DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Iluminare Numar

C a t a l i n
post 7 Aug 2007, 17:25
Post #31


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu. Acolo ai 2 becuri. Ele nu au + și - precum ledurile anod și catod.
În schimb, la fiecare din plafoniere vine un fir de + de la baterie, unul de minus de la caroserie, și unul de minus de la acele întrerupătoare din uși.
Ai nevoie de un aparat de măsură dacă nu îți poți da seama de fire... Trebuie să legi între ele cele 2 fire care vin de la întrerupătoare.

(n-au făcut economie... din potrivă... începând cu SLZ au făcut economie, punând doar o plafonieră, e drept că mai mare)


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 7 Aug 2007, 19:06
Post #32


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




Eu am tras duminica fire si am montat lampi si in stalpii din spate, precum la BMW 320D radmasa.gif
Si ma gandeam sa pun cate 2 leduri in fiecare, pt a nu fi o tensiune prea mare, in cazul in care as pune un singur led.
Daca vreti sa vedeti cum arata, pot atasa si poze. dry.gif


--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 7 Aug 2007, 19:12
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Baga poze.

Firul de masa e cel negru.Cel putin asa e la mine smile.gif


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexu7
post 7 Aug 2007, 19:36
Post #34


zân


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 20 February 07
From: Europa




QUOTE(Catalin Marinarul @ 7 Aug 2007, 18:10)
Nu e biroul meu, eu doar am facut acel Glow-pad și acel VU-Meter.

Altă observație la adresa mea mai ai?
*




bine le zici, altii le considera atac la persoana rolleyes.gif


--------------------
DACIA POPnituita 1310 L 1998 - B6
incurajez efractia de bine in mintea omeneasca
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 12 Aug 2007, 19:15
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(Catalin Marinarul @ 7 Aug 2007, 05:32)
post-336-1110552475.gif  biggrin.gif
Poze cu modificarea traseului cablajului nu voi pune, pentru că nu sunt mândru de cum a ieșit  tongue.gif , e practic, nu și estetic.

Sunt sigur că vei găsi o SN sau SLZ unde să îți faci o idee...
*



Si eu am facut modificarea asta! Chestia e ca am avut ocazia sa capat niste cablu litat dar foarte foarte flexibil, facut din fire foarte subtiri.... In fond sunt doar 2 circuite "mari si late": lampile de numar si dezaburitorul (ca masa o aveau oricum prin balama!...)
Desi am pus 2 fire in paralel la incalzitor, un pasager ramas anonim a reusit sa-mi rupa lipitura din partea stanga a dezaburitorului...
Hai sa auzim numai de bine!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 12 Aug 2007, 19:23
Post #36


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




La mine sunt mai multe cabluri: 1 pentru număr, 1 gros pentru dezaburire, 1 pentru a treia lampă de stop, 1 pentru actuatorul de la deschiderea electrică a portbagajului.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 14 Aug 2007, 12:24
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 672
Joined: 25 November 06
From: IASI




apollo arata frumos ceasurile tale insa cred ca ar trebui sa modifici un pic carcasa de plastic de genu 0--0 care vine pusa peste ceasuri deoarece observ ca lumina nu vine numai din spatele cadranelor ci si pe lateral de unde rezulta ca nu se vede tocmai prea clar si pe langa asta garantez ca de pe locul din dreapta nu se vede prea bine!Trebuie sa faci in asa fel incat carcasa respectiva sa vina perfect peste ceasuri sa stea presat pe cadrane,ca lumina sa nu treca decat prin cifre!Felicitari inca odata pt ceasuri......si yo le-am facut albastre(un pic mai deschis) dar am schimbat si cadranele (cifrele alea comuniste nu-mi placeau) unele mai elegante iar gradajul la vitezometrul se duce pana la 200 km/h.O sa revin cu poze in topicul cu imbunatatiri!
srry de offtopic!


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 24 May 2009, 18:19
Post #38


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Azi am observat verificand sisteme de iluminare ale masinii ca nu se mai aprindea iluminarea numarului. Evident ca m-am gandit ca era de la contactele alea idioate si de acolo pentru ca plasticul ala care tine contactele din portbagaj se sparsese si cand apasa haionul pe el se lasa. (voi lua de la remat altul, nu e asta problema).

Inca nu vreau sa elimin sistemul asta si sa trag fir direct, as vrea sa stiu care contact controleaza ce din acelea 6 care sunt acolo. Are cineva idee este "schema" contactelor de la portbagaj?



--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 24 May 2009, 18:29
Post #39


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Schema lor nu apare nici în manual... Eu le-am identificat când am tras fir direct, dar nu le mai știu. Oricum nu toate 6 sunt active, ci numai 2 parcă (dezaburire lunetă, lumină număr). Restul erau rezervate pentru al 3-lea stop și ștergător.

Cu un aparat de măsură identifici rapid firele.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihail_73
post 24 May 2009, 22:21
Post #40


Membru


Group: Members
Posts: 106
Joined: 21 June 07




ai un spray de contacte? daca da, da cu ala si pe contacte si pe firele alea care intra in mufa mama, verifica becurile cu doua fire la bateria masinii si mai vezi ca mufa mama cea de jos are prostul obicei de a se misca de la inchiderea hayonului asa ca slabeste-o cu o surubelnita in cruce, ridic-o mai sus din partea aia unde vine stransa cu surubul si dupa aia strange-o bine cu surubelnita. numai bine!

ps: daca nu ai spray de contacte, ia-o la smirgher!


--------------------
DACIA NOVA GT 1600 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 30 May 2009, 07:30
Post #41


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




Imi cer scuze pt intarziere (aproape 2 ani blink.gif ), dar intre timp am vandut masina si nu prea am mai intrat pe forumul acesta. Mai mult pe cel al "surorii" Reno.

Acestea sunt pozele pe care le-am gasit prin PC, inainte de terminarea operatiunii tongue.gif

Attached thumbnail(s)
12_08_07_1439.jpg ( Size: 192.29k ) Number of downloads: 131
12_08_07_1440.jpg ( Size: 111.56k ) Number of downloads: 109


--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 30 May 2009, 12:58
Post #42


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Ma scuzati pentru ca nu am mai raspuns.

@mihai_73 Multumesc pentru ajutor, dar te rog citeste postul meu din nou smile.gif Problema e identificata si consta in ruperea suportului de jos pentru mufa si astfel la inchiderea haionului acesta se deplaseaza in jos si nu mai asigura contactul cu "pinii" de pe haion.

Dar intrebarea ramane, tinand cont ca nu am multimetru, daca are cineva vreo schema electrica la acele contacte.


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 3 Jun 2009, 16:12
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




@Executron:

Voi face referire in continuare numai la partea de mufa care este montata PE
CAROSERIA PORTBAGAJULUI, ca in poza de mai jos, asta pentru ca alti colegi de
forum sa nu faca cine stie ce confuzii.contact_hayon_1.jpg ( Size: 262.51k ) Number of downloads: 115

Din cele 6 contacte prezente in mufa(cupla) hayonului, numai 3 dintre ele au
functionalitate electrica concreta, si anume:

contactul 1 - traseu de +12V(fir de grosime medie de culoare alb) care
vine de la blocul de lumini(traseu electric POZITII). Pe pinul omolog acestui
contact(in interiorul hayonului) este conectat sistemul de iluminare al numarului
de inmatriculare(2 becuri in paralel);

contactul 2 - traseu de +12V(fir subtire de culoare alb) care alimenteaza
becul care ilumineaza interiorul portbagajului. Acest contact are rol de contact
mobil al unui intrerupator format chiar din contactele 1 si 2, care functioneaza
astfel:

- atunci cand hayonul este inchis, pinul de la mufa de pe hayon apasa pe lamela
de contact 2(care are numai rol mecanic) intrerupand astfel circuitul becului de
iluminare a portbagajului. Acest contact fiind intrerupt, chiar daca pozitiile
sunt aprinse(pe contactul 1 sunt +12V), atat timp cat hayonul este inchis, becul
de iluminare a portbagajului este stins.
- daca hayonul este deschis si pozitiile stinse, contactul este inchis insa
placuta de contact 1 nefiind "alimentata", becul de iluminare a portbagajului
ramane stins.
- daca hayonul este deschis si pozitiile aprinse, contactul este inchis iar
placuta contact 1 fiind "alimentata", becul de iluminare a portbagajului se
aprinde.

contactul 3 - traseu de +12V care alimenteaza dezaburirea lunetei(fir gros
de culoare maro).

Am detaliat constructia/rolul "intrerupatorului" pentru becul din portbagaj
deoarece unii din cei care au eliminat acest bloc de contacte al hayonului au avut
surpriza ca dupa cablarea pe direct, sa constate ca becul cu pricina ramanea
aprins atat timp cat pozitiile erau aprinse, indiferent ca hayonul era inchis sau
deschis.
Pentru a pastra functia intrerupatorului, dupa eliminarea blocului de contacte
recomand montarea unui intrerupator de tipul celor de la usi pe ambutisajele
proiectate initial pentru acest lucru, ambutisaje ce se gasesc in exterior -
stg/dr pe tabla caroseriei(vezi poza) montaj_buton.jpg ( Size: 47.61k ) Number of downloads: 128

Dispunerea pinilor + o mica diagrama electrica sunt prezentate in poza de mai
jos:Contact_hayon_nova.jpg ( Size: 34.86k ) Number of downloads: 123


Spor la treaba!
Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 8 Jun 2009, 12:29
Post #44


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Multumesc mult Variable_dynamics. Acum mi-e f. clar!

Numai bine!


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 23:11
Forum Renault