O noua generatie Logan
![]() ![]() ![]() |
O noua generatie Logan
Sir Andrew |
![]()
Post
#1291
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|||
fizzo |
![]()
Post
#1292
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 2 July 05 ![]() |
Si vorbind de coroziune in industria auto, utilizarea unui otel cu acoperire metalica adica celebra tabla galvanizata, este doar una dintre metodele de protectie.
Astazi, obtinerea unei protectii suplimentare este un mix intre mai multi factori si anume: - tehnologia de pretratare a tablei - capacitatea liniei de vopsitorie de a "scoate" caroserii ce nu mai necesita prelucrari ulterioare - operarea bazinului electrochimic unde trebuie verificati foarte multi parametri (intensitate curent electric, conductivitate solutie, temperatura, operare electrozi, impuritati, putere de acoperire) - design-ul caroseriei (eliminare cavitati unde s-ar putea strange solutia de electrolit, ventilatie caroserie, dimensionarea cavitatilor si implicit dimensionarea unor scurgeri adecvate, folosirea corecta a materialelor pentru a elimina coroziunea galvanica - deosebit de periculoasa) - folosirea unor echipamente de vopsitorie automatizate - tehnologii de vopsire (cea mai buna acum este cea electrostatica) - folosirea nano-vopselurilor (asa numitele vopseluri inteligente) Spre exemplu, cea mai performanta linie de "body-shop" existenta la nivelul anului 2009, o foloseau cei de la Mercedes: 80% din masinile iesite din linie de body-shop nu mai necesitau prelucrari manuale ulterioare/retusuri. |
--------------------
Dacia
Logan Preference 1.4
- B-43-BGJ I might look stupid, but when i look around, i still have hope.
|
|
Ampt |
![]()
Post
#1293
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
QUOTE(fizzo @ 21 Sep 2012, 09:21) Coroziunea la Dacia va exista atata timp cat cei de acolo nu-si propun o garantie mai mare de 6 ani. Media in UE a parcului auto este de 8,5 ani, atunci ce rost are sa maresti costurile doar de dragul de a elimina coroziunea cosmetica la Dacia? Se numește "Strategia Costurilor", mai exact Metoda Target Costing (sau metoda costurilor țintă) și a fost aplicată prima dată în industria auto de japonezi la începutul anilor 80 ! După aceea modelul japonez a fost copiat cu succes și de ceilalți producători ! |
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#1294
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1295
|
![]() - Group: Members Posts: 22.635 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(fizzo @ 21 Sep 2012, 09:21) Nu are absolut nici o legatura cu ce spui tu. La vremea respectiva au fost niste francezi care s-au laudat ei ca reduc costurile de productie daca scot niste etape din fluxul de fabricatie. Si le-au scos. Acum au in palmares niste realizari ca sa urce in cadrul firmei, iar clientii au avut de suferit. Zonele cu probleme de coroziune sunt identice pentru toate masinile. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
jay333 |
![]()
Post
#1296
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 979 Joined: 25 June 07 ![]() |
Arata bine, parca-i un mini-Amarok.
|
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1297
|
![]() - Group: Members Posts: 22.635 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
log2.jpg ( Size: 344.38k )
Number of downloads: 1606
Tot cu jurnalistii lu' peste de la AutoMarket. Grila frontala este acum astupata in proportie de 60%, pe motiv de reducerea rezistentei la inaintare. Jurnalistului ii place cromul ... Cele doua "coarne" se numesc altfel si au un rol anume. Jurnalistul nu stie ... Nu capacul de plastic este important, cat faptul ca acum nu are coltul ascutit. Asta este cu adevarat noul element de design inspirat de la masini. This post has been edited by IRONICK: 21 Sep 2012, 10:38 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Ampt |
![]()
Post
#1298
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
|
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
fizzo |
![]()
Post
#1299
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 2 July 05 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 21 Sep 2012, 09:50) Ba are, garantia la coroziune e proportionala cu performanta "body-shop"-ului, aici intrand tot acel mix de tehnologii de care aminteam mai sus. Cu cat dai o garantie mai mare, cu atat protectia este mai buna altfel iti dai singur foc la sandrama. |
--------------------
Dacia
Logan Preference 1.4
- B-43-BGJ I might look stupid, but when i look around, i still have hope.
|
|
klaus |
![]()
Post
#1300
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(fizzo @ 21 Sep 2012, 09:21) Media in UE a parcului auto este de 8,5 ani, atunci ce rost are sa maresti costurile doar de dragul de a elimina coroziunea cosmetica la Dacia? Faptul ca media e de 8,5 ani, inseamna ca pentru 1 milion de masini de vechime 1 an, exista 1 milion de masini cu vechime (8,5x2 - 1)=16 ani. Si tot asa. Deci jumate din parcul auto are o vechima mai mare de 8,5 ani, restul de jumatate avand o vechime mai mica. Asa ca e important cum arata masinile alea si la 10 si la 16 ani, nu doar la 8,5 cat e media |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1301
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
nu prea. pe cartea/manualul fiecarei masini scrie o durata recomandata de utilizare. daca treci de ea e treaba ta. la toyota e 8 ani, la kia vreo 8,5 etc.
la dacia cat scrie? |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1302
|
![]() - Group: Members Posts: 22.635 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(fizzo @ 21 Sep 2012, 12:58) Sa amintesc ca Renault/Dacia nu au vrut sa scape nimic in presa? Ca niste jurnalisti (francezi evident) au avut surse si au aflat? Ca la noi erau oamenii amanati cu reparatia, astfel incat Dacia sa nu isi recunoasca vina si sa evite costurile suplimentare? |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
fizzo |
![]()
Post
#1303
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 2 July 05 ![]() |
Klaus, matematic ai dreptate numai ca aici nu vorbim de matematica
![]() E un joc meschin la mijloc al tuturor producatorilor auto si nu numai. Ei trebuie sa "forteze" potentialul client sa cumpere cat mai repede prin diferite mijloace, poti sa le numesti de marketing sau altfel, altfel acei producatori livreaza o masina si apoi ce fac 10-15-20 de ani? Inchid fabricile, cauta noi piete? Fac si asta dar este cam greu, asa ca incearca sa determine acelasi client sa faca achizitia mai repede iar masina veche fie s-o dea la casat (ceea ce se intampla prin mai toate tarile lumii), fie s-o vanda pe piata second iar cu banii luati sa cumpere una noua, tot de la ei evident ![]() Practic pe ei ii intereseaza doar sa vina sa cumpere din nou in intervalul de 5-10 ani, restul e can-can. Astfel, daca masina e OK in intervalul 5-10 ani atunci producatorii si-au atins scopul si aici nu cred ca Dacia face vreo nota discordanta. Multe Loganuri din 2004 arata destul de bine acum in 2012 cu un minim de intretinere si fara sa fie lovite si revopsite, evident aici nu vorbesc de taxiuri care in proportie de aproape 100% sunt lovite iar calitatea service-urilor unde se repara este elegant spus indoielnica...... In cazul meu personal, am un Logan 2005 ce a avut probleme la pasajele spate (aripa inlocuita si revopsita de Dacia - pe garantie) dar tatal meu are un Logan fabricat in decembrie 2006 care nu are inca o astfel de problema acolo si sper sa nu apara - deci calitatea in executie se pare ca a crescut dupa acel incident. Asta se poate vedea si in trafic, Loganurile fabricate dupa jumatatea lui 2006 au aceasta problema cu coroziunea rezolvata. In schimb mi-a aparut rugina la muchia portierei de la sofer si am un punct de rugina pe portbagaj.....toate aparute de curand, mai precis dupa cei 6 ani dati de producator. |
--------------------
Dacia
Logan Preference 1.4
- B-43-BGJ I might look stupid, but when i look around, i still have hope.
|
|
tribunul |
![]()
Post
#1304
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
klaus |
![]()
Post
#1305
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(b76bgaarh @ 21 Sep 2012, 15:17) nu prea. pe cartea/manualul fiecarei masini scrie o durata recomandata de utilizare. daca treci de ea e treaba ta. la toyota e 8 ani, la kia vreo 8,5 etc. ![]() Poti pune o imagine cu pagina resepectiva sa vada si ochiul meu asa ceva? QUOTE(fizzo @ 21 Sep 2012, 16:07) Ei trebuie sa "forteze" potentialul client sa cumpere cat mai repede prin diferite mijloace, poti sa le numesti de marketing sau altfel, altfel acei producatori livreaza o masina si apoi ce fac 10-15-20 de ani? In realitate treba sta altfel cu producatorii auto, majoritatea profiturilor (>50%) nu vin din vanzarea de masini, ci din activitatile post vanzare. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
centurion |
![]()
Post
#1306
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
QUOTE(klaus @ 21 Sep 2012, 21:19) In realitate treba sta altfel cu producatorii auto, majoritatea profiturilor (>50%) nu vin din vanzarea de masini, ci din activitatile post vanzare. Si maestrii din treaba asta sunt Kia / Huyndai, cu cei 7 ani de garantie oferiti. Adica, veniti la noi la service ca altfel va pierdeti garantia. Deci, 7 ani, te duci la ei. NU spun ca e rau. Si eu fac service -ul masinii doar la reprezentanta. Dar, atragandu-te pe "ocolite", prin garantie, in service, nu fac decat sa-si creasca aceste profituri. |
--------------------
-
-
-
|
|
Markos |
![]()
Post
#1307
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Pe de altă parte, îți schimbă moca diverse chestii care decedează prematur.
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
corbex |
![]()
Post
#1308
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Cedeaza ceva prematur la Kia si Hiundai?
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1309
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
Markos |
![]()
Post
#1310
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
5 ani pentru alea electrice e super. Bine, probabil că la asiatice nu prea pică.
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
aphophis |
![]()
Post
#1311
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
grecule, servo electric de pe o gramada de kyundai-uri se pune? Ca au avut o gramada de probleme cu servo-ul la o multime de modele (in romania cel putin)
![]() |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
Markos |
![]()
Post
#1312
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Păi cu atât mai mult e laudabil câtă garanție oferă.
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
aphophis |
![]()
Post
#1313
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
ho ho ho, cati si-au vandut kyundai-urile sau au dat mii de lei pentru ca servo-ul ala era in "garantie". cel putin la alea avea 2 sau 3 ani garantei, din aia 7
ps. bineinteles ca ca fiind un concern auto care se respecta, kyundai oferea piesa noua, scumpa cu fix aceeasi problema de proiectare ![]() This post has been edited by aphophis: 21 Sep 2012, 21:47 |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
radubcr |
![]()
Post
#1314
|
![]() Membru Group: Members Posts: 55 Joined: 11 July 08 From: Bucuresti ![]() |
Pentru cei care vorbesc de siguranta si stele - ganditi-va ca se testeaza o singura masina, deci, in consecinta, o singura motorizare. Asa ca, daca va ganditi atat de mult la siguranta, ganditi-va bine ce alegeti - benzinara de 1,2 sau un diesel care ocupa mai mult volum si inseamna mai bine de o suta de kilograme in plus care vin peste tine in caz de accident.
@Markos: versiunile testate de obicei sunt cele declarate "best buy" de catre producator. Normal de altfel, avand ponderea cea mai mare intre masinile vandute. This post has been edited by radubcr: 21 Sep 2012, 22:16 |
--------------------
Renault
CLIO III
2008/ Exception 1,5 DCI 85 CP
|
|
Markos |
![]()
Post
#1315
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
QUOTE(radubcr @ 21 Sep 2012, 23:14) @Markos: versiunile testate de obicei sunt cele declarate "best buy" de catre producator. Normal de altfel, avand ponderea cea mai mare intre masinile vandute. Nu, best buy se referă la caroseria aleasă, atunci când există mai multe variante: sedan, hatch, cabrio, coupe, van șamd. Scrie destul de clar în pedefeul ăla. N-are legătură cu motorizarea, și nici cu nivelul de echipare dpdv al siguranței (care e cel de bază). Oricum, "best buy" e o proiecție, că doar vorbim despre o mașină nouă. Chiar și așa, orice producător știe care e aceea, nu-i ceva complicat. This post has been edited by Markos: 21 Sep 2012, 22:27 |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
centurion |
![]()
Post
#1316
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
QUOTE(cdadan @ 21 Sep 2012, 22:08) Aia 7 ani sunt cu steluta. Daca citesti in josul paginii, ai 2-3 ani pentru chestii mecanice, 5 pentru instalatia electrica si 7 pentru tabla. Si daca dupa 4 ani imi pica ceva mecanic, si nu ma duc la un service oficial, imi pierd sau nu restul de garantie ramas (pentru electric etc)? |
--------------------
-
-
-
|
|
radubcr |
![]()
Post
#1317
|
![]() Membru Group: Members Posts: 55 Joined: 11 July 08 From: Bucuresti ![]() |
Se pot testa si sedane si break-uri si hatch-uri, de la acelasi model. Pana la urma e vorba de "cine plateste". Poate si concurenta sa plateasca o testare.
Si da, producatorul stie care va fi "best buy" de la lansare. Ca altfel ar trebui sa schimbe afacerea. Si partea cu motorizarea e destul de importanta. Si la stabilirea versiunii si in cadrul testului. This post has been edited by radubcr: 21 Sep 2012, 22:58 |
--------------------
Renault
CLIO III
2008/ Exception 1,5 DCI 85 CP
|
|
hash |
![]()
Post
#1318
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
QUOTE(zanzie @ 20 Sep 2012, 17:58) Despre partea asta n-am nici o grija. A mea are 7 ani deja si nici pic de rugina la caroserie - bine, nici n-o ploua/ninge. Singurul lucru care ma supara este lipsa de confort pe autostrada, la viteze mari - trebuie facut ceva cu accelerarea aia de la 90-130, sa accelereze mai repede. De la mine n-o sa vada un ban pe tot felu' de clime bizonice, lcd-uri, servomotorase pentru spalat pe dinti si alte balarii. AC, oglinzi si geamuri electrice mi-ajung. Ori asa, ori SH. Germania e mare si un Mercedes folosit gasesc si pt mine, la banii de-o Dacie noua de top. |
--------------------
-
-
-
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1319
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Pe autostrada chiar nu ai nevoie de reprize bune de la 90 in sus. Acolo ai timp si spatiu. Ai nevoie de reprize doar la depasiri pe DN.
Sunt curios ce Mercedes gasesti tu fara "clime bizonice, lcd-uri, servomotorase pentru spalat pe dinti si alte balarii". |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
edv_ro |
![]()
Post
#1320
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 7 May 05 From: Hamburg ![]() |
Dacia Logan Break in viziunea celor de la L'Argus....
![]() http://0-100.hotnews.ro/2012/09/21/cum-va-...r-de-la-largus/ http://www.largus.fr/actualite-automobile/...au-2048366.html This post has been edited by edv_ro: 22 Sep 2012, 13:28 |
--------------------
Skoda / Renault
Octavia 3 FL Combi / Twingo 3
1.4TSI 150CP 2017 / 1.0 SCe 70CP 2017
- HH / HH
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th June 2025 - 10:27 |