DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> relanti sau frana de motor, consum mai mic - carburatie

8429kyd
post 20 Jul 2007, 19:12
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 21 January 06




Va salut.Am o nedumerire!Am o dacie 1310 motor cu carburator si duminica am de facut un drum de 300km dus-intors care cuprinde multe portiuni cu vale.Intrebarea mea e cum e mai bine sa merg la vale pentru a scoate un consum cat mai mic:cu motorul la relanti si folosesc doar frana de picior sau cu frana de motor si unde e nevoie si frana de picior?Multumesc anticipat!


--------------------
Fiat Albea 2007 - CT-62-PVV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
minny
post 20 Jul 2007, 20:02
Post #2


Membru porcos


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 18 April 06




Nu stiu daca un pahar de benzina cat economisesti acolo e mai valoros decat viata ta. Eu nu as merge doar cu frana de picior nici 5 m si mai ales nu cu Dacia berlina care se stie ce frane bune are !

LE: Si crezi ca frana aia de o folosesti intens e gratis ? Ia mai calculeaza, poate e totusi mai ieftin sa bagi 1 L de benzina in plus decat sa uzezi prematur discurile si sa consumi placutele.

Daca si la o banala coborare ti se pare ca te indoaie masina la costuri ... ori iti iei masina pe injectie ... ori mergi cu trenul ...

This post has been edited by minny: 20 Jul 2007, 20:06


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8429kyd
post 20 Jul 2007, 21:01
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 21 January 06




Aici ai dreptate!viata e pe primul loc.si din cate am inteles am un control mai bun cu frana de motor."sunt satul de franele cu dublu circuit" nu satiu de ce au fost facute asa de prost.ma rog nu intru in detalii.mersi frumos de reply


--------------------
Fiat Albea 2007 - CT-62-PVV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 20 Jul 2007, 21:05
Post #4


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




O sa ai acelasi consum. Doar daca nu ai vreun carburator modificat sa taie alimentarea in frana de motor, cand e evident ce se intampla.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 23 Jul 2007, 12:42
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




O sa ai consum putin mai mare in frina de motor dar o sa ai o SIGURANTA MULT mai mare.

De ce spun consum mai mare? pentru ca in frina de motor motorul are o turatie mare, depresiune putin crescuta si un numar de cicluri-motor marit care vrea sa "suga" pe circuitul de relanti mai multa benzina, de nmotor/nrelanti ori. Si chiar reuseste, intr-o oarecare limita (limita de debit a jiclorului), dupa care debitul de amestec nu mai creste. Am testat de curind si solutia cu supapa teu, acel economizor montat cindva pe D 1310. Exista economie. Dar, daca vrei eficienta MAXIMA a frinei de motor, montezi un EEBIO, care taie benzina pe relanti la frina de motor, arderea inceteaza (aia mica, cit e, care oricum aduce un PLUS de putere in motor), frinarea se imbunatateste.

This post has been edited by diaconuliviu: 23 Jul 2007, 12:44


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jul 2007, 12:46
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(8429kyd @ 20 Jul 2007, 19:12)
Va salut.Am o nedumerire!Am o dacie 1310 motor cu carburator si duminica am de facut un drum de 300km dus-intors care cuprinde multe portiuni cu vale.Intrebarea mea e cum e mai bine sa merg la vale pentru a scoate un consum cat mai mic:cu motorul la relanti si folosesc doar frana de picior sau cu frana de motor si unde e nevoie si frana de picior?Multumesc anticipat!
*




Incearca sa mergi pe o coborare prelungita folosind intens frana de serviciu. Dupa ~2 km o sa observi ca nu mai ai frana nici pe jumatate din cat ai de obicei, si daca te dai jos si pui mana pe jante o sa vezi ca fumega si frige. Deci la coborare clar se foloseste frana de motor in principal, si in caz de necesitate frana de serviciu. EEBIO ala iti aduce economii de pana la 1 litru teoretic, practic sa fii fericit daca iti consuma mai putin cu 500 ml %.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8429kyd
post 23 Jul 2007, 20:34
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 21 January 06




Am mers in frana de serviciu cam un kilometru si mirosea in masina a metal ars(clar placutele de frana).Multumesc de raspunsuri!Pana la urma dacia e dacie si tot ce trebuie sa iti faci griji e sa o intretii ca la consum cam tot cat vrea ea o sa manance!


--------------------
Fiat Albea 2007 - CT-62-PVV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 24 Jul 2007, 06:49
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Mai ia un sfat: cind cobori o panta pe drum uscat, e mai eficace o frinare scurta si ferma urmata de coborire, iar aceeasi frinare, etc.. decit tinerea piciorului pe frina asa incit sa mentii viteza constanta. In al doilea caz vei "fierbe" sistemul de frinare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 20:01
Forum Renault