Cum faci DACIA sa nu rugineasca ?, este o problema serioasa
![]() ![]() ![]() |
Cum faci DACIA sa nu rugineasca ?, este o problema serioasa
Kruger |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 1.660 Joined: 18 August 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Honda
Accord
2005, Sport Tourer Automatic 2.0 VITEZA NU UCIDE
OPRIREA BRUSCA DA |
|||
1055 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Placute din magneziu-dar cred ca si Zn din baterii -se poate fixa pe caroserie, astfel ca prin electroeroziune aceste placute sa se "consume " primele, inainte ca rugina sa apara pe caroserie. Traducerea este facut de google traslate si nu este greu de inteles. Protecția catodică utilizează una sau mai multe anozi de sacrificiu confecționate dintr-un metal care este mai activ decât metal protejate. . Metale utilizate în mod obișnuit pentru anozi de sacrificiu includ zinc, magneziu și aluminiu . . Acest lucru este un lucru obișnuit în incalzitoare de apa .Imposibilitatea de a înlocui în mod regulat anozi de sacrificiu în încălzitoare de apă scade drastic durata de viață a rezervorului. dedurizarea apei tind să se degradeze aceste anozi de sacrificiu și tancuri mai rapid. În cele din urmă, o electrică de alimentare poate fi conectat pentru a se opune curentul galvanic corozive Dacă un anod de sacrificiu este folosit (cum ar fi un aliaj de zinc, aliaj de aluminiu , sau magneziu), aceste anozi va coroda, protejarea alte metale. . Aceasta este o practică comună în industria navala pentru a proteja echipamentul navei. Nave și navele care sunt în uz apă sărată, fie din aliaj de zinc sau aliaj de aluminiu. . În cazul în care ambarcațiunile sunt numai în apă dulce, un aliaj de magneziu este folosit. Magnesium has one of the highest galvanic potentials of any metal. Magneziul are una dintre cele mai mari potentiale galvanice din orice metal. Dacă este utilizat într-o aplicație apa sarata pe o barcă de oțel sau aluminiu coca, bule de hidrogen vor forma sub vopsea, cauzând bășici și descuamarea. Avind in vedere ordinea reactivitatii : Be Mg Zn, Al, Fe, Pb, Cu, Ni, Ag, Au, rezulta ca niste placute din Zn ar putea rezolva situatia in sensul limitarii electroeroziunii. Pe aluminiu nu m-as baza pentru ca exista diferite aliaze, unele fiind mai reactive alte mai putin reactice decit fierul. seria_react.jpg Problema este cum se vor fixa anozii de sacrificiu, unde , in ce cantitate.... This post has been edited by 1055: 11 Jan 2011, 00:16 |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
mitica300 |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 782 Joined: 22 August 10 From: Bucuresti ![]() |
n-are legatura ... ! Aia se pun pe interiorul navei, prin sudare, cu tonele, insa nava fiind in apa sarata si foloseste curent alternativ nu continuu, astfel coca navei este impamantarea . La tensiuni de 220-380 si mai mult, nava este ca intr-o baie galvanica. Nu se poate face asta la masini,
|
--------------------
Dacia
1100
1969 Piese OK
seriozitate OK dinamism OK inedit OK |
|
anghelcatalin1992@yahoo.com |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 195 Joined: 17 January 11 ![]() |
la mine podeaua e facuta din tabla galvanizata de 3 mm si nu am nici un fel de problema cu ea , bineinteles ca am avuto data cu antifon pe dedesubt , dar a ruginit grundul din inauntru dar nu ceva grav ca am curatat si am dat 2 straturi noi de grund , e caroserie din 83 masina e din 82 dar in 83 a avut accident si i-a scimbat caroseria.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
1300
1982
- ph07bgy catalin-alexandru
|
|
payty |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
cine ti-a facut tie podea de 3mm? nici nu cred ca rezistau presele la uzina daca ar fi bagat asa tabla la ambutisat.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
maho |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
O fi luat de la vreun Hummer...
QUOTE anghelcatalin1992@yahoo.com Posted Yesterday, 22:19 ..a ruginit grundul... ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
sobolan |
![]()
Post
#37
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(argon @ 30 Aug 2007, 18:34) 1997 este unul din cei mai prosti ani la Dacii, ai prins o masina dintr-un lot prost, nu ai ce-i face, carpesti undeva rugineste altundeva. da,e un lot prost dar daca o tii din scurt nu ai pb. .... QUOTE(han_1.6 mpi @ 30 Aug 2007, 18:39) o metoda miraculoasa ar fi tratamentul cu parafina. se gaseste la magazinele de vopseluri auto. ceri ceara de lonjeroane sau parafina . se da ori cu pistolul ( cel mai bine) ori cu pensula - dar asta poti face doar in interiorul usilor. tabla rugineste din interior spre exterior. si inca ceva asigura-te ca toate chederele-inclusiv luneta si parbriz- sunt etanse. si inca cate nu se gasesc...bani sa fie....intai faci toata tabla sa fie ok,fara kit prin gauri ![]() daca vrei poti.... ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
stiefani |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 20 January 10 From: Ploiesti,Bucuresti, Mizil City ![]() |
Mai Anghelutzule....ce a facut grundu` ?
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Break
1397
2000 Li PH 50 TAX Silver Diamant cu Bi-Xenon
- PH 50 TAX
|
|
1310CL |
![]()
Post
#39
|
![]() 1310 DRIVER Group: Members Posts: 1.232 Joined: 25 January 10 From: Arad ![]() |
Ca tot a fost dezgropat topicul asta,eu la dacia mea 1310 combi,an fabricatie :1996,de cand ii masina nu a fost(nu am) facut absolut nimic la tabla culoarea este originala,si nu am rugina nici la lonjeroane si nici la praguri,decat putina la usi si la aripi.
Culmea ca ii tot din anii prosti de fabricatie ai Daciei...la mine oare cum se explica ca nu am gauri in praguri si lonjeroanele mancate?Masina a stat tot la tara si a fost folosita la carat marfa inca de aproape noua. Cateva poze: This post has been edited by 1310CL: 10 Apr 2011, 19:34 Attached thumbnail(s) Imagine0567.jpg ( Size: 376.5k ) Number of downloads: 1011 Imagine0566.jpg ( Size: 441.78k ) Number of downloads: 1036 Imagine0623.jpg ( Size: 354.05k ) Number of downloads: 1025 Imagine0630.jpg ( Size: 389.71k ) Number of downloads: 1028 Imagine0642.jpg ( Size: 372.42k ) Number of downloads: 1016 |
--------------------
Dacia 1310
TLX
1990
- AR06GKI CREM 427
|
|
maho |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
O fi fost "frecata" mai putin iarna. Sarea si restul "minunilor" cu care se arunca pe drumuri, omoara tabla rapid, mai ales daca nu e spalata temeinic si pe dedesupt. Plus mici retusuri facute la timp. Mai e si norocul, calitatea lucrarii de vopsitorie...
"Dacia mea"...vad ca ai inceput sa te obisnuiesti cu ideea, i-ai convins pe ai tai ? ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#41
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Vorbea un coleg intr-un post de piese de fibra.
![]() Attached thumbnail(s) DSC00858.JPG ( Size: 755.27k ) Number of downloads: 362 DSC00860.JPG ( Size: 739.98k ) Number of downloads: 335 DSC00859.JPG ( Size: 1.09mb ) Number of downloads: 336 |
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
1055 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
QUOTE(mitica300 @ 21 Jan 2011, 21:31) n-are legatura ... ! Aia se pun pe interiorul navei, prin sudare, cu tonele, insa nava fiind in apa sarata si foloseste curent alternativ nu continuu, astfel coca navei este impamantarea . La tensiuni de 220-380 si mai mult, nava este ca intr-o baie galvanica. Nu se poate face asta la masini, Desigur, la cit cintareste o nava, este posibil ca anozii de magneziu sa fie intradevar de ordinul tonelor.. Un boiler cu cazan de 50 de litrii foloseste un anod de 22x80 mm, pentru o dacie cit crezi ca ar trebui folosit ? Chiar am dat un link pe alt topic cu adrese din Bucuresti de unde se pot procura anozi.Pentru cei curiosi si inventivi dar si pentru cei bazati, arunc urmatoarea intrebare : Daca ati monta un anod de magneziu pe o masina, unde l-ati fixa si cum... ? This post has been edited by 1055: 14 Jul 2011, 11:00 |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
1055 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Avind in vedere ordinea reactivitatii :
Be Mg Zn, Al, Fe, Pb, Cu, Ni, Ag, Au, Ma gindesc ca greutatile de plumb folosite la echilibrarea rotilor ar putea participa la electroeroziunea-ruginirea jentilor ..... This post has been edited by 1055: 16 Jul 2011, 23:31 |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
ZTV |
![]()
Post
#44
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#45
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
din carton
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
sobolan |
![]()
Post
#46
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(han_1.6 mpi @ 3 Sep 2007, 19:16) dati fratilor cu parafina ca e cea mai buna solutie in cazul de fata. asta in cavitatile inchise. repet : se da de catre un vopsitor cu pistol cu stut. adica in praguri lonjeroane si usi. se da si in contraaripi la portbagaj. cautati la magazine de vopseluri auto si cereti ceara de lonjeroane sau parafina. .... asa am facut si eu la toate tigaile ce mi-au trecut prin mana...ceara anticoroziva in praguri/lonjeroane dubluri....cea mai buna solutie ! QUOTE(argon @ 4 Sep 2007, 10:03) asa-i,n-a tinut mult minunea ! QUOTE(LIVIU26 @ 4 Sep 2007, 10:16) nimic de contestat dar aia se da pe garduri probabil....la masina remediezi ce-i rau prin taiere/inlocuire si sudura...e mai ok asa ! |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Aripile din spate si haionul erau din poliester armat din fibra de sticla la Wartburg,modelele mai noi,acelea patratoase.Si erau foarte bine reusite in privinta liniei.La Trabant s-a folosit Duroplast,tot ceva cu fibre si rezistent;se poate sta pe o aripa de Trabant demontata,dar pe una de tabla,nu.
Iar ca s-a discutat de spatiile inchise,eu prefer acolo o solutie de vaselina in benzina si cu putin ulei.O astfel de solutie patrunde intre table si lasa acolo vaselina dupa evaporarea benzinei,iar uleiul nu o lasa sa se usuce prea tare.E metoda verificata de aproape 30 de ani.Daca a patruns acolo pamant(iar in lonjeroanele Daciei sunt tot felul de gauri in partile de sus facute parca special ca sa intre noroiul)singura solutie este etansarea si umplerea cu ulei pentru un timp.Prin stratul de pamant ceara sau solutia de vaselina nu ajung la metal.Dar nu e cel mai indicat uleiul complet ars.Cel partial utilizat sau nou mai contine inca aditivi anticorozivi. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
stabil777 |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Exista un material pentru hidroizolatii terase, cel mai bun este cel nemtesc ,dar si cel mai scump , la noi nici nu exporta nemtii asa ceva , este vorba de membrane elastoplastomerice armate imbibate cu bitum din marea Nordului, un astfel de material il pui in congelator si nu devine casant , bati cuie in el iar gaurile devin ca supapa unui Artex (balon de miuta!), este garantat juma de viata, daca ar fi ,cu astfel de material as imbraca lonjeroanele si partea dinspre asfaltul sarat sau ploios. Daca l-ai lipit pe un strat suport ,nu-l mai poti desprinde decit , impreuna cu strat cu tot.
Si de ce nu , as alege chiar material cu strat protector de ardezie impotriva focului, asa material nu trebuie niciodata verificat sau intretinut. http://www.hidroset.ro/sisteme-hidroizolatii.html http://www.kdroofing.ie/GreenRoofs.aspx Probabil ar fi prea costisitor sa iei o foaia de tabla ,oricum un pic mai subtire decit actuala ,si s-o imbibi intr-un strat protector, precum am vazut ca se face tratare anticoroziva a tablei Loganului! |
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Problema nu e cu ce se acopera tabla(vorbim de protectia exterioara)ci tratamentul inaintea acoperirii.E suficient sa ramana mici puncte de rugina dedesubt si lucrarea e compromisa.Ori se foloseste cu insistenta un convertor de rugina adecvat,ori decapare completa(pe care o prefer cand e posibila).Dupa un tratament bine facut e suficient grund auto(de preferinta reactiv in cazul decaparii acide) ca protectie contra ruginii acoperit cu un strat care sa nu fie prea gros de material antifonic pentru o protectie suplimentara la abraziune.Asa,multi ani nu sunt dupa aceea probleme.Un strat gros de antifon are suficienta rezistenta sa nu se umfle imediat ce apare sub el rugina,dar acolo se pastreaza umezeala si nu dupa mult timp mai gasim doar antifonul.Nu spun de sablare pentru ca nu prea e pentru amatori in fata blocului.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Bogdan30 |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 27 July 11 ![]() |
salut baieti si salut posesorilor de dacia .Ma numesc Bogdan si mai am putin pana la permis si am o problema la dacia 1310 (a ruginit la praguri ) si tata a astupat gaurile cu vaselina si am vazut ca a inceput sa rugineasca si la aripa .Pentru mine inseamna foarte-foarte mult aceasta masina pentru ca stiu cum a intretinut-o tata ,dar el mi-a zis ca e din cauza tablei foarte-foarte proaste .O sa postez si poze ,va multumesc pentru ajutor .
Moderator edit: fara scris IRC. This post has been edited by bucatzel: 27 Jul 2011, 16:11 |
--------------------
Dacia
1310
98 berlina
|
|
1055 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Pe o tabla curata , grunduita si antifonata se poate aplica un ameste de benzina, motorina si vopsea.Nu m-am mai deranjat sa curat noroiul si pamintul uscat de la incheieturi si pur si simblu am dat cu motorina iar ulterior cu motorina+benzina + vopsea in amestec
Precum spunea si un coleg, daca tabla nu este curata sau curata orice protectie ulterioara este ineficienta.Am evitat pe cit am putut ca acolo unde a fost rugina sa nu las urme de prelucrare mecanica, zgirieturi, finisind cit mai mult posibil suprafata respectiva. AM sa fac citeva poze la defucta mea dacie si am sa le postez pentru a arata cum se poate pastra tabla curata .Daca nu era accidentul poate ca nici eu nu as fi remarcat ce tabla buna am avut.... ![]() This post has been edited by 1055: 27 Jul 2011, 21:49 |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
4x4 |
![]()
Post
#52
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Daca tabla e buna fa cum au spus si colegii, atentie, vopsea si unsori.
Daca ai rugina dao la remat. |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
CT-93-YUX |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 30 June 10 From: Medgidia ![]() |
Salut!
Am o intrebare dar va rog nu radeti de mine. Ulei/vaselina in praguri pe unde se baga si cum?? |
--------------------
Dacia
1300,
anul fabricatiei: 1973
- CT-93-YUX
|
|
ghitza |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
prin interior,dai jos ornamentu de plastic de la praguri,pe unde trec si firele catre spate
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
CT-93-YUX |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 30 June 10 From: Medgidia ![]() |
Aha, am inteles!
Multumesc mult!! |
--------------------
Dacia
1300,
anul fabricatiei: 1973
- CT-93-YUX
|
|
Bogdan30 |
![]()
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 27 July 11 ![]() |
Chiar maine [neinteligibil] joi o sa ii fac [neinteligibil] poze ,chiar [neinteligibil] e din 98 masina arata [neinteligibil] [neinteligibil] si merge impecabil pt o dacie ,nu ma lasa inima sa o dau doar pt 2 gaurele in praguri si 2 puncte de rugina la aripa .[neinteligibil] cam cat costa sa faci 2 gaurele in praguri si 2 puncte de rugina in aripa ,iar [neinteligibil] si pe sub ea sunt probleme cam cat ar costa toata lucrarea? astept raspuns .[neinteligibil]
------------- Editat de moderator, am eliminat fragmentele care nu erau scrise in limba romana. Catre autor: foloseste scrierea oficiala. This post has been edited by os: 30 Jul 2011, 14:00 |
--------------------
Dacia
1310
98 berlina
|
|
Bogdan30 |
![]()
Post
#57
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 27 July 11 ![]() |
[FONT=Arial] Masina mea .As vrea sa va intreb [ininteligibil] se poate bineinteles cam cat ar costa [ininteligibil] lucruri la masinuta mea :antifonare pe dedesupt ,pragurile si la aripi .Precizez dupa cum vedeti [ininteligibil] nu este nevoie de vopsire sau alte lucruri .Va multumes pt ajutor si scuze de intarziere . O zi buna .
![]() This post has been edited by os: 7 Aug 2011, 15:26 Attached thumbnail(s) Fotogr.0065.jpg ( Size: 40.48k ) Number of downloads: 151 Fotogr.0066.jpg ( Size: 37.58k ) Number of downloads: 125 Fotogr.0067.jpg ( Size: 42.04k ) Number of downloads: 107 Fotogr.0068.jpg ( Size: 19.79k ) Number of downloads: 95 Fotogr.0069.jpg ( Size: 42.97k ) Number of downloads: 93 Fotogr.0070.jpg ( Size: 42.51k ) Number of downloads: 77 Fotogr.0071.jpg ( Size: 54.02k ) Number of downloads: 114 Fotogr.0072.jpg ( Size: 77.65k ) Number of downloads: 120 Fotogr.0074.jpg ( Size: 38.75k ) Number of downloads: 113 |
--------------------
Dacia
1310
98 berlina
|
|
Bogdan30 |
![]()
Post
#58
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 27 July 11 ![]() |
Nu-mi raspunde nimeni ?Chiar nu e nimeni care sa-mi dea o mana de ajutor?
![]() |
--------------------
Dacia
1310
98 berlina
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Tu ce-ai vrea sa-ti raspunda lumea dintr-un post agramat si niste poze relativ inutile?
Ia-o de covrig si du-o la un tinichigiu, ca ala sigur o sa vada mai multe lucruri decat ai pozat pe-acolo. Si daca nu ti se raspunde suficient de iute la post, asta e, mai astepti, nicidecum sa te pui sa mai dai un "up" la topic. Chestii de genul asta se pot considera "goana dupa post-uri" si nu sunt tocmai pe gustul regulamentului pe care l-ai acceptat cand ni te-ai alaturat. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Bogdan30 |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 27 July 11 ![]() |
Imi cer scuze daca v-am deranjat/suparat dar vreau sa aflu ce sa fac cu ea sa mai bag bani in ea si cam cat sau sa o dau la remat sau sa o vand unui cumparator . O zi buna
Moderator edit: fara scris IRC This post has been edited by bucatzel: 9 Aug 2011, 11:17 |
--------------------
Dacia
1310
98 berlina
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 08:12 |