Refresh solenza
![]() ![]() ![]() |
Refresh solenza
empaulet |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 31 May 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|||
nh1980ro |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai daca nu are schimbata distributia, ar fi bine sa o schimbi (ca are probabil deja 4 ani masina) si toate lichidele de prin ea (lichid de frana, antigel, ulei C.V etc). E posibil sa fie nevoie sa schimbi si pompa de apa, placute de frana, saboti si ce mai e uzat. Dar o sa coste ceva bani distractia.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Oare ce vrei sa cureti de funingine , pilituri , gunoaie ? Tu vrei sa iti cureti masina sau renovezi casa ???
Sfatul meu e sa pui mana sa citesti ce se scrie aici pe forum si apoi te gandesti la ce ar trebui sa te mai uiti ! Apoi daca ea merge , stai linistit ca iti va atrage atentia singurica daca e ceva in neregula , asa ca nu mai pierde banii degeaba si bucura-te de ea . Nu are rost sa o gadili daca nu simte nevoia ... pe multi i-a mancat si apoi s-au scarpinat cam adanc in buzunar ! Bafta si sa ai parte de masina ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
BoomPunk |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru fara respect ptr lege si ``organ``! Group: Members Posts: 637 Joined: 20 March 06 From: Bucharest ![]() |
Pai zi-i persoanei respective sa meargă cat mai curând la un mecanic BUN si sa-i spună sa curețe piesa asta:TOATĂ MAȘINA!
![]() Acum terminând cu gluma,ar trebui scoase si curățate: -senzor turație -motoraș pas-cu-pas -verificat alternatorul si curentul pe care-l da,sa fie in parametri -verificare baterie sa fie in parametri -verificare lumini+reglare -verificare instalație electrica,atât cat se poate -verificare lichid răcire -verificare geometrie -verificare completa frânare si remediere probleme daca sunt,viața persoanei care conduce poate depinde de asta; -verificare plăcute de frâna si ferodouri spate -verificare lichid servo-direcție daca are si completare după caz Daca consumabilele au fost înlocuite,acestea ar trebui sa fie: -ulei motor+filtru -ulei cutie -filtru de aer -bujii -fisele de la bujii in caz ca e cazul,dar daca are ceva kilometri făcuți se prea poate sa fie cazul. -daca e nevoie,înlocuire becuri -cauciucurile,chiar daca arata bine,se prea poate sa fie imbatranite si asta nu le face bine oricum ar fi.Cu cat sunt mai imbatranite isi pierd din proprietati si capacitatea de franare scade,la fel si aderenta. Rog pe cei care considera ca am uitat ceva sau au completari sa scrie. ![]() |
--------------------
Dacia
de calcat
Zepter
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
mda ... pai au mai ramas cateva repere ...
![]() P.S. Un chip-tuning , evacuare Borla sport , admisie sport ... ar fi o investitie ![]() This post has been edited by marius80_eugen: 11 Jul 2007, 14:33 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
cata87 |
![]()
Post
#6
|
![]() membru alb-violet Group: Members Posts: 590 Joined: 4 January 07 From: Timisoara ![]() |
ca tot vine vorba de schimbat distributie,ce se intampla daca nu se schimba ditributia ? sau daca se schimba mai tarziu de 60k km. nu sariti cu ironiile,da am tot auzit de schimbu asta si nu stiu ce se intampla daca nu se face
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai in caz ca se rupe cureaua de distributie supapele vor fi pocnite de pistoane si iese o varza prin motor. In rest ..nimic..
![]() Pretul reparatiei variaza intre 1500RON si 4000RON. Pretul schimbarii numai a distributiei in service autorizat cu kitul de la service (deci posibil mai scump) e cam 600RON. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
cata87 |
![]()
Post
#8
|
![]() membru alb-violet Group: Members Posts: 590 Joined: 4 January 07 From: Timisoara ![]() |
ms.intreb pentru un prieten.da oricum e bine de stiut.si eu tre s-o schimb peste 5000 de km. el din cauza banilor are 63k km si nu a schimbato. l-am sunat sa ii zic si maine o schimba.
|
--------------------
Dacia
Logan
2008
|
|
i96nds |
![]()
Post
#9
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca totul e in regula acolo si nu sunt pete de ulei in zona distributiei, nu e o tragedie daca o mai lasa asa cateva mii de km. Ideea e sa nu ajunga la 100.000km sau 5 ani cu aceeasi curea.
Nu neaparat ca s-ar strica dar probabilitatea de defectare e mai mare si costurile in cazul nefericit ar fi foarte mari. Insa daca ajunge la 70.000 nu e mare problema. Cum ziceam, asta doar in cazul in care nu are urme de ulei pe acolo si daca nu a pierdut niciodata vreun pic de antigel (pe la pompa de apa). Sunt de acord cu Marius. Nu te lega la cap daca nu te doare. S-a zis deja de schimbat diversele lichide. In rest, daca merge bine motorul, sa nu desfaca alte piese. Asta poate duce la alte probleme daca respectivul nu se pricepe sa puna bine la loc motorasul pas cu pas, de exemplu. Totusi curatarea senzorului de turatie - ca singura activitate de mentenanta proactiva. E treaba de 5 minute si o poate face singur, fara service. Gaseste pe forum poze. La fel, sa unga balamalele si repartitorul de frana. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
kmi |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 16 June 06 ![]() |
pentru comoditatea in timpul condusului iti recomand sa verifici atent cablul de ambreaj, adica imediat sub pedala de ambreaj, sa te uiti sa nu fie rupte cateva fire pentru ca alea iti face pedala de ambreaj sa fie mai greu de apasat, eu cel putin ,am circulat un an de zile asa dupa ce am schimbat cablul era cu totul si cu totul alta viata,
pe urma eu unul as face urmatoarele: -distributia -ulei motor si cutie -placute frana+ferodouri+curatat etriere si cilindru frana eventual schimbat garniturI -verificare rotule, bucsii brate, bucsi telescoape spate, bucsi bara stabilizatoare, verificare telescoape arcuri, -verificat burduf planetare -filtre aer si ulei -curatat corp clapeta -o verificare la sistemul de directie furtunele de presiune daca este cu servo -curatat ialele de praf si mizerii, mai bine zis curatat sistemul de inchidere si deschidere usi si geamuri si pe urma este un spry care greseaza foarte bine si nu se depune praful pe mecanisme, si cu ocazia asta vezi si panourile de usi daca sunt prinse bine in cleme ca altfel suna scartaie spor la treaba |
--------------------
dacia
solenza
2003 rapsodie
- CJ-82-KMI
|
|
empaulet |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 31 May 07 ![]() |
ok. mersi mult. o sa le iau pe rand.
stiu totusi ca mai era ceva... am gasit pe forum dar nu mai stiu unde si in ce context. era vorba despre o piesa, teva, cot sau furtun - nu mai stiu - undeva la o iesire din zona motorului unde zicea cineva ca se aduna pilitura metalica de la uzura pieselor. stie cineva despre ce e vorba? |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
Reed |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Se aduna PILITURA ?!??? Pai nu cred ca si-a montat careva polizor pe motorul de Slz. sau nu am auzit eu?
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
Pe senzorul de turatie se aduna pilitura datorita frecarilor din ansamblul electromotor-coroana la pornire...adica acea piesa a carei curatare se recomanda mai sus.
![]() |
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
GabyT |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Intreb si eu pentru ca nu ma pricep : daca pana acum nu am curatat niciodata sezorul de turatie (si nici alt senzor), insa masina merge rotund indiferent de turatie (ba in ultimul timp chiar am fost surprins de scaderea consumului
![]() ![]() Multumesc pentru pareri ! This post has been edited by GabyT: 12 Jul 2007, 18:29 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
daniM |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
mai am un vecin in cartier care desface motorul sa vada de ce merge.las-o in pace .
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
mark`` |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Exact, daca merge bine dai pace. Asa faceam mai demult si eu cu calculatorul de exemplu ca tot vroiam sa-i fac nu stiu ce smecherii pana l-am ars. Cu telu iar, sa-i fac update si n-a mai pornit, m-am speriat...pana la urma a pornit dar in cazul masinii ar fi cel mai costisitor.
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
Reed |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pe senzorul de turatie nu am gasit pilitura ci murdarie (cox).
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
klaus |
![]()
Post
#18
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(GabyT @ 12 Jul 2007, 19:27) [...]merita sa le spun mecanicilor sa curete senzorii respectivi la revizia de 80k, sau mai bine sa nu ma ating de nici un senzor atata timp cat functioneaza bine (zic eu) ? Daca merg nu merita, pentru ca nu stii cum pun mufele la loc sau cum le desfac cu ceva mai multa forta si ce mai indoaie.Vorba aia, mai bine e dusmanul binelui. Nu stii daca vrand sa faci mai bine rezulta intotdeauna mai bine... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
GabyT |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult de sfaturi !
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
empaulet |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 31 May 07 ![]() |
normal ca se aduna pilitura undeva. pana la urma in motor sunt niste fiare care se freaca unele de altele. iar daca te uiti la ele cand sunt noi si te mai uiti dupa 3 ani, ai sa vezi ca nu mai arata exact la fel, ci sunt mai tocite. deci e clar ca s-a mai dus din material prin frecare. intrebarea e: unde s-a dus materialul asta?
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
klaus |
![]()
Post
#21
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
A sublimat. Ca naftalina
![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Sorin_gl |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 October 07 ![]() |
"Never tuch a working sistem". Cum spuneau toti de aici, daca merge las-o, ca o faci sa nu mai mearga ca-nainte, doar daca esti in domeniu.
|
--------------------
Solentza 1.9D
Solentza 1.9D
2003 Avantage
- GL-xx-XXX
|
|
emil b |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 8 October 06 From: satu mare ![]() |
daca vrei sa reglezi ceva regleaza stropitorile de la parbriz si o sa vezi cand vor mai stropii cum trebuie
![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003 rapsodia Don`t ride faster than your guardian angel can fly!
Eu dau flashuri la radare. Tu ? |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 22:12 |