DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Etrier si cilindru frana spate, Asemanatoare cu 1310 ?

Urs
post 15 Jul 2007, 15:13
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret




Etrierul dreapta fata si pistonul de frana din dreapta spate raman partial blocati. Voi incerca sa le desfac si sa le schimb garniturile (la cilindru spate), pistonasul etrierului cu tot cu garnitura, iar in caz de nereusita voi cumpara altele noi.
Sunt asemanatoare cu cele de la Dacia 1310 ?
Intreb pentru ca in oraselul meu cele 3 magazine de piese nu au decat pentru Dacia 1310 (cele mai solicitate) iar pentru DSN, SLZ este necesara o deplasare de vreo 40 km, dar nici nu as cumpara cele de 1310 si sa nu am ce face cu ele pentru ca nu se potrivesc.
Multumesc.


--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 15 Jul 2007, 15:19
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu cred că sunt la fel cu cele de pe Berlină, dar sunt identice cu cele de pe Nova...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Urs
post 15 Jul 2007, 16:17
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret




Multumesc Catalin Marinarul.
Aveam o speranta pentru ca acum 4 luni cand am schimbat placutele de frana s-au potrivit perfect cele de Berlina.....


--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 15 Jul 2007, 17:14
Post #4


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




La SN / SLZ / Nova etrierul e mai gros, pentru că discul e ventilat...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 15 Jul 2007, 22:33
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Atentie la cilindrii receptori de pe spate. Ei nu sunt ca de berlina, dar nici ca de Nova. Au un sistem de pistonase asemanator celor de la pompa de frana, dar evident mai mici. Cel mai bine este sa-ti iei cilindrul gata echipat.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Urs
post 16 Jul 2007, 00:38
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret




imbratisare.gif Multumesc, clr.

16 Jul 2007, 23:27:
M-am tarait azi cu "baba" mea pana in resedinta de judet si am gasit exact ce mi-ati spus si voi:
Pistonul etrier este exact ca cel de Nova, si e vreo 180.000, cilindrul complet spate e complet diferit si de cel berlina, si de cel de Nova si e in jur de 400.000.
Am intrebat de garnituri separat si l-a umflat rasul pe vanzator.....nu a mai vazut de mult asa ceva.
Cu aceasta ocazie am vazut ca la franare masinuta trage puternic stanga, la o frana serioasa pe la 120/h aproape am trecut cu jumate de metru pe sensul celalalt. plange.gif
De emotie am cumparat doi cilindri si doua pistoane spate si schimb tot, nu am deloc experienta in sofat si, ...... Doamne fereste.......
Multumesc Catalin Marinarul si clr.

This post has been edited by Urs: 16 Jul 2007, 22:27


--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Urs
post 19 Jul 2007, 10:52
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret




Am schimbat la ambele roti din spate cilindrii complet (nu numai garniturile cum planificasem initial) , iar la rotile fata pistonasele si garniturile. De asemeni am schimbat si lichidul de frana complet (nu am ramas fara ambreiaj, am reusit sa-l aerisesc). Acum franarea nu mai este insotita de deplasarea spre sensul opus de mers. Cred ca din cauza ca am mai atins cu mainile murdare cu ulei suprafetele lucioase ale tamburilor si discurilor, sau pentru ca am amestecat placutele de frana si nu le-am mai pus fiecare in locul in care a fost, distanta de franare s-a marit, dar cred ca dupa cateva zile se rezolva problema de la sine, nu am aer in instalatie pentru ca daca apas succesiv pe pedala, aceasta nu "prinde" mai sus.
De-a lungul operatiunii am facut poze, daca mai este cineva pe aici care nu stie cum sa-si schimbe singur "chestiile" de care am vorbit pot atasa pozele.
Multumesc.


--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 19 Jul 2007, 10:56
Post #8


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Atenție! Este total nerecomandată schimbarea placuțelor între ele...

Dacă nu le-ai pus în aceeași poziție, mai bine pui unele noi...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Urs
post 19 Jul 2007, 11:28
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret




Opaaaa. Ele au fost noi in martie, de atunci am facut numai 1500 km cu ele.
Dar de ce nu-i bun ? Discurile le rod si vor face din nou contact 100 %, nu ?
Am observat ca daca pana acum o franare totala imi facea pasagerul din dreapta afis pe parbriz, (problema era ca tragea stanga foarte tare), acum nu mai reusesc asa performanta, dar mi-am propus sa pastrez distanta mai mare fata de cel din fata, si sa reduc viteza care si-asa in oras nu prea trece de 60-70 iar in afara de 100-120.

This post has been edited by Urs: 19 Jul 2007, 11:29


--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 19 Jul 2007, 11:46
Post #10


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Până ajung să capete noua "amprentă" a discului, o să îți facă șanțuri în ele (în discuri), iar frânarea va fi slabă... nu neapărat pe o perioadă așa scurtă...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Urs
post 19 Jul 2007, 15:01
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret




Multumesc Catalin Marinarul. Omul din greseli invata. Ideea mea despre placute era ca sunt moi si numai ele se uzeaza, uzura discului e noglijabila, dar maine trag o fuga si cumpar altele noi.
Discurile sunt si ele pe duca, multa viata nu cred ca mai au. Cum imi dau seama ca uzura e peste limita si trebuie schimbate ? Se masoara grosimea ? Nici nu-mi dau seama cum o pot masura, cu sublerul nu merge pentru ca in partea exterioara discul e mai gros, placutele nu calca pe toata suprafata lui si s-a facut pe ambele fete o nervura. Vad scris pe el: MIN 19.

Attached thumbnail(s)
IMG_4094.JPG ( Size: 127.76k ) Number of downloads: 1791


--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dariusz
post 23 Jul 2007, 17:33
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 13 February 07
From: baia-mare




pentru ca deja simt ca ma apuca nebunia am si io 5intrebari:
1.aerisirea la frine se face cu motorul pornit sau oprit?
2.prin metoda "pedala" sau curgere libera" ?
3.cum se aeriseste pompa de frina?
4.cum se aeriseste ambreiajul ?
5.repartitorul de frina de pe puntea spate poate cauza o cursa lunga a pedalei de frina?

multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri!
numa' bine cheers.gif


--------------------
dacia supernova 2002 europa - mm 13 ral
membru cooperant
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marco24
post 24 Jul 2007, 08:59
Post #13


Membru...


Group: Members
Posts: 592
Joined: 22 February 06
From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea




urs..repede cumpara alte placute de frana. Am vazut efectul punerii aiurea a placutelor uzate...efectiv s-au zdrobit, iar discul are un sant de toata frumusetea(compromis).


--------------------
Dacia Logan 1.6 16v / BMW E46
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Urs
post 25 Jul 2007, 08:31
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret




Multumesc Marco24, la sfatul lui Catalin Marinarul am luat altele noi si s-au adaptat rapid, am o frana ca-n filme, cu fum la roti.
Dariusz eu aerisirea am facut-o cu motorul oprit, stiam ca servofrana doar ajuta tija pedalei pentru un efort mai mic din partea soferului. Dupa ce am schimbat toate (pistoane fata si cilindri spate), am turnat lichidul nou in pompa si cu tata la pedala de frana, am luat o cheita de 8 parca si am desfacut aerisitoarele in ordinea: stanga spate, dreapta spate, dreapta fata, stanga fata. La fiecare bagam un furtunas transparent cu celalalt capat in borcan si dupa ce se apasa lent pedala de 3-4 ori asteptam vreo 10 secunde si desfaceam incet aerisitorul. Repetam operatiunea pana nu mai vedeam bule pe furtun si apoi inca de 2-3 ori sa fiu sigur. La pompa de frana nu am aerisit din cauza ca nu am gasit nici un loc de bagat cheia pe aerisitor, ma incurcau conductele de frana si inca o chestie, cred ca senzorul de nivel lichid. Sunt sigur ca nu e bine, peste tot am vazut ca la pompa de frana trebuie facuta aerisirea inaintea rotilor, dar eram nervos ca nu pot baga cheia si am sarit peste etapa asta.
La ambreiaj am desfacut furtunul care intra in cutia de viteze sau carterul ambreiajului prin scoaterea totala celor doua sigurante (atentie sa nu le amesteci pentru ca nu sunt la fel) si dupa ce s-a scurs lichidul vechi l-am bagat inapoi dar numai cu prima siguranta cea dinspre motor, cealalta dinspre baterie era bagata doar pe jumatate, am turnat lichidul nou in rezervorul pompei de frana si am bagat furtunul transparent in aerisitor cu un capat si cu celalalt in borcan. Pedale pana ce a aparut lichidul pe furtun (sau rabdare pentru ca vine si singur prin cadere), si apoi a inceput distractia: Impins conducta pana la capat, apasat si calalta siguranta, apoi pedale si cu pedala apasata ridicam pe jumatate siguranta (ce-a dinspre baterie) si presiunea imi impingea lichidul pe furtunasul transparent si imi arunca cu forta conducta spre baterie, noroc ca se oprea in sigurante (nu stiu in care din ele) pentru ca altfel cred ca aveam lichid de frana si in amigdalite, nu numai pe fata... Am incercat sa tin conducta cu mana sa nu fie socul asa violent dar tot imi smuncea putin. Atasez si o poza, sper sa intelegi. Am scris un roman, dar sper sa intelegi ceva, mie asa mi-ar place sa primesc explicatiile, cat mai pe larg, nu numai trei cuvinte-jumate.
Nu garantez ca e bine cum am facut eu, dar sunt sigur ca de 2 saptamani am si ambreiaj care decupleaza complet (nu-mi caraie la plecare de pe loc sau la sch treptelor) si frana suficienta. (si bani de benzina pe care i-ar fi papat mecanicii.... sofer1.gif )
La repartitor nu am umblat deloc, stiu doar ca el micsoreaza forta de franare pe rotile din spate atunci cand masina e fara pasageri pe bancheta spate pentru evitarea derapajelor la franarea in curba.
Cursa lunga a pedalei de frana cred ca apare din cauza aerului de pe instalatie, apasa de mai multe ori consecutiv pe pedala si daca se reduce cursa sau se "intareste" pedala, e sigur aerul de vina, aeriseste tot (si pompa si sa-mi scrii si mie cum ai ajuns cu cheia la aerisitor 053.gif )
Multumesc.

This post has been edited by Urs: 25 Jul 2007, 08:41

Attached thumbnail(s)
IMG_4103.JPG ( Size: 94.21k ) Number of downloads: 2241


--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dariusz
post 25 Jul 2007, 15:51
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 13 February 07
From: baia-mare




ramin dator fratioare!
sanatate cheers.gif


--------------------
dacia supernova 2002 europa - mm 13 ral
membru cooperant
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Urs
post 25 Jul 2007, 19:32
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret




Aceasta-i siguranta ce trebuie ridicata pe jumate.
Nici nu-ti dai seama ce fericit sunt ca ai priceput. Eu la limba romana am cam chiulit la scoala.... cu ochiul.gif

Attached thumbnail(s)
IMG_4118.JPG ( Size: 86.81k ) Number of downloads: 2337


--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 17:01
Forum Renault