Problema ungere
![]() ![]() ![]() |
Problema ungere
Minel |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|||
Merced |
![]()
Post
#2
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Eu ti-am mai zis pe undeva ca e oarecum normal. Nu prea are ce presiune sa fie la relanti, oricum e destul sa asigure ungerea si daca in ture iti urca la maxim nu ai de ce sa-ti faci griji. Ce naibii ii cauti nod in papura, daca merge masina brici nu-i mai cauta defecte.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
emircea |
![]()
Post
#3
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Minel,
nu pricep clar mesajul tau si te rog sa ma corectezi: meseriasul ti-a intervenit de 2 ori la pompa, prima data a facut rectificari..., iar a doua oara, dupa cateva mii de km, ca nu avea presiune. Aveai dupa prima interventie presiune la relanti mai mare decat acum? Ce a trebuit reparat la pompa la a 2-a interventie? |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Minel |
![]()
Post
#4
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Emircea ,prima oara am descris ce s-a facut la pompa ,eu am bagat uleiul inainte de a face pompa si am facut drumul dus intors ieri si primi 30-40 km a mers struna ,problema a aparut la intoarcere cand aveam presiune zero .Pe urma,cand am ajuns acasa , tot ieri ,am demontat-o si a facut-o domnul acela (o singura interventie la pompa a fost ) si apoi dupa montarea pompei reparate s-a simtit diferenta in turatie a presiunii la ulei si presiunea la relanti tot zero era si inainte de a fi facuta si dupa cu motorul cald ,totul se simte la drum in turatie pana in 3000 ,inainte aveam intre 0 si 1 si acum am intre 4-6 ,sper ca am fost destul de explicit !!!
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Supapa de retur nu e cumva deschisa? Sau tarata aiurea?
Sau, de ce nu, daca spui ca la relanti sta acul pe 0, sonda defecta? Cauta un manometru special pentru presiune ulei si masoara exact ce presiune ai in rampa. Daca presiunea e cu motor cald min 0,7 bar la relanti, e bine, daca nu, pompa, pinion delco, lagare, una din ele. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Minel |
![]()
Post
#6
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
In primul rand imi cer scuze ca nu am fac un topic referitor la ungere ,Liviu,daca pompa ar fi defecta ,ar trebui sa imi arunce ulei cand este relanti desfacand capacul de la culbutori ??
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
OAP |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu as cam schimba cu totul pompa aia de ulei. Nu cred ca e foarte scumpa.
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE daca pompa ar fi defecta ,ar trebui sa imi arunce ulei cand este relanti desfacand capacul de la culbutori Nu, cum sa arunce ulei pe acolo, daca este defecta nu mai arunca pe nicaieri, scapa pe unde poate pe linga axul pompei, cumpara o pompa cu debit marit ca este foarte buna si nu-i nici scumpa, va uita-ti la cateva sute de mii si dupa aia va mira-ti de ce va merge motorul aiurea. E 600.000 una. This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 16 Aug 2007, 01:41 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
Minel |
![]()
Post
#9
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Dupa un drum de 100 km,inainte de a opri masina ieri am lasat-o la relanti si am scos busonul de la culbutori si bineinteles ca mi-a sarit in ochi o gramada de ulei ,deci clar ca pompa nu-i defecta ,si de ce sonda inainte de a se incalzi motorul indica ok si la relanti intre 1 si 2 ,in turatie intre 4-6 ,si apoi cand se incalzeste doar in turatie imi indica corect ,in schimb la relanti 0 ???
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Mai nene, deja discutam vorbe, ca de ce sonda sa arate, de ce uleiul sa fie.. MASOARA presiunea in circuit. Functie de rezultatul obtinut vei spune daca sonda e proasta sau uleiul ori pompa sint proaste.
Daca la rampa ai ulei, ungerea se face, problema este CUM. Iar dupa cum se intervine la pompa aia de ulei, la doua zile, ma tem ca zile multe nu are. Iar 1-2 bar la relanti INAINTE de incalzire motor, iar nu suna bine. Cuzinetii tai cum sint? This post has been edited by diaconuliviu: 16 Aug 2007, 06:49 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Minel |
![]()
Post
#11
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Probabil nu am fost destul de clar si imi cer scuze pe aceasta cale ,masina are motorul facut tot inclusiv linie si tot ce cuprinde ,are vreo 30000 de cand ii facut ,nu scoate fum negru sau alb,nu sunt depuneri pe bujii sau sa fie ude,nu mananca ulei sau pierde pe undeva ,nu are consum mare (cu 14 l fac in jur de 240 km in afara 80 % si in oras restul ) nu bate ,are presiune 6 la pornire si in primii 30-40 de km pana se incalzeste tine intre 4-6 presiunea si apoi incepe sa piarda presiunea in turatie ,la relanti cand am lasat-o dupa un drum lung de 100 km dus arata zero ,am stationat vreo 20 de minute si am plecat la drum si la intoarcere in toti cei 100 de km aveam presiunea zero si abia pe la vreo 3500 de turatii a ajuns presiunea la 1 .Apoi a urmat interventia la pompa de ulei ,a descris mai sus ce s-a facut si acum singura problema este la relanti dupa drumuri lungi imi arata zero dar in schimb in turatii pana in 3000 sta intre 4-6 ,diferenta enorma decat inainte ,sper ca am fost destul de clar si inca o data imi cer scuze pt explicatiile mele pana acum referitor la problema mea
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
mirceas |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
pai asta e problema matale, ca te bazezi pe ce iti arata ceasul ala ordinar. daca nu vrei sa intelegi, treaba ta. ori te pui cu manometrul pe ea, ori schimbi sonda cu totul... alege sau las-o balta.
eu nici la masinile noi nu am mereu incredere la ce imi arata bordul. ![]() |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
emircea |
![]()
Post
#13
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Minel,
vino cu o masuratoare independent de sonda. Asculta-l pe diaconuliviu, nu te invata de rau. Stii sigur asa daca pompa e buna sau nu si cum face ungerea. Fa un efort, e cea mai buna chestie ce o poti face. Ca pret, nu stiu, dar sigur nu te rupe. Iei auto-stopisti pe drumul Resita - TM si-ai scoti banii pentru reparatii, daca altfel nu te descurci. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Minel |
![]()
Post
#14
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Sunt convins ca Liviu are dreptate si tu Emircea ,asa o sa fac si o sa incerc cu sonda de pe masina tatalui meu sa vad ce indicatii imi arata ,sau in cel mai rau caz pt mine o pompa cu debit marit noua si am rezolvat problema ,va multumesc pt sfaturi tuturor !!!
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Oricum, trebuie luat in calcul si varianta ca daca pompa, sonda si indicatorul sunt bune, inseamna ca atunci cand se incalzeste motorul, in urma dilatarii unei piese ar putea sa piarda presiune, gandul ma duce la intinzatorul lantului de distributie, dar ma indoiesc ca la anul de fabricatie al masinii mai erau puse intinzatoare hidraulice, parerea mea. Varianta cu pompa cu debit marit este foarte buna, nu mai ai probleme.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
mirceas |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
1. tocmai ca la cele vechi erau din cele hidraulice
![]() 2. nu se mai gasesc de cam de mult decat pompe de ulei cu debit marit. |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
Minel |
![]()
Post
#17
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
S-a dovedit ca sonda mea era defecta,in ce sens pana acum imi arata 6 la pornire cu motorul rece si treptat cu incalzirea motorului scadea si presiunea ,,de ieri imi arata 4 la pornire si apoi dupa vreo 10 km de mers in oras,nu imi mai indicsa nimic ,ca si cum nu era contactul pus,nimic ,indiferent de turatie ,sonda aceea pe ce principiu functioneaza sau mai degraba ce factori pot duce sa defectarea ei ????
apropo cat costa una noua ??? |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
E o coaja de potentiometru bobinat a carui rezistenta variaza cu tensiunea. Chiar nu ai nici un prieten care sa iti imprumute 10 min un bulb de ulei? Sau nu ai o dezmembrare prin zona, sa iei unul la pret de "junk"? Cel mai bine si normal ar fi sa iei un bulb nou, ca nu poate fi scump.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
S-a intepenit probabil (sau s-a spart) membrana manometrica si de aia nu mai indica nimica. Nu poti s-o repari, nu-ti face idei. Alta noua.
Dar simptomul descris mai sus nu era anormal. Dupa refacerea pompei, ea indica normal, 4-6 bari in sarcina, si sub 1 la relanti. Sonda o fi avut si ea ceva, dar valorile de mai sus sunt normale. Nu cred ca e nevoie sa te gindesti la altceva inainte de a schimba sonda, eventual de a face o masuratoare independenta (caci e posibil sa ai si o problema electrica care ar afecta orice sonda ai incerca pe masina ta, sa zicem.) cum ti s-a sugerat m ai sus, cu un manometru mecanic. This post has been edited by Gheorghedracu: 17 Sep 2007, 08:42 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu degeaba s-a scos indicatorul si a ramas doar un bec la toate daciile mai noi pana la Logan, ca sa nu mai va bateti capul cu nimicuri.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#21
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Nu cred ca ar fi de la partea electirca deoarece eu am si ceasuri analogice apa-ulei separat pe instalatie proprie si ambele indicatoare si cel din bord si cel de la ceas indicau la fel ,acum o luna (am uitat sa precizez) am schimbat si pompa de ulei cu una noua cu debit marit de Scornicesti si uleiul si cand de fapt bulbul acela care indica presiunea era "pe duca" si eu nu am realizat pana ieri cand a murit subit ,o sa ii masor presiunea cu un manometru mecanic ,apoi o sa ii cumpar o sonda noua ,va multumesc !!!
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Merced |
![]()
Post
#22
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
indicatoarele(cel din bord si cel separat) le ai legate in paralel la aceeasi sonda, sau ai T facut si fiecare indicator cu sonda lui?
daca sunt in paralel, nu cred ca indica bine niciunul.ma gandesc la impedantele indicatoarelor..nu cred ca e bine. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Minel |
![]()
Post
#24
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Am fir separat la cel analogic apa-ulei tras direct de la sonda(bulb) la ceas si cel din bord are firul din instalatia proprie masinii ,ideea este ca acum 2 zile mai functiona dar acum nimic parca ar fi mort doar,mai clinteste cateodata la schimbarile de trepte de vitez ,clar la schimbari de turatie din viteza inferioara in superioara ,probabil ca s-o fi dus de 12 ani o fi destul
![]() 18 Sep 2007, 09:42: Revin cu o parere foarte proasta despre aceste sonde "bulb" pt indicare presiune ulei ,am incercat ieri 2 sonde, una de pe masina unui coleg al meu care indica cu motorul cald 1,5-2 in relanti si in turatie 4-5 ,la 4000 ture ,apoi am incercat-o pe a tatalui meu si care arata 0,7-1 in relanti de 850rot/min si 4 in ture de 4000 ,cu motorul cald.Din pacate pt mine nu pot sa imi fac o masuratoare corecta cu un aparat professional,dar aveti dreptate ,au facut bine aia cand au scos de pe masinile noi indicatoarele de presiune,o problema mai putin,cum a scris cineva daca nu se aprind becurile dai bataie frate ![]() This post has been edited by Minel: 18 Sep 2007, 09:42 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
incearca si sa lasi decat un indicator, de preferinta ceasul ala rotund clasic nu cel din bord.
cu sondele asa e..iti dai seama ca s-au mai decalibrat. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Minel |
![]()
Post
#26
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
De-a dreptul ciudat fenomenul care se intampla ,cumparat sonda noua miercuri (25 ron si garantie 6 luni )si montat rapid pe masina in Tm,motorul era cald ,si mirare la relanti cu sonda veche aveam 0,acum cu asta noua aveam 1 ,apoi am desfacut un fir acela de la indicatorul din bord si imi indica intre 2 si 3 ,deci impedanta descrisa de Marius-gabriel are loc si oare de ce se intampla fenomenul acesta ???
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cit ulei ai in instalatie? Numai la un nivel mic, aproape de 1 l poti avea fenomenul ala, pompa raminind "pe gol". Daca nu, probabil ai nimerit sonda proasta. Sau, vreifica tensiunea de incarcare si legaturile de + contact, masa, chiar si firul de sonda. Trage unul direct de la sonda la indicator.
Dupa care, mai refa proba cu sonda tatalui tau. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Minel |
![]()
Post
#28
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Tomai acest lucru am facut si mirare ,fenomenul descris de Marius-gabriel s-a intamplat la mine ,avand doua fire pe o singura sonda semnalul dat de ea s-a injumatatit,cand aveam ambele fire pe sonda si de la indicatorul de bord si cel de la ceas aveam 0 in relanti cu motorul cald ,cand luam un fir nu are importanta care aveam 2 ,asa ca am luat un "T" si am motat 2 sonde si acea de la tatal meu care indica corect si cealalta a noua (care s-a defectat dupa 200 km ) si am legat un fir de la fiecare indicator in parte si imi indica corect acum,mai ramane sa ma duc sa imi schimbe aia sonda cea cumparata si numai am probleme,deci sfatul meu ar fi sa nu legati la aceiasi sonda de indicare presiune 2 fire ,va multumesc !!!
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
vezi, ti se impartea semnalul.
bine ca s-a rezolvat. ![]() |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Minel |
![]()
Post
#30
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
D-le Marius,ii o expresie la noi la romani ,"jos palaria" ,multumesc tuturor pt sfaturi ,au fost de mare ajutor si bun augur !!!!
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 16:49 |