Fierbe apa in momentul activarii AC-ului
![]() ![]() ![]() |
Fierbe apa in momentul activarii AC-ului
RobertAby |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 20 July 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
|
|||
cosmin_2300 |
![]()
Post
#2
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
Radiatorul care raceste apa ( antigelul + apa distilata ) are in fata sa radiatorul care raceste instalatia de AC ( freonul ) . Din cauza temperaturilor mari si a radiatorului de AC ( care spre surprinderea mea are exact aceeasi marime ca radiatorul de apa , doar ca este mai subtire ) care emana si el caldura , racirea se face mai greu .
Si la mine uneori sta apa mai sus , dar niciodata nu a trecut de prima linie . Atata timp cat ai ajuns cu bine , e totul OK ( parerea mea ) Bafta ! This post has been edited by cosmin_2300: 20 Jul 2007, 10:09 |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
RobertAby |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 20 July 07 ![]() |
Asa e. Sunt de acord cu tune dar pana acum nu am mai patit asta si de aceea banuiesc ca s-a intamplat ceva.
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#4
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
Nu cred ca au mai fost temperaturile astea ... plus ca banuiesc ca ai mers destul de mult ( si cu viteza => motor turat ) ...
|
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
Reckno |
![]()
Post
#5
|
![]() Adaug tampiti in lista de warn logs! Group: Members Posts: 523 Joined: 18 June 07 ![]() |
asa cum se ziceam si mai sus in momentul functionarii aerului conditionat motorul consuma mai mult, se incalzeste mai repede si mai mult etc...din cauza asta baietii de la Dacia (bine..cei de la Renault) au montat un ventilator mare in spatele radiatorului care sufla aer in motor. ei..acest ventilator are 2 trepte de viteze, iar cand este pornit aerul conditionat acesta ar trebuii sa porneasca automat in a doua treapta de viteza..deci poate acesta nu funstioneaza sau cel putin nu corect...verifica in primul rand sigurantele aflate in cutia neagra de langa baterie...bafta!
si la mine se incalzeste foarte mult motorul..dar cand pornesc aerul in cateva minute acul ajunge la jumatate exact unde trebuie sa stea...asta nu conteaza daca ma aflu in miscare sau in stationare This post has been edited by Reckno: 20 Jul 2007, 10:41 |
--------------------
Renault
Megane
Coupe 2011
- MAG
|
|
RobertAby |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 20 July 07 ![]() |
O sa verific sigurantele. Asta cu 2 trepte nu o stiam. Ai idee cum pot verifica sa vad daca functioneaza in cele 2 trepte?
This post has been edited by RobertAby: 20 Jul 2007, 10:50 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
|
|
klaus |
![]()
Post
#7
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
N-ar fi rau sa verifici si termostatul
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Cib |
![]()
Post
#8
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
termostatul de la sn/solenza dupa o perioada de functionare se deschide incomplet. Daca ai toate sigurantele bune fa un pustiu de bine si schimba termostatul ca e de bun augur. Costul e destul de mic si merita toti banii
This post has been edited by Cib: 20 Jul 2007, 21:58 |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Iuliutz |
![]()
Post
#9
|
![]() No Signal Group: Members Posts: 309 Joined: 9 April 07 From: Alba Iulia ![]() |
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...04entry987504
Mai citeste si pe aici............ |
--------------------
Dacia
Super Nova
2001 Confort
- AB05XTP Statie: Yaesu ft857d, Wouxun KG-UVD1P
Antena: Sirio ML145, Proxel Slim Gainer AZ505 Ford Focus turnier 2002, 1.6 benzina Matiz 2003 798 cc |
|
clr |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu cred ca ar trebui sa fii mai explicit cu problema ta. In titlu spui ca fierbe apa, dar din ce spui in topic de fapt grija ta e ca iti creste mult temperatura apei ceea ce e altceva.
Daca imi aduc bine aminte a mai fost semnalata chestiunea asta pe forum si a fost considerata normala. Eu nu am AC, dar discutia a fost la genul urmator: in momentul cand pornesti aerul, automat porneste si gmv-ul, pe o treapta mai mica parca. Desi pare ciudat, la viteze mari randamentul racirii scade din aceasta cauza, ea fiind mult mai buna daca n-ar merge ventilatorul (deoarece circulatia naturala a aerului la viteze mari ar fi mai buna, ventilatorul il forteaza sa 'curga' la debitul impus de el). Deci s-ar putea sa nu ai nici o problema de fapt. |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
RobertAby |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 20 July 07 ![]() |
Am verificat sigurantele si nivelul lichidului de racire si totul pare OK. Am zis ca fierbe apa pentru ca a apucat sa bolboroseasca in vasul de expansiune si cred ca daca nu faceam o pauza......era mai nasol. Ieri am mers cu ea prin oras si acum totul pare normal. Acul de la apa sta la jumatate exact cum a stat pana acum. Nu am apucat sa ies din Bucuresti sa vad daca la viteza urca apa iar. Mentionez faptul ca totul a fost si pare OK pana la a merge cu ea distante mai mari si la viteze nu foarte mari ( ~120 ).
Poate se rezolva de la sine. ![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
|
|
florin.c |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 10 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu daca te va ajuta, eu am avut aceasta problema pe care ti-o voi expune mai jos, dar apa nu mi-a "bolborosit" sau "fiert", niciodata.
Cu ocazia schimbarii celebrului motoras pas cu pas (la ralanti murea de tot motorul) si uitandu-ma sa vad una-alta pe la compartimentul motor, am observat o mufa carbonizata. M-am speriat bineinteles si m-am uitat in manual sa vad ce este si ce face. Era mufa de la rezistenta GMV (numai pentru auto cu AC) si se afla pe plasticul care tine GMV-ul racire, in dreapta jos, cum stai cu fata la masina. Am fost in targ, am cumparat alta rezistenta, am lipit direct pe contacte doua fire intrucat mufa era carbonizata si nu se gaseste si acum sta mai jos cand pornesc aerul. Cred ca este pentru treapta I a GMV cand se porneste AC, si probabil ca porneste tr II , dar prea tarziu. |
--------------------
Dacia
Supernova Clima Intotdeauna este ceva de reparat......doar un alt motiv pentru a-ti cumpara o scula noua
|
|
cristihbrother |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 1 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am aceeasi problema si "durere".
Venind ieri de la mare am observat o crestere a temperaturii motorului cand cuplam AC. Daca merg fara aer (autostrada 110-120) acul sta pana la jumatate (jumatate din zona pana in prima linie inainte de zona hasurata) iar cand cuplez AC acul se ridica aproape la prima linie (inainte de zona hasurata). Asta se intampla pe canicula si la viteza mai mare de 100. Sa fie din cauza caldurii mari? Sau electroventilatorul nu functioneaza in paramaetrii normali? Dimineata , in Bucuresti, am pornit AC si acul nu s-a ridicat mai mult de jumate. La fel si spre seara venind acasa. Sa se intample asta doar la caldura mare + viteza mai mare? Sper sa vina cineva cu un sfat linistitor !!!!!!!!!! |
--------------------
dacia
super nova
2002 clima
|
|
Marco24 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru... Group: Members Posts: 592 Joined: 22 February 06 From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea ![]() |
florin.c...si eu am patit la fel...am gasit mufa aia carbonizata, adica plasticul ala era destul de topit. Eu am curatat-o bine, am dat cu un spray de contacte si merge ok acum. Cand cuplez AC porneste automat si GMV pe tr.I. In schimb patesc la fel cu incalzirea motorului. Acul sta sus. Am sa cumpar alt termostat, am sa diluez antigelul un pic si sa vad daca gasesc carenajele alea pentru radiator(sau cum s-or numi) ca eu nu le mai am...cand au schimbat astia radiatorul nu le-au mai pus.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.6 16v / BMW E46
|
|
RobertAby |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 20 July 07 ![]() |
Duminica am fost plecat cu ea din Bucuresti si la dus pe la 9 dimineatza s-a comportat ok. Acul statea la jumatate (90grade ) si la intoarcere pe la 16:30 acul sus ( 110-120grade ). In rest in oras ok. Eu am tras concluzia ca toate astea se intampla din cauza caldurii foarte mari si masina nu are nimic. Atata poate ea sa raceasca.
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
acum nu are nimic, dar daca mai mergi mult la 110-120 grade sigur o sa aiba.
Intrebare: cand ai schimbat ultima data lichidul de racire si ai spalat circuitul? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
RobertAby |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 20 July 07 ![]() |
pai anul trecut am schimbat lichidul de racire dar de spalat.....nu l-am spalat. Cum as putea face acest lucru? Si care e concentratia normala a lichidului? cata apa si cat antigel?
Si ce pot sa ii fac masinii?? Daca ma duc in service pun pariu ca or sa imi zica ca e normal deoarece e cald afara. This post has been edited by RobertAby: 24 Jul 2007, 11:18 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
|
|
Marco24 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru... Group: Members Posts: 592 Joined: 22 February 06 From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea ![]() |
am intrebat la un magazin de piese auto de "carenajele" alea si mi-au zis ca 50ron numai partea de jos
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.6 16v / BMW E46
|
|
RobertAby |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 20 July 07 ![]() |
Cu incalzirea motorului ai rezolvato? Eu am scos toate mufele care aveau legatura( dupa parerea mea ) cu ventilatorul si le-am dat cu spray de contact si vad ca tot sta mai sus decat statea pana acum acul de la apa. Maine sper sa ajung la service sa vad totusi ce zic si mecanicii.
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
|
|
Marco24 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru... Group: Members Posts: 592 Joined: 22 February 06 From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea ![]() |
RobertAby...mai sus ziceam ca am rezolvat cu mufa aia carbonizata..se pare k m-am inselat. Azi dimineata am pornit AC cu motorul rece sa vad daca porneste GMV-ul si spre marea mea mirare statea cumintel si nu zicea nimic. Am miscat de mufa si a luat-o la fuga:). Am observat ca dupa faza asta acul nu s-a mai ridicat dar nu am testat inca in afara orasului. Am diluat antigelul dar inca nu am schimbat termostatul..ii vine randul in week-end. Carenajele sunt scumpe ca naiba ...mai vorbim dupa ce rezolv toate problemele.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.6 16v / BMW E46
|
|
RobertAby |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 20 July 07 ![]() |
la mine porneste ventilatorul imediat ce aps butonul de AC. Am incercat sa o si inching fara AC-ul pornit si porneste fara nici o problema.
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
|
|
florin.c |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 10 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Marco, eu am facut asa (intrucat si contactele erau varza): am cumparat o rezistenta GMV din targ, am lipit direct cu Weller-ul doua fire groase de contacte, am izolat zona cu silicon rosu, intrucat nu mai aveam mufa care era carbonizata, apoi am lipit firele astea doua cu cositor (nu le-am inadit doar, pentru a nu se oxida) de firele ramase dupa ce am taiat mufa aia carbonizata. Asa ca acum merge super OK si pe treapta I ventilatorul pe AC.
|
--------------------
Dacia
Supernova Clima Intotdeauna este ceva de reparat......doar un alt motiv pentru a-ti cumpara o scula noua
|
|
Reckno |
![]()
Post
#23
|
![]() Adaug tampiti in lista de warn logs! Group: Members Posts: 523 Joined: 18 June 07 ![]() |
poate sa puna cineva niste poze cu pozitie rezistentei pt ventilator si pozitia mufei de care s-a vorbit?? sau macar sa explice unde exact se afla aceste 2 componente
multumesc |
--------------------
Renault
Megane
Coupe 2011
- MAG
|
|
klaus |
![]()
Post
#24
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Marco24 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru... Group: Members Posts: 592 Joined: 22 February 06 From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea ![]() |
merci de explicatie florin.c...la mine rezistenta e ok iar mufa aia nu este distrusa in totalitate...ce-l mai rau s-a ars la interior...am s-o curat mai bine, poate ca va merge pana la urma.
Reckno...sper ca imaginea postata de Klaus este destul de explicita. Daca nu baga mataluta fata sub capota si uita-te la radiator...in spatele lui este montat GMV-ul. Pe carcasa lui, in partea de jos este rezistenta "minune". Mai este o mufa mai sus ...daca le desfaci pe amandoua(are un clips de care se trage in sus), poti scoate firele cu tot cu mufe deasupra radiatorului pentru verificare. |
--------------------
Dacia
Logan
1.6 16v / BMW E46
|
|
Balazsfiviorel |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 6 June 06 ![]() |
Aceiasi problema o am si eu, e normal sa ste acul acolo (5 persoane + bagaj, fara A.C,) iar cand porneam A.C-ul urca mai sus cu 3 mm instant, in momentul apasarii butonului
![]() Attached thumbnail(s) Poza_0069.jpg ( Size: 81.44k ) Number of downloads: 208 |
--------------------
Dacia super nova
clima
2002
- B - 66 - PCS
|
|
Marco24 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru... Group: Members Posts: 592 Joined: 22 February 06 From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea ![]() |
viorel...pai la viteza aia cu 5 persoane si bagaj+AC..eu zic ca totul este in regula la tine. Eu am facut un drum de Cluj-Valcea in week-end si acul nu a mai urcat asa mult...chiar cu AC pornit. Deci si in concluzie...vremea era de vina...mult mult prea cald.
![]() P.S. Poza este facuta in mers banuiesc..ce-i cu martorul ala aprins acolo ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.6 16v / BMW E46
|
|
tibinea |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 25 July 06 ![]() |
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...=0entry995856
Asta e ! Si la mine s-a prajit mufa de la cablajul injectie. Rezolvare; taiat mufa pe lungime(a crapat doar un contact), cositorit un cablu cu un papuc la capat(al doilea contact), introdus in mufa GMV-ului si totul e OK. Bineinteles ca si mufa GMV-ului cu rezistenta pt. treapta 1-2, s-a inlocuit cu una noua. Mi se pare frustrant sa nu gasesti acea mufa si sa fii nevoit de baietii de la marketing sa cumperi tot cablajul(aprox. 18 mil.) Rusine Renault!!! |
--------------------
dacia
SuperNova
2002-Clima
- TR-07-GTX
|
|
spiridon |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 786 Joined: 5 May 05 From: Iasi ![]() |
Viorel, martorul ala aprins denota probleme la sistemul de injectie, mergi la o diagnoza ca sunt probleme !
|
--------------------
Dacia Supernova
- prima iubire, a inceput in...
2001
- IS- inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 07:46 |