Cutia de viteze caraie urat de tot!, Dacia 1310L 2000
![]() ![]() ![]() |
Cutia de viteze caraie urat de tot!, Dacia 1310L 2000
victorpaval |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 18 November 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310L
2000 carburatie
- GL-04-COG
|
|||
valibb |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 5 June 05 From: BAIA MARE ![]() |
Salut
Dute la cineva sa ti reglez cum trebuie cursa de la cablu de ambreaj Cand aveai pedala de la ambreaj sus tot asa caraia cutia?e normal sa nu intre bine in viteza si sa 'caraie' cutia de viteza daca cablul de ambreaj e prea mult destrans |
--------------------
dacia
1310
Berlina 99 vali
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#3
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
prietenul tau are dreptate si sunt de acord cu valibb... e foarte posibil sa fie sincroanele dar mai intai trebuie sa-ti reglezi cursa de la ambreiaj sa prinda pe la mijloc... daca prinde prea sus, risti sa nu cupleze bine ambreiajul, daca prinde prea jos risti sa nu decupleze bine ambreiajul si sansele sa caraie cutia cresc.
putin ![]() manopera e ok ca si pret. daca citesti unele topic-uri legate de cutiile de viteze si ambreiaj, vei descoperi urmatoarele: cutia o data desfacuta si schimbat piese in ea, e predispusa la fluieraturi, vibratii si neetanseizare perfecta. o alta solutie ar fi sa mergi la un centru de dezmembrari si sa cauti o cutie SH... pretul e de la 500 RON in sus... o cutie noua e de la 2500 RON in sus (din cate stiu pana la 3600 RON, asta e cel mai mare pret care l-am vazut). oricum, mai asteapta cateva sfaturi de la alti colegi forumisti. |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#4
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu il mai speriati ca in ziua de azi se desfac cutiile se schimba piese si merg ok ... faza cu fluieratul si vibratii este adevarata sau macar o sa meraga bine adica nu dai 500 ron pe una sh care poate fi mai distrusa ... cand pe asta o faci cu un sfert din bani pe cea SH ...crezi ca se merita...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
De acord, doar ca cine desface trebuie sa stie sa si regleze apoi cutia (pozitia arborelui primar fata de secundar, distanta conica, stringerea rulmentilor conici ai grupului, jocul intre danturile pinionului de atac si a coroanei). Ori cu dispozitivele "dedicate"- ma refer la distanta conica - ori cu metodele petei de vopsea, dar sa faca cineva care stie exact ce face.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gti98 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Piesele posibil de a fi uzate sunt destul de ieftine ca sa merite o demontare (inelele de sincronizare) Daca gasesti si ceva pinioane bulite, poti oricand sa le schimbi individual, cu exceptia trenului fix. Fii sigur ca cel ce-ti umbla in cutie stie cum sa faca reglajele, e subansamblul cel mai delicat din toata masina (mai dificil ca motorul!)
Dar ar fi bine sa incepi cu reglajul ambreiajului, cum te-a sfatuit si colegul nostru. Sincroanele probabil sunt "obosite", dar nu e verosimil sa "cada" toate odata! Bafta!! This post has been edited by gti98: 28 Nov 2006, 13:10 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
Paca |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
Rugam pe cineva sa explice cum se regleaza ambreiajul...pas cu pas...de unde se regleaza,eu cel putin sunt noob dar invat repede
![]() |
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ideea este ca rulmentul de presiune sa nu atinga "soarele" placii de presiune, atunci cand ambreiajul e liber(neapasat).Deschizi capota si tragi cu mana dreapta de cablu, care trebuie sa aiba o cursa de 2-3 mm(in gol) pana se aude si se simte contactul rulmentului cu "soarele", dupa care (daca ai avea forta la mana) ar incepe cursa utila. Se regleaza din surubul de M6 ce se afla in capatul cablului, legat de parghia de actionare , a cutiei . Atentie la amortizorul de cauciuc (o saiba, garnitura) aflat la acelasi capat al cablului, ca daca e prea moale ,se comprima el in loc sa traga de parghie, reducand din cursa utila, si d-aia nu debreiaza corect. Puneti in locul lui ,altceva decat cauciuc.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th June 2025 - 18:24 |