DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sudarea MIG/MAG, Util de stapinit daca mai si reparam citeceva.

Agrig
post 4 Feb 2025, 18:08
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.056
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Prima problema la sudarea mig/mag este instruirea, asta din punct de vedere teoretic se rezolva usor, cea mai buna si la obiect carte de sudare MIG/MAG:
https://pdfcoffee.com/sudarea-mig-mag-burca...f-pdf-free.html

Aparatul se gaseste la ora asta fara mari batai de cap, bani sa fie.

Costurile sint deja apropiate de cele cu electrod.
Am postat asta si pe Softpedia:
Referitor la costul sudurii, la o rola de 0,8mm/5kg si curent de aprox 90A avem viteza de 5m/min iar conform tabelului pus de colegul nostru avem cam 253min de arc.
Asta inseamna un consum de 8l/min*253min=2024l gaz sau 3,68kg CO2, 1kg=550l gaz.
Deci costul pe gaz ar fi aproximat in plus la 4l*13lei/l= 52lei gaz CO2 sau 150lei Corgon.
La ora asta un pachet de 4,5kg Supettit Fin este pe la 179lei, Omnia de 2,1kg 78 lei.
https://www.suduratm...0x0350xcbox-144
https://www.suduratm...ale-de-adaos-22
Sirma de 0,8mm Lincoln la 5kg este 125 lei
https://www.suduratm...0-8mm-5-kg-1130
Sau cea de 1mm 119 lei
https://www.suduratm...-1-0mm-5-kg-161
Indubitabil cei cu aparate care suporta rola de 15kg la 0,8mm ies mai bine deoarece la cantitatea aia sirma e 220 lei.
https://www.suduratm...g3si1-0-8mm-615

In felul asta daca calculam totalul la 5kg cordon ies pe la 180lei/5kg cu CO2 sau 275lei/5kg cu Corgon.
La electrozi trebuie tinut cont de invelis si din cauza asta cordonul depus iasa pe la 75% din greutatea pachetului de electrozi.
Deci la 4,5kg supertit rezulata 3,375kg cordon la pret de 179 lei deci 53lei/kg cordon depus.
Comparativ la MIG rezulta 36lei/kg cu CO2 si 55lei/kg cu Corgon, C18.
Am folosit calcule doar cu materiale de adaos de prima calitate si culmea rezultatul este comparabil si la Corgon.
Daca insa folosim sirma de 1mm clar iasa mai bine si la Corgon decit la electrod.
Ca sa iasa electrodul mai ieftin...Monolith sau alti electrozi din piata...
Ca o completare la ora asta sudarea cu sirma cu autoprotectie este comparabila ca pret cu cea cu gaz.
https://www.suduratm.ro/cumpara/sarma-tubul...ershield-11-600
5kg sirma de 1mm la 215 lei, asta ar insemna la un randament de 85% de depunere cam 50,5 lei per kg cordon sudat.

Pina nu demult cea mai complicata era problema gazului, la ora asta deja sint firme care ofera incarcare si persoanelor fizice.
In Timisoara am luat o butelie de C20, adica mix de Ar80% cu CO2 20% cu 1291lei, 4mc de Ar sau mix C20 la reincarcare este 280lei, incarcarea sau in butelia dumneavoastra cu trimis la incarcat si recuperat cind vine sau prin schimbare de butelii.
CO2 la fel incarca cu aprox 13lei/kg
Aceasta este firma, pentru mine este extrem de comod de ajuns la ei.
https://www.gheatacarbonicaco2.ro/contact
Au punct de lucru si in Bucuresti insa doar pentru CO2.
Azi am fost la ei si am luat-o:

IMG_20250204_141702133.jpg ( Size: 606.69k ) Number of downloads: 125


La firma au fost extrem de prompti insa trebuie dat un telefon inainte daca doriti sa reincarcati cu schimb de butelie ca sa fie siguri ca au ce doriti mai ales la capacitati mici deoarece firmele in general merg de la 30l in sus.

This post has been edited by Agrig: 4 Feb 2025, 18:17


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 5 Feb 2025, 12:16
Post #2


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Citisem in alta parte ca alegerea e simpla: sudezi in atelier, fara vant si nu vrei fum? MIG/MAG. Sudezi in camp, santier, pe nava unde bate vantul si nu te deranjezaza fumul? Electrod invelit.
Daca poti evita vantul (exista paravane /corturi) mereu MIG/MAG da calitatea cea mai buna. Conductele petroliere se sudeaza bine merci cu electrod invelit.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 5 Feb 2025, 12:22
Post #3


Haha


Group: Members
Posts: 8.792
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




nu chiar. sudatul la electrod e mult mai dificil fata de sarma.

sarma e mult mai eleganta. sudeaza tabla de 0.8 cu electrod invelit biggrin.gif

This post has been edited by wolfin: 5 Feb 2025, 12:24


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 5 Feb 2025, 12:47
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.056
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Asa este.
Totusi afara din atelier se poate suda foarte bine cu CO2 care este mai greu si patura de gaz protejeaza mai bine decit mix Corgon daca nu bate tare vintul, asa o adiere fina merge, daca vine o pala de vint...asta este, fierbe baia, se taie cu flexul si se reface.
In caz de vint se foloseste sirma cu autoprotectie pina pe la 50km/h.
La sudarea conductelor se prefera electrodul celulozic deoarece accepta si rugina sau alte impuritati pe zona sudata dar si din cauza simplitatii echipamentului, la MMA mult mai putine lucruri pot merge prost decit la MIG/MAG.
Totusi in ateliere si conductele mari se sudeaza MIG/MAG sau in baie protejata sub strat de flux, buteliile de aragaz asa sint sudate.

P.S. si dupa 20 de ani de cind folosesc MIG/MAG daca am de sudat vre-o ferotenie groasa si cu cerinte de rezistenta tot cu 7018 prefer s-o fac, pina la urma e o prostie dar asa m-am invatat...

P.P.S. la tabla de 0.8mm se poate folosi si electrod de 1.6mm, ca nu iasa ca la MAG si cit te chinuie e alta problema insa "la disperare" se poate si asa.

This post has been edited by Agrig: 5 Feb 2025, 12:52


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 6 Feb 2025, 08:26
Post #5


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pai buteliile si tevile facute pe banda se sudeaza in fabrica si cu roboti. Daca ai de sudat o ureche de riridcare pe un segment de nava in santierul naval afara, tot la electrod invelit se apeleaza.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 6 Feb 2025, 08:45
Post #6


Haha


Group: Members
Posts: 8.792
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




pai tocmai a explicat domnul Agrig....pt ca ...probleme de logistica....cordonul/cablul la sarma nu poate fi lung cat o zi de post...


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 6 Feb 2025, 09:22
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.056
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Asa o facem si acasa, daca am doar de "agatat" 2 fierotanii de peste 1,5-2mm folosesc electrodul, aparatul cu cable cu tot are vreo 6-7kg, la MIG numai bobina e 5kg daca e plina, aparatul gol vreo 17kg fara pistolet si cablu, butelia de pe la 20 la 30kg in functie de dimensiune, pune reductorul, pune furtunul, bobina care trebuie daca nu-i deja in aparat, rola corespunzatoare, cupleaza pistoletul si alimenteaza-l cu fir...o adevarata placere pentru 30 de secunde de arc.
Cind e mult de lucru merita s-o faci, cind e doar un haft, doua electrodul e de baza.


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 6 Feb 2025, 10:19
Post #8


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




ai macara, le urci pe un palet. Dar tot bate vantul


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 6 Feb 2025, 10:59
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.056
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Nu aia e problema ca bate vintul, exista sirma cu autoprotectie care este omologata la sudare pe vint pina la 50km/h, Innershield Lincoln.
Problema e ca echipementul e mult mai voluminos si greu de manevrat, n-ai oriunde macara, cu un invertor sudezi de pe scara cu electrodul, MIG/MAG doar asa cum spuneti, macara sau platforma.
Fiecare are rolul lui, MIG/MAG este mult mai flexibil dar se preteaza lucrarilor stationare, in atelier, MMA pentru reparatii interventii mici in teren e imbatabi desi la ora asta sint operatori care prefera sirma flux si in teren la reaparatii mai mari.


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th May 2025 - 14:06
Forum Renault