Tuning motor 1.4 MPI, Avantajos/pret?
![]() ![]() ![]() |
Tuning motor 1.4 MPI, Avantajos/pret?
Reed |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|||
klaus |
![]()
Post
#122
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Reed |
![]()
Post
#123
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
![]() Oricum solutia de adaptare a turbinei pe Slz ramine viabila dar trebuie niste curajosi. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
dizie |
![]()
Post
#124
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 14 March 07 ![]() |
ce pret si ce plus de putere se preconizeaza?... si ce modificari?
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- CT-07-PXI
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#125
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea este ca toate modificarile ajung pe la 30 mil . Problema nu ar fi doar montarea turbinei ... ci reglarea injectiei , partea electrica , apoi trebuie modificat in interiorul motorului ... Deci acel motor in nici un caz nu mai poate fi considerat ca fiind stock si apoi , dupa ce dai o gramada de bani si incerci o mie de veriatii ale softului , poti spune ca ajungi la 50 mil cu tot cu dino-teste . Dupa toate astea nu stii cat te va tine motorul cu acele modificari si nici ce va ceda cand ti-e lumea mai draga . Din punctul mue de vedere mai mult de evacuare + admisie + chip altceva ... nu se merita la un astfel de motor .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Lucian1999 |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 19 April 07 ![]() |
La chestia cu dat catalizatorul jo snu ai sa castigi practic nika decat niate zgomot sau nu ai sa mai treci ITP vever
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
SCALA
- B 82 CNK
|
|
kmi |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 16 June 06 ![]() |
salutare
mam interesat si eu ce ar insemna sa pun turbina pe motor de solenza si am ajuns la urmatoarele: se poate pune fara nici o problema un compresor mecanic in locul unde ar fi compresorul de aer conditionat, presiunea care intra in admisie trece prima data printro supapa care permite o anumita presiune asa numa ca sa nuti puste admisia, cica galeria de admisie ar tine la presiuni normale de turbo ar fi acelasi material din ce se face si pe motoarele cu turbo de la renault, mai este ceva ce se merita facut si anume chiuloasa de 1,6 16 v cica ar merge perfect de pe meganul vechi, si pistoane si biele de 1,6 se gaseste de cumparat pentru loganul de 1,6, mai ramane blocul motor de alezat , pe urma softul pentru ecu exista se gaseste fara nici o problema si este optimizat pentru un consum cat mai bun si putere la fel si daca vrei ca toate astea sa fie ok ai nevoie de un mecanic super bun, bani in jur de vreo 2300 eu si cu ce te alegi? un motor nou care daca mecanicul este priceput te tine la fel de mult ca si cel original undeva la 150 cp depinde de ce vrei de la turbo si cu multe drumuri degeaba pe la rar pentru omologare, cica am auzit ca nu se poate omologa asa ceva???? oricum eu unu daca reusesc sa fac modificarile astea nici nu o sa imi bat capul cu ei ca doar nu o sami dea jos chiuloasa sa-mi masoare cilindrea si se mai pot face multe usurarea volantei ceea ce mie mi se pare periculos pentru motor se poate modifica chiuloasa da io unu zic ca daca faci cea ce am enumerat mai sus nu merita eventual daca esti un pic mai nebun mai montezi o turbina pe galeria de evacuare si deja salta la vreo 175 de caluti io zic ca o solenza la 175 de cai ar merita incercat pentru mine cel putin astai planul de viitor si in concluzie ca sa fiu on toppic nu merita cip tunning pe un motor stoc e nimica toata |
--------------------
dacia
solenza
2003 rapsodie
- CJ-82-KMI
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#128
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Mda , pai sa stii ca acum ma apuc sa fac praf motorul de 1.4 , sa incerc sa inghesui in el unul de 1.6 care nu se stie clar daca intra sau nu , un soft de ECU , care sa fim seriosi ca de fapt nu exista si va trebui sa mergi la un tuner care se pricepe sa ti-l faca personalizat , nu se va mai pune problema de economie , ci doar de putere , galeria de evacuare si serpisorii cu siguranta nu se mai potrivesc , sonda / sondele lambda cu siguranta trebuiesc schimbate , despre RAR sau ITP nici nu se mai pune problema , pentru ca odata schimbata chiuloasa "cica" s-ar putea sa nu se potriveasca cea de 1.6 pe restul motorului de 1.4 ! Altfel se faceau multe magarii si cu motorul de Logan ...
Apoi cutia de viteze e clar ca nu va mai fi etajata corespunzator noii puteri , ambreiajul va ceda dupa cateva sute de kilometri , iar daca vrei sa-i mai pui si turbo unui astfel de motor si mai spui ca este foarte usor de adaptat ... deja cred ca vb de SF-uri . Sunt destui senzori care vor trebui luati in calcul la fiecare modificare , apoi sa configurezi un soft pentru un motor transformat din aspirat in turbo este un lucru extrem de dificil . SGM-ul a avut mult de munca cu masina lui si nu se punea problema de bani si de muuulta munca si cunostinte . Daca te gandesti la ciocan si surubele poate sa s-ar potrivi , dar ca sa-l faci sa si functioneze corect ... este muuult de munca , timp mult , ca bani eu cred ca ar depasi 3000 euro toata nebunia si ca sa fiu si mai pesimist , la diferenta asta + masina mea + faptul ca masina dupa toate astea este complet "in afara legii " si nu vei sta niciodata linistit ... la vre-o 8.500 - 9.000 euor cumperi deja un TDI de 150 CP , un tunezi pe asta , ajungi la vre-o 190 si este mult mai legal si fericit , ca sa nu mai vb de consum care la disel se mentine extrem de decent daca nu te dai la el , apoi motorul a fost din fabrica proiectat sa reziste la turbo si alte solicitari decat un motor de Solenza fortat , care nu stii daca mai prinde inca 10.000 km dupa modificari . Apoi , faci o Solenza sa aiba 175 CP , ii dai in goarna si ajungi la peste 200 km/h ... cum crezi ca se comporta ? Oare e stabila , te mai opresti ??? Din punctul mue de vedere pe o astfel de caroserie , cu specificatiile masinii , mai mult de 100 CP nu are rost sa te risti ... |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
pastrama |
![]()
Post
#129
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Reed |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Mai , eu nu va inteleg... de ce atita munca? Cu 1000-1500 Euro te duci in Germanica si iti iei un motor SH turbo si il montezi in locul celui original...
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
Zippy |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Toti vorbesc de putere, cai putere, performante ale motorului, in cat timp face suta, cat prinde, dar nimeni nu se gandeste la cum veti opri o solenza cu atatia cp. Mie mi se par franele proaste pentru astia 75 cp dar cand veti avea 100+..Va doresc multe succese in modificarea acestui motor (si nu schimbarea lui, ca atunci nu mai e tuning, e transplant de piese). E clar ca odata cu cresterea puterii va creste implicit si consumu, uzura va fi mult mai mare, elasticitatea va lasa de dorit (prefer ca relantiul sa fie la 750 rpm cat e normal, nu la 1400..), plajele de cuplu si putere se vor modifica drastic. Nu mai zic ca transmisia probabil nu va fi asa eficienta incat sa transmita la roti puterea in plus, ambreiajul va cadea primul, suspensiile trebuie schimbate si ele, de frane am zis mai sus. Si toate astea pentru ce? 3000 euro mi se pare o suma imensa de bagat in motor. Vinzi solenza, pui aia 3000 peste si ii dai avans pentru o astra h 1.6 turbo. Si vine din fabrica cu 180 cp, cu un consum de 10.3 urban, 6.2 extraurban si mixt 7.5, 225 km/h viteza max, 0-100 km/h 8.5, cutie cu 6 rapoarte.
Si o sa uiti de tot ce inseamna solenza si micile ei probleme! |
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
2014
- B 97 Z I P ] Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Da,dar atunci nu mai ai satisfactia ca ai facut din r...t bici.Este cam fortata comparatia,dar...
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Zippy cam asta spuneam si eu !
![]() ![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Zippy |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Tu ziceai sa cumpere TDI..eu sunt fan benzinare
![]() |
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
2014
- B 97 Z I P ] Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
Mirciulik |
![]()
Post
#135
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
si un tdi se duce in 5000 ture......
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
Zippy |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
s-o fi ducand el, dar se duce degeaba, e in coborare abrupta si puterea si cuplu acolo
![]() |
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
2014
- B 97 Z I P ] Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
sharkky |
![]()
Post
#137
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu si dupa un chiptuning la diesel ... Dupa asa ceva situatia se schimba, drastic ..
Dar aici tot de Dacie vorbim, asa ca hai sa revenim la oile noastre... |
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|
mark`` |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Omu` vrea probabil sa aibe o masina unicat! Ati mai auzit de Solenza Turbo? Eu nu. Pe cand de Opeluri sau VW sau altele turbo sau fara am auzit si sunt destule. Deci...
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#139
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am vazut o DSN turbo la niste liniute , dar am auzit ca am vandut-o dupa acel show in Ungaria . "Cica" avea 130 CP si a facut cateva BMW-uri la acele intreceri !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
pastrama |
![]()
Post
#140
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Mda...si dupa 10k km i-au cazut rotile!
![]() Una e sa prepari o SN/Slz/Lgn exclusiv pentru curse...adica sa nu mergi cu ea la piata/scoala/servici/plimbare...si alta e sa-i pui turbo si sa mai ai pretentii de fiabilitate! This post has been edited by pastrama_stelistu: 6 May 2007, 12:33 |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
mark`` |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Va intreb aici ca nu stiu unde. Se face faza aceea la ceasuri (Solenza nu Logan) ca se tine apasat butonul de reset 10 secunde dupa care se invarte cheia pe contact rosu cu butonu de reset tot apasat si incep acele de la ceas sa se dea peste cap singure. Stiu ca la Logan se afla in felul asta cati litri mai sunt in rezervor (cel putin), la Solenza are vreun efect? Ca mie nu mi-a indicat nimic, tot se dadeau acele peste cap!
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
Zippy |
![]()
Post
#142
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Si ma rog unde ai vrea sa-ti arate cati litri mai ai in rezervor? Are solenza vreun lcd magic de care nu stiam eu?
|
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
2014
- B 97 Z I P ] Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
david79 |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
pai cam are, asata daca pui bordul de logan
la mine merge, tin apasat pe boton si aflu cata benzina mai am, cu bord de logan , bineinteles |
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#144
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Cand incep sa se dea peste cap singure inseamna ca face testul ! Acum sa stii ca nu afli cati litri mai ai in rezervor , ci distanta pe care o mai ai de parcurs cu aproximatie cu benzina din rezervor !
Haideti sa fim on topic ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
free_fiber |
![]()
Post
#145
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa, sa fim ontopic
![]() Mi-am facut si eu chiptuning iar imbunatatirile sunt destul de mici fata de pretul pe care-l dai. 1. A scazut turatia de cuplu maxim; 2. A crestut putin cuplul (ala cu Nm); 3. Consumul a scazut cu 1l (ramane insa sa testez in curand cu metoda plinului; ce am vazut pana acum a fost pe CB). - vezi postul meu de mai jos. 4. Puterea... creste ceva mai repede in ture dar nu a devenit racheta. This post has been edited by free_fiber: 7 May 2007, 18:59 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
dizie |
![]()
Post
#146
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 14 March 07 ![]() |
o intrebare pentru experti... si fara ironii va rog, pentru ca nu sunt un expert...
au tot aparut tehnologii noi gen cvvt (care din cate am inteles functioneaza oarecum ca o turbina, adica baga mai mult aer) pe masini cu motoare de 1,4 care permit o crestere a puterii pana la peste 100CP. Acum vine si intrebarea (sirul de intrebari de fapt)... de ce aceste tehnologii nu se pot aplica unei solnite, ce face ca un motor de 1,4 de la o astfel de masina sa reziste la turatii mai mari, ce putem face unei dacii in directia asta? Multam frumos. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- CT-07-PXI
|
|
pastrama |
![]()
Post
#147
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Pentru ca motorul de Slz nu e proiectat pentru astfel de tuninguri!
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#148
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.374 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dizie @ 7 May 2007, 16:31) o intrebare pentru experti... si fara ironii va rog, pentru ca nu sunt un expert... au tot aparut tehnologii noi gen cvvt (care din cate am inteles functioneaza oarecum ca o turbina, adica baga mai mult aer) pe masini cu motoare de 1,4 care permit o crestere a puterii pana la peste 100CP. Acum vine si intrebarea (sirul de intrebari de fapt)... de ce aceste tehnologii nu se pot aplica unei solnite, ce face ca un motor de 1,4 de la o astfel de masina sa reziste la turatii mai mari, ce putem face unei dacii in directia asta? Multam frumos. Nu mai bine cautai tu pe google ce insemna CVVT (garantat gaseai si site-ul ASTA)? Si aflai ca e continuously variable valve timing (adica fazele distributiei sunt variable in mod continuu, si nu fixe ca la panarama aia de motor renault)? Si ca e o tehnologie aplicata motorului din fabrica , si nu un acesoriu aftermarket, care nu are nici o treaba cu turbina si nici nu ii imita functionarea? Ai mai fi aflat cu surprindere ca motoarele alea de 1,4 l si 100 CP au si 16 supape (solniza ta are numai 8 daca nu stiai) si sunt proiectate prin 2003-2004 sau mai recent, si nu in anii 90 ca motorul Energy al lui Renault. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mark`` |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 7 May 2007, 10:16) Cand incep sa se dea peste cap singure inseamna ca face testul ! Acum sa stii ca nu afli cati litri mai ai in rezervor , ci distanta pe care o mai ai de parcurs cu aproximatie cu benzina din rezervor ! Haideti sa fim on topic ! Cat trebuie sa astept? Imi arata asa ceva pe ceasul acela digital? Ca am cam asteptat dar ceasurile se tot invarteau si nu mai terminau. M-am plictisit si am apasat odata butonul de reset si a sarit totul la normal. Sa astept mai mult? Tin sa mai precizez ca am bord de solenza si nu e modificat. This post has been edited by mark``: 7 May 2007, 18:08 |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
free_fiber |
![]()
Post
#150
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Mark, la tine nu arata cati litri de carburant mai ai in rezervor. Doar la logan se poate.
Asa, am revenit dupa comparatia intre consumul aratat de CB si cel real (metoda plinului): Consum indicat de bord: 6.3; Consum real calculat: 6.5. Testul a fost facut pe o distanta de 188km. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:14 |