DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> AJUTOR MODIFICARE APARAT MASURA DIGITAL, TERMOMETRU;VOLTMETRU 2 in 1

kindeeru56
post 24 Mar 2008, 20:16
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




as dori sa modific un instrument de masura sa renunt la toata polologhia care este acolo si sa rezulte ceva cat mai compact si sa aiba doar doua utilizari volmetru si termometru.
astept idei si scheme .
instrument masura model:266c CLAMP METER


24 Mar 2008, 20:18:
am gasit o schema de termometru acuma ar mai trebui sa sa fac si un volemetru ceva de genu 2in 1 cu un comutator ceva de genu asta sa schimb de pe unu pe alta .
parte de masura este aceiasi cu cea de la ICL7107????

asta ar fi si schema de voltmetru nu ma ca este cu icl 7107.
acuma il pot inlocui cu 7106 dar sa folosesc aceleasi componente ca la 7107

daca aveti o schema mai simpla de voltmetru adaugatio


This post has been edited by KINDERU56: Yesterday, 21:29

Attached thumbnail(s)
Reduced 86%

466 x 1026 (60.6K)
Reduced 83%

838 x 478 (57.11K)


24 Mar 2008, 20:20:
pozele

This post has been edited by kindeeru56: 24 Mar 2008, 20:20


Attached thumbnail(s)
30337_5mg.jpg ( Size: 60.6k ) Number of downloads: 1048
ICL7107_volt_meter.jpg ( Size: 57.11k ) Number of downloads: 1127


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 24 Mar 2008, 21:02
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




7106 este pentru afisaj cu cristale iar 7107 este pentru leduri iar schema de termometru este asta

Attached thumbnail(s)
30337_5mg.jpg ( Size: 27.77k ) Number of downloads: 1091


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 24 Mar 2008, 21:16
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




ei am cel cu afisaj cu cristale ideia este sa le pot combina pe amandoua intrun singur montaj (voltmetru,termometru )
partea de intrare ,de masura este aceiasi cu cea de la 7107 doar ca diferenta o face ca 7106 cristale si 7107 leduri sau difera de la 7107 la 7106


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 24 Mar 2008, 22:36
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




Nu strica clampmetrul mad.gif .Mai bine cumpara un aparat de masura la 15ron,ca e tot cu 7106 dar smd in ultima perioada.Problema este la alimentarea circuitului.


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 24 Mar 2008, 23:51
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




am doua clampmetre si trei aparate de masura pot sa sacrific un clampmetru


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 25 Mar 2008, 18:08
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




Gabi1 are dreptate cu alimentarea circuitului, care NEAPARAT trebuie sa fie separata de alimentarea si masa automobilului. Cu o baterie de 9 volti iti va functiona 2-3 luni.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 25 Mar 2008, 18:48
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




pa si nu pot sa folosec o sursa de 9V ( 7809)


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 25 Mar 2008, 22:30
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




nu poti folosi un 7809. Trebuie sa fie separat complet galvanic.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 26 Mar 2008, 18:59
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




pai stai asa sa inteleg:la servici am 2 aparate de masura digitale unu este alimentat de la un traf de 9V/200mA si celalat este tot un trf ardinar si o sursa de 9V(7809) alea cum merg???


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 27 Mar 2008, 23:25
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




Tu la aparatul de masura ai urmatoarele puncte de referinta:
1...V+(alimentare baterie);
2...Vintrare(masurare Vin+);
3...Vcomun(masurare Vin-);
4...V-(alimentare baterie);
Deci in mod normal, semnalul de masurat se aplica intre punctele 2 si 3 iar pe tine te intereseaza intre punctul 4..masa(adica Vbat-) si punctul 2..(Vin+).
Fa si tu teste la rece si o sa iti dai seama de problema.Solutia este o minisursa in comutatie,adica o izolare galvanica intre alimentarea circuitului si semnalul de masurat.


kindeeru56 Scris 26 Mar 2008, 19:59
pai stai asa sa inteleg:la servici am 2 aparate de masura digitale unu este alimentat de la un traf de 9V/200mA si celalat este tot un trf ardinar si o sursa de 9V(7809) alea cum merg??


Leaga minusul alimentatorului cu minusul/sasiul aparatului la care vrei sa faci masuratori.Ai grija sa fie tensiuni mici icon_mrgreen.gif .

This post has been edited by gabi1: 27 Mar 2008, 23:33


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 28 Mar 2008, 01:39
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Eu ma avut asa ceva, un indicator al tensiunii acumulatorului (indicator de incarcare), facut dintr-un multimetru cu ICL7106. Nu poate fi alimentat direct din acumulatorul masinii si sa masoare in acelasi timp propria sa tensiune de alimentare. Eu am facut un convertor DC-DC cu un oscilator simplu (cu 2 tranzistori parca si un minitraf pe tor de ferita. Convertorul lucra la 24Khz, cei 9v din secundar ii obtineai cu vreo 5 spire in secundar. Era chiar simplu convertorul, si merge si in ziua de azi la tipa careia i-am vandut masina.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 28 Mar 2008, 17:49
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




ok am inteles acuma poti sa pui schema de convertor daca o ma ai


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 28 Mar 2008, 23:09
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




Sunt o gramada de scheme,convertoare de la 12volti la X volti.Trebuie doar sa tii cont de raportul de transformare al trafului care acum trebuie sa fie cam 1/1,adica daca ai 50 spire in primar atunci in sec trebuie sa ai tot cam 50 in secundar(asta pentru a avea in secundar aceeasi tensiune ca in primar).La iesire folosesti o redresare monoalternanta (s-au dublu,depinde de circuit) iar dupa aia stabilizezi cu 7809.
Transformatorul trebuie sa fie de sectiune foarte mica,consumul aparatului fiind de cativa miliamperi.




--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 29 Mar 2008, 09:01
Post #14


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Din cate stiu multe multimetre se alimenteaza la 5V asadar cu un 7805 se poate alimenta un multimetru si se poate vizauliza tensiuni curenti turatia temperatura depinde si de schemele adaptoare la multimetru pentru turatie termometru etc.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 29 Mar 2008, 20:25
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




pai si nu are nimeni o schema care sa le contina pe cele doua voltmetru si termomometru cu 7106

30 Mar 2008, 12:51:
am gasit niste scheme de comvertor dc to dc cre din ele credeti ca este mai fiabil si credeti ca metrita facuta si cred ca in loc de NTE 184 pot sa folosesc un BD139

30 Mar 2008, 12:53:
am gasit niste scheme de comvertor dc to dc cre din ele credeti ca este mai fiabil si credeti ca metrita facuta si cred ca in loc de NTE 184 pot sa folosesc un BD139

This post has been edited by kindeeru56: 30 Mar 2008, 12:53

Attached File(s)
Attached File  COMVERTOR_12V_TO_9V.bmp ( 3.75mb ) Number of downloads: 35
Attached File  CONVERTOR2.bmp ( 3.75mb ) Number of downloads: 44
Attached File  CONVERTOR2.bmp ( 1.37mb ) Number of downloads: 21


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 30 Mar 2008, 12:58
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




alea sint stabilizatoare nu converoare cam asa arata unul transformatorul este 1/1 (nr de spire din primar este acelasi cu cel din secundar)

This post has been edited by bygy007: 30 Mar 2008, 13:09

Attached thumbnail(s)
Aprindere_multiscanteie.JPG ( Size: 18.27k ) Number of downloads: 989


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 30 Mar 2008, 18:43
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




ai cumva si datele despre transformator


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 30 Mar 2008, 23:22
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




raportul 1/1inseamna ca spirele din primar sint aceleasi cu cele din secundar adica sa zic 30 spire cu 0,3 - 0,5


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 31 Mar 2008, 00:16
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Eu am folosit o schema si mai simpla, cu un singur tranzistor BD135, traful E+E ferita de la un oscilator de stergere dintr-un casetofon, infasurarea de colector avea 40 spire CuEm 0.1 iar infasurarea din baza avea 10 spire CuEm 0.1. In secundar am pus 60 spire CuEm 0.3. O sa incerc sa scanez si sa postez maine schema. Nu promit, sper.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 31 Mar 2008, 19:11
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




ok astept


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 1 Apr 2008, 11:08
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Scuze de intarziere.
Image_01.JPG ( Size: 42.49k ) Number of downloads: 971



--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 1 Apr 2008, 17:32
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




unde este intrarea intre R de 6.8K si 10K????
mersi oricum

1 Apr 2008, 17:40:
care este tensiunea minima la care pot sa il alimentez si cea maxima???

This post has been edited by kindeeru56: 1 Apr 2008, 17:40


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 1 Apr 2008, 18:37
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




alimentarea vine pe : + condesatorului de 100 micro + , si minus la minusul condesatorului de 100 micro


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 1 Apr 2008, 20:02
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




banuiam dar mai bine intreb


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 1 Apr 2008, 23:20
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Vai, scuze, am desenat-o in graba la servici. Da, asa e cum zice bygy, pe electroliticul de 100 micro e + ul. Cat despre tensiuni, nu stiu, nu am incercat sa vad cat rezista. Pana la 15V rezista sigur, ca mergea fara probleme la mine cu incarcare de 14,6 V. Si la 9V merge sigur, ca am probat-o in casa cu un alimentator. Sub 9V nu am incercat, dar s-ar putea sa mearga. Oricum, vezi ca iesirile sunt complet izolate de masa (asta era si ideea).
A, inca ceva... Daca nu oscileaza din prima, inverseaza terminalele bobinei din baza. (de aceea au asterisc, marcheaza inceputul bobinajului).

This post has been edited by dyogenes: 1 Apr 2008, 23:22


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st September 2024 - 12:18
Forum Renault