trimiti pe fiecare unde trebuie. Patru optiuni. Poti sa recirculi asa cum fac mai toate masinile si gazul si uleiul si nu e o idee rea, singura problema e ca o sa arzi uleiul in motor. Acuma problema devine serioasa cind e mult ulei acolo, deci daca motorul atinge temperaturi mari de functionare, se vaporizeaza mai mult ulei, samd, samd. Iata de ce trebuie sa tii temperatura motorului unde e prevazuta ea. daca e putin ulei, nici o problema. Go for it. ceea ce ziceam eu mai devreme, era ca la tine, fiecare venturi alimentind un cilindru, daca ai ulei recirculat el va fi ars intr-un singur cilindru, ceea ce nu e bine. Okay. celelalte posibilitati. Pui un filtru de la K&N pe iesirea de la capacul chiulaseiu si gazele trec, vaporii mai grosi ramin. Uita-te pe linkul ala si o sa vezi despre ce vorbesc (crankcase ventilation). In felul asta nu se mai intoarce nimica in motor, va tebui sa cureti din cind in cind filtrul pe interior de data asta. Nici o drama. A treia posibilitate cum spusei anterior, iti bricolezi (aicea exista variante nesfirsite), dar inca o data magazinele de performanta pe aici iti vind un kit de recuperare a uleiului, cu un rezervor frumos, furtune, etc, il instalezi frumos si ori il golesti din cind in cind in motor caci uleiul ramine, dar vaporii de benzina se pierd in atmosfera, ori ai un retur in baza rezervorului care recircula uleiul singur in motor. Si in a doua varianta gazele se pierd. A patra posibilitate (Mercedes) e sa recuperezi din rezervorul anterior gazele si sa le condensezi, sa recuperezi benzina, pe care o returnezi ori in rezervor, ori inainte de filtrul de benzina, cu filtrul inainte de pompa, nu dupa, nu te lua dupa toti derutatii. Trebuie insa sa inventezi tu un recipient racit care sa permita benzinei sa se condenseze, ceea ce nu e tocmai usor. Iarasi, exista kituri. Ideea e ca in principiu cam tot ce-i trece unuia prin cap i-a trecut si altuia la un moment dat si daca unul a avut posibilitatea sa scoata bani de aicea, fii sigur ca a facut-o. Mai ales in societatea capitalista unde ideea valoreaza imens daca stii s-o..... ei bine, s-o valorifici. Nu oricine stie. Sfatul meu e cind ai o idee, sa te uiti pe net si sa vezi daca nu cumva a avut-o si altul inaintea ta. Din experienta mea, cam asta e situatia 99% din cazuri. Eu personal inca alerg dupa acel 1% sau cit o fi el, ca pentru mine incepe deja sa nu mai fie loc de intors. Problema principala pe care o vad eu la galeria aia cu panarama aia de furtun eca depresiunea de la o galerie e transmisa la celelalte. Ceea ce nu e kosher. Galeriile trebuie izolate cind ai cite un venturi pe cilindru. De aceea nu-ti recomand nici un fel de idee care presupune sa unesti galeriile. Asa. Doi. Servofrina e ocai cu un singur furtun, e prea de ajuns. Trei. Avansul vacuumatic nu exista la motoare cu acrburatoare mari de genul asta. Distribuitorul (delcoul cum ziceti voi) are un mecanism p[ur mecanic de avans, fara capsula vacuumatica, pentru ca aia nu te ajuta decit la pornirea cu motorul rece, oricum. Cind ai atins turatii mari, avansul intra in limitare oricum, uita-te pe curbele de avans la orice delco. Si oricuym daca vrei o curba mai agresiva de avans, asta se regleaza din arcurile si greutatile mecanismului de avans nu din vacuum. Cam atita pot sa-ti spun. Daca vrei sa citesti, ia cartea care ti-am recomandat-o si ai sa vezi. Iar daca vrei sa inveti teoria carburatorului, pot sa-ti recomand ceva carti cu adevarat bune, scrise de oameni care s-au ocupat serios de asa ceva. Dar trebuie sa stii engleza, caci aia e limba in care citesc eu. O sa vezi acolo explicat totul de la de ce nu se pune filtrul de benzina dupa pompa ci inainte, pina la alegerea tuburilor emulsoare si a venturiurilor, sau a trompetelor carburatorului, sau lungimea galeriei de admisiei si a evacuarii. Deja astea sunt lucruri pe care nu stiu sa le explic in romaneste pentru ca le-am invatat in engleza. Filtrul ala mic pe care l-ai gasit (circular) cred ca ar fi cam restrictiv pentru carburatoarele tale. Asa ceva cu un git mai mic poti sa folosesti la ventilarea motorului. Celalalt e cam greu de adaptat la tine. Nu uita ca pentru carburator iti trebuie ceva ca o trompeta pe care sa atasezi filtrele alea, ca carburatorul n-are git. Uita-te la filtrele dedicate pentru DCOE/DHLA/PHH40/etc. ca alea sunt gata de folosit si usor. Si cauta si Redline, uite colea: http://www.racetep.com/webfilter.html#dcoe uita-te la numarul 99217.517, e doar 1.75" inalt si e 27.95$ (americani). Iei doua d-alea, si gata. 1.75" inseamna vreo 5cm, sau pe acolo. Cred ca ai atita spatiu. Cu prostia aia de pata calda, scoate-o sa vedem ce e sub ea si vedem cum a intentionat producatorul sa fie. Eu am deja o banuiala, dar mi-o retin pe moment. Am impresia ca am mai vazut galeria de tipul ala undeva si cred ca stiu ce lipseste de acolo. Sa o vedem demontata si iti promit ca vorbim. Tinem dialogu' deschis aicea. This post has been edited by Gheorghedracu: 25 Jul 2007, 14:34 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 05:14 |