DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> problema cu intrerupatorul in casa, nu se intelege cu neonul

DragosP
post 25 Oct 2011, 10:14
Post #61


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




'Aide pm!


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 Oct 2011, 10:18
Post #62


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




V-a dat mai pana la urma aia 110k ?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 25 Oct 2011, 10:27
Post #63


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Am gresit cu aia 2, am pus acum virgula unde trebuie icon_mrgreen.gif Asa se intimpla caind tratezi tehnica poetic tongue.gif

This post has been edited by corbex: 25 Oct 2011, 10:30


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 25 Oct 2011, 11:42
Post #64


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.703
Joined: 1 November 04
From: sat




QUOTE(klaus @ 25 Oct 2011, 10:18)
V-a dat mai pana la urma aia 110k ?
*



Depinde de curentul la care se aprinde LED-ul. Cele vechi de 3 mm se aprindeau la curenti mai mari, parca 5 sau 10 mA. Cu 56 Kohm retin ca LEDul ala alimentat la 220V nu era aprins la intensitate maxima. Pentru astea noi, faceti calculul. A, si sa luati tensiunea aplicata ca fiind de 240V.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 25 Oct 2011, 11:50
Post #65


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Mai mult. rolleyes.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 25 Oct 2011, 12:15
Post #66


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.703
Joined: 1 November 04
From: sat




@hash: pe vremea aia aveam un voltmetru cuplat in permanenta la retea, ca eram curiosi cat ne livreaza electrica. Nu eram tot timpul cu ochii pe el, dar o singura data l-am vazut la ~250V. In jos l-am vazut si la 160V. De aia am zis ca 240 e suficient. Din cate stiu acum, in Europa tensiunea de la priza conform standardelor este de 230V.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 25 Oct 2011, 13:45
Post #67


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Aia este valoarea efectiva. Valoarea de varf este de 310V (sau p-acolo).


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 25 Oct 2011, 13:50
Post #68


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Daca-i dai curent sub cel nominal, nu-l ard virfurile de tensiune.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 25 Oct 2011, 13:54
Post #69


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(hash @ 25 Oct 2011, 14:45)
Aia este valoarea efectiva. Valoarea de varf este de 310V (sau p-acolo).
*


325V mai exact.
Da' care e relevanța informației?
Băi nene, dă-o-n mă-sa de fizică!
Pui în serie cu dioda aia o rezistență de cca100K ohmi de putere 1W (la 0,5W se va înnegri urgent) și în antiparalel cu led-ul un 1N4007.
Că altfel îl ia aghiuță pe dl led, când vine vorba de alternanța negativă (relativ la el).

This post has been edited by DragosP: 25 Oct 2011, 13:57


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 25 Oct 2011, 14:03
Post #70


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




QUOTE(dacis @ 25 Oct 2011, 02:13)
Stau pe langa Flux, asa ca am fost deja acolo. Nu mai au.
*



Nasol... Ai incercat la General Systems/Dioda?


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GBC
post 25 Oct 2011, 14:05
Post #71


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 29 May 06




Sau pune un led care afiseaza in doua culori in functie de sensul curentului. La un led uzual cu rosu/verde rezulta un fel de portocaliu. Spatiul pentru montaj fiind mic scapi de o piesa dar ai o culoare mai spalacita.


--------------------
Dacia Logan 2004, Ambition - B xy xyz
In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 25 Oct 2011, 14:12
Post #72


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Sa caute un ceas d'ala vechi, cu 7 melodii si sa-i ia becul icon_mrgreen.gif


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 Oct 2011, 14:45
Post #73


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(DragosP @ 25 Oct 2011, 14:54)
și în antiparalel cu led-ul un 1N4007.
Că altfel îl ia aghiuță pe dl led, când vine vorba de alternanța negativă (relativ la el).
*


merge si fara dioda, am avut eu unele de au mers bine mersi vreo 8 ani pana le-am schimbat ca nu-mi placeau.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 25 Oct 2011, 14:47
Post #74


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Ai avut probabil ori unul bicolor ori unul ecstrem de potent și de bine dopat. smile.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 25 Oct 2011, 14:52
Post #75


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Ledurile de demult erau, cel mai adesea, de 10 sau 20 de mA. Le dadeai la jumate curentul si nu te durea capul. Erau ceva mai chioare, dar cum nu voiai lanterna, era ok.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 25 Oct 2011, 14:53
Post #76


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Băi nene, e vorba de tensiunea inversă, nu de curentul în polarizare directă.
Un led uzual nu rezistă la mai mult de 50V (și asta e chiar mult) tensiune inversă.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GBC
post 25 Oct 2011, 15:03
Post #77


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 29 May 06




"merge si fara dioda, am avut eu unele de au mers bine mersi vreo 8 ani pana le-am schimbat ca nu-mi placeau."

"Ai avut probabil ori unul bicolor ori unul ecstrem de potent și de bine dopat."

Poate sa mearga dar nu e cum trebuie.
De mers merge pentru ca la valorile de curent discutate:
- pe direct disipa cam 1,5...2v * 2...3mA adica vreo 3...6 mW
- pe invers se strapunge pe la 6...12V si curentul se limiteaza tot pe acolo, deci cam 36mW. Rezulta o putere medie disipata pe LED de vreo 22 mW.
Daca am o eroare de 200...300% la ce am vorbit tot nu e o problema, capsula aia duce pana in 150 mW chiar bagata in intrerupator.
Dar tot mai bine e cum zicea DragosP cu o dioda pe invers.
Nu e ok sa pui un led sa lucreze ca un Zener chinuit. Daca e bine facut e drept ca rezista dar e cam in ideea "merge si asa", de aia nu se face chiar daca in principiu nu se arde.


--------------------
Dacia Logan 2004, Ambition - B xy xyz
In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 25 Oct 2011, 15:06
Post #78


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Ar mai fi solutia sa pui doua leduri, in paralel si invers polarizate. Mai atenueaza din pilpiiala.
Curata e solutia conului Dragos.

Eu sint mai mult chibit in discutii de specialitate. Autodictat icon_mrgreen.gif

This post has been edited by corbex: 25 Oct 2011, 15:13


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 25 Oct 2011, 15:09
Post #79


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




QUOTE(GBC @ 25 Oct 2011, 15:03)
- pe invers se strapunge pe la 6...12V si curentul se limiteaza tot pe acolo
*



Partea proasta e ca pe invers ai vreo 110 volti pe dioda, ca pe rezistenta nu mai ai nici o cadere de tensiune (curent 0)


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E 2004/2015/2019 - 0T04```
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GBC
post 25 Oct 2011, 15:23
Post #80


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 29 May 06




" Partea proasta e ca pe invers ai vreo 110 volti pe dioda, ca pe rezistenta nu mai ai nici o cadere de tensiune (curent 0) "

1. Nu stiu de unde ai scos 110 V. La 220V (asta valoarea efectiva, valoarea de varf e pe la 220V * 1,41) tensiunea pe durata unei alternante (semiperioade) e tot atat, nu se imparte la 2.

2. Cand dioda se se alimenteaza invers, dupa strapungere curentul e limitat PRACTIC de circutul exterior, adica se imparte tensiunea retelei - tensiunea pe dioda strapunsa la rezistenta din circuit (ca la o dioda Zener, am mai scris-credeam ca e clar). Fata de tensiunea retelei tensiunea pe dioda strapunsa e neglijabila, deci cu o eroare acceptabila putem aproxima ca e cam acelasi curent ca in sens direct. Am apreciat ca dioda se strapunge pe la 6...10V, dar evident depinde de tipul LED-ului.

This post has been edited by GBC: 25 Oct 2011, 15:24


--------------------
Dacia Logan 2004, Ambition - B xy xyz
In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 Oct 2011, 15:31
Post #81


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(DragosP @ 25 Oct 2011, 15:47)
Ai avut probabil ori unul bicolor ori unul ecstrem de potent și de bine dopat. smile.gif
*


O fi fost "bicolor" (cu 2 pastile), nu stiu, ca le-am luat din comertul socialist de stat intrerupatoarele alea. Nu de alta, dar pare logic ce zici.
Insa intrerupatoarele alea sigur aveau doar rezistenta si led in ele, fara dioda.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GBC
post 25 Oct 2011, 15:35
Post #82


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 29 May 06




Dar ai pus rezistenta exterioara pe langa cea din led, corect?


--------------------
Dacia Logan 2004, Ambition - B xy xyz
In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 25 Oct 2011, 15:41
Post #83


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




QUOTE(GBC @ 25 Oct 2011, 15:23)
" Partea proasta e ca pe invers ai vreo 110 volti pe dioda, ca pe rezistenta nu mai ai nici o cadere de tensiune (curent 0) "

1. Nu stiu de unde ai scos 110 V. La 220V (asta valoarea efectiva, valoarea de varf e pe la 220V * 1,41) tensiunea pe durata unei alternante (semiperioade) e tot atat, nu se imparte la 2.

2. Cand dioda se se alimenteaza invers, dupa strapungere curentul e limitat PRACTIC de circutul exterior, adica se imparte tensiunea retelei  - tensiunea pe dioda strapunsa la rezistenta din circuit (ca la o dioda Zener, am mai scris-credeam ca e clar). Fata de tensiunea retelei tensiunea pe dioda strapunsa e neglijabila, deci cu o eroare acceptabila putem aproxima ca e cam acelasi curent ca in sens direct. Am apreciat ca dioda se strapunge pe la 6...10V, dar evident depinde de tipul LED-ului.
*


Imi cer scuze, credeam ca o dioda strapunsa nu mai lumineaza, dar poate gresesc.


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E 2004/2015/2019 - 0T04```
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 25 Oct 2011, 15:48
Post #84


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Daca tot sinteti pe aici, imi puteti explica si mie ce anume poate justifica atentionarea de mai jos"

"!!! Atentie !!! Folosirea bateriilor Alkaline pot arde sau reduce perioada de functionare a lanternei."
Provenienta atentionarii e asta.

This post has been edited by corbex: 25 Oct 2011, 15:49


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GBC
post 25 Oct 2011, 15:48
Post #85


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 29 May 06




In principiu strapungerea nu distruge dioda daca circuitul extern limiteaza curentul la o valoare corecta. Repet - e ca un Zener. Poate gresesc eu, adica tu esti ironic si eu ma dau rotund pe aici. smile.gif


25 Oct 2011, 15:52:
QUOTE(corbex @ 25 Oct 2011, 15:48)
Daca tot sinteti pe aici, imi puteti explica si mie ce anume poate justifica atentionarea de mai jos"

"!!! Atentie !!! Folosirea bateriilor Alkaline pot arde sau reduce perioada de functionare a lanternei."
*



Bateriile (noi) au cam 1,5V, iar acumulatorii au cam 1,2...1,3V.
Puterea disipata - ca asta e cea care distruge in cazul asta e cu raportul patratelor tensiunilor, adica in raport de 2,25 / 1,44...1,69.
Adica disipi o putere care poate depasi cu 50% ce a calculat chinezul ca are daca folosesti acumulatori.
Zic si eu. Poate are cineva alta idee.

This post has been edited by GBC: 25 Oct 2011, 15:52


--------------------
Dacia Logan 2004, Ambition - B xy xyz
In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 25 Oct 2011, 16:11
Post #86


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




QUOTE(DragosP @ 25 Oct 2011, 14:54)
325V mai exact.
Da' care e relevanța informației?
Băi nene, dă-o-n mă-sa de fizică!
Pui în serie cu dioda aia o rezistență de cca100K ohmi de putere 1W (la 0,5W se va înnegri urgent) și în antiparalel cu led-ul un 1N4007.
Că altfel îl ia aghiuță pe dl led, când vine vorba de alternanța negativă (relativ la el).
*



311, 325, 339.. smile.gif ne batem in radicali din 2?

pai asa putem socoti ca la piata, calculam rezistenta pentru 220 cu legea lui Ohm si pe urma, 'ca sa fim siguri', inmultim cu 4.

Da' mie tot nu-mi place - e un resou in perete.



--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 25 Oct 2011, 16:14
Post #87


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




230 x radical din 2 = 325,26912


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 26 Oct 2011, 07:47
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(DragosP @ 25 Oct 2011, 15:53)
Băi nene, e vorba de tensiunea inversă, nu de curentul în polarizare directă. Un led uzual nu rezistă la mai mult de 50V (și asta e chiar mult) tensiune inversă.
*

Bre, dat’-o naibii. Voi credeti ca io sunt vreun tuningaret cu csenoane și banda leduri pe logan? Ori vreun super-injiner de la Dacia? Vorbiti pe limba mea!

Sa zicem ca gandesc asa: iau un led și ii inseriez o rezistenta ce disipa 0,5W, careia ii caculez valoarea (stiu s-o calculez – liceul tehnic l-am facut) care ii micsoreaza curentul la 0,5 – 0,3 din valoarea nominala.

O alta varianta: led bicolor, inseriat intre doua rezistente, fiecarea avand jumatate din valoarea calculata la punctul precedent.

Apoi, orice varianta as alege, ca sa nu imi falfaie becurile economice, pun in paralel in dulie o rezistenta de 300Kohmi - 470Kohmi la 0.5W. E bine?

This post has been edited by dacis: 26 Oct 2011, 07:48


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 26 Oct 2011, 08:55
Post #89


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Nu-ti trebuie decit o rezistenta. Puterea va fi folosita pe rind, pe fiecare sens de polarizare, nu se insumeaza.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 26 Oct 2011, 13:02
Post #90


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Pune o dioda cum zice Dragos si ia o rezistenta mai mare (de 1W sa zicem, te orientezi la fata locului cum le inghesui in doza). Dar daca zici ca nu vrei sa te complici prea mult, de ce nu iei niste intrerupatoare care vin din fabrica asa?


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 01:16
Forum Renault