DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Consum optim?

b34uen
post 26 Jun 2007, 11:09
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 788
Joined: 12 February 07




mie la 90-100 km mi-a mancat cam 5l/100 (600 km facuti cu 30 litri)
ăe autostrada doar am mers mai tare (150) si atunci a crescut consumul, dar cred ca merita.


--------------------
dacia logan 2008 ambition 1,5dci - B 92 ELL
1) Esti pe daciaclub
2) Imi citesti semnatura
4) Nu ai observat ca lipseste pct. 3
5) Tocmai ai verificat daca exista pct. 3 sau nu
6) Zambesti.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 26 Jun 2007, 16:12
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




@ PaulT
La masina mea actuala cuplul maxim e pe la 4500rpm dar.... la 4500rpm in treapta a 5-a am...200kmh !!! si te asigur ca un consum de 17L/100 la viteza aceea NU mi se pare deloc optim smile.gif


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 26 Jun 2007, 22:26
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Am vrut sa trec exclus 16v biggrin.gif .Acolo ai cuplul maxim,dar ai de la o turatie mult mai mica disponibil vreo 90% din el.Pe acolo....


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 27 Jun 2007, 13:48
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(Reed @ 26 Jun 2007, 16:12)
@ PaulT
La masina mea actuala cuplul maxim e pe la 4500rpm dar.... la 4500rpm in treapta a 5-a am...200kmh !!! si te asigur ca un consum de 17L/100 la viteza aceea NU mi se pare deloc optim smile.gif
*



Ce cuplu ai tu acolo ? Poate acolo ai puterea maxima , nu cuplul ! Actuala = seat Toledo ? Si esti sigur ca acolo e cuplul maxim ? Baga un cip tuning si incerca sa-l mai scazi .. altfel in Bucuresti e crima !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 27 Jun 2007, 14:23
Post #35


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




Un motor 16v are regimul de cuplu maxim mult mai sus decat un 8v. De exemplu loganul prestij are 148 Nm la 3800 rpm.


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA 2014 - B 97 Z I P ]
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 27 Jun 2007, 15:57
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Puterea maxima o am (la Toledo) la ...5700rpm. Sa mai cresc cu un chiptuning de 200-250Euros puterea cu cca. 7CP si cuplul cu vreo 5-7 N/m??? NERENTABIL. Sunt alte masuri pentru a creste puterea pe care le-am expus si la topicul de tuning pentru SLZ.
Oricum consumul optim trebuie sa fie corelat cu o turatie peste 2000rpm pentru ca altfel ce economisiti pe benzina o sa ii dati pe catalizator.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apostuviorel
post 27 Jun 2007, 21:12
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 4 May 07




Are cineva un grafic al evolutiei cuplului functie de turatie?


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 27 Jun 2007, 22:54
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(Reed @ 26 Jun 2007, 16:12)
@ PaulT
La masina mea actuala cuplul maxim e pe la 4500rpm dar.... la 4500rpm in treapta a 5-a am...200kmh !!! si te asigur ca un consum de 17L/100 la viteza aceea NU mi se pare deloc optim smile.gif
*



QUOTE(Reed @ 27 Jun 2007, 15:57)
Puterea maxima o am (la Toledo) la ...5700rpm. Sa mai cresc cu un chiptuning de 200-250Euros puterea cu cca. 7CP si cuplul cu vreo 5-7 N/m??? NERENTABIL. Sunt alte masuri pentru a creste puterea pe care le-am expus si la topicul de tuning pentru SLZ.
Oricum consumul optim trebuie sa fie corelat cu o turatie peste 2000rpm pentru ca altfel ce economisiti pe benzina o sa ii dati pe catalizator.
*



Deci la Toledo ai cuplul maxim la 4500 ture si puterea la 5700 ture ? Nasooool DACA asa spui TU !

Dar eu vad urmatoarele : Seat Toledo 1,6 165 v / 102 CP/75kw are cuplul maxim
148nm la 3800 ture si puterea maxima de 102 CP la 5600 rpm !!!

Daca acel cuplu de care spui tu ar fi fost deabia la 4500 ture , inseamna ca tu acolo ar fi trebuit sa schimbi viteza pentru acel cuplu si insemna sa mergi peste 80% din viata motorului cu treapa a doua !
Am atras atentia acestui lucru ca sunt fan Seat , dar mie mi-a facut cu ochil un Cordoba diesel , dar le-am cam invatat pe toate in noptile pierdute pe net !

Revenind la topic si rog sa nu stergeti cele scrise mai sus !
Consumul optim il ai la turatia in care motorul se simte destul de lejer , nu pregatit pentru o acceleratie brusca , dar la o turatie la care ii permite sa mearga lejet in acea treapta de viteza . La mine in orice treapta pot sta linistit undeva la 1400 ture . Daca e nevoie de aceleratie retrogradez , cad undeva la 2000 ture si o calc . Daca noi la Solenza avem cuplul pe la 3500 ture , asta nu inseamna ca acolo trebuie sa schimbam sau ca in viteza de croaziera la acea turatie trebuie sa ne situam .

Eu va doresc tuturor cuplul de diesel si turatia de benzina !

This post has been edited by marius80_eugen: 27 Jun 2007, 22:55


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 28 Jun 2007, 00:00
Post #39


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




Cuplu la Solenza este de 112 Nm si acesta se obtine la 2800 rpm. Cu 1400 rpm n-am mers decat cu o skoda octavia tdi.
Solenza sub 1900 rpm nu o tin, e totusi motor pe benzina..in oras cel mai bine se simte intre 2500 si 3500. Peste turatia asta consider mers sportiv, iar atunci schimb undeva sus pentru a cadea pe rpm de compromis intre turatia de cuplu maxim si putere maxima.

Marius, nu te condamn, poate chiptuningul ti-a adus cuplu la turatii joase si de asta iti permiti s-o tii asa jos.

This post has been edited by Zippy: 28 Jun 2007, 00:04


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA 2014 - B 97 Z I P ]
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 28 Jun 2007, 16:15
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




off topic: @marius80_eugen . Tu ai pierdud probabil multe nopti pe internet dar eu am informatii ceva mai complete (no offence). Nu te-ai uitat bine pentru ca motorul meu este de 1,6 16V 77W -105CP si are caracteristicile: torque: 148N/m/4500rpm si 105CP/5700rpm. Astea sunt date in manualul masinii si sunt specificate si in manualul tehnic. -cel de 16V -102CP este motorul ACTUAL de pe Seaturi.
on topic: pentru Slz am specificat mai sus consumul/viteza (optime).

This post has been edited by Reed: 28 Jun 2007, 16:16


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 28 Jun 2007, 17:11
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Zippy eu cand merg singur si nu ma grabesc o schimb pe la 2000 - 2200 si ajunge undeva la 1500 in treapta superioara , iar de acolo accelerez normal , nu brusc . In oras de la 2500 - 3500 ture deja fug ... icon_mrgreen.gif si nu se mai pune problema de consum , ajungand lejer la 4500-5000 .
Reed eu am citit la specificatiile motoarelor actuale !!! . Daca tu ai o generatie mai veche treaba ta , dar sincer nu o consider deloc o alegere buna daca tu chiar asa ai specificatiile motorului . Un motor cu cuplu la 4500 ture nu este deloc un motor pentru oras , ci numai pentru alergat in afara , apoi parerea mea este ca nu este corect proiectat , nefiind un motor de turatii ( ca Matizul / Tico sau alte marci sport ) , care sa aiba limitarea la 9000 ture si puterea maxima la peste 6000 .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
metrix4you
post 28 Jun 2007, 18:29
Post #42


Pasionat de Solenza


Group: Members
Posts: 505
Joined: 13 March 07
From: Giurgiu




bai fratilor ... citesc la voi si raman uimit de ce turatii vorbiti voi aici ...
ce sa mai zic eu ca nu am depasit niciodata 3200 Rpm ??? iar treptele de viteza le schimba pana in 3000
Oare o fi bine pt motorasul meu ?


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie - Gr-03-EGV
... doar eu si "Solnitza" mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 28 Jun 2007, 20:25
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




smile.gif marius , asta e doar parerea ta. Motorul este unul deosebit de stabil iar la cei 105CP ai lui NU se compara DELOC cu Slz (nici nu ar avea cum) asta tinind seama ca masina are 1340kg fata de 980ale Slz. In oras am un consum de 8-10L/100 si afara ar fi de vreo 6 daca as merge cu pina la 130kmh. Oricum toate astea au fost Off Topic.
Revenind Slz ESTE cea mai buna masina romaneasca la clasa small si am fost multumit de ea, mai putin partea cu confortul.
Recomand pt cei ce circula ff cuminti prin oras pt a realiza consumuri de 7,5-8L/100 ca atunci cind ies extraurban sa scoata minim vreo 1/2h turatii peste 3500 pt a curata injectoarele si a decolmata catalizatorul. Parerea mea.

This post has been edited by Reed: 28 Jun 2007, 22:02


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 28 Jun 2007, 21:28
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Pai la 3500rpm ai cam 120 daca mai tin eu bine minte ca nu prea ma uit pe turometru. Deci in afara oricum merge turata ok.

Si problema cu infundatul catalizatorului nu se pune de la mersul prin oras. Daca pui benzina de la statii cunoscute si schimbi filtrele la timp masina merge ok.
Eu in general tin motorul in oras la 2000-2200rpm (cu schimbat viteza intre 2500-3500) si uneori chiar scad pe la 1500rpm in frana de motor si toba e perfect curata (ruginita,dar asta e alta poveste ca are 4 ani deja) si nu pare sa fie nimic infundat ca in afara se dezmorteste repede..tongue.gif

Si ca sa scazi consumul in Bucuresti de exemplu cred ca mai important e sa-ti alegi un drum pe care mai mult mergi si nu stai la semafoare sau cozi interminabile.

In general motorul unei masini, iti spune el cand vrea sa schimbi treapta, dar tre sa stii sa-l asculti..smile.gif

Off-topic: La Solnitza puterea maxima e pe la 5250rpm daca nu ma insel.
Si la motoarele cu 16V nu prea conteaza unde au cuplul maxim, ci conteaza de la ce turatie au cuplu suficient ca sa miste sandramaua, ca nu te obliga nimeni sa mergi pe cuplu tot timpul.

This post has been edited by nh1980ro: 28 Jun 2007, 21:32


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian1999
post 29 Jun 2007, 08:00
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 19 April 07




Fratilor si io am SLZ si daca schimb la mai mult de 3000- 3200 de rm masina nu mai are nici o forta asa ca nu mai spuneti ca shimbati pa la 4500-5000 ca deja omorati saracul motor de pe SLZ care nu e motor de tutatii ca sa se poata schimba treptele asa sus

La SLZ daca vreti sa mergeti "spoprt" trebuie schimbat pa la 300-3200de rm si din cate am observat tot pe acolo e si cuplul maxim al motorului

Pt obtimizarea consumului incarcati sa nu schimbati mai sus de 2000-2200 de rm si sa evitati aglomeratia si atunci poate ca o sa scada consumul sub 10l/100km

Io persomal nu schimb mai jos de 3000 de rotati si masina consuma injur de 9.5-10l/ 100km in oras in afara an scos 5.5-6l/ 100km


--------------------
DACIA SOLENZA SCALA - B 82 CNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 29 Jun 2007, 12:44
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(Lucian1999 @ 29 Jun 2007, 08:00)
Fratilor si io am SLZ si daca schimb la mai mult de 3000- 3200 de rm masina nu mai are nici o forta asa ca nu mai spuneti ca shimbati pa la 4500-5000 ca deja omorati saracul motor de pe SLZ care nu e motor de tutatii ca  sa se poata schimba treptele asa sus

La SLZ daca vreti sa mergeti "spoprt" trebuie schimbat pa la 300-3200de rm si din cate am observat tot pe acolo e si cuplul maxim al motorului

Pt obtimizarea consumului incarcati sa nu schimbati mai sus de 2000-2200 de rm si sa evitati aglomeratia si atunci poate ca o sa scada consumul sub 10l/100km

Io persomal nu schimb mai jos de 3000 de rotati si masina consuma injur de 9.5-10l/ 100km in oras in afara an scos 5.5-6l/ 100km
*




NUUUU ????? Faci pariu ? Dai bani de benzina si te fac o tura mai sportiv si apoi mai vb daca are sau nu rost sa schimbi la 4500 !
Ca sa mergi repede si bine trebuie sa pici undeva in zona de cuplu , nu sa schimbi in zona de cuplu . Ca idee : TREPTELE SE SCHIMBA IN ZONA DE PUTERE MAXIMA PENTRU A PICA IN ZONA DE CUPLU MAXIM ! ( nu tip , doar subliniez )
Pentru optimizarea consumul merg asa cum merg eu , avand un consum super ok , iar sfatul cu evitati aglomeratiile mi se pare "la mintea cocosului" !
Consumul tau mi se apre cam mare in oras , iar in exterior ar fi ok , dar depinde de incarcarea masinii si viteza deplasarii .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian1999
post 29 Jun 2007, 14:12
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 19 April 07




sefu am incercat si chesi dintrastea cu shimbatul la tutari mari si imi da in nas masima ca nu mai poate daca ( daca a ta merge desi imi vine greu sa cred ) tai tare inainte dar sa nu te miti daca o sa iti sara veun piston prin capota

io am incercat cestia cu scimbatul la 4000rm pe sutostrada si nu a tinut dupa cere am incercat sa schimb mai jos si ma baga in scaun cand schimbam si tine cont de urmatoarea chstie masina mea are 106 mii de km si nu am shimbat nimic la motor si nici nu e nevoie segmenti sunt ca noi pistoanele la fel deci mai gandestete
cu schimbatul la 4500 ca nu cred ca e pre bine pt saracul motor care cum am mai spus nu e motor de turatie mai ales ca si cuplul este foarte mic 112N/m sau cam asa ceva are SLZ

vino diseara la intalnire si mai vb de treaba asta

k


--------------------
DACIA SOLENZA SCALA - B 82 CNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 29 Jun 2007, 15:25
Post #48


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




QUOTE
tai tare inainte dar sa nu te miti daca o sa iti sara veun piston prin capota


radmasa.gif

Dumneata ai tastatura in chineza? wacko.gif

Si ontopic: avand in vedere ca cei 75 cp se obtin la 5250 rpm iar cuplul de 112 Nm se obtine la 2800 rpm nu stiu de ce ti se par asa anormale turatiile alea. La 3000 rpm ai maxim 40 cp si cuplul e deja in scadere, deci daca vrei sa mergi cu adevarat sportiv schimbi pe turatia de putere maxima.

Daca masina da in nas atunci ai injectoarele infundate si asta rezulta din benzina proasta si mers subturat. Mersul subturat iti creste consumul de carburant si duce la o uzura prematura a motorului wink.gif

Si cred ca s-a concluzionat deja ca solenza are consum optim in treapta a5a de viteza in jurul turatie de cuplu maxim. Deci nu stiu de ce se continua cu offtopicul.

This post has been edited by Zippy: 29 Jun 2007, 15:26


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA 2014 - B 97 Z I P ]
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
attesz
post 8 Jul 2007, 23:26
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 19 November 04




Solenza merge si cu turatie de 6000 (condus sportiv) si se poate schimba super fain nu smuceste si nu da in nas.


--------------------
Solenza Confort - 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pskint25
post 9 Jul 2007, 17:17
Post #50


Membru de ieri pe maine


Group: Members
Posts: 500
Joined: 15 June 07
From: Aproape




baieti a mea mi-a dat o mare bucurie la ultimul drum (800km - bucuresti - cta - varna - retur) : mi-a luat doar 45 litri adica sub 5.7, dar am aplicat frana de motor de fiecare data cand s-a putut, fara sa imi supra tureze motorul.La intors pe a2 am mers cu aer conditionat, constant 130-140, fara sa ii dau varfuri mai mult de 155 (si alea maxim 5 minute)
PS: 3 persoane si portbagaju full de bagaje.Mol95.

SUPER TARE!


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS - B81PSK
Always ahead!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
attesz
post 9 Jul 2007, 17:44
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 19 November 04




Super solenza ta eu nu am fost mai mult de 150 cu ea dar o incerc peste doua saptamani ca ma duc in germania cu ea :(


--------------------
Solenza Confort - 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pskint25
post 9 Jul 2007, 17:46
Post #52


Membru de ieri pe maine


Group: Members
Posts: 500
Joined: 15 June 07
From: Aproape




vezi sa ai frane, placute deja rodate, ca atunci cand sunt noi zici ca pui frana cu fred si barney.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS - B81PSK
Always ahead!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 08:03
Forum Renault