distributie, ce e?
![]() ![]() ![]() |
distributie, ce e?
tgg2k |
![]()
Post
#31
|
||
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#32
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Mie mi-a luat juma' de zi, da' probabil ca fiecare lucreaza-n ritmul lui.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Pozele sunt bune, dar e important sa arati ca toata "burta" lantului este in partea cu intinzatorul. Eu as fi vrut sa vad o poza de genul asta cind am desfacut prima oara un motor. De exemplu puteai sa impingi cu degetul acolo unde vine intinzatorul, sa arati cum se va prelua burtirea lantului si cum se intinde partea cealalta fara ca cele doua repere sa isi piarda alinierea. Cind am desfacut primul motor asta mi-a dat mare bataie de cap, sa inteleg cum procedez cu lantul. Am aliniat pinioanele corect, dar dupa aia nu stiam cum scap de "burta" fara sa scot pinioanele din aliniere (nu stiam exact ce tensiune va avea lantul cu intinzatorul pus caci asta am observat ca determina alinierea pinioanelor si diferenta era mica, doar un dinte parca aveam nevoie sa misc lantul pe pinioane). Am sfirsit prin a numara cite zale sunt pe portiunea intinsa la un motor cu capacul scos.
This post has been edited by Gheorghedracu: 27 Aug 2007, 10:31 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#34
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
in sfarsit am inteles cum vine treaba
la cati kilometri ar trebui schimbat lantul de distributie? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
finlandia |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 3 August 07 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 22 Aug 2007, 11:54) os, cu tot respectul, ai explicat prea "bine" ![]() ghost4ever, pe scurt si cat mai pe intelesul unui incepator... Motorul la Dacia e in 4 timpi. Sigur ai auzit de conceptu' asta. Motorul mai are niste supape. De admisie (prin care intra benzina-n motor) si de evacuare (prin care benzina arsa iese din motor). In cei 4 timpi ai ciclului, supapele astea trebuie sa se deschida si inchida in momente bine stabilite. Fara erori de nici un fel. In concluzie trebuie un mecanism care sa deschida si sa inchida supapele motorului cand trebuie si cum trebuie. Pentru a evita erorile de care ziceam, mecanismul asta se sincronizeaza cu arborele motor (arborele cotit, ala de se invarte si transmite miscarea de rotatie la roti de se misca masina). Legatura dintre distributie si arborele cotit se face printr-un LANT de distributie la Dacie. Acum sa-ti explic de ce ai fost sfatuit sa schimbi lantul ca sa mearga motorul mai bine... Atentie, putin mai bine, nu extraordinar de bine! Un lant de distributie, ca orice lant, isi face joc intre zale. Un lant la care a aparut joc se... lungeste! Gandeste-te putin si-ti vei da seama ca asa se intampla. Ei bine, daca lantul asta se lungeste, ce se intampla cu acea sincronizare foarte precisa si foarte importanta dintre arborele cotit si distributie? Se pierde. Adica apar erori. Adica supapele prin care intra benzina in motor si prin care ies gazele de esapament din motor nu se mai deschid asa cum prevede constructorul. Nemaideschizandu-se-n parametri, motorul pierde din putere. Concluzie - un lant de distributie uzat ia din puterea unui motor. Nu mult dar ia. Daca ai intrebari zi ![]() Muttley esti mare..in sfarsit am inteles si eu care e treaba cu distributia asta (sunt incepator si in ale soferiei si in ale mecanicii) Ti-as fi recunoscator (si sigur nu numai eu daca ai mai detalia si alte compartimente cand ai timp(transmisie,electrice ) |
--------------------
Dacia
1310 berlina
1995 /1397 cmc
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#36
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu va recomand sa nu luati lant de distributie facut de Metaplast Bucuresit.sunt slabe calitativ,dar ieftine.mai bine luati Sachs;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
In principiu lantul nu trebuie schimbat, dar e bine sa il verifici din cind in dinc, sa nu te trezesti cu vreo surpriza ca mine si alti pe aicea. Daca vezi ca s-a "intins" (joc in zale), il schimbi imediat.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 23:15 |