Macara geam fata, nu stiu ce i-a venit ca abia mai merge
![]() ![]() ![]() |
Macara geam fata, nu stiu ce i-a venit ca abia mai merge
Merced |
![]()
Post
#1
|
||
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|||
razvanarghius |
![]()
Post
#2
|
![]() satanic dacia Group: Members Posts: 150 Joined: 25 August 07 ![]() |
nu cumva ai indoit macaraua cand ai coborat sau cand ai incercat sa il ridici? vezi daca capatul manivelei nu e aproape de panou
27 Aug 2007, 22:21: vezi daca urca corect pe locasurile pr care le are This post has been edited by razvanarghius: 27 Aug 2007, 22:21 |
--------------------
dacie
dacia 1310
1987 tx
|
|
Merced |
![]()
Post
#3
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Am dat jos panoul, oricum nu el jena. Intr-adevar e cam indoit capatul ala pe care intra manivela, care actioneaza tot sistemul, dar nu e asa de azi, de ieri, era asa si acum o luna cand am mai umblat pe la usa sa bag o boxa in ea. Nu-mi explic de ce merge greu doar cand ridic, si se aude parca si un sunet de tipul unui scartait, dar macaraua in sine nu pare a fi deranjata de nimic. Ce naibii sa-i fac ca ma enerveaza. Mai sunt si fumator si am nevoie de geamul ala pe orice anotimp.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Verifica si daca aluneca corect geamul in ghidajele laterale. Nu cumva este deranjata pasla din ghidaje?
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
Merced |
![]()
Post
#5
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Nu. Ghidajele sunt ok, intr-un loc e un pic cam stramb chederul, si se simtea asta inainte ca avea o portiune unde mergea un pic mai greu, dar in niciun caz ca acum cand tre sa dau de manivela cu doua maini si cu forta ca sa se ridice.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
razvanarghius |
![]()
Post
#6
|
![]() satanic dacia Group: Members Posts: 150 Joined: 25 August 07 ![]() |
geamul urca corect pe sinele sale
|
--------------------
dacie
dacia 1310
1987 tx
|
|
Merced |
![]()
Post
#7
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Da, urca corect, am mai zis.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
razvanarghius |
![]()
Post
#8
|
![]() satanic dacia Group: Members Posts: 150 Joined: 25 August 07 ![]() |
atunci vezi daca geamul sta corect pe locasurile in care are locul in partea de jos a geamului in spatele panoului
28 Aug 2007, 09:35: da jos panoul si apoi gamul da fi atent cum il pui sa fie la fel sa dupa ce il dai jos, geamul, incearca sa ririci asa macaraua si daca merge usor inseamna ca sticla nu e pusa corect si aranjeazo u bine cu spune carte in ordine inversa demontari This post has been edited by razvanarghius: 28 Aug 2007, 09:35 |
--------------------
dacie
dacia 1310
1987 tx
|
|
Merced |
![]()
Post
#9
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Geamu' sta foarte corect, n-am cum sa-l pun mai bine si se vede asta clar fara sa-l mai dau jos si sa ma complic, eventual pana la nivelul la care raman fara geam la masina.
Alte sugestii? Ceva pe la "transmisia" puterii de la mana la mecanism. Daca era geamu' sau altceva pus aiurea cred ca erau probleme si la coborare, insa nu sunt. Nu mai inteleg nimic. Presupun ca tre sa schimb ceva dar nu stiu ce, poate-mi dati voi un sfat ca sa nu bag bani degeaba. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Bullix |
![]()
Post
#10
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Fi atent o chestie cu skepsis aici: chederul interior al geamului (cel de jos, cum ar veni, desi nu este practic un cheder dar tot acelasi rol il are) este de fapt un gen de material textil foarte ferm, prins (nu stiu de cine e prins) cu un fel de capse afurisite metalice. Oricare din capsele alea poate sa se strambe (explicatia logica: geamul trage de materialul ala la fiecare miscare, iar materialul se misca odata cu capsele). Eh, daca nimeresti ca o capsa de aceea sa se strambe in directia geamului, atunci ea va presa pe geam exact atunci cand acesta URCA! Dat fiind ca mizeria aia apasa cumva pe geam in jos, atunci la coborarea geamului acesta va aluneca pe langa ea, si DOAR LA URCARE, se va propti in ea si o va impinge. Ca idee, e exact asa cum o sageata de lupta intra in tine usor, dar e greu s-o mai scoti din tine.
This post has been edited by Bullix: 29 Aug 2007, 12:57 |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
M.I |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 19 June 06 ![]() |
Ceva asemanator am patit si eu. Am lasat in jos geamul de pe partea stanga fata ( a soferului ), era caldura foarte mare. Am parcat masina si cind am dat sa ridic geamul de la manivela : nimic , efectiv era blocat. Am lasat geamul pana jos si apoi am incercat sa il ridic: nimic, efectiv am ramas cu el blocat in pozitia cea mai de jos. Am incercat sa il ridic ajutandu-ma cineva care tragea de geam in sus cu mana cu putere. Degeaba dupa mai multe incercari nereusite
![]() Am scos geamul si apoi am desfacut ,, macaraua ,, care il sustine. Am gasit la macara doua arcuri spiralate care erau rupte.Prima impresie a fost sa cred ca era din cauza lor. Dar nu era asa. Am facut niste probe la macara cu ea scoasa afara sa vad cum merge. Axul pe care este prinsa manivela cu care se ridica geamul are in capat ( se vedea pe-o crapatura din margine; nu l-am putut desface ca era capsulat si prins cu niste nituri metalice ) un fel de pinion dintat si alte mecanisme pe care nu l-am putut vedea prea bine. O solutie era sa il desfac din nituri, dar nu cred ca rezolvam ceva. Multa munca ar fi fost sa il desfac si nu stiu daca mai mergea reparat ( poate avea ceva rupt inauntru ) si daca reuseam sa il repar cum mai il prindeam la loc ? Am cautat macara la magazinele auto. Diferentele de pret sunt mari. am gasit intr-un loc si cu 70 RON , am reusit sa il gasesc si sa cumpar unul nou la pretul de 29 RON. De desfacut a fost oarecum usor sa desfac geamul si macaraua, mai greu a fost sa le montez dar am reusit. ( Le-am desfacut si montat singur fara ajutorul cuiva )La montaj am gasit o pozitie optima sa prind geamul si macaraua dupa mai multe incercari nereusite. O jumatate de zi s-a dus. ![]() 29 Aug 2007, 18:31: Acel ax de care este prinsa manivela de la geam este prins intr-un fel de capsula metalica in interiorul careia am putut vizualiza cu greu un pinion metalic cu dinti si alte citeva mecanisme care nu am inteles ce erau. Numai dupa ce l-am desfacut si facut probe in gol fara geam pus mi-am dat seama ca defectu era acolo. ![]() Mecanismul nou pe care l-am cumparat are un singur arc spiralat in loc de doua cu avea cel vechi. This post has been edited by M.I: 29 Aug 2007, 17:31 |
--------------------
Dacia,
1310, LGN 1.5Dci,
1987, 2007
|
|
Merced |
![]()
Post
#12
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Cred ca problema e asemanatoare cu a lui M.I., nu are treaba cu acel cheder textil ca l-am controlat si paracontrolat. O sa schimb macaraua cand am bani si gata...
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Bullix |
![]()
Post
#13
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Nasol
![]() |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
Merced |
![]()
Post
#14
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Momentan il folosesc asa, il deschid cand plec de acasa cu ea si-l mai inchid cand ajung inapoi, sau opresc undeva si pot folosi doua maini sa fortez ridicarea.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
rba |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salutare,
acel mecanism de care pomenea M.I este de fapt o frana pe suprafata cilindrica interioara a acelei capsule in care intra axul de la manivela macaralei. in acea capsula se gaseste un resort (4-5-6 spire, nu mai stiu exact) care apasa cu putere pe peretii cilindrici interiori ai capsulei, astfel fiind "imposibila" rotiea axului. acest "ax" este format de fapt din doua piese (axul de care este prinsa manivela si axul pe care sta pinionul care antreneaza sectorul dintat al macaralei), intre aceste doua piese existand un cuplaj mecanic cu JOC de aproximativ 20-30 grade (apreciere ochiometrica). in lipsa acelui resort comprimat (acesta actioneaza in acelasi mod ca si sabotii in tambur cand este frana de mana trasa) macaraua se misca in sus si jos fara probleme insa cu joc la manivela. capetele resortului sunt prinse in niste parghii care sunt atasate celor doua piese de mai sus astfel incat la rotirea axului manivelei, in orice directie (ridicare sau coborare geam), resortul sa fie strans (rasucirea, ca la ceasurile cu arc), strngerea ducand la micsorarea diametrului exterior al resotului si implicit eliberarea franei si posibilitatea actionarii macaralei. resorul NU se strange, frana NU se elibereaza daca se actioneaza asupra celeilalte piese din cuplaj (pinionul de pe sectorul dintat) astfel fiind imposibila coborarea geamului in mers, de catre hot, etc etc. cei carora le merge greu manivela si geamul culiseaza bine in ghidaje, le recomand inlocuirea macaralei sau desfacerea acestui cuplaj si inspectarea pieselor din interior. cu multi ani in urma am desfacut un astfel de cuplaj, am repus resorul pe acele parghii de care aminteam mai sus (era numai sarit si capetele resorului necesitau indoire suplimentara), iar cuplajul l-am remontat cu suruburi in locul niturilor (gauri, surub + piulita). macaraua merge si astazi pe masina veche apropape ca o macara noua. cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#16
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
cat e o macara?eu am lasat geamu jos si
cand am vrut sa-l ridic a parait ceva si acuma ridic geamu pana jos,dar se lasa cam 4 cm:( |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
vi_escu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Cauta la dezmembrari.
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
Merced |
![]()
Post
#18
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Chestie tare ieri pe la tara. Mergeam eu prin curte si vad atarnata de un hambar o macara de Dacie.
![]() La tine Daniel cred ca s-au rupt niste dinti de la sistemul care asigura ridicarea, alt motiv nu vad din care sa scape. Vezi sa nu-ti intre careva in masina pana rezolvi. ![]() Eu in continuare stau cu ea asa, merge greu dar am inceput sa ma obisnuiesc, nu mai cobor geamul pana jos(nici vremea nu mai impune in orice caz) si il ridic cand opresc masina. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 01:27 |