DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nemtii nu mai cumpara masini noi

Vlad Georgescu
post 18 Jun 2007, 13:26
Post #1


/----\ <--- Logan


Group: Members
Posts: 342
Joined: 24 July 03
From: Bucuresti




Nemtii nu mai cumpara masini noi

18 Iunie 2007

In conditiile in care economia Germaniei se afla pe culmi, nemtii sunt tot mai putin dispusi sa investeasca in achizitionarea de masini noi. Tendintele demografice, obiceiurile de condus, prestigiul in declin al automobilelor, combinate cu numeroasele dezbateri despre incalzirea globala au dus la o scadere in vanzarile de masini nemtesti.

Tara in care chiar si taxiurile poarta delicate sigle de Mercedes si in care Porsche-ul e o imagine banala pe sosele, Germania se confrunta cu o scadere considerabila a vanzarilor de masini noi. Totodata, autostrazile renumite in toata lumea sunt traversate de masini din ce in ce mai vechi. Varsta medie a unei masini inregistrate in Germania este de opt ani, cea mai mare de cand Asociatia Germana a Producatorilor de Masini si-a inceput activitatea.

In luna mai a acestui an, inregistrarile de masini noi au scazut cu 11% fata de perioada similara a anului trecut. In acelasi timp, vanzarile in retail-ul general in Germania sunt intr-o continua crestere. Aceasta tendinta ne duce spre o singura concluzie: nemtii cumpara, dar nu mai cumpara masini.

“Din punct de vedere istoric, a existat intotdeauna o legatura puternica intre cresterea economica si vanzarile de masini. Se pare ca regula nu se mai aplica in aceasta perioada”, a declarat Ferdinand Dudenhöffer, director al Centrului pentru Studii Automobilistice din Gelsenkirchen.

In a doua jumatate a anilor 90', vanzarile de masini noi s-au mentinut la o medie de 3,6 milioane de exemplare pe an, atingand apogeul de 3,8 milioane in 1999. Dupa anul 2000 insa, vanzarile au scazut agresiv, fara sa isi revina in totalitate pana in prezent. Specialistii germani estimeaza pentru anul 2007 vanzari intre 3,2 si 3,3 milioane.

Statisticile demografice nu sunt nici ele imbucuratoare. Varsta medie a soferului neamt este de 50,2 ani, acoperind un larg segment de pensionari. Varsta inaintata a soferilor a dus la o scadere de 3000 de kilometri condusi pe an, per persona, pana la valoarea de 11.000-12.000 de kilometri. Studii conduse de Toyota Germania au ajuns la concluzia ca pensionarul obisnuit, care nu mai este nevoit sa conduca pana la locul de munca, sofeaza cu 30% mai putin. “Atunci cand fenomenul are loc la scala larga, avem masini mai vechi pentru ca pensionarii nu au nevoie sa isi cumpere masini noi deoarece conduc mai putin”, a declarat purtatorul de cuvant al Toyota Germania, Petra Ahlefeld.

Dezbaterile tot mai dese legate de incalzirea globala duc si ele la scaderea in vanzari, potrivit analistilor si oficialilor din industrie. Astfel, industria germana constructoare de masini a devenit tinta numeroaselor critici aduse atat de ecologisti, cat si de politicienii preocupati de emisiile de carbon si de soarta stratului de ozon.

Scaderea in vanzari nu ar fi atat de puternic resimtita daca germanii ar fi dispusi sa cumpere masini mai scumpe, de calitate superioara. Insa liniile fluide ale noului Mercedes nu mai sunt atat de irezistibile pentru cumparatori. Nemtii prefera sa investeasca mai degraba intr-o vacanta exotica sau intr-o casa in suburbii decat intr-o masina de lux.

Pentru a reechilibra situatia, producatorii de masini recurg la oferte promotionale, cum ar fi reducerea de 2.000 de euro, oferita de Volkswagen pentru noul Passat sedan. Preturile promotionale vor accelera vanzarile pentru o perioada, insa exista si reversul medaliei: clientii se vor astepta la preturi reduse pentru fiecare masina noua pe care o achizitioneaza. Alte modalitati pentru atenuarea pierderilor sunt extinderea pe piata de masini second-hand si propulsarea exporturilor.

Vanzarile de masini noi au inregistrat o scadere de 1,4 procente la nivelul intregii Europe de Vest, in primele cinci luni ale acestui an, potrivit datelor emise de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Chiar si Toyota, companie care a inregistrat cresteri in vanzari peste tot in lume, s-a confruntat cu o scadere de trei procente pe piata vest-europeana.

Romanii, in schimb, sunt mari amatori de masini noi. Conform statisticilor publicate de ACEA, numarul inmatricularilor de masini noi a crescut cu 23% in primele cinci luni ale anului, fata de perioada similara a lui 2006. Peste 110.000 de masini noi au fost inmatriculate in Romania de la 1 ianuarie 2007.


- Articol preluat de la http://www.Wall-Street.ro


--------------------
Volțvagăn Glonț 2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8 - -
Athos, Porcos si Bairamis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gdm
post 20 Jun 2007, 09:45
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 13 May 04




Se vede treaba ca taxa lui tariceanu si-a atins scopul.

Pentru ca si nemtii sa aiba asemenea cresteri la masinile noi, propun doamnei Angela Merkel urmatoarea taxa:
Pentru masinile noi =100Euro,
Pentru masinile vechi Euro4 =500Euro
Pentru masinile Euro3 =2000Euro
Pentru masinile Euro2 sau mai vechi =4000Euro
In acest fel vor avea si nemtii cresteri la vanzari de masini noi de 30%.
A, am uitat, daca tot da asemenea lege, doamna Merkel sa se apuce de importat citroenuri.
166.gif


--------------------
Dacia 1410 cutie 5 trepte, GPL
Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 20 Jun 2007, 10:10
Post #3


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(gdm @ 20 Jun 2007, 10:45)
Se vede treaba ca taxa lui tariceanu si-a atins scopul.

Incredibil!!! Scopul taxei de prima inmatriculare a fost de a micsora numarul de masini noi vandute in Germania. Incredibil!!!! Senzational! Ramaneti alaturi de gdm pentru cele mai socante dezvaluiri. rolleyes.gif


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gdm
post 20 Jun 2007, 10:22
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 13 May 04




053.gif Mestere, uita-te la ultimul aliniat din articol si apoi trage concluzii. radmasa.gif


--------------------
Dacia 1410 cutie 5 trepte, GPL
Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Jun 2007, 10:27
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




si la masinile noi se plateste taxa de inmatriculare.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 20 Jun 2007, 13:07
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




eu cred ca nemtii (adica dealerii de masini noi + aia vechi) ar intra intr-un kkt destul de mare daca dintr-un motiv oarecare nu ar mai putea vinde masinile lor sh inafara germaniei, mai ales in tari bananiere ca romania, bulgaria, ungaria, polonia, rusia etc. De ce? Pentru ca si piata aia germana de sh-uri are o capacitate limitata, caz in care multi ar ramane cu sh-urile in curte, deci ar fi mai greu sa cumperi o masina noua. Oricum poate un motiv e si faptul ca masinile se tot scumpesc (bine si ofera ceva in banii astia) , multi preferand doar un mijloc care sa ii duca din punctul a in punctul b


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 20 Jun 2007, 13:30
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(Vlad Georgescu @ 18 Jun 2007, 14:26)
Varsta medie a unei masini inregistrate in Germania este de opt ani, cea mai mare de cand Asociatia Germana a Producatorilor de Masini si-a inceput activitatea.
*


La noi service-urile si firmele de asigurari aproape ca te obliga sa-ti schimbi masina daca are deja 4-5 ani.

This post has been edited by Laurentziu83: 20 Jun 2007, 13:31


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
13nov
post 20 Jun 2007, 13:43
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 7 June 04
From: Bucuresti




La ce taxe au nemtii pt masinile vechi nu cred ca o sa tina mult trend-ul asta.


--------------------
OPEL ASTRA GTC 1.9 CDTI 2008
Clio III 1.5 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 20 Jun 2007, 13:54
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




sincer eu cred ca ne stresam de pomana......
la noi au crescut vanzarile din alte motive....apreciere leu.......scaderea taxelor vamale......taxa de prima inmatriculare pt sh . la nemti si in vest e moftul asta cu emisiile de gaze de sera...costul carburantilor care creste constant.....taxe f mari pt masinile de firma....(ar fi interesant cate din aceste noi inmatriculari sunt pt firme si cate pt privati in romania - in vest taxa destul de mare pt masina de firma......la noi nu exista asta)
sa va dau un exemplu: coleg de la sediul din Manchester: are dreptul la o masina de firma conform regulamentului intern. Masina poate sa fie in valoare de 20000 lire sterline, la aceasta masina el trebuie sa plateasca la stat o taxa care la un audi a4 tdi este de 3000 de lire pe an.....se calculeaza pe emisiile de co2.....(salariul pe o luna). intre timp taxele locale...taxele scolare cresc cam o data la 5 ani minim. ultima masina de firma pe care sia cumparat-o a fost o honda civic hibryd (cam brusc atrecerea de la audi a4 la honda...civic) sa va spun rationamentul lui: masina este cam la acelasi pret in jur de 20000 lire......taxa pe hybrid e la jumatate...1500 de lire pe an.....intre timp taxa lu fiisu de universitate sa modificat de la 1000 de lire la 2000 de lire pe an (universitate de stat). Politica firmei este sa se renunte la masinile de firma dar sa se dea un surplus la salar.....el a optat tot pt masina.......asa ca si asta e unul din motive........


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 20 Jun 2007, 14:05
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




@Laurentziu83 La noi te obliga sa-ti schimbi masina la 4-5 ani? Pai la cate dacii berline sunt prin tara eu nu prea as crede. Schimbi masina la 4-5 ani daca iti permiti, dar cati isi permit?


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 20 Jun 2007, 16:46
Post #11


CGB


Group: Members
Posts: 2.455
Joined: 4 May 05
From: behind




QUOTE(Vlad Georgescu @ 18 Jun 2007, 13:26)
.....Nemtii prefera sa investeasca mai degraba intr-o vacanta exotica sau intr-o casa in suburbii decat intr-o masina de lux.



o gandire cat se poate de matura. o vacanta iti poate oferi o experienta super, o casa o ai si ptr nepoti. masina e un fier pa roti, in care bagi cacalau de bani si nu te alegi cu nimic.


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady85btz
post 20 Jun 2007, 17:23
Post #12


Membru onorific


Group: Members
Posts: 3.803
Joined: 16 March 06
From: Bucuresti




QUOTE(Vlad Georgescu @ 18 Jun 2007, 14:26)
Romanii, in schimb, sunt mari amatori de masini noi. Conform statisticilor publicate de ACEA, numarul inmatricularilor de masini noi a crescut cu 23% in primele cinci luni ale anului, fata de perioada similara a lui 2006. Peste 110.000 de masini noi au fost inmatriculate in Romania de la 1 ianuarie 2007.
- Articol preluat de la http://www.Wall-Street.ro
*


Datorita taxei sunt asa amatori biggrin.gif


--------------------
Kia Cee'd ~the BEST~ 1.4T 16V
"The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi
Ex- Dacia 1310 Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 20 Jun 2007, 18:58
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(nh1980ro @ 20 Jun 2007, 15:05)
@Laurentziu83 La noi te obliga sa-ti schimbi masina la 4-5 ani? Pai la cate dacii berline sunt prin tara eu nu prea as crede. Schimbi masina la 4-5 ani daca iti permiti, dar cati isi permit?
*


Rectific: cate masini mai vechi de 5 ani mai au casco si la cate dintre ele nu te trezesti, in caz de accident, ca nu-ti acopera dauna? Sau ca nu mai poti sa ti-o repari ca nu ti-o accepta service-ul, ca nu sunt piese, etc? Dute cu o Corsa din 98 sa o repari la reprezentanta si te poti trezi cu ceva surprize.

Oricum, pastrarea unei masini euro 1 sau 2 este mai ecologica decat schimbarea masinii cu un euro 4, desi taxele par sa zica altceva, si asta deoarece si fabricarea masinii polueaza intr-un fel sau altul.

This post has been edited by Laurentziu83: 20 Jun 2007, 19:01


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipriandrc
post 20 Jun 2007, 19:06
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 5 June 07




un mic comment:deodata ce romania a intrat in ue media varstei masinilor va creste la cel putin radmasa.gif excl.gif
10 ani!!!!!!!!!!!


--------------------
dacia logan 1.4 1.4 2007/preference - GLY
[COLOR=blue][SIZE=7][FONT=Courier][B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 20 Jun 2007, 19:09
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Aiurea, va scadea, media varstei parcului auto este deja de peste 10 ani.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 23:46
Forum Renault