DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> merge in 2 pistoane, trepideaza masina

Bullix
post 23 Aug 2007, 13:53
Post #31


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Pai poate nu facea mereu la fel supapa aceea, o fi prins-o intr-un moment "non-offside" tongue.gif


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 23 Aug 2007, 14:21
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Sau ala care a facut testul habar n-avea ce face. Spun asta pentru ca nu e admisibil sa iasa rezultatele testului cum vor ele. Tre sa iasa ca lumea, altminteri degeaba facem testul, nu? Ma interb daca stie omul nostru sa ne spuna si noua ce valori a citit meseriasul? Sau poate nici nu i-a spus? De ce oare?


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mur_andrey
post 23 Aug 2007, 14:35
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 2 March 07




pai daca arcul e rupt se vede neaparat la compresie?
deci compresia nu era buna,ci era foarte buna...


eh,asta e...bine ca acuma merge...sper doar cum a inlocuit arcul,eu nu stiu cum sunt ele prinse acolo(ceva nituri parca am vazut),sa nu se desfaca sau sa fie acuma mai sensibil la solocitari mai mari ale motorului si sa se desfaca sau stiu si eu....

is curios insa care sa fii fost cauza pentru care s-a rupt arcul ?!!? l-am intrebat p mecanic daca o fortare a motorului ar fi putut fi o cauza,dar el a zis ca nu prea si mi-a dat replica:"asa-s masinile astea,se mai strica si ele de la o vreme"...


23 Aug 2007, 15:39:
am in masina foaia cu rezultatul testului....nu stiu acuma valoarea exacta,insa am vazut linia la care compresia e normala(asta cred ca indica linia aia) si la mine era trecut de linie la toate 4 cam cu jumate din distanta pana la linia respectiva...

daca tin bine minte si linia aia indica 8 atunci valorile citite erau in jur de 12....

pot sa va zic si procedura prin care a facut testul : am tinut eu pedala de acceleratie in podea(la maxim) si la indicatiile lui i-am dat cheie apoi dupa 2 sec aprox am oprit...,si asa pe rand de 4 ori...

This post has been edited by mur_andrey: 23 Aug 2007, 14:39


--------------------
dacia 1310 1998 L - SJ 15 LOL
Un picior in fund e un pas inainte !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 24 Aug 2007, 04:07
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Rezultatul testului de compresie e afectat daca supapele nu se inchid ca lumea (cind trebuie).

Suna bine facut, clapeta de acceleratie deschisa la maxim, toate bujiile scoase, citire dupa a patra compresie. Cifrele nu stiu de ce sunt deasupra lui 8, (daca compresia normala la Dacie e 8). Probabil ca ai dat la cheie mai mult de patru ture (cicluri). Daca compresia ta e 12, atuncea s-ar putea sa ai probleme. Asta se obtine cind ai rectificat prea mult chiulasa. Incearca o garnitura mai groasa si mergi numai cu benzina superioara (CO cit mai mare) altfel s-ar putea sa ai detonari si sa te trezesti cu o gaura intr-unul din pistoane.

Supapele cedeaza la solicitari mari primele. Pe de alta parte, presiunea uleiului scazuta le distruge instantaneu daca nu cedeaza lagarele mai intii ( e posibil sa ai presiune normala la lagare si mica la supape).


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 24 Aug 2007, 07:28
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




O explicatie plauzibila dar destul de improbabila iti dau eu, Gheorghedracu:
arc rup, coroborat de un joc imens intre culbutor si supapa (acea supapa cu arc rupt fiind evacuare, din explicatiile omului, cilindrul ala doar aspira prin admisie). In cazul expus e posibil ca supapa de evacuare sa fi fost inchisa, compresia aparind ca buna. Am spus si repet, plauzibil dar improbabil (ca la Mithbusters).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mur_andrey
post 24 Aug 2007, 07:34
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 2 March 07




Si atunci ce imi recomandati?Sa ii mai fac un test de compresie si sa va spun rezultatul?

La testul acela mi-au iesit urmatoarele valori: 11,1 12 11,7 12,5

Am de facut o precizare:cand mi-a spus sa calc acceleratia la maxim eu am calcat si apoi cand a zis sa dau cheie am dat...insa dupa prima masuratoare eu am lasat acceleratia si a zis mecanicu ca trebuie sa tin in podea pedala tot timpul testului...si apoi cred ca a inceput din nou sa faca testul,din momentul ala i-am mai dat 4 chei,prima fiind degeaba...
Pe hartia care mi-a dat-o apar 4 linii,deci daca lasa si prima masuratoare apareau 5,nu???
Ce vreau sa zic este ca a facut bine testul sau nu? Sau de aia sa fii iesit valorile astea???
...pt ca dupa aia am facut exact cum a zis el la urmatoarele 4 masuratori...as fi curios sa ii mai fac si acuma un test de compresie,insa nu stiu cat ar putea sa imi ia(mai mult de 20ron???)

24 Aug 2007, 14:52:
nimeni?

This post has been edited by mur_andrey: 24 Aug 2007, 13:52


--------------------
dacia 1310 1998 L - SJ 15 LOL
Un picior in fund e un pas inainte !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 24 Aug 2007, 14:53
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Cred ca testul a fost facut corect. Nu pot sa-mi dau seama ce inseamna compresia aia de 11 pentru ca Dacia din cite stiu eu are compresia mai mica de 10, parca 8 sau 8,5, hai 9. Un motor uzat ar fi bine sa aiba sa zicem 80-90% din commpresie. Un motor bine intretinut si bine construit din fabrica tine compresia buna mai multa vreme. Pentru Dacie as fi fost multumit si cu 80% din cifra motorului nou. Cred ca tu mai mult de atita nu poti sa-ti doresti, masina e la fel de buna cit era inainte sa ti se intimple necazul.

Dar ceea ce spune Liviu are sens. Pentru un test de compresie insa nu cred ca explica problema. Care de fapt sunt doua probleme. Una de ce compresia e mai mare decit ar trebui. Doi, de ce a iesit compresia buna pe cilindrul defect. Ceea ce spui tu Liviu ar fi o posibilitate, cu conditia ca supapa sa stea inchisa desi si atunci, aerul ar intra si iesi la deschiderea admisiei deci nu vad cum ar influenta (ca sa nu mai zicem ca aicea nu pare sa fi influentat de loc, caci compresia a iesit la fel pe toti cilindrii) testul. Ar fi aici de spus daca poate amicul nostru cu problema daca nu cumva la masurarea compresiei pe cilindrul cu pricina, valoarea maxima a compresiei a aparut de la prima compresie in loc sa creasca progresiv pina la a patra. In cazul in care supapele nu inchideau bine (ceea ce e mai de asteptat la o supapa fara arc) ar fi rezultat o compresie scazuta, ori aicea exact asta e paradoxul, noi nu numai ca avem compresia buna, dar e mai mare decit ar fi de sperat la un motor bun! Aproape ca-ti vine sa le spui la toti sa mearga cu arcurile de supapa rupte, hehehehe!

Nu te-as incuraja sa faci un alt test de compresie in alta parte, caci mi-e teama ca obtii acelasi rezultat, si te costa bani. Eu as face un asemenea test de curiozitate sa vad daca nu cumva scula lor e calibrata in asa fel incit exagereaza valoarea. Caci exista si posibilitatea asta. Compresia ta e buna, repet, nu-ti face griji. Sau e atit de buna cit poate fi, nu mai ai ce sa cistigi pentru masina ta cu un nou test. Ar fi doar de dragul stiintei, daca vrei sa mai faci un test.

This post has been edited by Gheorghedracu: 24 Aug 2007, 15:08


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mur_andrey
post 24 Aug 2007, 15:02
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 2 March 07




apropo...linia de normalitate a compresiei indica 9,5 nu 8 cat am precizat....iar valorile citite sunt cele de mai sus...

de dragul stiintei,mai vedem cum stam cu banii...


--------------------
dacia 1310 1998 L - SJ 15 LOL
Un picior in fund e un pas inainte !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 24 Aug 2007, 15:11
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Aha, deci compresia normala la masina ta e 9,5. Ocai. Cu banii bineinteles, nu-ti face probleme, n-o sa te condamne absolut nimeni daca nu vrei sa mai dai inca o data pe un test.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kambei
post 24 Aug 2007, 15:53
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 30 August 05




Bre, din cate stiam io valoarea aia de 12 e presiunea din cilindru, nu valoarea raportului de compresie. Si stiam asa, ca un motor nou are cam 14, unu in stare buna de functionare cam 12, iar valoarea minima n-ar trebui sa scada sub 8. Asa stiam eu.


--------------------
Dacia 1310L 1998 - - AG - xx - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 24 Aug 2007, 17:54
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Bre valoarea aia de unde vine? Manometrul meu e in bari (atmosfere) si la BMW-ul mwu care are 8,5 compresie, atita indica, 8,5. Si la fel la toate masinile la care l-am pus. Ce inseamna acel 12 sau 14? cumva psi? (desi am impresia ca o atmosfera e cam 23 de psi, mi-e lene sa caut acuma).


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mur_andrey
post 27 Aug 2007, 07:15
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 2 March 07




tind sa cred ca,kambei are dreptate deoarece exact asa mi-a spus si mecanicul care mi-a facut testul...


--------------------
dacia 1310 1998 L - SJ 15 LOL
Un picior in fund e un pas inainte !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 27 Aug 2007, 07:39
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Transformarea aia e o politropa, legea de variatie nu e p=p0*epsilon ci alta, caz in care presiunea de compresie e mai mare decit raportul de comprimare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kambei
post 27 Aug 2007, 10:28
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 30 August 05




In legatura cu valoarea compresiei, pe wiki zice ca functia de transformare a presiunii e ceva de genu pr = rd ^ exp, unde pr e presiunea (compresia), rd e raportu dinamic de compresie, iar exp e exponentul politropic (determinat de randul lui de tipul gazului, de valorile schimburilor de temperatura intre gaz si cilindru, de cresterea temepraturii datorate compresiei).
Raportul asta dinamic de compresie e determinat la randul lui de geometria distributiei masinii (si de uzuri, atentie!!!) si e mai mic decat raportu de compresie calculat (rc = (Volum_camera_ardere+Volum_cilindru)/Volum_camera_ardere) si pe care-l stim noi din specificatii.
Exemplul dat de ei acolo e asa, pentru un motor cu raportul de compresie 10:1, raport dinamic de compresie 7.5:1 le dadea:
pr = 7.5^1.3 ( * 1 bar) = 13.7 bar
Eponentul asta (1.3) e tot o valoare determinata experimental din ce vad eu, pentru ca zic ei ca in caz ideal (adiabatic) ar fi 1.4, dar in practica se ia intre 1.2 si 1.3.
Cam asta ar fi.

This post has been edited by kambei: 27 Aug 2007, 10:33


--------------------
Dacia 1310L 1998 - - AG - xx - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mur_andrey
post 27 Aug 2007, 14:01
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 2 March 07




daca nu mai are nimeni nici o curiozitate consider acest topic inchis din punctul meu de vedere...eventual daca mai aveti ceva neclaritati,insa problema pentru care am initiat topicul s-a remediat,asa ca alte probleme implica alte topicuri...

numai bine !!!


--------------------
dacia 1310 1998 L - SJ 15 LOL
Un picior in fund e un pas inainte !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 27 Aug 2007, 14:17
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Asa o fi, dar transformarea in momentul comprimarii fara carburant este pur si simplu asta. De aceea ma astept (si experienta mea confirma) sa vad valoarea raportului de compresie cind ii fac un test de compresie.

In momentul in care in ecuatie apare carburantul, lucrurile se schimba, sunt de acord. Dar pina atuncea nu.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Aug 2007, 06:39
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Voiai sa spui "scinteia"? Pentru ca si la actionare cu demarorul exista ceva carburant in galerie/camere/cilindri. E tare posibil ca acel 1,3 sa nu fie chiar 1,3 la actionarea mai lenta a demarorului dar in sine e o politropa.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 02:34
Forum Renault