DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme multiple Dacia 1310, Vreau sa o repar de la A la Z

zodiak
post 30 Jun 2007, 19:20
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 30 June 07




Am o Dacie 1310 din `84 care nu a avut reparatii majore de foarte mult timp. Voi enumera mai jos problemele care le are si va rog daca stiti ce si cum ar trebui reparat la ea. De 3 ani de cand o am am ajuns sa stiu sa desfac aproape orice la ea, recunosc la motor inca nu m-am bagat. (dar am timp si acolo sa invat)

1. Mergeam azi cu ea si a inceput sa se auda un zgomot de la motor ca atunci cand agiti niste suruburi intr-o cutie de tabla. Apoi s-a auzit un poc (ca si cum ar fi mers un cilindru in gol, sau ar fi dat un rateu) si a inceput sa iasa aburi si sa scuipe ulei pe langa chiulasa. Imi e teama sa nu fie vreun cilindru bulit si sa trebuiasca inlocut setul motor. Daca imi puteti zice cum se desface motorul si daca am nevoie de scule speciale (gen chei dinamometrice etc.) as fi recunoascator.
Mentionez ca fierbea foarte usor motorul, in ultima luna desi am facut doar drumuri scurte maxim 20 km a fiert de cel putin 6 ori fara sa o turez excesiv.

2. Nu trage benzina cand o pornesc fara sa ii dau la cama. Am inlocuit pompa de benzina si tot degeaba.

3. Desi am schimbat bendixul la electromotor tot mai merge in gol uneori. Sa fie mancata coroana prea tare si sa necesite schimbare?

4. La instalatia electrica nu merg pozitiile si interioarele la faza lunga (e modelul cu ochelari in fata cu doua becuri pe fiecare parte)

restul problemelor trebuie le voi enumera intr-un post mai incolo deoarece astea sunt bubele care ma dor cel mai tare momentan.

PS: daca stiti si preturi cumva la piese si eventual manopera la operatiile care nu le pot efectua eu, voi fi recunoscator din nou. Dau o bere:P


--------------------
Dacia 1310 1984
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovidiu Comănescu
post 30 Jun 2007, 19:59
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 26 September 06
From: Ploiesti




Salut,
la punctul 1, sa bulit garnitura de chiuloasa, inlocuire garnitura, verificata chiuloasa si pistoanele si cilindrii sa nu fie unul crapat, verifica si daca nu ai apa sau bezina in ulei.
la 2 vezi sa nu fie infundat sorbul din rezervor.
la 3 exact, schimba si coroana.
la 4 verifica in primul rand sigurantele, daca nu-i de la ele apeleaza la ajutorul unui electrician auto. La punctele 1 si 3 oricum trebuie demontat motorul asa ca... bafta.


--------------------
Dacia 1300 1977 - PH07DEH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zodiak
post 30 Jun 2007, 20:23
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 30 June 07




apa si benzina nu am in ulei, nu se vede nimic pe joja decat ca e nivelul foarte scazut. Probabil cum a puscat pe langa garnitura.


--------------------
Dacia 1310 1984
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
borkanel
post 30 Jun 2007, 20:28
Post #4


XXX


Group: Members
Posts: 404
Joined: 11 January 07




2. sufla pe acolo pe unde ar trebui sa iasa benzina ca sa vezi daca sunt bune supapele sau....e posibil sa ai capacul carburatorului deformat "de batranete" si sa nu mai etanseze bine camera de nivel constant si astfel benzina se evaporeaza de pe o zi pe alta.


--------------------
BMW E36 compact 1995 - in use
BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold
Mercedes W123 200D 1978 - sold
Mercedes W115 200D 1971 - sold
Lada 1200 & 1500 1980 - sold
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 1 Jul 2007, 17:56
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




la treaba cu farurile, sa verifici sigurantele si chiar daca nu-s arse miscale cu mana( roteste-le) s-ar putea sa nu faca bine contact. daca nici asa nu merge, cere un releu de faruri in imprumut si inlocuieste-l cu al tau si vezi cum e. releul e pe tabla in partea stanga la motor. daca nu merge atunci cauta un meserias fiindca e umpic prea comlicat pt tine. bafta smile.gif


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 1 Jul 2007, 18:53
Post #6


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Cu motorul nu cred ca e de joaca, mai mult ca sigur o sa trebuiasca sa-i schimbi setul(iti recomand sa faci asta cu cineva, nu e operatiune de incepator, mai mult poti strica). Si roaga-te sa nu ai ghinion si sa-ti fie fisurat si blocul, ca am vazut la viata mea si d-astea. blink.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 2 Jul 2007, 21:58
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




RECOMAND tuturor ca la electromotor, sa se taie tresa de legatura, a solenoidului(starter) cu conexa ce intra la carbuni, si sa se lege bobina direct la masa, pentru a se evita invartirea bendixului ,inainte de a intra pe coroana. Am facut -o la foarte multi si n-am primit reprosuri. starterul intai va introduce bendixul in coroana si apoi se va roti.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 2 Jul 2007, 22:57
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Daca a fiert de atatea ori,si a mai facut si ce a facut ultima oara,va trebui sa faci sigur setul.Si nu numai setul.Tabla e in regula?


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 3 Jul 2007, 07:48
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(PH-06-BOA @ 2 Jul 2007, 21:58)
RECOMAND tuturor ca la electromotor, sa se taie tresa de legatura, a solenoidului(starter) cu conexa ce intra la carbuni, si sa se lege bobina direct la masa, pentru a se evita invartirea bendixului ,inainte de a intra pe coroana. Am facut -o la foarte multi si n-am primit reprosuri. starterul intai va introduce bendixul in coroana si apoi se va roti.
*


Curentul absorbit de solenoid e mult mai mic decit cel al alectromotorului. Deci nu vad o rotire in gol din cauza asta. Nu e mai simplu sa se regleze cursa? Caci, chiar daca pui tresa aia la masa, solenoidul va avea o cursa de introducere pinion, cum spui, urmata de contactul ala de forta. Daca diferenta intre ele nu acopera cuplarea, tot se va roti in gol.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 3 Jul 2007, 21:52
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Asa este, dar cand frana este slaba pleaca si rotorul inainte de a intra bendixul si nu mai nimereste normal dantura coroanei.Reglajul se face pentru bendix apasand pe furca ,bendixul sa ajunga pana langa siguranta de pe ax,fara sa o forteze .


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Jul 2007, 06:39
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Care frina? blink.gif oare, vorbim de demaroare diferite?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 4 Jul 2007, 08:05
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(zodiak @ 30 Jun 2007, 20:20)
Daca imi puteti zice cum se desface motorul si daca am nevoie de scule speciale (gen chei dinamometrice etc.) as fi recunoascator.

Motorul se desface fara sa utilizezi chei dinamometrice. Pentru reasamblare ar fi foarte recomandat (daca nu ai expierenta sa strangi o chiulasa poti sa o deformezi sau sa rupi suruburile). Deasemenea chiulasa se strange dins[pre centru catre margini, circular sau in cruce. Totodata la demontare trebuie sa nu schimbi intre ele: capacele de la biele, tachetii si chiar tijele impingatoare. Iti mai trebuie o cheie tubulara de 13, mai "subtirica" sa desfaci capacele de la biela. Daca nu dai motorul jos de pe masina mai trebuie si cheie speciala de baie, daca il dai e suficienta cheia de 10. Ti-ar mai trebui si o presa pentru bolturile de la pistoane si un colier de introdus pistonul cu segmentii pe el in cilindrii. in mare cam astea ar fi....daca vrei ceva in detaliu....intreaba.


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 13:59
Forum Renault