distributie dacia nova, intretinere si reparatii
![]() ![]() ![]() |
distributie dacia nova, intretinere si reparatii
Dilimanu' |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 26 July 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
nova
1998 GT
- AG 04 KJL
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Fă rost de manualul de reparații... e bun și unul de berlină...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
apollo |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
tacane?!culbutorii?
|
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
gti98 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Teoria spune ca marirea jocurilor mareste si zgomotul (piesele intra in contact cu viteze mai mari) si inrautateste umplerea cilindrilor (diagrama distributiei "coboara", supapele se deschid mai tarziu, se ridica mai putin, se inchid mai devreme). Totusi, aceasta reducere nu e de asteptat sa produca asemenea efecte dramatice ( mai curand e o dereglare sau murdarire (infundare) a carburatorului, efectul temperaturii ridicate (aerul cald are densitatea mai mica si contribuie si el la inrautatirea umplerii cilindrilor).
Distributia poate fi zgomotoasa (la turatie mica) si din cauza lipsei de intindere a lantului, dar cum e vorba de turatie ridicata....Oarecum indirect, presiunea insuficienta a uleiului (tot pe fond de temperatura ridicata) e insotita de functionare mai zgomotoasa... In fine, in sarcina, orice neetanseitate a esapamentului se "aude", iar esapamentele Daciilor nu exceleaza, iar acum le auzim mai bine prin geamurile deschise... Experienta mea imi spune ca e posibil sa fie si altceva (de ex. calitatea benzinei: daca are putere calorica redusa (atentie, e altceva decat cifra octanica!), masina e "puturoasa", "lenesa"; dupa o alimentare cu combustibil mai bun, isi revine "miraculos"); de asemeni exista si o doza de subiectivism in aprecierea noastra. Imi amintesc ca dupa o "revizie", cu reglat jocurile culbutorilor, inlocuit sau cel putin reglat bujii, platina si avans, inlocuit filtru de aer si curatat si reglat carburator, parca era alta masina, mai sprintena... Bafta!! PS Nu cred ca e cazul acum, dar altadata, folosind o benzina cu cifra octanica redusa (sub 88-90) detonatiile (favorizate de temperaturile ridicate) se auzeau ca un "tacanit", maxim la apasarea "adanca" a acceleratiei, mai ales la turatii mici... Idem. This post has been edited by gti98: 26 Jul 2007, 21:31 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 22:14 |