DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cupla Volan Si Directia, cupla volan strica directia !

viulian
post 6 Oct 2004, 21:58
Post #1


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Salut.

Uite zilele trecute am schimbat caseta de directie.. si o bieleta + cupla volan, caci caseta veche mergea mult mai greu si aveam joc destul de mare la volan.

E. Faza e ca masina (berlina, carburatie) a inceput sa traga foarte mult in partea dreapta.

M-am gandit ca o fi de la bielete care nu mai erau bine facute acum, si cu toate ca saracu mecanic mi le-a facut cat de cat la ata, am zis.. hai sa merg sa-mi fac directia la un service.

Boon. Ajung eu la service, fac directia, ma pun baietii sa fac o tura, surpriza! Tragea la fel ! (directie facuta pe computer, fain, cum fac cei de la Latin EFE).
Oook.. zic ei ca acum rotile sunt sigur indreptate, probabil o fi de la cauciucuri. Permutam cauciucurile, fac o tura, tragea chiar ceva mai rau dreapta. Deja ma deprimam..
Si omu de acolo imi explica ca e vorba de cupla volan. Ma uit chioras blink.gif la el, neintelegand cum o cupla volan poate sa imi faca mie directia sa mearga in halul ala de rau. Si se apuca omu sa-mi rasuceasca cupla. Si!! supriza! Acum trage exact la fel de tare dar in STANGA ohmy.gif.

Cum vine asta mai baieti, ca eu nu pricep ? E clar ca e de la cupla (bucsa aceea cu gauri cu axe la 90 grade, unde daca ai joc te ia nenea politaiu la ture), caci rotind-o, s-a schimbat sensul in care trage masina (si trage rau, nu gluma)
Si m-a mai speriat.. cica pana nimeresc una buna (cu axele la 90 cum trebuie, si nu deviate, o sa tot schimb vreo 4-5...).

Chiar in halu asta am ajuns naibi..... sunt profund dezamagit de piesele Dacia 251.gif . O amarata de bucsa de 150.000 altereaza profund confortul la volan.

This post has been edited by viulian: 6 Oct 2004, 22:01


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 7 Oct 2004, 00:37
Post #2


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Te referi la cuplajul ala dintre axele alea.
Nenea are dreptate, trebuie sa fie de acolo reglat jocul astfel incat sa nu traga nici stanga shi nici drepta. Eu am patit asha ceva cu berlineza mea shi un nene m'a pus sa merg cu el shi sa tot oprim sa strangem shi sa slabim/stragem la alea 2 suruburi de mi s'a acrit mie. In final s'a rezolvat prin metoda asta.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 7 Oct 2004, 14:21
Post #3


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.451
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




si io faceam la fel la aia veche. Ideea e ca daca trage dreapta, slabesti bucsa, rogi pe cineva sa tine fortat la maxim de volan in dreapta, strangi suruburile si mai faci o proba.

btw, cat te-a costat reglatul directiei?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
to_the_limit
post 7 Oct 2004, 19:18
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04




iti spun eu ,la dacia 99,ma costat 450 mii tot pe calc facuta..dar sunt din bc daca conteaza...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 7 Oct 2004, 20:51
Post #5


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Ov thanks, am sa incerc maine operatia.

Pe mine, in Mangalia aici unde am facut, m-a costat 300.000 "La Colonelu'".


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 8 Oct 2004, 09:33
Post #6


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.451
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




am facut-o si eu azi de dim, la dacoserv (m-au impresionat cum se poarta), 600.000 tramvai


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviumc
post 9 Oct 2004, 22:25
Post #7


Members


Group: Members
Posts: 311
Joined: 17 January 03
From: Bucuresti




Mie nu-mi tragea in nici o directie, dar am zis sa fac geometria, ca ma mancau banii in buzunar.

Omul de acolo mi-a zis ca am joc la bieleta de directie si ca trebuie schimbata. Am zis bine, pentru ca mi-a mai spus si alt mecanic acelasi lucru. Deci am schimbat bieleta si "pipa" cu unele noi (Topoloveni), dupa care mi-a facut si geometria.

Acum trage stanga cand franez. Inainte statea drept pe directie. Am dat 1.2 mil cu totul si ma cam oftic.

In mers e bine, fara frana, sta drept.

Cauciucurile sunt aproape noi, umflate egal. Placutele de frana au vreo 5-6000 km.

Si alta chestie: mi-a spus ca roata din stanga nu e perfect perpendiculara pe sol, ci partea de jos e inclinata spre inauntru (4 mm diferenta). Cica nu e prea grav si se poate face cu nu stiu ce pene etc. Asa e?


--------------------
Renault Megane 3 hatchback 2011 Sporty Dynamique TCe 130
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 12 Oct 2004, 17:36
Post #8


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.451
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




roata inclinata fata de sol inseamna ca ai unghiul de cadere bulit (ori a fost lovita masina pe partea aia, ori asa e ea). Si eu am pe stanga unghiul de cadere destul de prost (se cam vede si cu ochiul liber).

Dezavantaje: abordez (cica) mai greu virajele pe stanga. Uzura pe exterior a cauciucului.

Remediu: La mine e trasa partea de jos spre interior, deci ori pun o bascula inferioara cu corectie (cu +) ori dau mai inspre exterior gaurile de la pivotul inferior (nu-mi place cum suna), ori o las asa (cel mai probabil 04.gif)


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 3 Nov 2004, 11:20
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,

As vrea sa schimb bieleta de directie pe partea stanga .Intrebarea este daca trebuie sa fac geometria la roti sau nu .In carte spune ca trebuie sa am grija cand strang definitiv piulita care vine la cremaliera ca bieleta sa fie paralela cu o anumita axa (acum nu-mi vine in minte) .Am D1300 .Ce chei trebuie sa am si daca mai e ceva mai special .Cum senumeste bucsa care vine prinsa cu bieleta ?
Vineri vreau sa fac schimbarea si am un drum de facut de 300 km.Cum imi dau seama daca e cazul sa schim bieleta de directie .Ce jocuri sunt acceptate .

Multumesc .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 4 Nov 2004, 00:43
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




cuplajul de la volan se regleaza ca sa nu traga masina, adik mai exact se strang piulitele provizoriu, se mereg cu ea pe drum drept, se opreste libera, se strang definitiv, dar nu tare ca incepe sa traga, si apoi iar proba de drum,,,, atentie sa nu traga cand accelerezi!

daca trage cand franezi, rotile nu franeaza egal!
aeriasire corecta eventual curatzat pistonase/permutat placutze!
bafta!


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviumc
post 7 Nov 2004, 20:37
Post #11


Members


Group: Members
Posts: 311
Joined: 17 January 03
From: Bucuresti




QUOTE(whitesorcerer12 @ 4 Nov 2004, 00:43)
daca trage cand franezi, rotile nu franeaza egal!
aeriasire corecta eventual curatzat pistonase/permutat placutze!
bafta!
Am facut test la stand de frane. Pe fata sunt perfect egale, si totusi trage spre stanga la franare. Ma mai duc odata la cel care mi-a facut geometria.


--------------------
Renault Megane 3 hatchback 2011 Sporty Dynamique TCe 130
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 8 Nov 2004, 00:40
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




nu se poate!
e la mintea cocosului ca este de la frane sau de la aderentza inegala!
rotil;e sunt umflate la fel?
cauciucurile au acelasi profil??


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos.a
post 18 Nov 2004, 14:46
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 9 November 04




Acea cupla de la volan nu are nici o legatura cu unghiul de directie al masinii ca trage dreapta sau stanga,dezavantajul este ca,cand se uzeaza bucsa noi tinem volanul drept dar rotile se duc intr-o parte sau alta in functie de inclinarea drumului sau tocirea rotilor neuniforma,avantajati sunt cei cu dacii berline din 2000 incoace pt ca coplele de la volan sunt exact ca crucile cardanice tot din fier si alea chiar nu au moarte.


--------------------
dacia 1310 berlina injectie 2000
4x4 dacia papuc injectie 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 18 Nov 2004, 15:44
Post #14


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




QUOTE(dragos.a @ 18 Nov 2004, 14:46)
Acea cupla de la volan nu are nici o legatura cu unghiul de directie al masinii ca trage dreapta sau stanga,dezavantajul este ca,cand se uzeaza bucsa noi tinem volanul drept dar rotile se duc intr-o parte sau alta in functie de inclinarea drumului sau tocirea rotilor neuniforma


Am specificat clar - bucsa ERA noua! Si chiar si noua, cand a rotit-o masina tragea fix la fel tare dar in directie OPUSA (deci uzura cauciucurilor si uzura bucsii ies din discutie).

Trebuie sa fie ceva cu abaderea de la perpendicularitate a axeleor bucsei (deci un defect de fabricatie).


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 19 Nov 2004, 01:49
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




dragos , NU AI DREPTATE!
SCUZE, dar ai zis o prostie, si pun pariu ca nu vorbesti din experienta!

te sfatuiesc sa incerci cu o cupla noua, si o sa vezi ca daca strangi aiurea suruburile masina o sa traga intr-o parte sau alta!
de asemenea, daca ar fi sa fuga din cauza uzurii cauciucurilor sau a inclinarii drumului, atunci miscarea se transmite cu tot cu bucsa cea noua si masina TRAGE!

NU E LOGIC??

deci, desi pare paradoxal, si cupla tansmite miscarea catre caseta, aceasta(cupla) poate duce la deviatii si trebuie reglata!!
nici prea prea, nici foarte foarte!
punct!


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos.a
post 19 Nov 2004, 08:22
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 9 November 04




Am avut cateva masini la reparat care au venit cu aceste probleme dar am uitat sa spun ca la una din ele a trebuit sa ma duc la magazin sa schimb una noua cu alta pt ca practic nu era in standardele tehnice...practic nu se potriveau gaurile suruburilor la montaj,la stransul suroabelor nu am avut niciodata probleme intradevar trebuie sa stii cat sa strangi,dar ceea ce vreau sa spun e ca si piesa propriu-zisa poate sa vina din fabricatie cu anumite abateri de cote sau calibrare si intradevar poate influenta ansamblul directiei.


--------------------
dacia 1310 berlina injectie 2000
4x4 dacia papuc injectie 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st June 2024 - 08:26
Forum Renault