probleme avans static, metoda optima
![]() ![]() ![]() |
probleme avans static, metoda optima
argon |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
Al Cap0nE |
![]()
Post
#2
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Ar fi culmea sa gasesti reglarea dupa ureche intr-un manual de specialitate
![]() PS In paralel cu avansul, reglezi si amestecul ![]() This post has been edited by Al Cap0nE: 25 May 2005, 16:57 |
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
cand spui usor turat la ce te referi?2000-3000 sau 1000-1500? furtunasul de la vacum sta la locul lui?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sandman @ 25 May 2005, 17:01) cand spui usor turat la ce te referi?2000-3000 sau 1000-1500? furtunasul de la vacum sta la locul lui? Desi NU recomand, eu fac asa : Caut din delco turatia , oarecare si o zicem buna (la ralanti) Nuse scoate niciun furtunas de nicairea ! apoi la reglajul asazis bun pun podul palmei in cpul pipei de aer din capul carbului , se aseaza perfect palma acolo (o fi gandita pt asa ceva ?) si turez cu mana clpeta de acce;lerati foarte lent spre turatii mari chiar foarte mari peste 3500 cat te lasa inima sa no fortezi )! daca in podul palmei stangi simt ca pipa vibreaza atunci nu e bine . ma intorc si dau in stanga sau dreapta cate putin delcoul dupa fiecare modificare verificand vibratia ca mai sus pe masura ce te apropii de punctul optim vibratia scade din ce ince mai mult , pana cand preactic ea DISPARE ! Strangi surubul de prindere . Si gotova ! Trebuie putintica experienta dar dupa aceea iti ia max 3-4 minute! Trebuie doar sa "feeel the vibration", nu e greu doat trebuie sa fii atent. Bafta! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
gattoman |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
Sal.Eu stiu o alta metoda.Se aduce volanta la semn si apoi se scoate fisa centrala.Aceasta se apropie de partea metalica a masinii si se invarte de delcou stanga sau dreapta pana se vede scanteie in varful fisei , inseamna ca acolo trebuie sa fie delcoul.In unele cazuri putin mai la dreapta(spre masina).
This post has been edited by gattoman: 25 May 2005, 22:23 |
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
da, metoda asta o stiu si eu, din cartea lui Mondiru, e cea mai buna, nu mai trebuie sarme, stroboscoape , etc, se scoate fisa centrala din bobina si se pune pe masa masinii, se invarte de delco si cand face tzac gata(cu contactul pus)..metoda verificata si garantata.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
incubus |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 March 05 From: Medgidia-Constanta ![]() |
QUOTE(gattoman @ 25 May 2005, 22:21) Sal.Eu stiu o alta metoda.Se aduce volanta la semn si apoi se scoate fisa centrala.Aceasta se apropie de partea metalica a masinii si se invarte de delcou stanga sau dreapta pana se vede scanteie in varful fisei , inseamna ca acolo trebuie sa fie delcoul.In unele cazuri putin mai la dreapta(spre masina). NU se invarte stanga sau dreapta dupa cum ti se arata (scanteia !)! Lantul cinematic are jocuri care pot da erori la reglare in functie de sensul din care vii ! Se roteste delcoul in sens orar cat permite (cca. 30 grade), se pune contactul, apoi se apropie fisa de masa si se roteste delcoul USOR in sens antiorar, pana apare scanteia. Ala e punctul corect de reglaj... |
--------------------
Dacia
Logan
1,4 mpi
- CT-07-NYO
|
|
gattoman |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
Sal.Sunt incepator in ale mecanicii deci scuzati exprimarea si daca am omis unele detalii.Am spus aceasta metoda caci am vazut ca nu a mai fost zisa de nimeni.
![]() ![]() |
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
zax |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(incubus @ 26 May 2005, 23:13) NU se invarte stanga sau dreapta dupa cum ti se arata (scanteia !)! Lantul cinematic are jocuri care pot da erori la reglare in functie de sensul din care vii ! Se roteste delcoul in sens orar cat permite (cca. 30 grade), se pune contactul, apoi se apropie fisa de masa si se roteste delcoul USOR in sens antiorar, pana apare scanteia. Ala e punctul corect de reglaj... Cineva mai sus spunea ca trebuie pus volantul la semn. Trebuie, sau reglajul asta se poate face in oice pozitie a motorului? |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
gattoman |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
|
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
danny_nt |
![]()
Post
#11
|
![]() fac slalom printre cretini zi de zi Group: Members Posts: 70 Joined: 23 January 04 From: Bucuresti->Auchan->Tiganie ![]() |
si eu reglez cam in acelasi fel numai ca in loc de pus fisa la masa pun in bec la masa si la condensatorul de pe decou(la surubul care prinde condensatorul) banuiesc ca e cam acelasi lucru
|
--------------------
Dacia
1300
1982
- NT01SJU
|
|
zax |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Presupun ca se scoate fisa din capacul delcoului, nu din bobina; presupun corect?
|
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
sheba |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 1 June 05 ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 25 May 2005, 18:02) Desi NU recomand, eu fac asa : Caut din delco turatia , oarecare si o zicem buna (la ralanti) Nuse scoate niciun furtunas de nicairea ! apoi la reglajul asazis bun pun podul palmei in cpul pipei de aer din capul carbului , se aseaza perfect palma acolo (o fi gandita pt asa ceva ?) si turez cu mana clpeta de acce;lerati foarte lent spre turatii mari chiar foarte mari peste 3500 cat te lasa inima sa no fortezi )! daca in podul palmei stangi simt ca pipa vibreaza atunci nu e bine . ma intorc si dau in stanga sau dreapta cate putin delcoul dupa fiecare modificare verificand vibratia ca mai sus pe masura ce te apropii de punctul optim vibratia scade din ce ince mai mult , pana cand preactic ea DISPARE ! Strangi surubul de prindere . Si gotova ! Trebuie putintica experienta dar dupa aceea iti ia max 3-4 minute! Trebuie doar sa "feeel the vibration", nu e greu doat trebuie sa fii atent. Bafta! care ii capul pipei de aer.? sa fie gaura aia (cam de 5 cm diametru) la care vine racordat kestia aia din plastic ce duce la filtru de aer? |
--------------------
dacia
1310
- bh04fdy
|
|
mishujkl |
![]()
Post
#14
|
![]() posts: 0,25 Group: Members Posts: 231 Joined: 25 June 07 From: sv ![]() |
metoda din fata blocului: cu motorul pornit se misca delcoul stanga sau dreapta pana obtii turatia maxima dupa care se ia putin din avans (se roteste delcoul spre stanga maxim 3 grade). eu asa fac si merge.
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#15
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Credeam ca avansul se regleaza cu bec si semne, ca la carte, si dupa aia se regleaza carburatorul dupa ureche.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#16
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Argon, dupa metoda ta reglezi avansul static corect dar asta nu garanteaza ca e corect si in miscare, din cauza ca intra avansul vacuumatic in functiune. Si de fapt toate ideile de aici sunt corecte in aceeasi masura, daca nu luam in seama diferenta introdusa de vacuum. Aducerea volantei la semn la scinteie pe cilindrul 1 garanteaza ca suntem la PMS si cam atit. Dupa care jocul cu becul sau cu fisa de la bobina sunt variante ale aceleiasi idei, si anume ca scinteia trebuie sa se intimple la PMS. Desigur, ca nu trebuie adus cilindrul 1 la PMS. Poti sa alegi cilindrul trei sau oricare, dar de unde stii exact cind e la PMS ca nu ai reper pe volanta?
Celelalte metode care presupun sa ai motorul in miscare, nu mai au de-a face cu avansul static decit daca se decupleaza vacuumul. dar asta nu inseamna ca nu sunt bune. Cred de fapt ca fiecare isi poate gasi propria lui metoda care poate fi la fel de buna ca oricare alta, atita vreme cit se inteleg principiile de functionare ale motoarelor. Iata ce spune manualul Haynes R12 (si altele, caci ideea e universala). Cu motorul oprit dar contactul pus, si cilindrul 1 la scinteie (dupa volanta) se foloseste un bec sau ohmmetru legat la firul care merge de la condensator la bobina si la o masa buna a masinii. In mod normal becul trebuie sa fie aprins pentru ca exista diferenta de potential acolo (vezi schema electrica). Ohmmetrul va indica 12V sau pe acolo. Daca nu e aprins rotesti delcoul un pic in sens antiorar pina se aprinde. Dupa asta, invirti delcoul in sens orar pina becul abia se stinge. Inca o data dupa asta il invirti in sens atiorar pina se aprinde becul din nou. In felul asta esti sigur ca ai eliminat jocurile dintre pinioane si cele date de frecari, asa cum strungarii dau avansul un pic inapoi si abiadup-aia inainte ca sa ia jocul din mecanisme. Aicea stringi delcoul si esti gata de o proba de rulare. Daca nu esti multumit de puterea masinii, poti avansa scinteia invirtind delcoul antiorar sau in sens orar ca sa o intirzii. Astea nici nu trebuie sa le tii minte ca pe poezii, te uiti cum se misca lucrurile pe acolo si iti dai seama imediat. Misca cite putin de fiecare data. Eu de obicei fac un semn cu un marker bun la baza delcoului la punctul static, ca sa stiu unde sa ma intorc daca fac vreo timpenie, si in plus ca sa vad cit misc delcoul de fiecare data. Aicea prinde bine niste WD40 la baza delcoului ca sa se miste lin, fara sa sara dintr-o data la 180 de grade cind iti invirti de el cu toata disperarea ca nu vrea sa se miste! Si aicea prind bine si semnele cu markerul. Ca dupa ce a sarit s-a dus naibii munca ta de juma de ora cu becul si o iei de la capat. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
viperfox |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
vreau sa fac un bine celor care (ca si mine) nu reusesc sa gaseasca semnul de pe volanta pt reglarea avansului static prin metora becului/ledului
in STANGA se vede semnul de pe carcasa (linie orizontala) in DREAPTA se vede semnul de pe volanta (sant vertical, adancime cca 1mm) in poza nu sunt aliniate bine Attached thumbnail(s) DSC02404.JPG ( Size: 299.79k ) Number of downloads: 2646 |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Si daca te uiti SI mai in dreapta, dei mai vedea deasupra piulitei de fixare demaror inca un sant; ala e semnul static care apare la Dacii, cel spus de tine, in stinga, apare doar la versiunile mai noi.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mishujkl |
![]()
Post
#20
|
![]() posts: 0,25 Group: Members Posts: 231 Joined: 25 June 07 From: sv ![]() |
pai eu ce-am zis. se ia din avans max 3 grade care sunt compensate de avansul vacuumatic in turatie.
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
argon |
![]()
Post
#21
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
avans vacumatic la turatie? m-as mira.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:54 |