DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Imbunatatire sistem de frana, Achizitie de noi discuri..

sonycu
post 15 Aug 2007, 09:37
Post #1


Alpinist de weekend !!


Group: Members
Posts: 612
Joined: 3 July 07
From: Bucuresti




salut..

doresc sa schimb discurile de frana deoarece sunt rodate destul de mult, mai ales pe interior..

acum.. eu am cautat pe forum informatiile ce imi trebuiesc dar negasind nimic concret am deschis acest topic..

doresc sa achizitionez o pereche de discuri mai calitative decat cele de origine..

problema cu omologarea lor o voi discuta ulterior la magazinul/reprezentanta de unde le voi cumpara..

desemenea va trebui sa achizitionez si placute noi..

rugamintea mea este sa imi recomandati ceva bun, de calitate.. un link daca se poate, o adresa, un numar de telefon.. orice imi este de real folos..

cu stima, cristi


--------------------
Ex Dacia Solenza, Echiparea Scala, An 2004
Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 15 Aug 2007, 16:13
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Cauta pe la sectiunea Solenza ca exista niste topicuri cu placute de frana mai bune si discuri mai bune. Concluzia era ca-s cam scumpe si daca cele de origine sunt bune, de ce sa te legi la cap? smile.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 15 Aug 2007, 16:59
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Daca esti in stare sa mergi cum trebuie cu masina nu ai nevoie de alt sistem de franare , cel de origine fiind suficient . Invata sa folosesti frana de motor si sa stii cum sa racesti placutele de frana si mai ales cum se pune frana in anumite situatii . Eu am 52.000 km si nu am schimbat nimic la sistemul de franare si totul este ok . Solenza are un sistem de franare destul de eficient pentru greutatea si performantele ei , deci daca il faci ca nou iti va merge f bine si nu trebuie sa dai bani pe piese "performante | ca sa ai un sistem de franare acceptabil .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonycu
post 16 Aug 2007, 08:16
Post #4


Alpinist de weekend !!


Group: Members
Posts: 612
Joined: 3 July 07
From: Bucuresti




salutare

va multumesc pentru posturi..

insist insa cu montarea unor discuri de frana mai performante si a unor placute mai bune deasemenea..

un link, o adresa, un numar de telefon e tot ce va rog sa imi dati daca sunteti un cunostiinta de cauza..

cu stima, cristi

ps. am cautat pe forum discutii despre discuri, placute dar nimic concret asa cum am mai spus..


--------------------
Ex Dacia Solenza, Echiparea Scala, An 2004
Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jake
post 16 Aug 2007, 09:37
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 24 May 04




E greu de gasit ce cauti tu.
Cea mai "cool" solutie ar fi niste discuri - de la un alt tip de Renault - pe diametru mai mare , de ex 280 , asta implicind si alte etriere de preferat cu 2 pistonase, alte placute, si cea mai mare problema suportii de etrier care nu am nici o idee cine i-ar putea face. Ca de gata fii 99% convins ca nu-i gasesti, la asa o masina de renume modial - nu-i mai dam numele .
Omologarea, alta discutie...care nu stiu cine ti-o da.
E vorba de frina, nu te joci cu viata ta si a celor dimprejur cu suporti de etrier facuti de "Jijel" de la lacatuserie, nu ?


--------------------
Corolla 2.0 DTD - B-0xxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonycu
post 16 Aug 2007, 09:43
Post #6


Alpinist de weekend !!


Group: Members
Posts: 612
Joined: 3 July 07
From: Bucuresti




QUOTE(jake @ 16 Aug 2007, 09:37)
E greu de gasit ce cauti tu.
Cea mai "cool" solutie ar fi niste discuri - de la un alt tip de Renault - pe diametru mai mare , de ex 280 , asta implicind si alte etriere de preferat cu 2 pistonase, alte placute, si cea mai mare problema suportii de etrier care nu am nici o idee cine i-ar putea face. Ca de gata fii 99% convins ca nu-i gasesti, la asa o masina de renume modial - nu-i mai dam numele .
Omologarea, alta discutie...care nu stiu cine ti-o da.
E vorba de frina, nu te joci cu viata ta si a celor dimprejur cu suporti de etrier facuti de "Jijel" de la lacatuserie, nu ?
*



ai perfecta dreptate.. nu ma joc nici cu viata mea nici cu viata celorlalti participanti la trafic..

cu omologarea am scris in primul post.. o voi discuta cand se va ajunge acolo..

datorita faptului ca trebuie sa schimb discurile ma gandeam la ceva mai bun, mai calitativ..

bafta

cristi


--------------------
Ex Dacia Solenza, Echiparea Scala, An 2004
Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 16 Aug 2007, 11:09
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Eu zic sa pui discuri si placute originale si sa-ti iei niste cauciucuri mai bune decat Matador, daca tot vrei o imbunatatire.(ceva MIchelin, Pirelli si ce-o mai fi).
Atat timp cat frana reuseste sa-ti blocheze rotile la viteza de peste 100km/h, nu acolo e problema, ci la cauciucuri care trebuie sa aiba aderenta mare.

Degeaba ai discuri de racing, daca pui cauciucuri Montana.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolek_bolek
post 16 Aug 2007, 11:19
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 14 June 06
From: Bucurestii din deal




Desi nu incurajez franarea cu blocare de roti la peste 100km/h (referire la postul lui nh1980ro - mai bine incerci sa ocolesti / eviti altcumva obstacolul), sa stii ca totusi punctul slab al franarii, de departe, raman cauciucurile...cele stock sunt totusi cele mai ieftine ( evident , si cele mai proaste) care se pot gasi pe la furnizori...vezi mai bine pe topicul de cauciucuri , si alte opinii...Un set de placute +discuri mai bune + omologarea , in mod sigur te va costa mai mult decat cauciucurile cele mai bune pe care le poti monta pe masina asta!


--------------------
dacia slz $K@|@_04 - Numar inmatriculare
Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 16 Aug 2007, 11:22
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Eu am dat exemplul cu blocarea la peste 100km/h (pe asfalt uscat) pentru eficienta sistemului de franare si nu pentru a fi aplicat in practica .. smile.gif Daca esti pe gheata si ti se blocheaza rotile la 40km/h tot aia e tongue.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonycu
post 17 Aug 2007, 08:38
Post #10


Alpinist de weekend !!


Group: Members
Posts: 612
Joined: 3 July 07
From: Bucuresti




QUOTE(nh1980ro @ 16 Aug 2007, 11:09)
Eu zic sa pui discuri si placute originale si sa-ti iei niste cauciucuri mai bune decat Matador, daca tot vrei o imbunatatire.(ceva MIchelin, Pirelli si ce-o mai fi).
Atat timp cat frana reuseste sa-ti blocheze rotile la viteza de peste 100km/h, nu acolo e problema, ci la cauciucuri care trebuie sa aiba aderenta mare.

Degeaba ai discuri de racing, daca pui cauciucuri Montana.
*




QUOTE(bolek_bolek @ 16 Aug 2007, 11:19)
Desi nu incurajez franarea cu blocare de roti la peste 100km/h (referire la postul lui nh1980ro - mai bine incerci sa ocolesti / eviti  altcumva obstacolul), sa stii ca totusi punctul slab al franarii, de departe,  raman cauciucurile...cele stock sunt totusi cele mai ieftine ( evident , si cele mai proaste) care se pot gasi pe la furnizori...vezi mai bine pe topicul de cauciucuri , si alte opinii...Un set de placute +discuri mai bune + omologarea , in mod sigur te va costa mai mult decat cauciucurile cele mai bune pe care le poti monta pe masina asta!
*



salutare

multumesc pentru reply-uri..

bun, din aceasta cauza am deschis si topicul.. sa primesc niste sfaturi de la oameni cu mai multa experienta decat mine.. nimeni nu s-a nascut invatat..

ok atunci, prin urmare voi urma sfatul vostru si voi achizitiona niste pneuri mai performante decat cele kormanoran care sunt pe masina acum.. ce imi recomandati?? mentionez ca dimensiunile din talon sunt 165/60/r14.. gasesc un cauciuc bun la marimea asta?

bafta

cristi


--------------------
Ex Dacia Solenza, Echiparea Scala, An 2004
Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cris.g
post 17 Aug 2007, 08:59
Post #11


Member


Group: Members
Posts: 37
Joined: 8 May 07




Dimensiunile din talon sunt 165/65/R14.
Cat despre ce fel de cauciucuri... http://www.daciaclub.ro/Despre-cauciucuri-t1340.html

PS: Daca mai era nevoie de inca o parere, subscriu la cele de mai sus, Slz are un sistem de franare destul de eficient, punctul slab fiind cauciucurile.

This post has been edited by cris.g: 17 Aug 2007, 09:02


--------------------
VW / Peugeot Golf 7 / 207 GTI / 1.4 HDI
Ex - Solenza Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonycu
post 17 Aug 2007, 18:29
Post #12


Alpinist de weekend !!


Group: Members
Posts: 612
Joined: 3 July 07
From: Bucuresti




QUOTE(cris.g @ 17 Aug 2007, 08:59)
Dimensiunile din talon sunt 165/65/R14.
Cat despre ce fel de cauciucuri... http://www.daciaclub.ro/Despre-cauciucuri-t1340.html

PS: Daca mai era nevoie de inca o parere, subscriu la cele de mai sus, Slz are un sistem de franare destul de eficient, punctul slab fiind cauciucurile.
*



ai dreptate: 165/65/r14..

am gresit din neatentie..

prin urmare ma voi concentra asupra anvelopelor..

multumesc pentru post

cu stima, cristi


--------------------
Ex Dacia Solenza, Echiparea Scala, An 2004
Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 17 Aug 2007, 18:57
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Daca tot suntem la capitolul imbunatatirea sistemului de franare, am si eu o intrebare pt voi: Daca mergeti sa zicem cu 60 km/h si franati brusc, adica apasati pe pedala pana in fund (pana la maxim) cum va franeaza masina? Eu daca apas la maxim imi franeaza foarte bine dar nu fluiera rotile, in sensul ca nu reusesc s-o fac sa franeze asa brusc, se opreste treptat de parca as avea ABS vezi doamne! Nu stiu de ce, asa fac toate sau trebuie sa si franeze brusc cu fluieraturi?


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonycu
post 17 Aug 2007, 19:00
Post #14


Alpinist de weekend !!


Group: Members
Posts: 612
Joined: 3 July 07
From: Bucuresti




QUOTE(mark`` @ 17 Aug 2007, 18:57)
Daca tot suntem la capitolul imbunatatirea sistemului de franare, am si eu o intrebare pt voi: Daca mergeti sa zicem cu 60 km/h si franati brusc, adica apasati pe pedala pana in fund (pana la maxim) cum va franeaza masina? Eu daca apas la maxim imi franeaza foarte bine dar nu fluiera rotile, in sensul ca nu reusesc s-o fac sa franeze asa brusc, se opreste treptat de parca as avea ABS vezi doamne! Nu stiu de ce, asa fac toate sau trebuie sa si franeze brusc cu fluieraturi?
*



daca apas la 60 km/h brusc pe frana mi se blocheaza rotile desigur..

nu am retinut fluieraturi de nici un fel !! nu e neaparat grav ca mi se blocheaza rotile numai ca am pneuri foarte proaste si sunt ca pe gheata cu ele chiar daca carosabilul este OK..

bafta

cristi


--------------------
Ex Dacia Solenza, Echiparea Scala, An 2004
Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 17 Aug 2007, 21:30
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




QUOTE(mark`` @ 17 Aug 2007, 19:57)
Daca tot suntem la capitolul imbunatatirea sistemului de franare, am si eu o intrebare pt voi: Daca mergeti sa zicem cu 60 km/h si franati brusc, adica apasati pe pedala pana in fund (pana la maxim) cum va franeaza masina? Eu daca apas la maxim imi franeaza foarte bine dar nu fluiera rotile, in sensul ca nu reusesc s-o fac sa franeze asa brusc, se opreste treptat de parca as avea ABS vezi doamne! Nu stiu de ce, asa fac toate sau trebuie sa si franeze brusc cu fluieraturi?
*


Daca prin fluieraturi intelegi blocarea rotilor si scartaitul specific, atunci da ar trebui sa fluiere. Mergi in service sa-ti mai aeriseasca franele si sa-ti regleze bine sabotii.

Oricum ca sa scartaie tre sa apesi brusc pe pedala, dar cand faci teste de genul asta ai grija sa nu fie careva in spatele tau si sa te loveasca.

Pentru siguranta poti merge sa faci un test de frane (e cateva 10 de RON, dar macar stai linistit ca e totul in regula). Solenza are cursa pedalei de frana ceva mai lunga si poti sa dozezi destul de bine forta de franare, poate d-aia nu reusesti sa blochezi rotile.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 18 Aug 2007, 13:16
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Ai dreptate, nu cred ca pana acum am apasat cat m-au tinut picioarele pe pedala dar am s-o fac sa fiu sigur. biggrin.gif Daca nu blocheaza rotile inseamna ca am o problema. Desi masina se opreste bine!


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonycu
post 18 Aug 2007, 22:25
Post #17


Alpinist de weekend !!


Group: Members
Posts: 612
Joined: 3 July 07
From: Bucuresti




QUOTE(mark`` @ 18 Aug 2007, 13:16)
Ai dreptate, nu cred ca pana acum am apasat cat m-au tinut picioarele pe pedala dar am s-o fac sa fiu sigur. biggrin.gif Daca nu blocheaza rotile inseamna ca am o problema. Desi masina se opreste bine!
*



nu este insa recomadat sa ti se blocheze rotile.. tocmai din acest motiv a aparut ABS-ul !!

daca poti frana din timp fara sa le blochezi este perfect pentru ca:

1. nu rupi aderenta cu partea carosabila

2. protejezi pneurile (pentru ca daca le blochezi si fac scaaaarrtttt lasi cauciucul pe sosea daca intelegi ce spun)

numai bine

cristi


--------------------
Ex Dacia Solenza, Echiparea Scala, An 2004
Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 18 Aug 2007, 22:30
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Eu va inteleg si stiu ce spuneti dar mi-e frica sa nu patesc ceva daca sunt nevoit sa franez brusc si rotile mele nu se blocheaza reducand distanta de franare fata de acum cand (cred) incetineste bine ce-i drept dar nu blocheaza!


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 19 Aug 2007, 14:55
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Parerea mea este ca in momentul in care apesi brusc puternic pe frana , rotile TREBUIE sa se blocheze ! Faptul ca ar fi ideal sa NU se blocheze este alta treaba ! Acum trebuie stiut faptul ca Solenza nu are ABS si puterea de franare trebuie sa fie dozata corect de sofer si astfel toata grija ca pneul sa nu rupa aderenta cu suprafata de contact ( asfaltul) cade pe "piciorul" soferului .
Acum cred ca ar trebui sa ne aducem aminte urmatoarele :
1. daca punem discuri performante si restul ramane la fel , placutele se tocesc mult mai usor pentru ca discurile sunt mai tari si nu reactioneaza ca cele stock .
2. daca punem placute performante si discurile raman stock , acestea vor fi uzate mult mai usor de catre placute , acestea "mancand" din discuri mult mai mult decat in cazul stock .
3. daca punem si placute si discuri performante ajungem la problema ca rotile se blocheaza imediat , sistemul de franare este f performant , dar inutil , deoarece rotile fiind blocate masina reactioneaza ca o sanie , singura frecare fiind cea de tocire dintre anvelopa si asfalt .
4. daca se folosesc consumabilele de origine sau cel putin egale ca performanta cu ele , se face aerisirea si intretinerea sistemului de franare corespunzator si acesta este capabil sa blocheze rotile , atunci singura componenta care trebuie schimbata este suprafata de contact si anume anvelopa !
Deci : faceti-va aerisirea , schibati lichidul de frana la maxim 2 ani , faceti proba si daca la o franare mai puternica rotile se blocheaza egal e totul ok si nu mai aveti de schimbat decat calitatea cauciucurilor !
Vreti sa franeze si mai bine ? Asigurati-le o RACIRE corespunzatoare ! Randamentul franarii scade F mult daca temperatura placutelor si a discurilor este ridicata ! Apoi invatati sa puneti frana , invatati sa le acordati perioade de racire si totul va merge bine !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonycu
post 20 Aug 2007, 07:47
Post #20


Alpinist de weekend !!


Group: Members
Posts: 612
Joined: 3 July 07
From: Bucuresti




QUOTE(marius80_eugen @ 19 Aug 2007, 14:55)
Parerea mea este ca in momentul in care apesi brusc puternic pe frana , rotile TREBUIE sa se blocheze ! Faptul ca ar fi ideal sa NU se blocheze este alta treaba ! Acum trebuie stiut faptul ca Solenza nu are ABS si puterea de franare trebuie sa fie dozata corect de sofer si astfel toata grija ca pneul sa nu rupa aderenta cu suprafata de contact ( asfaltul) cade pe "piciorul" soferului .
Acum cred ca ar trebui sa ne aducem aminte urmatoarele :
1. daca punem discuri performante si restul ramane la fel , placutele se tocesc mult mai usor pentru ca discurile sunt mai tari si nu reactioneaza ca cele stock .
2. daca punem placute performante si discurile raman stock , acestea vor fi uzate mult mai usor de catre placute , acestea "mancand" din discuri mult mai mult decat in cazul stock .
3. daca punem si placute si discuri performante ajungem la problema ca rotile se blocheaza imediat , sistemul de franare este f performant , dar inutil , deoarece rotile fiind blocate masina reactioneaza ca o sanie , singura frecare fiind cea de tocire dintre anvelopa si asfalt .
4. daca se folosesc consumabilele de origine sau cel putin egale ca performanta cu ele , se face aerisirea si intretinerea sistemului de franare corespunzator si acesta este capabil sa blocheze rotile , atunci singura componenta care trebuie schimbata este suprafata de contact si anume anvelopa !
Deci : faceti-va aerisirea , schibati lichidul de frana la maxim 2 ani , faceti proba si daca la o franare mai puternica rotile se blocheaza egal e totul ok si nu mai aveti de schimbat decat calitatea cauciucurilor !
Vreti sa franeze si mai bine ? Asigurati-le o RACIRE corespunzatoare ! Randamentul franarii scade F mult daca temperatura placutelor si a discurilor este ridicata ! Apoi invatati sa puneti frana , invatati sa le acordati perioade de racire si totul va merge bine !
*



sunt intru-totul de acord cu tine.. ai uitat insa sa mentionezi si cred eu ca este un aspect destul de important ca in cazul in care se pune o frana brusca si rotile se blocheaza persoana in cauza sa fie foarte atenta cu volanul.. ce vreau sa spun mai exact este sa nu se lase pe el deloc.. pentru ca daca te lasi putin stanga sau dreapta masina va devia de la traseu daca ma pot exprima asa.. deci cand puneti frana, orice fel de frana (dar in special atunci cand blocati rotile) strangeti de volan bine si incercati sa il tineti drept !!

conteaza foarte mult deasemenea ca si rotile (toate 4) sa fie pe aceeasi suprafata de rulare.. pentru ca daca cu partea stanga mergi pe carosabil in conditii optime de rulare/franare dar cu partea dreapta aproape de sant (implicit prin nisip/iarba) masina nu va frana eficient.. mai ales daca ajungi sa si blochezi rotile !!

so watch out guys !!

cu stima, cristi


--------------------
Ex Dacia Solenza, Echiparea Scala, An 2004
Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 21 Aug 2007, 16:59
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




sefule tin sa te contrazic la franarea asta unde spuneai ca daca franezi brusc trebuie sa ti volanul drept. Ei bine am vesti pt tine, poti sa franezi de la 100km/h brusc si sa tragi de volan cum vrei tu ca masina la frana brusca nu mai vireaza nici 1 milimetru, te duce tot inainte. pe cand la ABS e alta treaba. acolo poti frana brusc si sa mai si virezi pt ca abs-u nu iti blocheaza rotile asta fiind rolul lui. deci faza cu viratu` nu e chiar asa, depinde de ce vorbesti!


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 21 Aug 2007, 19:24
Post #22


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ma intreb citind pe aici de ce or fi inventat astia din industria auto ABS-ul, daca si cu rotile blocate si cu ele libere masina raspunde la comenzi de directie.
Cred ca nu aveau ce face si pe ce mai lua niste bani de la soferii creduli.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 21 Aug 2007, 21:41
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




klaus vrei sa zici ca masina raspunde la comenzi cand franezi brusc si se blocheaza rotile iar acea masina nu are ABS?
Ca poate am inteles eu gresit.

This post has been edited by mark``: 21 Aug 2007, 21:42


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 21 Aug 2007, 22:58
Post #24


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Am vaga impresie ca lumea nu intelege ce inseamna si la ce ajuta un sistem de franare performant. Orice sistem de franare, cat de prost ar fi, poate bloca rotile la o franare. Repet, la o franare. Problema apare cand e nevoie de multe franari repetate des. De aceea se recomanda frana de motor la coborarea serpentinelor si tot de aceea, masinile de competitie au sisteme de franare mai performante.
E vorba aici de disiparea caldurii in primul rand, energia cinetica pierduta prin franare se transforma in caldura, care trebuie disipata, altfel scade dramatic eficienta franarii.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 22 Aug 2007, 00:27
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Deci este vorba despre sistem de franre eficient si nu despre pastrarea directiei de mers , desi sunt legate bineanteles .
Daca masina nu are greutate , atunci , daca se apasa brusc si tare frana se blocheaza numai rotile din fata , pentru ca la cele din spate actioneaza repartitorul , care are rol de scadere a fortei de franre pe puntea spate in functie de greutatea masinii . Daca mergi si tragi de frana de mana brusc pierzi controlul masinii , fiind ca pe gheata , deci in momentul franarii este bine ca frana spate sa functioneze , dar sa nu se blocheze complet rotile din spate , altfel cum iei putin volan in timpul franarii te intorci sau te pui de-a curmezisul . Oare cerculetele cum se fac ? icon_mrgreen.gif
Daca masina are greutate pe puntea spate , repartitorul lasa pana la 40$ din forta totala de franare a masini pe puntea spate , altfel reduce acea forta de franare pe la 20-30% , restul fiind distribuita pe fata .
Mark parerea mea este ca , daca doar rotile fata sunt blocate , iar cele din spate inca se misca masina mai are directie , dar daca sunt blocate si cele din spate ... se comporta ca o sanie , intorcandu-se spre partea unde este mai multa greutate si implicit o frecare cu asfaltul mai mare .
CU ABS poti sa iei curbele linistit si daca apesi puternic daca suprafata de contact cu solul este curata ! Masina are tendinta de a iesi din curba , dar daca rotile nu se blocheaza , fiind deblocate de ABS , ea incearca sa mentina directia volanului ,fiind influentata puternic doar de forta centrifuga , iar daca ai avea si ESP si-ar regla singura franarea pe fiecare roata , astfel incat traiectoria masinii sa fie aceeasi cu cea a volanului !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonycu
post 22 Aug 2007, 08:21
Post #26


Alpinist de weekend !!


Group: Members
Posts: 612
Joined: 3 July 07
From: Bucuresti




QUOTE(mark`` @ 21 Aug 2007, 16:59)
sefule tin sa te contrazic la franarea asta unde spuneai ca daca franezi brusc trebuie sa ti volanul drept. Ei bine am vesti pt tine, poti sa franezi de la 100km/h brusc si sa tragi de volan cum vrei tu ca masina la frana brusca nu mai vireaza nici 1 milimetru, te duce tot inainte. pe cand la ABS e alta treaba. acolo poti frana brusc si sa mai si virezi pt ca abs-u nu iti blocheaza rotile asta fiind rolul lui. deci faza cu viratu` nu e chiar asa, depinde de ce vorbesti!
*



hey man termina cu "sefule" ca nu sunt gipsy.. ok?

si ia incearca tu frumos sa mergi cu 100 km/h, sa pui frana brusca ca sa ajungi sa blochezi rotile si apoi trage de volan cu putere.. o sa te vedem la protv la stirile de la ora 17.00..

nu te cunosc si prin urmare nu voi spune ca esti neexperimentat desi asta reiese din postul tau.. ti-o spun eu care am totusi ceva km la activ si am trecut mai prin toate situatiile posibile: evitarea unei carute nesemnalizate corespunzator pe drum national, evitarea unui biciclist care era beat cred, frana brusca de la peste 100km/h, frana brusca la 35 km/h in oras in fata trecerii de pietoni deoarece domnisoara nu s-a asigurat absolut deloc si s-a angajat pur si simplu sa traverseze ca ea atat a vazut cu ochisorii ei: "trecerea", evitare de coleziune din cauza unor "destepti" care faceau depasiri la limita etc etc..

mai gandeste-te la afirmatiile pe care le faci..

bafta

This post has been edited by sonycu: 22 Aug 2007, 08:43


--------------------
Ex Dacia Solenza, Echiparea Scala, An 2004
Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Aug 2007, 08:41
Post #27


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si totusi care e situatia cand cu rotile blocate si tragi de volan o ia in directia volanului? cea cu atingerea firava si discreta de la
QUOTE(sonycu @ 20 Aug 2007, 08:47)
in cazul in care se pune o frana brusca si rotile se blocheaza persoana in cauza sa fie foarte atenta cu volanul.. [...]pentru ca daca te lasi putin stanga sau dreapta masina va devia de la traseu daca ma pot exprima asa..
*

sau cea violenta:
QUOTE(sonycu @ 22 Aug 2007, 09:21)
si ia incearca tu frumos sa mergi cu 100 km/h, sa pui frana brusca ca sa ajungi la blochezi rotile si apoi trage tu de volan cu putere..
*



--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonycu
post 22 Aug 2007, 08:50
Post #28


Alpinist de weekend !!


Group: Members
Posts: 612
Joined: 3 July 07
From: Bucuresti




deci domnule klaus.. observ ca ai inceput sa ai o "pasiune" pentru mine..

nici o problema..

domnul mark afirma ca daca el pune frana brusca (implicit se blocheaza rotile) la 100 km/h masina va rula in continuare drept chiar daca el trage de volan stanga/dreapta..

acest lucru a fost contrazis de mine.. daca ajungi la acel "pas" de blochezi rotile si tragi de volan (mai delicat sau mai dur), indiferent de viteza, masina va schimba traiectoria.. este cu totul alt aspect faptul ca nu se va intoarce la 180 de grade sau ca nu va vira brusc la 90 de grade.. totul depinde si de forta pe care o aplici volanului in acel moment..

aceasta este opinia mea pe care o exprim din experienta proprie.. te rog klaus da-mi "replica"..

astept cu nerabdare

bafta

This post has been edited by sonycu: 22 Aug 2007, 09:29


--------------------
Ex Dacia Solenza, Echiparea Scala, An 2004
Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Aug 2007, 11:39
Post #29


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Blocarea rotilor are efecte diferentiate, asa cum a subliniat mai sus si marius80_eugen.
Daca se blocheaza toate cele 4 roti, autovehiculul are tendinta de a se aseza transversal pe drum, din cauza diferentei de aderenta a solului fata de fiecare roata inainte de blocare (o roata cu aderenta mai mare arte tendinta de a "trage" autoturismul spre partea ei), iar capacitatea de a directa autovehiculul tinde asimptotic spre zero atata timp cat rotile sunt blocate.
In cazul in care se blocheaza doar rotile fata, directia devine inoperanta.
La momentul blocarii rotilor, fortele de aderenta transversale sunt, sau sunt foarte apropiate de, zero. Fortele de aderenta care raman "in picioare" sunt cele longitudinale (in lungul axului autovehicului).
Ca autovehiculul sa o ia acana, trebuie ca fortele de aderenta transversale sa fie suficient de mari ca, prin compunerea cu fortele de aderenta longitudinale, sa dea o noua directie de deplasare a autoturismului.
Problema este ca, fiind foarte mici fortele transversale, directia e data doar de fortele longitudinale.
Lipsa fortelor de aderenta transversale mai indica si un alt lucru: cresterea riscului de derapaj lateral. Care iarasi nu poate fi controlat de volan atata timp cat rotile sunt blocate.

Pe scurt, cu rotile fata blocate, din cauza lipsei fortei de aderenta transversale pe roti, directia este inoperanta. Masina o ia in functie de alte forte de aderenta care actioneaza asupra rotilor, dar care nu pot fi controlate de directie in mod voluntar.
Asta e motivul pentru care s-a inventat ABS-ul.

La treaba cu blocarea rotilor spate cu frana de mana, dinamica e alta, caci rotile fata nu-si pierd total aderenta si nici nu-s blocate.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonycu
post 22 Aug 2007, 15:22
Post #30


Alpinist de weekend !!


Group: Members
Posts: 612
Joined: 3 July 07
From: Bucuresti




ok.. o explicatie pe cat de detaliata pe atat de simpla..

no comment..

bafta

nu e nevoie dragii mei moderatori sa imi scrieti in postul meu ideile voastre personale.. am vorbit cat se poate de calm si decent..



This post has been edited by sonycu: 23 Aug 2007, 08:17


--------------------
Ex Dacia Solenza, Echiparea Scala, An 2004
Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th June 2025 - 21:58
Forum Renault