DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> SCALA, probleme electrice!

vore slz
post 26 Jan 2005, 20:24
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 13 January 05




Re all !
Am o scala fratilor (si nu fratzilort) din luna mai anul trecut,si zilele acestea am inceput sa am surprize cu ea.Am patit-o (si nu patzit-o) cu bateria,adica consumata definitiv:((Ce credeti ca era?
Mi-am verificat pozitiile(uitate) si nimic,cand am observat ca butonul de aer cald/rece era la treapta doi,mi-am pus intrebarea ca orice om!?Cum mama naibii cu cheia scoasa din contact,acest buton sa mai functioneze?In fine,am 9500 de km parcursi si am s-o bag in sevice.
Intrebarea mea dragi iubitori de solenza,este :
1)Voua va functioneaza acel buton de aer cand scoatetzi cheia?
2)Butonul din stanga volanului care actioneaza (si nu actzioneaza) caloriferul de pe luneta spate,ramane la fel pornit dupa ce scoatetzi cheia?
Va intreb asta deoarece in decurs de numai doua zile,am ramas efectiv fara curent in baterie....
Va multumesc (si nu multzumesc ) si astep un raspuns de la voi,tkx all...smile.gif)

Editat de Gabi
Citeste regulamentul intern si vezi ca ai incalcat de doua ori art 2 lit d ( limbaj mirc)


--------------------
dacia solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian BLK
post 26 Jan 2005, 20:29
Post #2


membru blue extreme


Group: Members
Posts: 621
Joined: 20 April 04
From: Pitesti - Bucuresti




Eu cand mi-am luat-o (tot in mai anul trecut), mesterul mi-a aratat cum se baga codul la RCD, a verificat toate luminile etc. si pe cand sa plec .... bateria .... pauza! A luat una de pe alta masina si am plecat! Daca mai tinea un pic o puneam! Deci sunt unele proaste de tot!

Chestiile ce spuneai nu sunt normale!


--------------------
Renault Megane Bicorp 1.6 16V 2007
Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 26 Jan 2005, 20:30
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Nu. Fara cheie in contact functioneza doar faruri, pozitii, avarie (dar nu semnalizare), audio, plafoniera, inchidere centralizata, alarma. Restul functioneaza doar cu contactul pus. Aeroterma functioneaza in pozitia "oprit" (prima), nu trebuie sa ai neaparat contact la motor.

BTW, problema ta nu cred ca e de la ceea ce zici. Aeroterma pe nivelul 2 se aude si cu motorul pornit, nu cred ca poti iesi din masina si sa nu realizezi ca ceva huruie acolo.

This post has been edited by BH07ATX: 26 Jan 2005, 20:32


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vore slz
post 26 Jan 2005, 20:41
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 13 January 05




Eu iti dau dreptate,dar problema (si nu pb) este de ce ramane aeroterma pornita in momentul cand scoti (si nu scotzi) cheia.Normal ea nu trebuia sa se opreasca,chiar daca era la treapta 1 ???

Editata de Gabi:
Inceacra sa eviti sa mai folosesti limbaj de tip mirc. Ai fost avertizat deja pe tema asta


--------------------
dacia solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 27 Jan 2005, 08:23
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Nu, ideea mea este alta: esti sigur ca la tine aeroterma merge cind scoti cheia?


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crocky
post 27 Jan 2005, 09:36
Post #6


daciot/renaultist


Group: Members
Posts: 214
Joined: 4 October 04
From: Bucuresti




Am un amic care are Scala de un an si un pic si a patit exact aceeasi chestie - baterie descarcata fix din cauza ca a uitat aeroterma pe o treapta > 0 !
La service i s-a explicat ca aerul merge chiar si dupa taierea contactului, pana se raceste motorul (!) (parca asa tin eu minte ca mi-a zis) blink.gif
Nici mie nu mi-a venit sa cred, dar cred ca un sambure de adevar exista !


--------------------
Dacia/Renault Sandero Stepway II/Laguna II 0.9TCe/1.9dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 27 Jan 2005, 10:13
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Aia de la service erau boi gramada. Aeroterma (adicatelea ventilatorul care baga aer in masina) nu are nici o legatura cu ventilatorul de la radiatorul masinii. Ala e cel care continua sa functioneze, daca e necesar, maxim 5 minute de la oprirea masinii.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaspersky
post 27 Jan 2005, 10:39
Post #8


maistru Zen


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 23 April 03
From: Cluj-Napoca




QUOTE(crocky @ 27 Jan 2005, 09:36)
La service i s-a explicat ca aerul merge chiar si dupa taierea contactului, pana se raceste motorul (!) (parca asa tin eu minte ca mi-a zis)  blink.gif
*


Prostie mai mare ca asta inca nu auzisem smile.gif. Deci vara trabuie sa bagi caldura ca sa se raceasca motorul smile.gif.


--------------------
KIA Cee'd SW 1.6 GSL Base 2008
"Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crocky
post 27 Jan 2005, 10:50
Post #9


daciot/renaultist


Group: Members
Posts: 214
Joined: 4 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(BH07ATX @ 27 Jan 2005, 10:13)
Aia de la service erau boi gramada. Aeroterma (adicatelea ventilatorul care baga aer in masina) nu are nici o legatura cu ventilatorul de la radiatorul masinii. Ala e cel care continua sa functioneze, daca e necesar, maxim 5 minute de la oprirea masinii.
*




Probabil ca de ala era vorba (ventilatorul radiatorului) blush.gif . Treaba e - poate asta sa descarce bateria ?
Si daca da, in ce conditii ? unsure.gif

This post has been edited by crocky: 27 Jan 2005, 10:51


--------------------
Dacia/Renault Sandero Stepway II/Laguna II 0.9TCe/1.9dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 27 Jan 2005, 11:07
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




In conditiile in care se buseste ceva in circuitul de control al ventilatorului si ala nu se mai opreste, atunci te lasa fara baterie in citeva ore. Nu stiu exact daca alimentarea pe ventilator se taie dintr-un releu sau din UCE/UCH. Dar la o adica in ambele cazuri s-ar putea intimpla o buleala care sa permita acest scenariu.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan_F
post 27 Jan 2005, 11:16
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 335
Joined: 30 June 03




1. am si eu o scala si nu este normal sa mai mearga ventilatorul de la climatizarea din interior in momentul in care am taiat contactul de tot
2. Butonul de la dezaburire luneta ramane apasat insa dezaburirea NU mai functioneaza la taierea contactului. Butonul fiind insa apasat, isi reia functionarea la urmatoarea punere a contactului.

Putin offtopic dar legat de baterii: am vazut o emisiune pe Deutsche Welle realizata impreuna cu Auto Motor und Sport in care ziceau ca daca faci drumuri scurte si dese bateria se sulfateaza mai repede si prezentau acolo pe nu stiu ce elvetian care inventase un dispozitiv de vreo 80 euro care prevenea acest lucru...



--------------------
Ford Fiesta 1.4 TDCi 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 27 Jan 2005, 11:42
Post #12


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




De 80 euro mai bine imi cumpar 2 baterii bunicele....
Ideea e ca daca faci drumuri scurte nu apuca sa se mai incarce bateria cu energia consumata la pornirea motorului.
Am citit undeva ca energia consumata la pornire se reface dupa 7-9 Km de mers cu masina. Deci daca mergi mai putin de 7 km mereu, ai sanse sa se duca bateria repejor.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rebel1474
post 27 Jan 2005, 11:52
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 January 05




Din momentul in care se taie contactul nu mai functioneaza aeroterma...cel putin asa se intampla la Scala mea de vreo 1,5 ani...butonul e in permanenta pe pozitia 1


--------------------
Solenza Scala - B 35 DLD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 27 Jan 2005, 12:07
Post #14


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Mai fratilor, s-a mai discutat pe aici problema asta.
Deci, cind ai scos cheia din contact, se opresc toate (dezaburire, ventilator pozitie >0, stergatoare s.a.m.d.) singurul care mai poate sa mearga este GMV-ul si care asa a fost proiectat, deci nu e o problema.
Nu o mai lalaiti atita ca a zis ala de la service ca poate sa mearga ventilatorul. Daca a zis asa ceva, a facut misto. Punct.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cip_01
post 27 Jan 2005, 14:36
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 14 December 04




bun de luat in seama:VERIFICA-TI ALTERNATORUL.


--------------------
dacia solenza scala - b34yhz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 27 Jan 2005, 15:24
Post #16


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Pai daca n-ar incarca alternatorul, n-ar trebui sa se aprinda becul din bord cu bateria? Parca asa stiu. Nu sunt 100% sigur.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuel
post 27 Jan 2005, 15:26
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.116
Joined: 27 November 02
From: VASLUI




Asa e. Alternatorul n-are nimic, pur si simplu bateriile sunt proaste.


--------------------
Opel Astra J Sports Tourer Active 2013 / 2.0 CDTI / 165CP - VS15CMA
"Base e un bou betiv." (corbex)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vore slz
post 29 Jan 2005, 10:24
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 13 January 05




QUOTE(Manuel @ 27 Jan 2005, 15:26)
Asa e. Alternatorul n-are nimic, pur si simplu bateriile sunt proaste.
*



Va multumesc tuturor pentru amabilitatea raspunsurilor.Luni 31.01.2005 am
progamare la service si o sa-mi puna la punct toate neregularitatile.


--------------------
dacia solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 29 Jan 2005, 12:51
Post #19


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




GMV-ul racire functioneaza pana la 8 minute dupa scoaterea cheii din contact indiferent daca apa s-a racit sau nu. Daca se raceste mai repede, se preste. Dar in nici un caz nu poate depasi 8 minute. Climatizarea nu merge daca nu pus contctul p minim accesorii. Eu tin butonul in permanenta pe 2 si daca scot cheia se opreste.

In ce priveste bateriile, da, s-a mai discutat. Pica fara sa dea semne de avertizare. Asta e un fature al lor.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosdia
post 29 Jan 2005, 21:43
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 114
Joined: 3 December 04
From: Bucharest




QUOTE(BH07ATX @ 27 Jan 2005, 11:07)
In conditiile in care se buseste ceva in circuitul de control al ventilatorului si ala nu se mai opreste, atunci te lasa fara baterie in citeva ore. Nu stiu exact daca alimentarea pe ventilator se taie dintr-un releu sau din UCE/UCH. Dar la o adica in ambele cazuri s-ar putea intimpla o buleala care sa permita acest scenariu.
*




Salut, e de ajuns sa ramana cuplat releul care actioneaza ventilatorul (de la radiator) si bateria e garanat descarcata.

Dragos


--------------------
Fluence Privilege 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 30 Jan 2005, 19:04
Post #21


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Calculatorul comanda GMV-ul printr-un releu, nu direct ca ar fi cam greu. Deci se pot busi si unul si altul. dar sansele sunt infinit de mici sa se buseasca (,) calculatorul. mai degraba releul. Insa si asa ar fi complicat sa ramana GMV-ul ornit c de obicei un releu daca se strica nu mai culpeaza, deci se strca ramanand in ozitia deschis. Nu se blocheaza pe inchis.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th June 2025 - 11:46
Forum Renault