DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> 220V in Dacia 1300, pentru drumuri lungi prin tara

Merced
post 24 Jun 2007, 16:29
Post #1


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




Salutare! Am decis si eu sa ma alatur acestei comunitati online dupa ce am vazut cate lucruri pot invata despre batranicele noastre fara sa parasesc scaunul din fata PC-ului. icon_mrgreen.gif
Am o Dacie 1300 din '79 care momentan este in service pentru o "peticire" cat de cat a gaurilor de prin podea si caroserie(nu ma ajuta prea mult bugetul, sa o fac ca la carte) si pentru vopsire(evident) de care mi-a fost mereu drag. Lasata in paragina cativa ani, vara trecuta a fost suficient sa-i pun baterie incarcata si la a doua cheia a pornit. Motorul a fost facut tot cam prin '98 si de atunci nu s-au mai mers cu ea mai mult de 50k kilometri, nu curge o picatura de ulei de niciun fel din ea si d-aia nu m-am indurat s-o dau pana acu.
Daca tot mai are putin si iese din service in doua saptamani, m-am gandit vara asta sa plec un tur de tara cu ea(stiu, pot sa raman pe undeva, totusi ma risc, stiu ce poate motoru' si transmisia).
Doresc sa stiu daca a incercat vreunul din voi sa puna un UPS in masina. Adica sa conecteze bateria masinii in locul celei de la UPS. Astfel se obtin teoretic 220V la capatul celalalt al UPS-ului. Am incercat si pe un BMW si pe un Cielo, totul merge ok cat timp e motorul oprit, dar odata intrat in functiune alternatoru', cum bag ceva in priza moare UPS-ul. Ma gandeam sa filtrez/stabilizez cumva curentul ala care vine din bornele bateriei cu ceva similar curentului filtrat care ajunge la casetofoane.
Problema e ca nu prea stiu exact ce sa caut si unde, si pe deasupra nu stiu daca nu cumva dau banii degeaba.
Nu-mi sugerati, va rog, incarcatoare de telefon/laptop/acumulatori AA(lucrurile pe care o sa le am cu mine cand plec prin tara) care sa intre direct la priza de la bricheta, ca sincer n-am bani sa iau toate acele chestii. UPS-ul asta cu care tot incerc e primit de la cineva care nu mai are nevoie de el.
Deci vreau smecheria asta sa coste cat mai putin. Daca a mai incercat cineva sa improvizeze asa ceva, il rog sa ma ajute. Daca nu, macar sa-mi spuna ce sa cumpar sa stabilizez curentul cand e alternatorul pornit.
Raman dator!

P.S.: Cum o scot din service, cum bag niste poze cu ea, chiar daca n-o sa se compare cu unele dintre masinile voastre absolut superbe.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 24 Jun 2007, 16:48
Post #2


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




True... smile.gif Totusi, cum fac cu stabilizarea/filtrarea curentului ala?


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 24 Jun 2007, 16:51
Post #3


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




ma cam incanta ideea cu un "DACIA POWER TOUR" icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 24 Jun 2007, 16:59
Post #4


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ce anume dorești să alimentezi în mașină cu 220 volți?


Adrianno, probabil te referi la POWERED, că power mai greu... biggrin.gif

This post has been edited by Catalin Marinarul: 24 Jun 2007, 17:03


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 24 Jun 2007, 17:05
Post #5


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




Am zis, un laptop, un telefon, chestii marunte. Am zis ca am UPS-ul asta pe care il pot folosi doar cu motorul oprit(merge fara probleme, am alimentat si un PC cu el smile.gif ) si n-am chef sa dau bani nici pe un invertor d-ala de gasesti prin comert la 100 de lei care cica are 75W, ca-s mai mult panarame si mi-e ca curentul de la bricheta Daciei n-o sa-i surada.
Am uitat sa mentionez, cica UPS-ul respectiv a fost la un moment dat conectat la priza de 12V dintr-un Astra Classic si mergea fara probleme si cu motorul pornit. Prin ce mai trece curentul la o masina d-asta moderna, intre baterie si priza?


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Jun 2007, 17:09
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Pentru chestii marunte ia un invertor. Cu UPS-ul e o prostie. E improvizatie, poate mai iei si foc.

This post has been edited by argon: 24 Jun 2007, 17:11


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 24 Jun 2007, 17:22
Post #7


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Pai fa rost de un aparat de masura si vezi cum si ce scoate cu motorul pornit.
Sau mai bine tragi 2 fire direct de la bornele bateriei.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 24 Jun 2007, 17:30
Post #8


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




Pai de la borne am incercat. Am zis, cu motorul oprit, pe ambele masini(BMW 323d/'89 si Cielo/'95) merge foarte bine. Pornesc motorul e ok, pornesc UPS-ul in care nu e nimic conectat e ok, cum bag ceva in el incepe sa beep-aie si moare. La BMW tensiunea pe baterie era cam dubioasa, in jur de 12.5V si cu motorul pornit si cu el oprit, la Cielo aveam 13.5-14V tot la fel, cu el pornit si oprit.
Stiu ca pot sa iau foc, dar teoretic trebuie sa se poate, plus ca ar trebui sa scot destui wati din smecheria asta. ph34r.gif Daca nu se poate si nu se poate, iau invertor, dar daca exista o posibilitate prefer sa o speculez.
Deci, la Dacii vechi cand filtrati curentul casetofonului ca sa nu se auda motoru' pe fundal in boxe, ce se foloseste mai exact?


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 24 Jun 2007, 17:32
Post #9


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Condensatori.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 24 Jun 2007, 17:35
Post #10


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




sincer, asta pare doar o ambitie ta... e total nepractic ceea ce vrei sa faci.. acum mai vrei si un stabilizator de tensiune bun pe deasupra.. pe care nu o sa il gasesti pentru putere mare in comert (cel mult un amper).. in plus de asta, orice ridicare de tensiune implica anumite piederi... pana la urma, pe langa riscurile de a ramane fara baterie la masina, mai sunt si riscurile de a strica ceva pe la instalatia electrica; parerea mea e sa folosesti in turul asta alimentatoare de bricheta (pentru telefon si laptop sunt foarte bune) si gandeste problema mai bine pentru anul viitor!
La masinile straine tensiunea e relativ variabala, in functie de consumatori, de momentul pornirii etc.. la Dacie am 13,8V constant, pe cand la Clio variaza tensinea de la 13,5V pana la 13,9.. in functie de ce, nu stiu, dar cu siguranta e "gandita" variatia asta..


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 24 Jun 2007, 17:38
Post #11


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




ca tot veni vb cum organizam si noi un tur Bucuresti - Sinaia - Brasov - COnstanta- Bucuresti ? icon_mrgreen.gif sa mai punem ceva km pe bijuterii


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 24 Jun 2007, 17:40
Post #12


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Esti dus, jur! radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 24 Jun 2007, 17:41
Post #13


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




de la caldura vere de la caldura icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 24 Jun 2007, 17:49
Post #14


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




Stiu, nu e deloc practic, am auzit ca stabilizator de mai mult de 1 A nu se gaseste si intr-adevar e o ambitie a mea.
Daca era atat de simplu probabil ca facea mai multa lumea treaba respectiva, mai ales ca un UPS costa destul de putini bani. Oricum la o adica, iau dintr-un magazin unde lucreaza o cunostinta un invertor de 150W(cica) si vad daca e ok. Dau suta de lei pe el, daca merge bine pe batrana Dacie. Incarcatoare speciale sa intre la bricheta adunate costa mai mult, deja mai bine iau un invertor serios decat sa dau 2-300 RON pe ele toate.
Si daca toate astea pana la urma n-au rezultate, iau UPS-ul si-l folosesc numai cu motorul oprit, presupunand ca nu-mi omoara asa de repede bateria(si daca o omoara, am grija sa las masina in panta, plus ca mai merg 3 insi cu mine, deci are cine impinge, doar e Dacie biggrin.gif )


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kruger
post 24 Jun 2007, 22:16
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.660
Joined: 18 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(Adrianno @ 24 Jun 2007, 17:38)
ca tot veni vb cum organizam si noi un tur Bucuresti - Sinaia - Brasov - COnstanta- Bucuresti ?  icon_mrgreen.gif  sa mai punem ceva km pe bijuterii
*




Si pe mine la incanta ideea asta a turului. Sa fim mai multi, eventual sa ne punem bannere sau stegulete sa se stie ca suntem impreuna, si sa lasam meltenii sa se benocleze la noi din passat-uri icon_mrgreen.gif (sa nu se inteleaga ca eu nu mi-as lua vreo scula de masina daca as avea ocazia, ca nu sunt vreun ipocrit, dar la Cristinica tot n-as renunta) S-a mai realizat ceva de genul asta pe aici ?


--------------------
Honda Accord 2005, Sport Tourer Automatic 2.0
VITEZA NU UCIDE
OPRIREA BRUSCA DA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 24 Jun 2007, 22:45
Post #16


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




nu stiu, nu cred.. dar pe bune ca ar fi misto smile.gif


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kruger
post 24 Jun 2007, 22:58
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.660
Joined: 18 August 05
From: Bucuresti






--------------------
Honda Accord 2005, Sport Tourer Automatic 2.0
VITEZA NU UCIDE
OPRIREA BRUSCA DA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai_crazy
post 27 Jun 2007, 18:26
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 14 June 07
From: Timisoara




Eu am facut asa ceva acum 2 ani pe o Dacia 1300.
Nu a foc, l-am folosit vreo 3 luni, era marca UPguardS 425VA. Alimentam cu el un pc. Am intampinat si eu probleme cu el una dintre ele era faptul ca era incarcarea stabila si imi deconecta; solutia un releu de incarcare electronic. Si a doua era ca imi aparea un curent aiurea (static) care iar ma lasa fara curent(protectia ups-ului); solutia: am schimbat fisele am pus BOSH silicone, poate fi si capacul de delco etc.. Ca sa verfici daca sunt fisele foloseste un aparat electronic de control punel in zona motorului fara sa atingi pui bornele pe nimic... (il setezi sa masoare voltaju, nu conteaza daca il pui pe AC/DC).Precizez ca era direct alimentat de la baterie, in legatura cu consumul ....nici nu se vedea pe ceas cand era in functie, in schimb la faruri se vedea.


--------------------
Dacia 1300 1971 - TM87MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 27 Jun 2007, 18:46
Post #19


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Se poate cu ups (teoretic), nu ia foc nimic si nu strici nimic daca esti un pic atent. Daca nu ai mai legat 2 fire intre ele in viata ta e posibil sa ia foc totusi...

Si acum sa-ti raspund la intrebare: se pot face stabilizatoare pe cati amperi vrei tu, insa la curent mai mare trebuie racire mai buna.
Problema ta cred ca se rezolva usor cu niste condensatori, insa mai intai trebuie sa faci ceva masuratori. Cauta daca ai prin casa un radio pe unde medii (AM) si vezi daca la tine in masina ai interferente mai mari decat in alte masini. Masoara tensiunea pe baterie cu motorul oprit/pornit fara consumatori/pornit cu consumatori.

Povesteste-ne ce ai aflat si dupa aia mai povestim.

This post has been edited by valentin.dumitran: 27 Jun 2007, 18:59


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th July 2025 - 17:43
Forum Renault