Accept de plata, Accept de plata cu intarziere
![]() ![]() ![]() |
Accept de plata, Accept de plata cu intarziere
Adi86 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 322 Joined: 28 July 08 From: Lausanne, Switzerland ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan
2008
|
|||
RainHawk |
![]()
Post
#2
|
![]() Dus cu pluta. Group: Members Posts: 349 Joined: 4 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Scandal la service si apoi OPC. La mine a facut minuni intr-un caz asemanator. Plus ca legal nu au dreptul sa iti retina masina si talonul cum fac ei.
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI
2004 Confort
- B-xx-XXX "I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
|
|
Adi86 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 322 Joined: 28 July 08 From: Lausanne, Switzerland ![]() |
Cum adica? Am sunat la Serus, si ei m-au spus ca dpdv "legal" , pana cand nu primesc acceptul, nu pot sa-mi ridic masina... Ce sa fac? sa ma duc sa fur cardu'?
Pot sa-mi iau totusi masina daca fac scandal? ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2008
|
|
RainHawk |
![]()
Post
#4
|
![]() Dus cu pluta. Group: Members Posts: 349 Joined: 4 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Dpdv legal sa imi spuna si mie care e legea care ii indreptateste sa imi retina masina + talonul. Asa i-am intrebat eu si nu mi-au raspuns.
Masina mea nu reprezinta o garantie a platii intr-un contract intre alte 2 entitati. " Nu e treaba mea ce aranjamente exista intre service si soc de asigurari. " le-am spus. Masina cand a intrat in service la reparatii s-a facut un deviz estimativ ca doar nu se apuca sa iti schimbe jumatate de masina. Nu au cedat si apoi i-am amenintat cu OPC si m-am dus la ei cu un avocat. Si asta a fost. Ori s-au lasat pagubasi ca eram dus cu capul ori aveam dreptate. |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI
2004 Confort
- B-xx-XXX "I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
|
|
Adi86 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 322 Joined: 28 July 08 From: Lausanne, Switzerland ![]() |
Ok. Intre service-ul unde ai fost si firma de asigurari exista un sistem de plata directa? adica virament bancar? nu trebuia tu sa platesti si dupaia sa umbli pe la asigurari sa-ti recuperezi banii, nu? asa e si in cazul meu: Serus cu Omniasigul au sistem de plata directa. Omniasigul trimite aceptul , eu imi iau masina, si plata se face ulterior.In concluzie, as putea sa merg sa-mi ridic masina!
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2008
|
|
Tudor |
![]()
Post
#6
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Strict legal, cei de la Serus nu sunt indreptatiti sa iti retina masina. Observatia lui RainHawk este corecta.
Despre termenul de acordare a acceptului de plata de catre asigurator am mai tot discutat, imi pare rau ca nu te-ai obosit sa folosesti functia Cauta. Poate macar citesti prevederile contractului casco sa vezi acolo ce scrie de termenul in care trebuie sa ti se raspunda cu acceptul de plata. Dupa cunostinta mea (s-ar putea totusi sa ma insel, pentru ca prevederile contractuale se mai schimba) e vorba de maxim 5 zile lucratoare. Toti asiguratorii ai proceduri interne, aprobate de CSA, pentru avizarea daunelor ce depasesc un cuantum valoric (de regula echivalentul a 1000 euro). Dureaza un pic mai mult pentru ca dosarul trebuie aprobat de mai multe persoane, din locatii diferite (agentie si/sau sucursala si/sau centrala, dupa caz). De regula, Omniasig raspunde in aprox 2 zile lucratoare la dosare mici si 3 zile lucratoare la cele medii. Cu service-ul poti incerca sa rezolvi cum ti-a indicat RainHawk, cu asiguratorul te sfatuiesc sincer sa incerci cu vorba buna, din experienta iti spun ca da cele mai bune rezultate. Vei rezolva si cu reclamatie la CSA, dar in mod real va dura mai mult decat ai rezolva cu o rugaminte civilizata justificata cu o nevoie urgenta de a utiliza masina. Editat ulterior: Am scris in acelasi timp si vad ca nu stii diferenta intre decontare directa cu accept de plata si decontare directa fara accept de plata. Citeste si tu Ghidul casco si te vei lamuri. Nu mai pune intrebari care deja isi au raspuns pe forum ca inchid topicul. Foloseste functia Cauta inainte. This post has been edited by Tudor: 15 Aug 2008, 09:14 |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
Adi86 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 322 Joined: 28 July 08 From: Lausanne, Switzerland ![]() |
Citisem o parte din ghidul casco postat chiar de tine! Stiu care e diferenta intre decontare directa cu/fara accept de plata. In cazul meu e cu accept de pata, deci trebuie sa astept ca service-ul sa primeasca aceptul de la Omniasig.
Eu ma refeream la faptul ca plata se face ulterior trimiterii acceptului de plata: Serus primeste acceptul de la Omniasig, iar in termen de 12 zile (asa scrie pe factura), Omniasigul vireaza banii in contul Serus.Eu n-am nici-o legatura. Multumesc pt. sfaturi! In concluzie, crezi ca as putea sa merg la Serus sa-i rog sa-mi dea masina? |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2008
|
|
Tudor |
![]()
Post
#8
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Serus iti va da drumul la masina imediat ce primeste acceptul de plata de la Omniasig, nu va astepta plata efectiva. Eu unul as insista la Omniasig, civilizat si justificat, sa obtin acceptul de plata mai repede.
Serus evita sa iti dea masina, pentru ca pe acceptul de plata s-ar putea sa apara ceva sume de plata direct de catre tine (fransiza/ reintregire suma asigurara/ lucrari nerecunoscute etc). Tot cu vorba buna, cu o rugaminte justificata si o promisiune ferma ca daca e nevoie revii pentru a clarifica plata, s-ar putea sa obtii masina si direct de la Serus. Atentie! Nu te gandi la spaga sau alte asemenea. Cand am spus "vorba buna" si "rugaminte justificata", nu am vrut sa spun altceva decat intelesul direct al acestor expresii. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
Adi86 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 322 Joined: 28 July 08 From: Lausanne, Switzerland ![]() |
Da, asa e! De 2 zile sun la Omniasig sa-i rog sa trimita acceptul de plata mai repede, dar nimic.Le-am spus ca practic raman fara masina in weekend...O sa ma duc azi personal acolo, sa vorbesc cu inspectorul care se ocupa de dosarul meu.Crezi ca voi avea acces?
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2008
|
|
Executron |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Sfat prietenesc. Du-te acolo personal, prin telefon n-am rezolvat niciodata nimic cu asigurarile. Du-te acolo si fii ferm pe pozitie. E dreptul tau.
Evident ca vei acea acces la inspectorul ce se ocupa de dosarul tau. |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
Adi86 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 322 Joined: 28 July 08 From: Lausanne, Switzerland ![]() |
Mda...acum 5 min am sosit de la Omniasig. N-am avut acces la inspector, am discutat cu un inspector de serviciu care a escalat problema mai departe. Raspunsul:Saptamana viitoare, Luni, Marti....adica nimic concret.Masina e gata de Miercuri seara, si mi se pare inacceptabil s-o ridici dupa 5-6 zile - astea toate pt. un accept - Am urmat sfatul lui Tudor si am insistat justificat , mai era putin si ajungeam sa-i implor.
Am sunat si la Serus sa le spun problema mea, si mi-au zis ca e legal sa-mi retina masina, asa este contractul intre ei si Omniasig, ei nu dau drumu la masina pana nu primesc acceptul.Paractic Omniasigul este principatul vinovat. Cui as putea sa ma adresez?Cum se procedeaza? Are rost sa fac scandal? Probabil cu o floare nu se face primavara, dar sunt foarte ofticat si nu pot sta cu mainile in san! Daca nu trimit acceptul decat peste 2 saptamani? platesc casco degeaba si stau afra masina ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2008
|
|
RainHawk |
![]()
Post
#12
|
![]() Dus cu pluta. Group: Members Posts: 349 Joined: 4 July 05 From: Bucuresti ![]() |
E tarzie ora acum sa mai poti face ceva deci iti ramane pe saptamana viitoare oricum rezolvarea problemei.
Saptamana viitoare mai faci o excursie amiabila la Omniasig si daca nu se finalizeaza concret, pe miercuri incepi represaliile: OPC si avocat. Later edit: La OPC sesizarea dureaza cam vreo 2 - 3 saptamani dar ramane amenda. ![]() Contractul dintre Serus si Omniasig nu te afecteaza pe tine, masina nefiind proprietatea Omniasig. Ce se intampla daca devizul este mai mare si Omniasig nu accepta plata? Service-ul isi ia inapoi ce a montat la reparatie? This post has been edited by RainHawk: 15 Aug 2008, 15:43 |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI
2004 Confort
- B-xx-XXX "I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Ca sa fiu sincer, nu vad alt rost unui asemenea demers decat o viitoare relatie tensionata cu asiguratorul.
Daca este o suma importana, Tudor a explicat deja de ce apar unele intarzieri la acceptul de plata. Eliberarea autoturismului (cu toate ca este ilegala retinerea lui in gaj) tine de increderea celor de la service, nu de asigurator. Nimeni nu are chef sa umble dupa recuperat sume de bani. Afirmatia "platesc CASCO degeaba" este, desigur, rezultatul rabdarii la limita si a sentimentului de neputiinta, altfel ar trebui sa spun: "Nu mai plati ! Asigurarea CASCO este facultativa." Platesti si ridici masina instant ! Offtopic imi permit sa va reamintesc cum gripa rebela tine o saptamana cu tratament si sapte zile fara ! ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
Tudor |
![]()
Post
#14
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Adi86, imi pare rau sa aud ca nu s-a rezolvat nimic.
Pentru facut reclamatie fata de Omniasig, ordinea este: 1. Director Sucursala Omniasig 2. CSA Pentru reclamatie fata de Serus, ordinea este: 1. OPC (cu conditia sa detii masina ca persoana fizica, OPC nu se baga in cazuri cu persoane juridice) 2. Avocat - tribunal Cand iti vei reinnoi polita casco, gandeste-te bine cum o sa alegi asiguratorul sau macar opteaza sa cumperi printr-un broker (recomandat de vreun prieten, nu asa de pe strada) care sa te ajute la nevoie. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
Steel Tormentor |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 954 Joined: 30 March 07 From: Constanta ![]() |
pune mana si citeste un pic contractul de casco.
O sa vezi ca nicaieri nu este vorba de accept de plata. plata despagubirilor o face firma asiguratoare, dar au un termen contractual de 15 sau 30 de zile, nu mai stiu exact. aceeasi problema am avut-o si eu, m-am certat cu ei si mi-au bagat contractul sub nas. asta cu acceptul de plata si cu "agreement-ul" intre service si asigurator e ca sa ne faca noua viata mai usoara..cica. ca daca o luam cf. contract...vai de noi. asa ca cu opc-ul nu o sa rezolvi nimic. eu stii ce am facut? m-am dus si le-am cerut factura de la service, pentru ca vreau eu sa-mi platesc reparatiile ca sa-mi pot ridica masina, si astept banii in cont de la ei. imediat inspectorul care se ocupa de dosarul meu a schimbat foaia si mi-a zis ca se rezolva a doua zi. de ce...nu stiu...probabil alte hartii de completat, mai multa bataie de cap pentru el si firma. cu plata la service probabil era mai usor..nu stiu. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Preference 1.4MPI
|
|
Adi86 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 322 Joined: 28 July 08 From: Lausanne, Switzerland ![]() |
Corect...Faza cu acceptul asta e intr-adevar sa ne faca noua viata mai usoara.Problema e ca nu am de unde sa scot 60 de mil. si sa astept 1 luna sa-i primesc inapoi. Ma rog, asta este situatia, m-am impacat deja cu gandul.
Apropo: masina e proprietatea RCI Leasing, deci cade si faza cu OPC-ul.Si nici nu pot sa-mi aleg eu asiguratorul. Interesant e ca platesti pt. o chestie, dar cand vine vorba de primit inapoi, deja dureaza...cred ca stim cu totii cat timp le ia sa-ti incheie un RCA sau un casco: cateva minute. Dar ca sa te folosesti de asigurarea respectiva, dureaza zile. Asadar, aveti grija unde incheiati o asigurare.Foarte buna sugestia lui Tudor: "Cand iti vei reinnoi polita casco, gandeste-te bine cum o sa alegi asiguratorul sau macar opteaza sa cumperi printr-un broker (recomandat de vreun prieten, nu asa de pe strada) care sa te ajute la nevoie." ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2008
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Acum nu doresc eu sa declansz dispute pe aici dar mi se pare ingrata pozitia adoptata.
Hai s-o luam pragmatic. Adica platesti ~ 600-700 Euro anual si numai aceasta dauna depaseste 1500 Euro ... si inca nu a expirat contractul. Chiar sa fie de condamnat o intarziere de cateva zile ? Pe de alta parte, petrecandu-se intr-o parcare privata toata povestea, nu este atat de sigur nici regresul ! Societatea de asiguare este una bazata pe profit, adica per total sunt unii care platesc "degeaba", adica n-au evenimente. Poate ca ei ar fi mai indreptatiti sa se planga, pe banii lor se face reparatia masinii tale ! Sa nu ma intelegi gresit, nu tin partea "ursului" dar consider ca trebuie sa fim obiectivi. In alte parti, eliberarea autoturismului se face imediat dar pentru asta trebuie sa existe un anumit gen de relatii bazate pe incredere reciproca si cuvant, care la noi cam lipseste. ... si cand spun alte parti nu ma refer la strainatati si nici la "pile" sau spaga. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
RoboCoop |
![]()
Post
#18
|
![]() ren` Group: Members Posts: 1.165 Joined: 3 September 04 From: Deva ![]() |
ma bag si eu si iti spun cum am mai procedat eu sa merga mai repede: mersi la service unde ai reparat masina si le ceri devizul final (eventual si factura) cu care vei merge la omniasig si acolo ii vei ruga sa semneze devizul iar prin aceasta se intelege ca au dat acceptul de plata.La service unde lucrez eu asa procedam cu unuele companii de asigurari
|
--------------------
Ex. Renault
Megane 2 1.6 16V 113 CP
2003 , Privilege
- HD 09 PCM Peugeot 307 SW 1.6 HDI
It's nice to be important But is more important to be nice |
|
RainHawk |
![]()
Post
#19
|
![]() Dus cu pluta. Group: Members Posts: 349 Joined: 4 July 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI
2004 Confort
- B-xx-XXX "I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
|
|
Adi86 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 322 Joined: 28 July 08 From: Lausanne, Switzerland ![]() |
QUOTE(adi_ar @ 15 Aug 2008, 18:36) Acum nu doresc eu sa declansz dispute pe aici dar mi se pare ingrata pozitia adoptata. Hai s-o luam pragmatic. Adica platesti ~ 600-700 Euro anual si numai aceasta dauna depaseste 1500 Euro ... si inca nu a expirat contractul. Chiar sa fie de condamnat o intarziere de cateva zile ? Pe de alta parte, petrecandu-se intr-o parcare privata toata povestea, nu este atat de sigur nici regresul ! Societatea de asiguare este una bazata pe profit, adica per total sunt unii care platesc "degeaba", adica n-au evenimente. Poate ca ei ar fi mai indreptatiti sa se planga, pe banii lor se face reparatia masinii tale ! Sa nu ma intelegi gresit, nu tin partea "ursului" dar consider ca trebuie sa fim obiectivi. In alte parti, eliberarea autoturismului se face imediat dar pentru asta trebuie sa existe un anumit gen de relatii bazate pe incredere reciproca si cuvant, care la noi cam lipseste. ... si cand spun alte parti nu ma refer la strainatati si nici la "pile" sau spaga. Asa cum altii care nu au evenimente sunt indreptatiti, iar eu imi "repar" masina pe banii lor, la fel imi revine dreptul sa cer ce-i al meu! Poate pana la anul nu o sa mai am niciun eveniment, iar atunci altii o sa-si repare masinile pe banii mei. Aici nu-ti dau dreptate.Deci e reciproc. Problema nu a fost pusa cum trebuie: La urma urmei, platesti pt. un serviciu. Atata timp cat platesti, te astepti sa-l primesti. Cum ar fi sa platesti 1 mil / luna pensie privata, si la batranete sa mai astepti 5 ani dupa ea? poate crapi si atunci cine mai e curios de bani? La fel si cu masina: platesti asigurare, e un serviciu, e normal sa-ti ceri drepturile!!! Apropos, si eu sunt din Arad, anul asta m-am mutat la Bucuresti. Poate ne intalnim la vreo adunare ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2008
|
|
Tudor |
![]()
Post
#21
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Adi86:
Ca in multe cazuri, din pacate, tu ai fost dezinformat asupra ceea ce ai cumparat. Ai crezut ca ai cumparat o polita casco in care decontarea directa era fara accept de plata sau ca acceptul de plata se da imediat ( in acceasi zi sau in ziua urmatoare). Asta este marea gogoasa pe care unii agenti o "vand" foarte senini. Este dreptul tau sa vrei sa ti se dea acceptul imediat, sa beneficiezi cat mai repede de masina ta. Pacat este ca la incheierea politei nu ti s-au adus la cunostinta drepturile tale contractuale, ci ai fost (mai mult sau mai putin) indus in eroare. In concluzie, nu polita sau asiguratorul poarta vina pentru intarzierile in acest caz (cel putin nu majoritatea vinei), ci faptul ca nu ti s-a vandut corect, iar grosul vinei este la agentul vanzator. Asta ti-o spun ca unul din breasla, satul de "colegii" dispusi sa-si minta sau sa-si dezinformeze clienti doar pentru a realiza vanzarea. Buna sau rea, "marfa" trebuie prezentata si vanduta corect, asa cum este, nu asa cum si-ar dori cumparatorul sa fie. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
Adi86 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 322 Joined: 28 July 08 From: Lausanne, Switzerland ![]() |
Intr-adevar...Nu am ales eu asiguratorul, masina e cumparata prin RCI Leasing, deci vrand-nevrand, mi-au ales ei asiguratorul.Am citit si contractul de la asigurarea casco, nu este nimic specificat despre emiterea acceptului, toate informatiile de acolo se refera la cele "15" zile de fectuare a platii. Oricum nu prea am ce sa fac. Am tot sunat la Omniasig, am facut rost de cateva numere de mobil, si toti cei cu care am vorbit mi-au spus ca se vor ocupa personal. Joi dimineata la 7 a fost trimis devizul, iar acuma e Luni, ora 2:30 si nimic. Azi imi expira numerele rosii, nici macar n-o sa pot sa-mi iau masina acasa pana peste 1 sapt. jumate pana ajung cele definitive.Nici nu mai stiu ce sa fac.
Cum este posibil sa nu primesc masina? Are cineva acest drept s-o retina in Service? N-am semnat niciun act care sa-i imputerniceasca pe cei din service s-o retina in cazul in care asiguratorul nu aproba acceptul de plata. |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2008
|
|
miki |
![]()
Post
#23
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.221 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Din nefericire nu poti face mai nimic!
Masina nu este a ta, ci a RCI LEasing! |
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Aºılırsa |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st May 2025 - 15:12 |