DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme alternator, Imi toceste carbunii

airimia13
post 2 Jul 2007, 21:30
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 9 March 06
From: Nehoiu/Bucuresti




Am probleme cu alternatorul de la daciuta mea. De ceva vreme imi toceste carbunii, unul ramane aproape intreg iar celalalt ajunge la jumatate. Deja in 3 luni am schimbat 3 "seturi" de carbuni. Acum i-am schimbat de 500 km si deja vad ca incepand de la 3500 rot/min incepe sa se duca acul de la baterie pe rosu din nou, deci in curand trebuie sa-i schimb si pe acestia .
Daca merg mai mult cu acul de la baterie pe rosu, pot ramane fara baterie (alternatorul incarca si cu carbunii tociti dar nu cum trebuie)?
Cum pot rezolva problema fara sa cumpar alt alternator si cat m-ar costa acst lucru?

Multumesc anticipat.


--------------------
Dacia 1310 1998 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 2 Jul 2007, 21:44
Post #2


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.235
Joined: 24 June 07




Din cate stiu eu un alternator nou nu sare de 100 de lei. Cred ca e indicat sa-l schimbi, mai ales ca tot schimband carbuni la el, nici nu rezolvi decat pe termen scurt si poti baga destui bani degeaba.
Normal ca daca mergi cu bateria fara sa o incarce o vei termina cu timpul. Numai pornirile cat o solicita, si mai sunt si alte chestii, cum ar fi faruri, stergatoare, aeroterma, etc.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Jul 2007, 22:18
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




uita-te atent la cele doua inele si vezi daca au aceeasi dimensiune si daca pe circumferinta lui apar rigozitati sau inelele au gropi suprafata lor trebuie sa fie perfect neteda iar diferenta nu trebuie sa depaseasca 2-3 mm eventual strunjeste-l


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492

This post has been edited by bygy007: 2 Jul 2007, 22:26

Attached thumbnail(s)
rotor.JPG ( Size: 39.45k ) Number of downloads: 179


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristu
post 3 Jul 2007, 13:33
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 22 August 05




QUOTE
Din cate stiu eu un alternator nou nu sare de 100 de lei. Cred ca e indicat sa-l schimbi, mai ales ca tot schimband carbuni la el, nici nu rezolvi decat pe termen scurt si poti baga destui bani degeaba.
Normal ca daca mergi cu bateria fara sa o incarce o vei termina cu timpul. Numai pornirile cat o solicita, si mai sunt si alte chestii, cum ar fi faruri, stergatoare, aeroterma, etc.

Un aternator nou de (50A) e in jur de 300-350 RON.

Am inteles ca nu se mai fac de 36A
Abia am gasit unul de 36A in targ Vitan si abia l-am scos la 220 RON de la 250 RON (era singurul). Bine, cand am ajuns acasa si am vrut sa-l montez pe masina am observat ca urechea care culiseaza pe arcul metalic nu cadea pe gaura arcului din cauza ca, capacul alternatatorului avea urechile de prindere dispuse pe aceeasi linie fata de alternatorul meu vechi care are o ureche de prindere pozitionata diferit + ca fulia era mai mare
Pana la urma l-am dus inapoi si am luat un rotor la 90 RON si l-a mmontat ep alternatorul vechi
Problema mea era ca s-a stricat filetul care prinde fulia din cauza ca un "pseudo-mecanic" nu a strans suficient piulita care fixeaza saiba si fulia pe alternator si in mers a sarit si s-a tocit filetul si a trebuit sa schimb rotorul.

airimia13 schimba rotorul cu totul daca ai inelele tocite sau sunt tocite inegal. Nu uita sa pui putina vaselina pe rulmentul care intra in fundul capacului


--------------------
Dacia 1300 Berlina '81 - B-17-BPC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
airimia13
post 3 Jul 2007, 14:32
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 9 March 06
From: Nehoiu/Bucuresti




Multumesc pentru informatii.

Inteleg ca ma paste schimbatul rotorului (e destul de mult 90 ron), dar fiind nou macar-asta e. Daca trebuie, ii dau si pe astia.


--------------------
Dacia 1310 1998 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 3 Jul 2007, 14:51
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Poate mai gasesti (eu n-am reusit) ansamblul inel colector si-l schimbi. Nou n-am mai vazut, am gasit insa inele neuzate pe rotoare aruncate.
Asta daca nu ai cumva spire in scurt prin rotorul tau.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitecar
post 3 Jul 2007, 20:52
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 223
Joined: 6 January 07
From: BUCURESTI




Incearca sa intri in dialog cu cel ce are nick-ul """ electric "" aici pe sait ,cred ca el te poate ajuta ,eu am avut o problema si a reusit sa -o rezolve ,eventual ii dai un PM .
Apoi ne spui si noua ce sa gasit defectiune si care a fost remedierea .


--------------------
ex Dacia Break 1310 Cli 2000
Logan 1,4 Laureat 2005
""Invata din greselile altora ,caci nu poti intr-o viata sa faci toate greselile""
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 4 Jul 2007, 09:55
Post #8


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




La mine cateodata se aude un suierat ca sunt aproape convins ca vine de la alternator ,oare ce poate fi ??? huh.gif ati mai intalnit si voi problema asta ???? blink.gif (alternatorul isi face treaba chiar bine incarca imediat si este ok ) biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Jul 2007, 10:43
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Rulmentii, de regula cel dinspre fulie.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 4 Jul 2007, 13:39
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Inelele cu pricina ar trebui sa fie egale. In plus trebuie verificat daca nu cumva e ceva care apasa unul din carbuni mai puternic pe inel decit trebuie. Probabil ca piesa aceea in care intra carbunii merita schimbata inainte de altceva, daca arata suspect.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Jul 2007, 19:25
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




chiar sa fie asa dificil sa te uiti la 2 inele sa vezi daca nu sint perfect rotunde sau egale sa dai eventual cu smirghel sau sa strunjesti inelele decit sa dai 90 roni pe un rotor mai bine il faci pe ala cu maxim 20 (presupunind si strunjirea ) bineinteles daca se mai poate face


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
airimia13
post 20 Aug 2007, 13:26
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 9 March 06
From: Nehoiu/Bucuresti




Gata, am rezolvat problema.

Am inlocuit colectorul de la altenator cu altul si dupa aproximativ 600 de km e ok incarcarea. Sper sa nu mai am probleme cu el.

Multumesc tututor de ajutor.

Se poate inchide.


--------------------
Dacia 1310 1998 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2024 - 22:03
Forum Renault