O intrebare, ...gazodinamica carburator
![]() ![]() ![]() |
O intrebare, ...gazodinamica carburator
Muttley |
![]()
Post
#31
|
||
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#32
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
http://www.autospeed.com/cms/A_2154/article.html la un sercah rapid cu google!
Sau: http://www.thunderproducts.com/AirboxesDynotech.htm http://people.morrisville.edu/~crovelp/Car...or%20Theory.ppt This post has been edited by einstein1984: 7 Dec 2007, 14:39 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
os |
![]()
Post
#33
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Ca sa fiu baiat bun, uite niste desene despre cum e traba cu galeriile. Desenele provin de la un motor cu cil. in V, dar se vede atit realizarea cit si efectul. Din pacate diagramele nu au cifre ca sa ne putem da seama de scara.
Schimbarea lungimii se face la 4100 RPM (alte surse indica 4200); Lungimea traseului lung (pina la intrarea in chiulasa) este 780 mm, cea a traseului scurt (si ceva mai larg) este 380 mm. Nu stiu diametrele. Poti sa observi si airbox-ul: este format in mijlocul galeriilor curbate de pe traseul lung. Sursa: www.12v.org. Attached thumbnail(s) lt_1.gif ( Size: 14.58k ) Number of downloads: 227 st_1.gif ( Size: 15.5k ) Number of downloads: 172 lt_2.gif ( Size: 8.73k ) Number of downloads: 141 st_2.gif ( Size: 7.88k ) Number of downloads: 131 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#34
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
os, decat VLIM, nu mai bine o injectie electronica programabila (Megasquirt sau ceva de genul asta)? Rezultatele bag mana in foc ca sunt mai bune decat cu vlim (care btw, transporta aer curat, nu amestec) si carburatoare.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
os |
![]()
Post
#35
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Mai - am scris de la bun inceput "Avion"... pe de alta parte, desi galeria aia transporta intr-adevar pe cea mai mare parte a traseului aer curat (undeva sunt si injectoarele, dar nu-s reprezentate) eu as zice mai degraba ca transporta "gaze"
![]() Ceea ce nu stiu este: unde-i clapeta de acceleratie? Sa fie la intrarea in airbox? |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#36
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu bag una realizabila...
Cum bine stiu ca Muttley nu merge ca la curse, chiar pot spune ca are un mers batranesc... are nevoie de cuplu. Ma gandesc ca admisia sa fie cu "serpisori", tevi la fel de lungi interconectate la capat la o teava de diametru mai mare si in capatul ei, filtrul de aer. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#37
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
os, da la intrare e. Cauta poze cu Motorul GM LS7, ala are o mare clapeta la inceputul galeriei si o gramada de serpi indesati in V-ul cilindrilor.
am mentionat ca transporta aer si nu amestec (care amestec se formeaza in poarta supapei) pentru ca la un traseu asa lung te poti trezi ca ajunge benzina pe pereti si nu e bine... |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
os |
![]()
Post
#38
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Se prea poate. Pozele provin de la un V6 de Audi. O fi vreo diferenta.. nu stiu; cert e ca undeva trebuie sa fie si aia, si-i mai simplu de amplasat la intrare.
Aia cu aer/benzina pe pereti: cred ca ai dreptate, mersi. Nu-mi dau seama cum s-ar comporta mustaria daca in loc de injectoare ar avea carburatoare, si oricum vorbim cumva ca sa nu adormim, ca instalatia nu-i chiar asa simpla. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#39
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Peugeot avea pe V6 o instalatie cu 3 lungimi, in care avea niste canale care erau sau nu obturate de niste clapete fluture, ca cele de acceleratie. realizarea era simpla ca si constructie, insa avea efect sesizabil insa e cam greu de calculat.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
b 89 wrc |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 13 November 06 ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 7 Dec 2007, 17:28) Eu bag una realizabila... Cum bine stiu ca Muttley nu merge ca la curse, chiar pot spune ca are un mers batranesc... are nevoie de cuplu. Ma gandesc ca admisia sa fie cu "serpisori", tevi la fel de lungi interconectate la capat la o teava de diametru mai mare si in capatul ei, filtrul de aer. poti fi un pic mai explicit eu nu prea am vazut admisii cu serpisori si daca se poate sa pui cateava poze sa vedem si noi |
--------------------
dacia
1300
1977
- B 89 W R C dacia aia de care ti-a zis mata sa te feresti
|
|
Muttley |
![]()
Post
#41
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(b 89 wrc @ 3 Jan 2008, 01:59) poti fi un pic mai explicit eu nu prea am vazut admisii cu serpisori si daca se poate sa pui cateava poze sa vedem si noi QUOTE(cosmin_bojin @ 3 Jan 2008, 12:15) Poze erau putin mai sus, trebuia doar sa va uitati. click E: sobolan, citeste topicul. Vizaviul se referea la trasee de admisie lungi si de lungime egala. Astea favorizeaza cuplul in detrimentul puterii. A folosit termenul "serpisori" pt a se face inteles. Pare-se ca prea bine... ![]() PS: DRTistilor, de ce m-ati sters??? ![]() This post has been edited by Muttley: 3 Jan 2008, 13:20 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
b 89 wrc |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 13 November 06 ![]() |
QUOTE(sobolan @ 3 Jan 2008, 14:15) "Cand am zis ca sunt o gramada de habarnavisti mi-am luat WARN" ![]() "Mai da-va dreacu' de repetenti... " ![]() serpisori pe evacuare,cum bine stiti ![]() admisia slefuita bine pe interior si fara prea multe"coturi" bruste a vrut sa spuna... omu a spus clar mai sus serpisori pe admisie la un motor de dacie cu un carburator ?poate la o injectie ceva dar la carburator de dacie pt ca alceva nu are muttley sa nu incurcam cuvintele |
--------------------
dacia
1300
1977
- B 89 W R C dacia aia de care ti-a zis mata sa te feresti
|
|
Muttley |
![]()
Post
#43
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Asta era un topic frumos si foarte curat. Pana acum...
![]() wrc, am zis ca nu merita efortul, da' nici sa te las sa pari interesant p-aici nu pot... Unde vezi tu carburator de dacie aici (da, apasa cu sagetuta pe el)?!? Zmor io de-nteleg ce-i in capurile voastre... ![]() This post has been edited by Muttley: 3 Jan 2008, 14:36 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#44
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca nu va potoliti va inchid jucaria, verificati-va avataru' unii dintre voi.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vali vtk |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru cu trotineta Group: Members Posts: 221 Joined: 8 November 06 From: Braila ![]() |
un air box poti face in fata carburatoarelor ca in imagine admisie.JPG ( Size: 66.26k )
Number of downloads: 195
mai multe detaliiAICI |
--------------------
DACIA
1300
1980
- BR-15-DNL
|
|
argon |
![]()
Post
#46
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ultima avertizare...dupa ce am mai sters 3 posturi..
EDIT: nu se poate cu voi, faceti schimb de adrese de mesănger, si injurati-va acolo linistiti. This post has been edited by argon: 9 Jan 2008, 09:39 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
os |
![]()
Post
#47
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Intre timp lucrurile s-au mai calmat. Redeschid topicul la cerere.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Muttley |
![]()
Post
#48
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
10x
![]() Dintr-o serie de motive cum ar fi: - folosirea unui singur filtru de buna calitate - posibilitate recirculare gaze carter ...voi confectiona ceva de genul asta QUOTE(cristidb @ 7 Dec 2007, 14:39) ...care sa se potriveasca la fix in spatiul ramas disponibil. Din alte motive care tin de - masa redusa - posibilitate supraveghere functionare si distributie intre cilindri a gazelor de carter ...ma gandesc sa fac cutia din plexiglas. Intrebari: 1) rezista plexiglasul la temperatura de acolo? Precizez ca galeria de evacuare va fi undeva mai jos, nu chiar dedesubt 2) daca 1) afirmativ, unde gasesc de cumparat? This post has been edited by Muttley: 10 Jul 2008, 13:52 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
os |
![]()
Post
#49
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Eu mi-as pune si intrebarile:
- casant (?) - imbatrinire ? - comportament la vibratii? - Unde se inteapa recircularea gazelor de carter? Caci m-as astepta ca povestea se murdareste destul de repede (pe partea dinauntru). De aceea imi vine sa cred ca mai degraba te ajuta ceva tabla de aluminiu asa pe la 1-1,5 mm grosime. Ai un sudor pentru asa ceva? |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Muttley |
![]()
Post
#50
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Casant nu prea e plexiglasu'. Se deformeaza elastic destul.
De imbatranire... Nu stiu. La vibratii n-are nici pe dracu. Cred... Recircularea se-nteapa-n cutie. Teoretic oriunde. Practic tre' sa studiez care e locul optim pentru distributie uniforma intre cilindri. Sudori pt aluminiu am 3. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
kta |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 1 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu as face-o mai degraba din fibra de sticla. Ii dai ce forma vrei si nu ai probleme de la caldura.
In general forma unui airbox e f. importanta, dar acum nu stiu cine poate sa iti calculeze asa ceva. Gaura pt vaporii de ulei o pui in fata. Ii pui si trompete neaparat. In capatul cutiei sa fie o gaura pentru egalizat presiunea pe deasupra trompetelor. Cel putin asa au facut cei de la Autodelta acum 40 de ani ![]() This post has been edited by kta: 10 Jul 2008, 16:02 Attached thumbnail(s) GTA_fiberglass_airbox_1.JPG ( Size: 40.69k ) Number of downloads: 93 GTA_fiberglass_airbox_2.JPG ( Size: 39.27k ) Number of downloads: 67 GTA_fiberglass_airbox_3.JPG ( Size: 47.57k ) Number of downloads: 55 GTA_fiberglass_airbox_4.JPG ( Size: 48k ) Number of downloads: 80 GTA_fiberglass_airbox_5.JPG ( Size: 40.71k ) Number of downloads: 65 bcf5_1.jpg ( Size: 13.46k ) Number of downloads: 66 AR_airbox_7.JPG ( Size: 92.07k ) Number of downloads: 90 99e9_1.jpg ( Size: 14.23k ) Number of downloads: 89 |
--------------------
=================
=================
==================
- --------- Seat Altea 2006
|
|
os |
![]()
Post
#52
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
kta: aia din imagini nu e cumva din metal, si invelita cu fibra de sticla? E metalizata pe interior?
Constructie sudata din aluminiu am vazut la mtm (aia cu Audi-urile), dar desigur sunt posibile alte solutii. Muttley: am zis de vaporii/ceata de ulei caci risti sa se murdareasca pe dinauntru -> nu mai poti sa vezi nimic, desi cutia insasi e transparenta. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
emircea |
![]()
Post
#53
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Ma bag si eu in seama: as prefera ca acei vapori/ceata de ulei sa nu treaca prin carburator, ci sa intre undeva in talpa carburatorului, printr-o eventuala duza calibrata, direct in galerie - din cauza mizeriei. Sistemul l-am vazut parca tot pe la weber-uri.
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
kta |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 1 February 04 From: Bucuresti ![]() |
La faza cu vaporii de ulei, cred ca cel mai simplu si elegant e un recipient in care sa se depuna (oil catch tank).
|
--------------------
=================
=================
==================
- --------- Seat Altea 2006
|
|
Muttley |
![]()
Post
#55
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pt vapori sunt 3 variante dupa mintea mea:
- solutie provizorie - filtru pe iesirea din capacul de culbutori - solutia clasica - furtun spre carcasa filtrului. Dezavantaje - consum de ulei, imbacsire carburatoare - separator de ulei de Oltcit. Mi-a explicat un prieten cum functioneaza, ce am inteles eu: ies din el doua furtune, unul cu ulei catre baie, unul cu vapori de benzina catre filtru. Suna prea frumos sa fie adevarat, dar oare uleiul ala de se duce-n baie o fi lipsit in totalitate de benzina? Asta e teama mea. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
emircea |
![]()
Post
#56
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Pai gandeste-te cam pe la ce temperatura incepe sa se evapore benzina...
Teoretic n-ar trebui sa mai fie prea multa in ulei, iar cea care e, sa se evapore incet-incet, mai ales la drum lung, cand motorul este tinut o perioada mai mare la temperatura de lucru, iar amestecul ce intra in cilindru e normal, nu bogat. M-ar interesa separatorul ala; da eventual, te rog, mai multe detalii si, daca se poate, ceva foto. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Hexer |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 11 Jul 2008, 07:18) Pt vapori sunt 3 variante dupa mintea mea: - solutie provizorie - filtru pe iesirea din capacul de culbutori - solutia clasica - furtun spre carcasa filtrului. Dezavantaje - consum de ulei, imbacsire carburatoare - separator de ulei de Oltcit. Mi-a explicat un prieten cum functioneaza, ce am inteles eu: ies din el doua furtune, unul cu ulei catre baie, unul cu vapori de benzina catre filtru. Suna prea frumos sa fie adevarat, dar oare uleiul ala de se duce-n baie o fi lipsit in totalitate de benzina? Asta e teama mea. Nu iti face grija de ce ramane in uleiul respectiv, noi nici nu lasam returul functionabil, deci nu se duce inapoi spre baie ci colim cand e plin, ori cum daca vezi o data ce ulei e acolo nu mai vrei sa pui inapoi in motor. Asta mai ales la rodaj. Gazele care ies dn catch tank nu mai folosim, nu prea au nici un rost, mai mult scad puterea motorului intr-o are care masura, asta fiindca motorul mai si trage avele gaze...nu e bine, are prea putina oxigen. Plexi nu o sa tine acolo, numai fibra de sticla cu epoxi de temperatura mare (peste 150 grade). Sa nu uiti trompetele sau cum numiti voi, sa fie cat mai lungi, oricum nu faci motor de turatie... De calculat un airbox nu se face din mai multe motiva, primul ar fi ca sunt componente multe pe care nu o poti defini cu un numai sau o teorie, deci numai dupa ce ai facut zeci de modele poti spune ca ai gasit una un pic mia buna petnur motorul si turatia la care vrei sa aiba efect. De asta sunt atat de multe design-uri ce priveste admisia la motoare...nimeni nu stie ce e buna, numai toti incearca. Ce e sigur, deo cam data cu cat e mai mare cu atat e mai buna...asta ca nu putem calcula ciclul de gaze si presiunile care aparcand supapele se inchid... Cel mai important e sa primeasca aer cat se poate mai rece, deci nu in spatele radiatorului sa pui filtrul, sau langa evacuare, si eu nu asi pune filtru conic...aia e pentru baetasi cu daci din spatele blocului...sa face ceva de gan cum era la audi dellorto. |
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
emircea |
![]()
Post
#58
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Hexer @ 15 Jul 2008, 17:24) [...]gazele care ies dn catch tank nu mai folosim, nu prea au nici un rost, mai mult scad puterea motorului intr-o are care masura, asta fiindca motorul mai si trage avele gaze...nu e bine, are prea putina oxigen[...] Intr-adevar, acele gaze sunt nocive si sunt gunoaie pentru motor. Aspectele ce trebuiesc luate in considerare cu gazele sunt urmatoarele: - daca le lasi in atmosfera, orice filtrare mecanica ai avea, sunt nocive pentru participantii la trafic; - la ITP, daca nu ai traseul de recirculare, cineva se va sesiza si vei avea probleme. Daniel vrea pana la urma o masina legala, cel putin dpdv a ce e vizibil la exterior. Cel mai bun compromis, parerea mea, ramane filtru in genul celui de oltcit mentionat, dar uleiul condensat nu se mai trimite in motor, ci se colecteaza intr-un recipient golibil periodic. Daca reglajele facute la motor sunt foarte bune, si gazele de carter sunt minime. Nu este recomandat circularea gazelor de carter prin motor in perioada rodajului, sunt destule gunoaie pana se 'aseaza' motorul. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Minel |
![]()
Post
#59
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#60
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eu am pus filtru separator de 4 luni si carburatorul e curat ca lacrima asta datorita si lu tepes ! Se mai gaseste de cumparat doar la magazinele pentru piese oltcit.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 18:40 |