obturarea caloriferului de incalzire din bord, pentru masinile fara aer conditionat
![]() ![]() ![]() |
obturarea caloriferului de incalzire din bord, pentru masinile fara aer conditionat
klaus |
![]()
Post
#31
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
testat pana acum la peugeot 206, renault meganne 1, skoda superb , cielo , logan ( mai multe masini ) si povestea este aceiasi. in caloriferul-aeroterma din bord circula in permanenta lichid de racire care pe timp de vara incinge bordul indiferent de pozitia si calitatea voletilor de etansare. norocul e ca toate masinile pe care am vazut treaba asta au si ac.
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
PaulT |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
han_1.6 mpi----Nu era totusi suficient un singur robinet?Plasat pe conducta ce intra in calorifer?Adica asa cum e la vechea dacie.Pentru ca din cate vad in schema circuitul "mare" nu are legatura cu cel de la aeroterma.Adica nu ajuta la nimic faptul ca circula lichid de racire pe tur -retur,fara sa treaca prin calorifer.Nu ajuta la nimic restul circuitului de racire,adica.Si ar fi mai simplu de realizat.
"radiatorul din bord ( nr 5 in desenul atasat )ajuta la racirea motorului. ( probabil daca intra aer rece de la instalatia ac.)" Nu are cum sa ajute la racire.Aer nu trece prin calorifer decat daca sunt deschisi voletii,adica daca dai spre rosu de la bord.Aer rece nu trece decat daca e pornita instalatia de a/c si sunt deschisi si voletii spre cald,situatie intalnita eventual daca se doreste dezaburirea rapida cand e si mai frig afara.Cat timp comanda de reglare a temp e la max pe rece,caloriferul e izolat de aerul care intra in masina.Ideea e super si chit ca am a/c tot sunt tentat sa o aplic...Dar cred ca ar fi suficient un singur robinet. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#34
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dacă pui un singur robinet pe tur, sau pe retur, adio circuit de răcire prin motor...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Păi nu e în paralel circuitul prin vasul de expansiune?
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#36
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Apa ar circula "gâtuit"...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
PaulT |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Este in paralel,exact ca la berlina.Nu are de ce sa circule "gatuit".Circuitul care raceste efectiv motorul nu ar fi obstructionat de nimic.Circuitul de climatizare este secundar si separat.Daca pui un robinet,singura zona in care nu mai circula apa este acel circuit secundar.Principalul nu are de ce sa fie afectat.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#38
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ai văzut diametrele furtunelor?
Când spui că acel calorifer nu ajută la răcire greșești. În primul rând circulă mai mult lichid prin motor, deci răcire mai bună, și în al doilea rând caloriferul mărește suprafața de schimb cu exteriorul, deci răcește, chiar de nu e dirijat aerul ventilat prin el... Mă îndoiesc că, până la deschiderea termostatului, apa circulă pe traseul cu vasul de expansiune. Doar cu un singur robinet, circulația apei prin motor ar fi blocată, până la deschiderea termostatului... This post has been edited by Catalin Marinarul: 5 Aug 2007, 09:24 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Până la deschiderea termostatului nu ai nevoie deloc de răcire; dimpotrivă, ai tot interesul ca motorul să ajungă mai repede la temperatura la care se deschide termostatul, care este aproximativ temperatura optimă de funcționare. La mașini cu robinet la calorifer, se recomandă iarna, la temperaturi extreme, închiderea lui un timp, pentru a proteja motorul.
Răcirea se face prin radiator, nu prin calorifer. Dacă ai nevoie eventual să ajuți răcirea prin utilizarea -vara- a caloriferului, se cheamă că ai o defecțiune. Singura condiție e ca pompa de apă să aibă un circuit de lucru, adică închiderea robinetului să nu obtureze complet circuitul mic. 5 Aug 2007, 12:05: PS: apa cred că circulă prin vasul de expansiune și înainte de deschiderea termostatului, cele două (termostatul și caloriferul) fiind în paralel. Ce-i drept nu m-am uitat, dar știu cum e la Renault 9. Dacă totuși nu circulă, atunci într-adevăr e nevoie de acel by-pass, altfel nu. This post has been edited by lulu_tanase: 5 Aug 2007, 12:05 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
l@u |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Racirea teoretic se face prin radiator dar caloriferul(care este de fapt tot un radiator dar cu functia preponderenta de incalzire a habitaclului )este tot un schimbator de caldura deci ajuta si el la racire chiar daca vrei sau nu vrei.Obturand caloriferul acel schimb de caldura nu se mai face deci racirea lichidului nu mai este la fel de eficace.
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#41
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(lulu_tanase @ 5 Aug 2007, 12:58) DA, DAR, dacă apa nu circulă, ea va fierbe în motor, în timp ce la capsula termostatului va fi doar caldă... bye-bye garnitură de chiulasă... Cu alte cuvinte, dacă apa nu circulă normal prin motor, termostatul va deschide târziu...poate prea târziu... This post has been edited by Catalin Marinarul: 5 Aug 2007, 12:31 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Da, e adevărat că ajută, dar răcirea e necesară atunci când e prea multă căldură. Cu un sistem fără probleme, nu ai nevoie de calorifer (radiatorul de încălzire a habitaclului).
Am avut și eu ocazia, o dată, pe transfăgărășan, să folosesc caloriferul la răcirea motorului, vara. Rămăsesem cu prea puțină apă. Răcirea apei, și implicit încălzirea habitaclului, sunt destul de mici dacă ventilatorul aerotermei nu e pornit, așa, spre maxim. Și aveam același sistem, fără robinet. Funcția de încălzire a habitaclului eu zic că nu e preponderentă, ci unică. Și mai zic că eficacitatea răcirii nu trebuie să depindă de calorifer. Sunt curios dacă a măsurat cineva cu cât se încălzește vara habitaclul din cauza circulării apei prin calorifer. Mă tem că e foarte puțin, aerul ce vine fierbinte vine de afară (erau 40 de grade) și se încălzește și de la tot bordul, care la rândul lui ia mai multă căldură de afară decât de la acel calorifer. Dar dacă voi ați constatat că punând robinetul e mai bine, atunci îl puteți lăsa acolo. 5 Aug 2007, 12:34: QUOTE(Catalin Marinarul @ 5 Aug 2007, 12:17) DA, DAR, dacă apa nu circulă, ea va fierbe în motor, în timp ce la capsula termostatului va fi doar caldă... bye-bye garnitură de chiulasă... Nu ai citit tot ce am scris: QUOTE(lulu_tanase @ 5 Aug 2007, 11:58) PS: apa cred că circulă prin vasul de expansiune și înainte de deschiderea termostatului, cele două (termostatul și caloriferul) fiind în paralel. Ce-i drept nu m-am uitat, dar știu cum e la Renault 9. Dacă totuși nu circulă, atunci într-adevăr e nevoie de acel by-pass, altfel nu. Ai dreptate, dacă apa nu circulă. Dar dacă circulă? ![]() This post has been edited by lulu_tanase: 5 Aug 2007, 12:34 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#43
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Eu cred că nu circulă... Ne va lămuri cineva... Klaus?
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
La motorul 1.6 diesel F8M, e cum spun eu. Poți anula liniștit caloriferul, punând dopuri.
Dacă nu e în paralel cu circuitul mic, vasul de expansiune (cu intrare și ieșire) trebuie să fie pe circuitul mare, adică în paralel cu radiatorul din față (de răcire). Parcă n-am văzut pe furtunele groase mufate furtunașele acelea mai mici. Oricum, dacă nu ne lămurește klaus sau altcineva, mă uit mai spre seară să văd cum e la 1.4 mpi. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
lichidul de racire ( apa + antigel ) NU circula prin vasul de expansiune pana la deschiderea termostatului. se vede clar cu ochiul liber ca prin furtunul de sus ( cel mic ) al vasului de expansiune nu circula lichid de racire pana la deschiderea termostatului, deschidere pe care o putem observa si fara laptop , punand mana pe furtunul care pleaca din termostat si care atunci cand acesta este deschis se incalzeste.
edit : ca parere personala NU mi s-a parut ca se incalzeste mai mult motorul din cauza acestei modificari, adica nu am observat ca gmv(ventilatorul din spatele radiatorului ) sa porneasca mai des. am pus si o fotografie cu locul in care am amplasat robinetii. This post has been edited by han_1.6 mpi: 6 Aug 2007, 22:53 Attached thumbnail(s) robinet.JPG ( Size: 207.17k ) Number of downloads: 1526 |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
l@u |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
klaus |
![]()
Post
#47
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea este ca discutia a luat-o pe o directie gresita.
Robinetul de by-pass nu e important pentru racirea motorului, ci pentru circuitul antigelului in instalatie. Pompa "trage" prin furtunul inferior, care vine de la cele 2 radiatoare - de incalzire si de racire. Daca radiatorul de racire e inchis de termostat, iar ala de incalzire e inchis de robinet, circuitul antigelului devine gatuit prin subtirimile alea de tuburi de la vasul de expansiune (care are de fapt cu totul si cu totul alt rol, nu sa circule antigelul grupa mare prin el, si nici nu sunt sigur ca circula antigel prin el daca termostatul nu este deschis). Insa pentru cei care nu cred cele zise de mine, ii rog sa faca circuitul doar cu un robinet pe unul din furtunele de duc la raditorul de incalzire si sa nu uite sa ne spuna si noua daca si in cat timp li s-a defectat pompa de apa sau le-a sarit cureaua de distributie. Vreun doritor? Vreun voluntar? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
driverx |
![]()
Post
#48
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Sau au putut face omleta pe motor......
This post has been edited by driverx: 7 Aug 2007, 10:48 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
eu am exemplificat cat se poate de clar ce am facut. acuma daca vreti sa va faceti adaptarea asta si nu va pricepeti prea mult si va zgarciti la inca niste piese gen robineti si stuturi sau coliere, cred ca mai bine o lasati balta ca altfel mai faceti vreo salata de varza pe sub capota. bafta !
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Am dat exemplul cu motorul F8M pentru că e similar (e frate cu motorul de Solenza) și pentru că are sistemul de vas de expansiune cu intrare/ieșire și aerisire automată.
Dacă la Logan nu circulă prin vas până nu se deschide radiatorul, e clar atunci că e obligatoriu by-pass-ul. Și cred că han_1.6 mpi a verificat și știe ce spune, eu doar am presupus. Și ce spune klaus e corect. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
revin cu impresii: modificarea e ok. nu au aparut nici un fel de probleme.
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
ambvision |
![]()
Post
#52
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 5 January 06 ![]() |
Chiar daca e vechi topicul...
La bmw (la seria 3 din 1984 am vazut eu personal) e pusa o electrovalva pe intrarea in radiatorul de incalzire, comandata de un switch pus la butonul de incalzire, care actioneaza switch-ul cand incalzirea e data la 0. Asa mi se pare o rezolvare eleganta, si electrovalva aia se poate gasi la dezmembrari. |
--------------------
Dacia
Duster
dci 4x4 110hp
- ?
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Eu banui ca acea electrovalva e actionata in impulsuri. Cel putin la seria 7 asa era.
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
ambvision |
![]()
Post
#54
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 5 January 06 ![]() |
Eu am avut seria 3-ul ala, si cand l-am dezmembrat sa-l duc la fier vechi am gasit switch-ul si fir care ducea direct la acea electrovalva. Masina nu avea nici aer conditionat, nici UCH, singura electronica era computerul de injectie, si ala analogic. La alea cu aer conditionat sunt mai multe electrovalve...
Asa arata: http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/smart/...=64111468530-M9 This post has been edited by ambvision: 15 Feb 2008, 18:16 |
--------------------
Dacia
Duster
dci 4x4 110hp
- ?
|
|
klaus |
![]()
Post
#55
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#56
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
ABAC
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#57
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Avea numaratoare de injectie?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ambvision |
![]()
Post
#58
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 5 January 06 ![]() |
Si pentru mine a fost o surpriza sa aflu ca era analogic - l-am dat jos si l-am dus la un tip pentru resoftare, l-a desfacut in fata mea si a gasit in el doar comparatoare, tranzistoare, etc., numai componente analogice, nici urma de procesor, eeprom, etc. Era injectie multipunct dar din aceea care dadea semnal in acelasi timp la toate injectoarele, momentul cand dadea semnalul era dat de senzorul de rotatie de la delcou, astfel ca acel calculator analogic trebuia doar sa stablileasca timpul de deschidere al injectoarelor, adica sa fie un monostabil cu timpul de deschidere proportional cu temperatura motorului si citirea airflow meter-ului. Aprinderea era un modul separat, o banala aprindere electronica cu senzor hall de rotatie montat pe axul delcoului. Ma rog, tehnologia din 84. Bine ca nu era injectie mecanica. Aia stiti cum e ?
Si inca ceva - masina avea 5 injectoare, al 5-lea era in galeria de admisie, folosit pentru pornirea la rece, comandat de un releu de termo-timp ![]() This post has been edited by ambvision: 16 Feb 2008, 10:53 |
--------------------
Dacia
Duster
dci 4x4 110hp
- ?
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Offtopic: Confunzi niste treburi. Si da, stim cum e injectia mecanica.
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
ambvision |
![]()
Post
#60
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 5 January 06 ![]() |
Tot offtipic: ce confund? sa ma lamuresc, daca tot veni vorba
|
--------------------
Dacia
Duster
dci 4x4 110hp
- ?
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 22:59 |