DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> vreau sa scot gpl-ul, probleme?

ionutctn
post 3 Sep 2007, 12:05
Post #31


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Ca sa nu iscam aici un scandal aiurea: pentru toti care nu au GPL: NU va mai dati cu parerea. Este ca si cum m-as da eu cu parerea despre cum e sa pilotezi un avion. Daca n-ati avut, nu mai vorbiti. Faza cu am vazut eu masini cu GPL depasite de toti etc. etc. lasati folclorul. Problema cu GPL-ul e foarte simpla: instalatie buna, aprindere brici (recomand renuntarea la platina), reglaj corect al instalatiei si vorbim pe urma. Ceea ce se vede pe strazi este rezultatul faptului ca majoritatea romanilor inteleg ca daca si-au pus instalatie si merg ieftin, atunci trebuie sa isi bata joc si de motor sau sa lase masina sa cada sau hai sa pun uleiuri proaste. Instalatia GPL este doar un mod de a merge economic. Intretinerea motorului ramane aceeasi ba din experienta va pot spune ca e mai pretentioasa cel putin la partea de aprindere. Mai sunt unii care le mergea prost motorul si pe benzina, automat si pe gaz daca motorul e dus.
Tocmai economia realizata prin pretul carburantului iti permite o intretinere mai facila a motorului. Eu nu am de ce sa ma laud dar ca dezavantaje intr-adevar:
- mai puturoasa - apreciez pierderea de putere undeva la 20%;
- consum mai mare;
- spatiul din portbagaj;
Avantaje: pret redus la combustibil; nu mai regelezi des la ea mai nimic.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 3 Sep 2007, 12:30
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




Salut! ceea ce risti teoretic la o pornire direct pe gaz este spargerea membranei "plamanului" care de fapt este vaporizator - tranforma gpl din faza lichida in faza de gaz, care trece in carburator de unde este aspirat impreuna cu aerul sub forma de amestec carburant- riscul nu stiu cat de mare este la transpunerea in practica... depinde in mare parte de vaporizator in sine adica de materialul din care este confectionata membrana..... si de conditiile de mediu....
din experienta acumulata pana acum de mers pe gpl>>> pornire mai grea pe timp rece, dar relativ usoara pe timp de primavara vara.... depinde si de tipul de bujii folosit, de starea in care se afla motorul si de aprindere

de curand am reparat motorul care avea vreo 100.000 km din care mers pe gaz cam 75 %, impreuna cu cineva care mai reparase ceva motoare de dacie dar nici una care sa fi mers pe gaz.. din experienta persoanei respective si analiza pieselor de pe chiuloasa si a setului vechi am constat ca povestile despre faptul ca gpl strica motorul sunt in mare parte false.... spre exemplu depunerile de pe supape erau normale, chiar mai mici decat la un motor care a functionat cu benzina
poate mai degraba conteaza modul de exploatare al masinii si de intretinerea motorului-calitatea uleiului folosit si cat de des este schimbat....


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 12:56
Forum Renault