DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> aeroterma, face ceva sau e degeaba?, la model cu aer pe langa parbriz

brigada_diverse
post 27 Aug 2007, 17:55
Post #1


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




acum cativa ani, cand porneam aeroterma, la modelul de dacie cu grila de aerisire langa parbriz, baga praf cu gramada.

acum daca pornesc nu mai baga nimic.(dar se aude functionand)

sugestii? o sa desfac aeroterma aia(dau si bordul jos?), o curat, curat si dupa glrila de aerisire..asta e ideea mea

cineva mi-a spus ca fac asta degeaba ca nu o sa bage aer.

voi ce spuneti?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Aug 2007, 19:21
Post #2


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.280
Joined: 24 June 07




Nici la mine nu face nimic, desi pe vremuri facea. Nu stiu unde e problema, dar momentan mai mult consuma curent decat se bage aer. In schimb cand am viteza de la 70km/h in sus intra destul aer cald in masina fara sa mai manance curent degeaba aeroterma aia. Daca rezolvi ceva sa postezi, sa incerc si eu sa remediez problema ca usor usor se apropie iarna.
Apropo, la tipul vechi de bord, ala O-O-O, exista doua manete la aeroterma. Aia de sus are doar un rol din ce am vazut eu, adica o dau inspre dreapta si porneste aeroterma, iar aia de jos presupun ca directioneaza aerul ori la picioare, ori spre geam/fata, ori in ambele locuri. Intrebarea mea este, in ce parte tre sa fie maneta sa bage spre picioare sau spre fata?(ca prin ambele locuri in mod logic merge pe mijloc)


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 27 Aug 2007, 21:34
Post #3


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




eu am 3 manete
1 de caldura, 1 directioneaza aerul pe la aeroterma, una
pe la picioare

o sa va mai spun ce schibari am facut

pe mine ma intereseaza pentru vara sa bage aer, iarna caldura intra fara probleme


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Aug 2007, 21:40
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu o sa mearga niciodata ce vrei tu, mai bine deschizi geamurile.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 27 Aug 2007, 21:45
Post #5


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




de asta ma temeam si eu, dar, incercarea moarte n-are...si nu strica sa fie mai curate canalele alea


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 27 Aug 2007, 22:24
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




ca sa bage aer inauntru tre sa ai inchis etans marginile pe care vine montat grilajul din fata de la parbriz. cauta ca este un topic care se ocupa cu treaba asta.


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvanarghius
post 27 Aug 2007, 22:42
Post #7


satanic dacia


Group: Members
Posts: 150
Joined: 25 August 07




mie imi merge fara probleme.vezi daca paleta de la ventilatorul aerotermei nu e rupta sau deteriorata. da jos aeroterma e prinsa in cateva suruburi chir sub bord de jur imprejur si dai asa drumul sa vezi cum merge


--------------------
dacie dacia 1310 1987 tx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 29 Aug 2007, 13:06
Post #8


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Stati linistiti cei care aveti probleme cu aeroterma. M-am ocupat non-stop si zi de zi, timp de doua saptamani, de chestia asta si nici un rezultat simtitor. Ventilatorul ala poate sa sufle pana il gaseste boala, atata timp cat traseul de aer de la el pana la bord nu este FERM SI ZDRAVAN izolat, sa nu scape PIC DE AER prin alte parti. Am cautat mii de solutii, dar trebuie prea multa rabdare pentru prea putin lucru si intr-un final renunti. Credeti-ma, sunt mii de detalii mici si importante pe care trebuie sa le prinzi. Izolezi intr-o parte si constati ca iti scapa aer prin alta parte. Deci... munca in zadar. Sistemul mi se pare execrabil de prost conceput si in plus de asta, totul e imbatranit pe aceasta masina. Pot fi si fisuri in tabla pe care sa nu le depistezi si sa stai ca nebunu' s-o izolezi absolut DEGEABA.

Cautati, exista un topic mai vechi despre asa ceva. Am batut apa in piua acolo, am facut tot ce mi s-a zis, plus tonele de idei pe care le-aveam si degeaba. Eu unul am renuntat. Poate rezolvati voi ceva. Aruncati un ochi de curiozitate. Succes!


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 29 Aug 2007, 21:49
Post #9


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




aha...pai o sa caut topicul...dar nu ma las pana nu curat aeroterma si traseul de aerisire....
tabla mai mult ca sigur ca are gauri prin ea...e din 89 biata masina, vopsita prin 2000 "la plesneala"" de gasesc rugina sub vopsea, nu tabla cum ar fi normal...

totusi...sper sa rezolv cumva....mai suplimentez cu vreun ventilator...improvizatii..silicon sanitar...

o sa va transmit si voua... , o sa ma ocup de ea pana la 17 sept..ca dupaia o sa frecventez scoala...si masina o s-o las pentru weekenduri....


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 31 Aug 2007, 16:19
Post #10


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




QUOTE(cristitranca @ 29 Aug 2007, 21:49)
o sa ma ocup de ea pana la 17 sept..ca dupaia o sa frecventez scoala...si masina o s-o las pentru weekenduri....
*



Welcome to the club, brother icon_mrgreen.gif radmasa.gif


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 3 Sep 2007, 07:57
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




Am incercat si eu in zadar sa rezolv treaba cu aeroterma.Am desfacut bordul am curatat pe acolo tot si am pus silicon peste tot...degeaba....se duce in life aerul ala plus ca ventilatorul ala abia imi sufla pe mana cand o pun deasupra,darmite sa ma zvante in masina tongue.gif...nu mai incercati ca nu are rost...mai degraba puneti vreo 4 coolere de cpu in masina daca puteti alimenta...eu am incercat direct cu alimentarea de la ventilatorul asta de sub bord si nu invartea nici un cooler din cele 4...stie cineva de ce ? coolerele sunt 12 V si 0.23 A


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
idnounout
post 3 Sep 2007, 12:00
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 3 September 07




cred ca aici se afla ceea ce cautati

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=9848


--------------------
Dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bilex
post 3 Sep 2007, 19:42
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 18 December 05




si eu am avut probleme de genul si la mine rezolvarea a fost schimbarea draperiilor din vinilin subtire de deasupra radiatorului ca daca is tepene si nu se mai muleaza iese aerul exact pe unde a intrat!!!!!!!!!


--------------------
dacia 1410 break 1996 - bh03fbk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 3 Sep 2007, 19:54
Post #14


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




acum vad ca baga si apa pe la aeroterma, o sa incerc sa schimb tot ce e garnitura de cauciuc pe acolo, si va anunt daca am reusit sa rezolv ceva


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 3 Sep 2007, 20:49
Post #15


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Sunt deschise mai multe topic-uri pe aceasta tema. S-au prezentat variante alternative la aeroterma existenta, eu am montat o aeroterma suplientara si am reusit sa rezolv problema cu caldurica iarna, dupa ce in prealabil am izolat tot sistemul care este foarte prost conceput si aeroterma existenta nu face fata.
Va spun ca se poate rezolva ( cu caldura ), trebuie multa rabdare si ambitie.
Mult succes!


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 3 Sep 2007, 20:57
Post #16


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




deci..cu caldura nu am probleme, incalzeste foarte bine fara sa pornesc nimic in pus decat daca mut maneta de caldura

aeroterma(una separata de masina) la 12 V are destula putere, dupa cat am observat.

oricum eu intentionez sa scap de sitemul prost conceput al daciei, sa fac o consola, sa pun 2 gauri de aerisire cu ferestre de plastic ca la Logan, pana la ferestre aerul o sa fie transportat prin furtun metalic de mare calibru. aerul va fi pompat in sistem de 2 aeroterme(sau una) introduse intr-o capsula facuta special sa poata trimite aerul eficient

aerul va fi luat de la calorifer.

acum sa imi dau seama cu ce sa fac capsula, ca e cam greu de conceput perfect

evetual mai suplimentez cu vreo 2 gauri prin bord...

This post has been edited by cristitranca: 3 Sep 2007, 20:57


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 5 Sep 2007, 20:05
Post #17


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




dupa ce am curatat de mizerie si de praful de 2 degete de la aerisire si am lipit vinilinul ala roz , (l-am etansat) baga putin aer in masina.

oricum, praful ala avea un rol esential, nu permitea apei, la demaraj sa intre in aeroterma si implicit in masina, deci o sa pun un urete pe acolo, si poate o sa pun in loc de vinilin niste palete comandate electric, sa se inchida/deschida in functie de functionarea aerotermei


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
W3f
post 5 Sep 2007, 23:25
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 22 July 07




am mea nici praf nu baga atat ca se aude ca se invarte acolo si face galagie cu gandul ca poate te face sa mai uiti de frig smile.gif iar vara daca ii dai drumul ai impresia ca ai si aer conditionat!
sfatul meu ii sa iti faci rost de un radiator cu ventilaror si sa faci un bypas sau sa skimbi direct conductele de la radiatorul din bord la cel nou! yo am unul de pe un IKARUS (autocar) merge de numa face szgomot dar decat sa aud aeroterma aia care numa sege curentul de pa baterie mai bine renunti la spatiul din bord a si inca ceva daca iti improvizezi un asemenea radiar sa nul pui deasupra CD sau CAS ca lai distrus:) efectul ii garantat yo zic sa dai aeroterma jos ca si asa nu face nimic numa ingreuneaza masina dejaba! dute la dezmembrari cauta un radiator vezi poate reusesti sa gasesti unul de mert sau bmw orice ce poti adapta si sa aiba ventilator merita mai mult decat orice aeroterma de dacie


--------------------
Dacia LGN ABS + 2008
(D)aca (A)i (C)ap (I)a-ti (A)lta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Sep 2007, 06:57
Post #19


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La mine ploua prin aeroterma, dar pentru asta merge , adica cand e masina parcata cu botul mai ridicat, picura pe unde intra firele, si nu cred ca e normal...ce pot sa-i fac? grila e desfundata...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
floryyn
post 6 Sep 2007, 07:06
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 19 November 06
From: Targu Jiu




Si aeroterma de la cocoana mea e moarta, fire desprinse sau mai stiu eu ce, si ma gandeam s-o reanimez, dar dupa cele citite aici, pare-se ca nu prea are rost...Insa vine frigul, de ex. in dimineata asta aici in Targu Jiu sunt 8 grade, asa ca trebuie facut ceva...Stiu ca se discuta pe topicuri mai vechi de aeroterme suplimentare, alea turcesti de exemplu. Se mai gaseste prin Vitan asa ceva, si cat ar costa? Saptamana viitoare vin prin Bucuresti si m-as risca la o aeroterma din asta, daca ar fi pana in 2 milioane wink.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 6 Sep 2007, 08:46
Post #21


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




culmea e ca si mie imi curge apa pe la fire pe la aeroterma si pe sus, pe unde se prinde de carioserie cu suruburi., o sa incerc sa ii fac o etansare cu silicon sanitar si va spun efectul(sa mai si ploua un pic)


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 6 Sep 2007, 09:59
Post #22


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




la mine azi dimineata cand am pornit caldura si am dat drumul la aeroterma chiar se simtea suflul cand stateam la semafor, lasand deoparte zgomotul de scartait pe care il scoate la pornire.Am mai postat aici cateva operatiuni pe care trebuie sa le faceti in acest sens insa vad ca le-a sters cineva, nu stiu de ce, ca erau doar niste sfaturi.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Sep 2007, 10:06
Post #23


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu stiu cine a sters.

Aeroterma are 2 pozitii? ca butonul are 2 pozitii dar numai pe una functioneaza..si celelalte 2 e pe oprit.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 6 Sep 2007, 10:58
Post #24


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




aeroterma are 2 viteze. prima pozitie oprit, celelalte 2 ar trebui sa porneasca aeroterma.

uita-te sub bordul masinii(daca e model mai vechi, fara consola)

eu am sub intrerupatorul de la aeroterma o rezistenta(nichelina bobinata) la care se leaga cateva fire, unul duce la aeroterma.

aeroterma are viteza mare la tine?




--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Sep 2007, 11:01
Post #25


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




are o singura viteza, nu stiu daca mare sau mica, nu am termen de comparatie, alte Dacii pe care le conduc au CN...

Butonul are 3 pozitii, in jos porneste, pe mijloc si sus nu face nimic..in spate are 3 fire conectate.

Trebuie sa o dau jos, sa vad pe unde intra apa, ca ploua prin ea, nu pe la imbinari.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th June 2025 - 21:58
Forum Renault