radiator dacia 1300, ajutor pt probleme cu instalatia de racire
![]() ![]() ![]() |
radiator dacia 1300, ajutor pt probleme cu instalatia de racire
grujea |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 19 August 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1300
1980
|
|||
$$ilvviu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
In primul rand lasa ce zice mecanicul.
Daca radiatorul e spalat cu detartrant si nu curge inseamna ca e bun. Daca nu se incalzeste ai aer in circuit sau termostatul blocat. Da termostatul jos si vezi diferenta. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
grujea |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 19 August 07 ![]() |
termostatul e scos si aer in circuit nu cred ca este ca am desfacut capacelul acela de pe furtunul care duce la calorifer si am bagat cu furtunul de la robinet apa prin furtunul de la vasul de exapansiune pana cand iesea apa pe unde desfacusem capacelul (asta si in timp ce mergea motorul si tot se incalzea apa un pic).dupa ce faceam treaba asta cateva minute, puneam capacelul la loc si bagam repede furtunul inapoi in vasul de expansiune fara sa las sa intre aer in el si dupa 5 min iar se incingea tot circuitul...
|
--------------------
dacia
1300
1980
|
|
KidTx |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 19 July 06 From: Buc ![]() |
daca esti sigur ca circuitul apei este bun....termostat nu ai.....
vezi sa nu fie garnitura de chiuloasa |
--------------------
Dacia
1310
1995
- B 05 MKM Repar obiecte pierdute
|
|
grujea |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 19 August 07 ![]() |
care anume sa fie problema la garnitura de chiulasa?
This post has been edited by grujea: 19 Aug 2007, 20:09 |
--------------------
dacia
1300
1980
|
|
Merced |
![]()
Post
#6
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Daca-ti fierbe asa aiurea cel mai probabil e impuscata pe undeva.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
grujea |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 19 August 07 ![]() |
cum adica impuscata?
|
--------------------
dacia
1300
1980
|
|
Merced |
![]()
Post
#8
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Adica din diverse motive sa fie rupta intr-un loc, si sa nu etanseizeze, moment in care se pot intampla destul de multe chestii rele motorului, pierzi compresie la un cilindru pentru ca nu mai exista scanteie acolo din cauza apei care patrunde, s.a.m.d. Iti sugerez sa pui mecanicul sa o controleze, daca vei merge asa cu ea se va alege praful de motor destul de repede.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
grujea |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 19 August 07 ![]() |
are vreo importanta daca robinetul de la instalatia de climatizare e deschis sau nu?stiu ca trebuie deschis cand umplu circuitul cu apa, dar daca il las vara deschis e posibil sa se incalzeasca mai usor?
|
--------------------
dacia
1300
1980
|
|
StefanT |
![]()
Post
#10
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Din contra, se incalzeste mai greu, efectul de echilibru termic intre agentul de racire (antigel) si aer, mediul ambiant. Nu e cine stie ce, nu e spectaculos, insa in mod cert nu se incalzeste motorul mai usor cu robinetul deschis, si din contra, se incalzeste mai greu.
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Il deschizi pt aerisire.
Aerisirea se face in felul urmator: Umpli vasul de expansiune cu apa si il ridici in timp ce motorul merge. Daca zici ca radiatorul nu se incalzeste, termostatul e scos iar motorul fierbe sigur e aer in instalatie. Garnitura de chiuloasa ciupita se manivesta prin bule de aer facute de motor in mers in vasul de expansiune. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
grujea |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 19 August 07 ![]() |
pei tocmai...am zis ca se incalzeste radiatorul
![]() This post has been edited by grujea: 19 Aug 2007, 23:14 |
--------------------
dacia
1300
1980
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Se incalzeste doar pe lateral pt ca apa nu circula prin instalatie din cauza aerului.
Exista posibilitatea sa nu bage pompa, dar daca zici ca e noua.... |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
grujea |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 19 August 07 ![]() |
atunci cum sa umplu instalatia si sa fiu sigur ca nu este aer inauntru?
|
--------------------
dacia
1300
1980
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ai buson de umplere pe radiator? Daca da, il desfaci cu cheia de bujii si completezi cu antigel preparat pina il umpli; montezi busonul inapoi dupa care incerci sa strangulezi cu miinile furtunul dintre pompa si radiator (cel in care se monteaza termostatul). In mod normal dupa o strangulare-doua vei simti ca se umple; in timpul pomparii vei observa si oarece bule in vas. Pornesti motorul, il lasi sa se incalzeasca, ii faci aerisire din cele doua minirobinete (pe "teul" triplu de linga pompa si cel de la calorifer. Daca si dupa asta apa dispare si/sau motorul se incinge, pipai si radiatorul. Trebuie sa fie cald tot, relativ uniform, poate un pic mai cald in partea stinga, unde e busonul. Daca radiatorul e rece ori pompa nu debiteaza lichid (pana rupta, pompa colmatata, etc, ori radiatorul e infundat, cu depozite.
In cazul asta se recomanda spalare, curatare. Daca radiatorul e cald relativ uniform, cum spuneam, ori garnitura e impuscata, ori ai depuneri serioase in instalatie sau ceva orificii colmatate intre ciulasa si bloc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#16
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
totusi, poate nu e ce spun eu, dar merita verificat: intinderea curelei de transmise
prin ea este actionata pompa de apa |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
grujea |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 19 August 07 ![]() |
dupa ceva verificari, a ramas o ultima varianta: depuneri in instalatie....o sa incerc sa bag apa cu detartrant pe circuit si vdm ce iese
![]() |
--------------------
dacia
1300
1980
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:12 |