Sudarea MIG/MAG, Util de stapinit daca mai si reparam citeceva.
![]() ![]() ![]() |
Sudarea MIG/MAG, Util de stapinit daca mai si reparam citeceva.
Agrig |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#2
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Citisem in alta parte ca alegerea e simpla: sudezi in atelier, fara vant si nu vrei fum? MIG/MAG. Sudezi in camp, santier, pe nava unde bate vantul si nu te deranjezaza fumul? Electrod invelit.
Daca poti evita vantul (exista paravane /corturi) mereu MIG/MAG da calitatea cea mai buna. Conductele petroliere se sudeaza bine merci cu electrod invelit. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
wolfin |
![]()
Post
#3
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.792 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
nu chiar. sudatul la electrod e mult mai dificil fata de sarma.
sarma e mult mai eleganta. sudeaza tabla de 0.8 cu electrod invelit ![]() This post has been edited by wolfin: 5 Feb 2025, 12:24 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
Agrig |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Asa este.
Totusi afara din atelier se poate suda foarte bine cu CO2 care este mai greu si patura de gaz protejeaza mai bine decit mix Corgon daca nu bate tare vintul, asa o adiere fina merge, daca vine o pala de vint...asta este, fierbe baia, se taie cu flexul si se reface. In caz de vint se foloseste sirma cu autoprotectie pina pe la 50km/h. La sudarea conductelor se prefera electrodul celulozic deoarece accepta si rugina sau alte impuritati pe zona sudata dar si din cauza simplitatii echipamentului, la MMA mult mai putine lucruri pot merge prost decit la MIG/MAG. Totusi in ateliere si conductele mari se sudeaza MIG/MAG sau in baie protejata sub strat de flux, buteliile de aragaz asa sint sudate. P.S. si dupa 20 de ani de cind folosesc MIG/MAG daca am de sudat vre-o ferotenie groasa si cu cerinte de rezistenta tot cu 7018 prefer s-o fac, pina la urma e o prostie dar asa m-am invatat... P.P.S. la tabla de 0.8mm se poate folosi si electrod de 1.6mm, ca nu iasa ca la MAG si cit te chinuie e alta problema insa "la disperare" se poate si asa. This post has been edited by Agrig: 5 Feb 2025, 12:52 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#5
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai buteliile si tevile facute pe banda se sudeaza in fabrica si cu roboti. Daca ai de sudat o ureche de riridcare pe un segment de nava in santierul naval afara, tot la electrod invelit se apeleaza.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
wolfin |
![]()
Post
#6
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.792 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
pai tocmai a explicat domnul Agrig....pt ca ...probleme de logistica....cordonul/cablul la sarma nu poate fi lung cat o zi de post...
|
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
Agrig |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Asa o facem si acasa, daca am doar de "agatat" 2 fierotanii de peste 1,5-2mm folosesc electrodul, aparatul cu cable cu tot are vreo 6-7kg, la MIG numai bobina e 5kg daca e plina, aparatul gol vreo 17kg fara pistolet si cablu, butelia de pe la 20 la 30kg in functie de dimensiune, pune reductorul, pune furtunul, bobina care trebuie daca nu-i deja in aparat, rola corespunzatoare, cupleaza pistoletul si alimenteaza-l cu fir...o adevarata placere pentru 30 de secunde de arc.
Cind e mult de lucru merita s-o faci, cind e doar un haft, doua electrodul e de baza. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#8
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
ai macara, le urci pe un palet. Dar tot bate vantul
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Agrig |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Nu aia e problema ca bate vintul, exista sirma cu autoprotectie care este omologata la sudare pe vint pina la 50km/h, Innershield Lincoln.
Problema e ca echipementul e mult mai voluminos si greu de manevrat, n-ai oriunde macara, cu un invertor sudezi de pe scara cu electrodul, MIG/MAG doar asa cum spuneti, macara sau platforma. Fiecare are rolul lui, MIG/MAG este mult mai flexibil dar se preteaza lucrarilor stationare, in atelier, MMA pentru reparatii interventii mici in teren e imbatabi desi la ora asta sint operatori care prefera sirma flux si in teren la reaparatii mai mari. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 14:06 |