DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> distributie, ce e?

tgg2k
post 27 Aug 2007, 09:40
Post #31


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




hop ca intervin si eu cu o mica (,) completare apropod e punerea la punct a distributiei:

(preturi in cj)
lant distributie 15 RON
intinzator (uzina) 15 RON

ar mai fi o idee sa schimbati garniturile de la baie cand faceti operatiunea, deci mai puneti un 15 RON acolo.

operatiunea se face in felul urmator:

- se aduce pistonul 1 in compresie (semn volanta)
- se da jos uleiul din baie
- se scoate cureaua de la alternator
- se scoate elicea (daca masina nu a fost lovita in fata, se poate scoate fara a demonta radiatorul)
- se scoate piulita arborelui cotit (cheie de 27, parca), ca sa imobilizati motorul se pune o surubelnita prin gaura de vizitare a cutiei de viteze
- cu o ranga se trage fulia arborelui cotit afara; atentie sa nu o indoiti sau sa o rupeti sau sa deformati capacul prea tare, daca o dati in bara: fulie arbore cotit 15 RON, capac distributie 40 RON
- se da jos capacul de la distributie
- se da jos intinzatorul de lant (daca e mecanic, de ala cu arc, are un surub in mijloc, daca e hidraulic, are doua suruburi in diagonala)
- se desface piulita de la pinionul axei cu came (pinionul ala mare)
- cu tot cu pinion se scoate lantul

operatiunea de punere la punct consta in alinierea reperelor de pe cele doua pinioane, lucru simplu de realizat daca nu ati miscat motorul (semn volanta la 0 grade). cele doua repere nu (!) sunt penele de pe fiecare pinion, pe pinionul mic este un "+" iar pe pinionul mare este un "."

semnul "+" de pe pinionul mic:
dsc03857kn3.th.jpg

semnul "." de pe pinionul mare:
dsc03856lz4.th.jpg

distributie pusa la punct:
dsc03859nf3.th.jpg

asamblarea se face in ordinea inversa operatiunilor de mai sus. operatiunea dureaza o jumatate de ora.


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 Aug 2007, 09:55
Post #32


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Mie mi-a luat juma' de zi, da' probabil ca fiecare lucreaza-n ritmul lui.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 27 Aug 2007, 10:13
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Pozele sunt bune, dar e important sa arati ca toata "burta" lantului este in partea cu intinzatorul. Eu as fi vrut sa vad o poza de genul asta cind am desfacut prima oara un motor. De exemplu puteai sa impingi cu degetul acolo unde vine intinzatorul, sa arati cum se va prelua burtirea lantului si cum se intinde partea cealalta fara ca cele doua repere sa isi piarda alinierea. Cind am desfacut primul motor asta mi-a dat mare bataie de cap, sa inteleg cum procedez cu lantul. Am aliniat pinioanele corect, dar dupa aia nu stiam cum scap de "burta" fara sa scot pinioanele din aliniere (nu stiam exact ce tensiune va avea lantul cu intinzatorul pus caci asta am observat ca determina alinierea pinioanelor si diferenta era mica, doar un dinte parca aveam nevoie sa misc lantul pe pinioane). Am sfirsit prin a numara cite zale sunt pe portiunea intinsa la un motor cu capacul scos.

This post has been edited by Gheorghedracu: 27 Aug 2007, 10:31


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 31 Aug 2007, 22:27
Post #34


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




in sfarsit am inteles cum vine treaba

la cati kilometri ar trebui schimbat lantul de distributie?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
finlandia
post 1 Sep 2007, 11:19
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 3 August 07




QUOTE(Muttley @ 22 Aug 2007, 11:54)
os, cu tot respectul, ai explicat prea "bine" tongue.gif

ghost4ever, pe scurt si cat mai pe intelesul unui incepator...
Motorul la Dacia e in 4 timpi. Sigur ai auzit de conceptu' asta. Motorul mai are niste supape. De admisie (prin care intra benzina-n motor) si de evacuare (prin care benzina arsa iese din motor). In cei 4 timpi ai ciclului, supapele astea trebuie sa se deschida si inchida in momente bine stabilite. Fara erori de nici un fel.

In concluzie trebuie un mecanism care sa deschida si sa inchida supapele motorului cand trebuie si cum trebuie. Pentru a evita erorile de care ziceam, mecanismul asta se sincronizeaza cu arborele motor (arborele cotit, ala de se invarte si transmite miscarea de rotatie la roti de se misca masina). Legatura dintre distributie si arborele cotit se face printr-un LANT de distributie la Dacie.

Acum sa-ti explic de ce ai fost sfatuit sa schimbi lantul ca sa mearga motorul mai bine... Atentie, putin mai bine, nu extraordinar de bine!

Un lant de distributie, ca orice lant, isi face joc intre zale. Un lant la care a aparut joc se... lungeste! Gandeste-te putin si-ti vei da seama ca asa se intampla.
Ei bine, daca lantul asta se lungeste, ce se intampla cu acea sincronizare foarte precisa si foarte importanta dintre arborele cotit si distributie? Se pierde. Adica apar erori. Adica supapele prin care intra benzina in motor si prin care ies gazele de esapament din motor nu se mai deschid asa cum prevede constructorul. Nemaideschizandu-se-n parametri, motorul pierde din putere.

Concluzie - un lant de distributie uzat ia din puterea unui motor. Nu mult dar ia.
Daca ai intrebari zi wink.gif
*




Muttley esti mare..in sfarsit am inteles si eu care e treaba cu distributia asta (sunt incepator si in ale soferiei si in ale mecanicii) Ti-as fi recunoscator (si sigur nu numai eu daca ai mai detalia si alte compartimente cand ai timp(transmisie,electrice )


--------------------
Dacia 1310 berlina 1995 /1397 cmc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 2 Sep 2007, 10:12
Post #36


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu va recomand sa nu luati lant de distributie facut de Metaplast Bucuresit.sunt slabe calitativ,dar ieftine.mai bine luati Sachs;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 3 Sep 2007, 08:55
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




In principiu lantul nu trebuie schimbat, dar e bine sa il verifici din cind in dinc, sa nu te trezesti cu vreo surpriza ca mine si alti pe aicea. Daca vezi ca s-a "intins" (joc in zale), il schimbi imediat.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 23:15
Forum Renault