aviz celor ce detin o masina cu turbina, stiati ca.....
![]() ![]() ![]() |
aviz celor ce detin o masina cu turbina, stiati ca.....
iuly82 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 17 July 07 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1982
- AG
|
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
da
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
driverx |
![]()
Post
#3
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
da
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#4
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nimic nou, se aplică de obicei dacă motorul a funcționat la regimuri ridicate de turație... Turbina e lubrifiată și răcită cu ulei...
Iar la pornirea motorului rece, e recomandat să se plece imediat de pe loc, fără accelerări bruște, până la încălzirea motorului. Nu este indicată încălzirea motorului în regim ralanti. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Iuliutz |
![]()
Post
#5
|
![]() No Signal Group: Members Posts: 309 Joined: 9 April 07 From: Alba Iulia ![]() |
nu, La berlina si la supernova nu am avut turbo
![]() |
--------------------
Dacia
Super Nova
2001 Confort
- AB05XTP Statie: Yaesu ft857d, Wouxun KG-UVD1P
Antena: Sirio ML145, Proxel Slim Gainer AZ505 Ford Focus turnier 2002, 1.6 benzina Matiz 2003 798 cc |
|
Adrian78 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
da ... felicitări lui Cătălin pentru completare ... și pentru asta tot "da"
![]() |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#8
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
zodrac |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Da dar numai daca ai turbina si daca opresti imediat ce ai facut o forja prelungita de 3000 - 4000 rpm (motorinari) la benzinari cred ca un turbo e si mai pretentios datorita temperaturilor mari ale gazelor de evacuare.
Din acest motiv imi planific din timp opririle, pentru a le efectua de obicei imediat ce trec de un oras unde un om normal nu ar trebui sa forjeze masina. Problematic o sa fie pe autostrazi, cand vor aparea si pe la noi, ca acuma in 1 ora, 1.5 ore cat dureaza sa le traversezi nu implica probleme. Totul e sa nu uiti ![]() This post has been edited by zodrac: 18 Jul 2007, 09:54 |
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
DFA |
![]()
Post
#10
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(iuly82 @ 18 Jul 2007, 08:58) stiati ca inainte de oprirea motorului acesta trebuie sa functioneze la ralenty pentru cel putin 30 de secunde, pentru a proteja turbina care face cam 1000 euro.. explicatia cred ca o gasiti singuri.........daca nu cel putin sa auzim niste pareri.... ![]() În ziua de astăzi s-au schimbat multe..., se folosec rulmenți, care sunt mult mai puțini sensibili la ungere deficitară, nu există riscul ca să se blocheze dacă se supraîncălzesc, iar uleiurile moderne nu-și pierd proprietățile când se "coc". Nu mai spun că uleiurile sintetice nu "coc" absolut deloc! Pentru că nu au cum, orice le-ai face. Așa că chestia asta nu mai e valabilă cam de multișor... Motoarele moderne nu trebuiesc încălzite și nici răcite la relanti, nici măcar 1 secundă! Turbo sau fără turbo! Mai există motoare cu lagăre la turbină, dar nu pe automobile, ci pe utilaje mai vechi, la alea da, trebuie să lași motorul un pic să se liniștească, înainte de a-l opri. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
TIulian |
![]()
Post
#11
|
Metode de seducție cu cărămida.. Group: Members Posts: 197 Joined: 27 March 07 ![]() |
QUOTE(DFA @ 18 Jul 2007, 11:28) ![]() În ziua de astăzi s-au schimbat multe..., se folosec rulmenți, care sunt mult mai puțini sensibili la ungere deficitară, nu există riscul ca să se blocheze dacă se supraîncălzesc, iar uleiurile moderne nu-și pierd proprietățile când se "coc". Nu mai spun că uleiurile sintetice nu "coc" absolut deloc! Pentru că nu au cum, orice le-ai face. Așa că chestia asta nu mai e valabilă cam de multișor... Motoarele moderne nu trebuiesc încălzite și nici răcite la relanti, nici măcar 1 secundă! Turbo sau fără turbo! Mai există motoare cu lagăre la turbină, dar nu pe automobile, ci pe utilaje mai vechi, la alea da, trebuie să lași motorul un pic să se liniștească, înainte de a-l opri. Eu stiam ca turbinele care folosesc lagare cu ulei se folosesc inca chiar in majoritatea masinilor (Skoda Octavia, VW Passat, Bora, etc. - nu am desfacut pana acum turbo si la dacii..), si ca turbinele cu rulmenti se folosesc doar la "race cars" si costa o caruta de bani (ca au in ele niste rulmenti foarte smecheri (scumpi) care rezista la turatii mari); altfel nu mi-as explica de ce inca intercoolerele si conductele adiacente de aer sunt inca slinoase de la ulei, pentru ca cica la turbinele cu rulmenti ungerea nu se mai face sub presiune (asa am auzit io) => nu prea arunca ulei, sau arunca foarte putin; alta chestie ar fi materialul din care este construita turbina de gaze - un aliaj metalic (otel - nu stiu exact compozitia lui) care cica ar fi si calit, motiv pentru care la schimbari bruste de temperatura se decaleste => nu e bine; de asemenea, turbinele ceramice (care nu mai sufera din cauza decalirii) sunt inca ceva de domeniul "race cars", si probabil se gasesc tot pe la cine stie ce trotinete mai scumpe ca o dacie, sau puse (inlocuite) extra la motoarele "cu tiuning"; so, concluzia generala : chiar daca ansamblul turbo are rulmenti, e bine sa nu dai chiar asa fara mila in motor cat e rece, ca se mai poate intampla sa apara uzura prematura pe la tacheti (uleiul rece e mai vascos si urca mai greu pana sus la ei), etc., de asemenea, lasatul motorului sa mai mearga 1 minut (nu mai mult) dupa drumuri mai lungi, sau mers sportiv este recomandata tocmai pentru a preveni decalirea in timp a turbinei si defectarea prematura a acesteia (decalire care apare mai ales daca turezi motorul mai mult decat este necesar imediat dupa ce a pornit la rece). P.S. ca idee : un cartus cu turbina ceramica, rulmenti, si ax usurat pentru VW Golf V GTI costa 3000USD, si e vorba doar de cartus, fara carcase, wastegate si alte zorzoane; asta comparativ cu kit-uri turbo "standard" complete pentru diverse marci, care se gasesc si cu 500USD kit-ul (cu tot cu intercooler, blowoff, etc. - tot); parca imi vine greu sa cred ca pune dacia turbine "high end" pe logan.. |
--------------------
Dacia
1300
1816 SLR Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
|
|
valeriu ciprian |
![]()
Post
#12
|
![]() ascult orice parere Group: Members Posts: 352 Joined: 28 June 06 ![]() |
Daca se strica turbina la un logan 1.5 dci 70 cp se mai poate merge fara turbo?Multumesc.
|
--------------------
dacia
Logan abs + 2007 1.5 dci / Laguna 3 2008 1.5 dci
.
- www
|
|
iuly82 |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 17 July 07 From: Pitesti ![]() |
In ce sens...... adica ce anume sa se defecteze la turbina?
|
--------------------
Dacia
1300
1982
- AG
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#14
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Depinde ce se strică... De obicei începe să consume ulei, va scoate mult fum negru sau albastru...
Cu timpul trebuie curățat tot traseul aerului prin intercooler (care se poate umple de ulei), valva EGR și galeria de admisie unde se adună cenușă dacă se merge preponderent subturat... În orice caz, fără turbină în parametrii, nu va mai avea putere... This post has been edited by Catalin Marinarul: 19 Jul 2007, 08:32 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
QUOTE(DFA @ 18 Jul 2007, 08:28) ![]() În ziua de astăzi s-au schimbat multe..., se folosec rulmenți, care sunt mult mai puțini sensibili la ungere deficitară, nu există riscul ca să se blocheze dacă se supraîncălzesc, iar uleiurile moderne nu-și pierd proprietățile când se "coc". Nu mai spun că uleiurile sintetice nu "coc" absolut deloc! Pentru că nu au cum, orice le-ai face. Așa că chestia asta nu mai e valabilă cam de multișor... Motoarele moderne nu trebuiesc încălzite și nici răcite la relanti, nici măcar 1 secundă! Turbo sau fără turbo! Mai există motoare cu lagăre la turbină, dar nu pe automobile, ci pe utilaje mai vechi, la alea da, trebuie să lași motorul un pic să se liniștească, înainte de a-l opri. Mazda B2500 are stipulat in manualul de utilizare ca trebuie racita turbina dupa ce a fost folosita in regimuri de turatii ridicate.Are turbocompresor IHI. Cam pica treaba pe care o spui tu. Mai stiu si cateva Terrano 2 la care le-au picat turbinele pana in 90.000km si unul care a functionat fara nici o problema la turbina(sau motor) pret de 300.000km doar ptr ca era "ingrijit" in felul asta(racirea turbocompresorului 1-2 minute inainte sa fie oprit dupa un drum lung). Si da...era scris in manual sa racesti turbocompresorul. ![]() |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#16
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Din moment ce scrie în manualul Lagunei II de răcit turbina la ralanti înainte de oprirea motorului, nu văd de ce nu ar scrie și în cazul Loganului... Iar rulmenți nu are sigur, chiar de e varianta cu geometrie variabilă...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
DFA |
![]()
Post
#17
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(TIulian @ 19 Jul 2007, 00:30) Eu stiam ca turbinele care folosesc lagare cu ulei se folosesc inca chiar in majoritatea masinilor (Skoda Octavia, VW Passat, Bora, etc. - nu am desfacut pana acum turbo si la dacii..), si ca turbinele cu rulmenti se folosesc doar la "race cars" si costa o caruta de bani (ca au in ele niste rulmenti foarte smecheri (scumpi) care rezista la turatii mari); Nu știu ce să-ți spun de VAG, dar de exemplu la Mitsubishi WRX turbocompresorul folosește lagăr tip manșon iar Mitsubishi seria VF folosește rulmenți... Deci nu prea stă în picioare teoria că la mașinile de cursă se folosesc doar rulmenți... În ziua de astăzi se poate fabrica mai ieftin un rulment "rapid" decât un lagăr clasic cu soluții scumpe care să rezolve problemele de răcire și ungere care sunt inerente la astfel de lagăre. Dar sunt și rulmenți foarte scumpi, cei ceramici, care fiind foarte ușori micșorează destul de mult întârzierea turbocompresorului (turbo lag). QUOTE(TIulian @ 19 Jul 2007, 00:30) altfel nu mi-as explica de ce inca intercoolerele si conductele adiacente de aer sunt inca slinoase de la ulei, pentru ca cica la turbinele cu rulmenti ungerea nu se mai face sub presiune (asa am auzit io) => nu prea arunca ulei, sau arunca foarte putin; În intercooler vei găsi mereu ulei. Cantitatea de ulei din intercooler poate fi un indiciu foarte bun pentru diagnosticarea problemelor motorului. Nu contează dacă turbina e pe lagăr sau rulmenți, ulei va fi mereu pe traseul de admisie. QUOTE(TIulian @ 19 Jul 2007, 00:30) alta chestie ar fi materialul din care este construita turbina de gaze - un aliaj metalic (otel - nu stiu exact compozitia lui) care cica ar fi si calit, motiv pentru care la schimbari bruste de temperatura se decaleste => nu e bine; Iarăși o problemă de domeniul trecutului. Turbinele moderne rezistă foarte bine la schimbări rapide de temperatură, la câte mașini turbo există pe lumea asta s-ar defecta pe capete dacă ar fi așa de sensibile... Și nu e cazul. QUOTE(TIulian @ 19 Jul 2007, 00:30) so, concluzia generala : chiar daca ansamblul turbo are rulmenti, e bine sa nu dai chiar asa fara mila in motor cat e rece, ca se mai poate intampla sa apara uzura prematura pe la tacheti (uleiul rece e mai vascos si urca mai greu pana sus la ei), etc., Tocmai, motoarele moderne nu trebuiesc încălzite la relanti, tocmai că la relanti presiunea uleiului e insuficientă și nu ajunge suficient de repede peste tot, de asta odată pornit motorul se pune în mișcare mașina și se merge normal cu ea, fără să o accelerezi pe loc și fără a supra-tura motorul în sarcină, cel puțin până se încălzește motorul. Singura parte reală este că "e bine sa nu dai chiar asa fara mila in motor cat e rece", da! Indiferent că e aspirat sau turbo, cu rulmenți sau fără. QUOTE(TIulian @ 19 Jul 2007, 00:30) de asemenea, lasatul motorului sa mai mearga 1 minut (nu mai mult) dupa drumuri mai lungi, sau mers sportiv este recomandata tocmai pentru a preveni decalirea in timp a turbinei si defectarea prematura a acesteia (decalire care apare mai ales daca turezi motorul mai mult decat este necesar imediat dupa ce a pornit la rece). Așa cum am mai zis, turbinele din ziua de azi nu mai au nevoie de o perioadă de răcire. Dacă respectivul dorește, firește că poate lăsa motorul să se răcească un pic în relanti, dar e complet inutil. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
TIulian |
![]()
Post
#18
|
Metode de seducție cu cărămida.. Group: Members Posts: 197 Joined: 27 March 07 ![]() |
Nu am spus ca turbinele masinilor de curse folosesc doar rulmenti, am spus ca rulmentii se folosesc doar la turbinele masinilor de curse - ma rog, ceea ce am vrut sa spun este ca se folosesc cu precadere la turbinele masinilor de curse, si bineinteles ca se intalnesc si la masinile de serie, dar mai rar si mai scump - my bad.
Eu nu am auzit decat de rulmenti ceramici in turbine fiabile, si de tentative esuate de rulmenti care folosesc aliaje otel-carbon (fiabilitate redusa). Da, in intercooler vei gasi mereu ulei, dar nu si la turbinele cu rulmenti si racite cu apa, sau daca vei gasi, vei gasi considerabil mai putin, si dupa mult mai multi km. Nu am spus nici odata ca motorul trebuie incalzit la relanti - dintre regimurile uzuale de functionare, regimul relanti produce cea mai mare uzura motorului, mai ales cand e rece. So, in afara de "rulmentii se folosesc doar la turbinele masinilor de curse" unde intradevar am gresit, restul (gen ca as fi spus ca tre sa incalzesti motorul la relanti) sunt inforiri - subliniaza-mi unde am scris asta. This post has been edited by TIulian: 19 Jul 2007, 12:08 |
--------------------
Dacia
1300
1816 SLR Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
|
|
DFA |
![]()
Post
#19
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(TIulian @ 19 Jul 2007, 11:29) Așa este, nu ai spus, dar m-am legat de chestia de încălzire și relanti când ai pomenit de QUOTE uzura prematura pe la tacheti (uleiul rece e mai vascos si urca mai greu pana sus la ei), etc., Era ca o completare privind regimul corect de folosire al motorului.QUOTE(Catalin Marinarul @ 19 Jul 2007, 09:30) Din moment ce scrie în manualul Lagunei II de răcit turbina la ralanti înainte de oprirea motorului, nu văd de ce nu ar scrie și în cazul Loganului... Iar rulmenți nu are sigur, chiar de e varianta cu geometrie variabilă... Am în față manualul de Laguna II, îmi poți spune la ce pagină scrie că trebuie să lași motorul/turbina să se răcească? În manualul de Logan dCi nu scrie de așa ceva. This post has been edited by DFA: 19 Jul 2007, 14:47 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#20
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
N-am acces acum la documentația Legumei (voi reveni), dar atașez captura dintr-un manual de utilizare pentru Honda Accord, motorizarea diesel. Cred că e totuși un exemplu relevant, motorul în cauză fiind de generație nouă, și foarte premiat.
A se citi în dreapta jos, la: Switching Off. Attached thumbnail(s) accord.jpg ( Size: 85.78k ) Number of downloads: 354 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
si ce treaba are asta cu "probleme tehnice logan" ? mai de graba " diverse" sau "tutoriale"
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#22
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi doar Logan are motor cu turbină in actuala gamă comercializată de Dacia...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
zfmflorin |
![]()
Post
#23
|
![]() =*=*=*=*=*=*=*=*=*= Group: Members Posts: 294 Joined: 18 January 07 From: BRASOV ![]() |
poate ca nu e bine sa opresti motorul imediat ce ai tras pe dreapta dupa ce ai rulat pe o autostrada sau ai utilizata niste regimuri mai ridicate.
dar mai mult ca sigur, ca atunci cand vii acasa si pana faci o manevra -doua sau intri pe vre-o alee ( in cazul meu), ca sa parchezi masina, mai mult ca sigur motorul nu e nici pe departe asa turat in cat sa ai turbina in functiune si atunci ai chiar cateva minute in care motorul functioneaza lejer. |
--------------------
Hyundai
Tucson
Style+ 1.6 T-GDI, E6d AWD 2022
- BV 29 --H ex:
Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km) Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km) |
|
Xplode |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 5 January 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan Laureat
- B-77-xxx Logan=Renult vs Logan=Dacia
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 19:56 |