DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cutia de viteze

razvanarghius
post 28 Aug 2007, 09:17
Post #1


satanic dacia


Group: Members
Posts: 150
Joined: 25 August 07




ma poate ajuta cineva? nu se mai invarte pinionul ce antrenuaza cablul de kilometraj. pot sa il schimb fara sa dau jos toata cutia


--------------------
dacie dacia 1310 1987 tx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Aug 2007, 09:55
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Daca e SIGUR pinionul antrenor, DA.
Iti trebuie o rampa sau un canal, sa lucrezi lejer.

Alegi modul de lucru: ori scoti uleiul din cutie, urmind sa-l introduci indarat la finalizare, ori iti pregatesti un dop ori, daca ai cum, asezi masina pe rampa "cu botul la vale", incit uleiul sa se adune in partea dinspre ambreiaj.

Acuma, identifici locul de intrare a cablului in cutie. Pe lateral vei avea un surub M6 cu o contrapiulita. Slabesti contrapiulita, defiletezi surubul si tragi de cablu; daca iese cu tot cu lagarul pinionului, pui repede acel dop. Daca iese doar cablul, cu un cleste cu virf subtire apuci axul pinionului si tragi. O alta solutie ar fi cu un cleste pentru inele de siguranta tip ARBORE (Seiger), deci unul la care prin stringerea minerelor falcile se departeaza. Ii introduci falcile in portiunea de lagar in care a fost cablul, stringi si incerci sa tragi de el rotind usor stinga - dreapta.
Daca nici asa nu iese, e mai complicat (asta se intimpla daca acel pinion a fost montat in uzina, caz in care cei de acolo fac o etansare cu o solutie care se intareste).
In cazul in care ai scos lagarul din plastic cu pinion, scoti pinionul, il pui pe cel nou si remontezi ansamblul asa incit gaura laterala de 6 mm sa fie coliniara cu cea din capacul cutiei, ca sa poti refileta surubul M6 care sa asigure cablul. Pui cablul, stringi surubul (usor, sa nu strici filetul din capac), asiguri cu piulita si .. drum bun.

Daca nu iese lagarul sau, constati ca pinionul e bun dar defect este melcul din cutie, mai complicat, trebuie demontat capacul cutiei (pt asta demontezi bieleta, traversa, sustinind cutia cu un cric... munca.
Acel melc este turnat pe o piluita care asigura piesele arborelui secundar.
Daca ai cutie 5 trepte, e simplu: cu o surubelnita blochezi pinioanele treptei 5 asa incit sa poti desface melcul (atentie, are la capat o parte tesita pentru asigurare contra defiletarii, va trebui indreptata cu o daltita mica).
Desfaci melcul, pui pe cel nou blocind pinioanele tr5 invers, incit sa poti stringe. Asiguri prin indoire/tesire.
Daca ai cutie 4 trepte, introduci din tije in orice treapta apoi, un amic va tine o surubelnita mare intre dantura volanta si fereastra carcasei ambreiaj in mod convenabil incit sa se blocheze transmisia si sa poti demonta-monta melcul.

La montarea capacului sa nu uiti cutia cuplata in treapta respectiva.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 04:36
Forum Renault