DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme la roti, planetara,bieleta directie,bucasaraie,disc frana

express
post 2 Nov 2008, 12:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 24 March 08
From: Bucuresti




Am probleme mari pe la roti si tocmai mi-a expirat itp`ul deci trebuie sa rezolv problema ca imi e si rusine sa ma duc in starea asta la itp,e clar ca e nasol.Deci in primu rand am schimbat planetarele, credeam ca de la ele este buba(defapt le-am dus la rectificat)pocnea la viraj maxim si stanga si dreapta si una dintre ele mai avea si burdufu spart, le-am schimbat si nu s-a schimbat mare lucru, am joc in volan destul de mare si la franare dardaie toata masina,pesupun ca discurile de frana,am luatt niste placute noi,am crezut ca ii mai iau din zgaltanit rezultatul nu e miraculos,la viteze de peste 80 km/h incepe sa pocneasca si la viraje mai mici,am tras de roti stanga dreapta,sus,jos si nimic,rulmenti par buni.La gropi mai mari se aude ceva gen metal pe metal.."boing" mai prelungit ..m-am uitat pe la arcuri ..nu sunt rupte..Deci in concluzie ..joc in volan,vibreaza toata la franare cand am viteza vibreaza si mai tare..Idei ?


--------------------
Dacia Nova Gti 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 2 Nov 2008, 12:32
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Joc la volan = Ax volan inferior/superior.Altfel nu le gasesti.Verifica acea cruce
Vibratii la franare = Disc frana.Cauta discuri la care sunt facute planeitatea direct din fabrica.
Acel "boing" de care zici, vine de la bara de torsiune sau bara antiruliu.Daca te uiti sub bascula ai sa o vezi.Face legatura intre ambele roti.Schimba bucsile la acea bara.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicuz
post 6 Nov 2008, 09:51
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 26 August 07




sal, pe acesta tema am si eu o problema: cand depasesc 80/h incepe sa vibreze toata masina si daca o las la relanti vibreaza si mai tare. cand accelerez se mai reduce vibratia si pot sa urc pana pe la 100/h dupa care nu se mai simte prea tare. si intre 80 si 100 vibreaza si volanul destul de puternic stg-dreapta. daca franez in tre 80 -100 se simte vibratia si in pedala de frana.
pana la 80 nu se simte nimic. nu stiu pe ce sa vina prima data. a mai patit cineva asa ceva?


--------------------
dacia nova T 1996 nova T
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 6 Nov 2008, 16:52
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Daca vibreaza la vitezele alea, in primul rand tre sa echilibrezi rotile. Daca trage stanga dreapta inseamna ca ai geometria dusa la roti, tre sa faci geometria. Pulsatia din pedala la viteze"mari" e din cauza unui disc de frana ovalizat, sau poate amandoua


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 7 Nov 2008, 19:40
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Ar mai fi si amortizoarele "moarte".
Destui considera ca echilibrarea rotilor e eterna. Nu e asa, cauciucul nu se uzeaza, de obicei, uniform. Verificati prima data jentile (foarte multe masini au jentile strambe!!)
Contrar altor pareri, arcurile rupte produc doar pozitie inclinata a caroseriei, si nu neaparat vibratii sau zgomote (experienta proprie!)
Coloana volanului e compusa din "ax inferior", cu 2 (doua) cruci, si "ax superior" fara cruci (o simpla bara); jocul care apare la (de obicei) una din acele cruci e simtit ca un joc la schimbarea directiei, dar nu produce vibratii in volan!
Discurile "ovalizate" nu se pot remedia; singura solutie e inlocuirea. Cum foarte multe piese de dacia sunt facute din materiale necorespunzatoare, discuri dezmembrate pot fi o varianta "ieftina si buna" (cu conditia sa nu fie...ovalizate!)
Bara stabilizatoare e foarte groasa la Nova, comparativ cu berlina; colierele de fixare a capetelor pot ceda, defect ce nu poate trece neobservat, deoarece cade tamponul de cauciuc si parca bate cineva cu ciocanul intr-o roata...(patita!)
Si la mine am un zgomot din spate, la trecerea peste denivelari (nu poti avea pretentii la gropi), insa fata se comporta frumos, nu trage, se vireaza usor, se "lipeste"....

nicuz: nu inteleg: vibreaza motorul sau vibreaza in rulaj?

Bafta!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th June 2025 - 20:48
Forum Renault